Oo ik dacht dat het net als met de parkeervergunning gewoon geregistreerd staat. Wij hebben namelijk een parkeervergunning voor onze zone maar we hoeven geen kaart voor op onze autoraam te hebben.
Yep in Amsterdam staat je kenteken gerigistreerd zodat je met jouw eigen auto op elke plek in Amsterdam gratis kan parkeren. Vanwege het kenteken controle systeem. En idd de kaart is persoonsgebonden.
Nee omdat het vroeger idd kenteken gebonden was maar nu kan je als je een kaart hebt ook met iemand mee in de auto en dan je kaart gebruiken.
Met een passagierskaart mag je idd als passagier bij iemand anders instappen en die persoon laten parkeren op de parkeerplaats (met jouw kaart in die auto) Heb je een bestuurderskaart, dan moet jezelf de betreffende auto besturen als je gebruik wil maken vd parkeerplaats
Yep Mn vader heeft de kaart al zolang heb alle variaties voorbij zien komen. Hij is ook een autofreak en ze hebben 4 auto’s 2 oudjes. En vroegeerrrrr had je dus al die kentekens op de kaart staan. Hij kreeg ook altijd scheve gezichten als hij dan met krukken uitstapte.
Hoe doe je dat bij een kind van 13 maanden die niet loopt maar ook niet in maxi cosi zit? Ik ben zelf slecht ter been vaak en heb geen gehandicapten kaart kom ik ook niet voor in aanmerking dan zijn zulke vakken juist erg fijn.
bij ons op school is een klein straatje voor laden/lossen van de leveringen van schoolfruit vooraden BSO en school enzo.. maar dat is smorgens de vaste parkeerplek van 'luie' ouders de school heeft al meerdere malen gevraagd daar niet te parkeren ivm veiligheid van fietsende kinderen (als je niet oplet word je daar als fietser met gemak van je fiets gereden) maar ouders en opa's/oma's blijven het straatje maar gebruiken.. en dat terwijl er tegenover de school een supermarkt met grote parking is
Dus eigenlijk worden mensen die geen elektrische auto kunnen betalen gediscrimineerd. Jij verdient te weinig om een elektrische auto te kunnen betalen, dus ga maar achteraan staan. Vervang de eerste helft van de zin in een bevolkingsgroep en het hek zou van de dam zijn... En nee, ik heb er zelf geen last van maar vind het wel erg vreemd.
Klopt. Als je daar parkeert met je elektrische auto is t ook wel de bedoeling dat je gebruikt maakt van de oplaadfunctie. Het is niet zomaar een vrijblijvende parkeerplaats voor elektrische auto’s
Sterker nog, als je klaar bent met opladen moet je in theorie gewoon ergens anders parkeren. Anders ben je een 'laadpaalklever'. Het is geen parkeerplaats maar een oplaadplaats.
Ik vind trouwens de opmerkingen aan het begin een beetje vreemd, direct beginnen over 'dure auto's' die aso zijn. Het klinkt zo afgunstig. Ik zie genoeg aso's hoor, los van welke auto ze rijden.
Hier op school zie ik het ook vaak. Ik zie vaak ouders gewoon op de stoep parkeren omdat 50 meter lopen te ver is blijkbaar. Er zijn meerdere boetes uitgedeeld en toch blijft het gebeuren.
Ik rij in een ‘dikke’auto en heb een invalide paekeerkaart voor mijn dochter van 6. Als zij niet bij mij is parkeer ik dus niet op de invalide parkeerplaats. Ze kan geen lange afstanden lopen( daar heeft ze een rolstoel voor) en heeft een aangepaste schoen. Maar er zijn dus inderdaad regelmatig mensen die het nodig vinden mij aan te spreken omdat ik daar niet mag parkeren. Om gek van te worden! ‘Mevrouw u staat op een handicap parkeerplaats hoor!’ ‘Dat weet ik, dat is ook de bedoeling!
Kaart is niet kenteken gebonden en je bent dan ook verplicht om de kaart zichtbaar onder de ruit te hebben zitten wanneer je op een gehandicapten parkeerplaats parkeert.
Ik denk dat het misschien ook per gemeente verschilt? Ik ken iemand die zo’n invalidekaart heeft. 1 is kentekengebonden en 1 voor als je een andere auto gebruikt. Maar zoals ik al aangaf later, ik dacht dat de kaart die kentekengebonden is gewoon geregistreerd was net als bij een gewone vergunning en dat je het dus niet verplicht bij je voorruit hoeft te leggen. Een gewone vergunning hoef je hier geen kaart voor te hebben sinds 2 jaar ofzo.
Ik erger me aan de mensen die op mijn werk pal voor de deur hun auto parkeren waar het niet mag en gevaarlijke situaties oplevert terwijl er nog geen 100 meter verderop genoeg parkeerplaatsen zijn. Maar ze zijn te lui om even een stukje te lopen. Ik heb het al eens aangegeven bij de toezichthouders maar die doen er niks aan.
Ja klopt. Zei ik wat anders dan? En het is duurder om daar op te laden dan thuis. Soms is het wel handig, een plek dichtbij de ingang ziekenhuis bijv, om je auto neer te zetten en aan de lader te zetten. Maar ik maak er weinig gebruik van.
Met invalide plaatsen nog niet gezien gelukkig. Maar zelf al wel meegemaakt met gezinsplaatsen. Spreek je iemand erop aan dan krijg je een grote bek. Jammer.. Die plaatsen vind ik voor (hoog)zwangeren en gezinnen met kleine kinderen namelijk echt een uitkomst. Ik kon zwanger geregeld niet de auto in en hebben ook geregeld moeite met het inladen van de kinderen omdat soms parkeerplaatsen te krap zij of er te krap geparkeerd wordt. Laatst wel geblokkeerd geweest door een andere auto. Had mazzel dat ik aan kwam lopen want die vent wilde dus gewoon boodschappen doen terwijl hij 2 auto's klem had gezet.