Behoorlijk asociaal idd. Wij hebben ook een iets duurdere auto (BMW 5), maar ik let er eigenlijk juist extra op dat ik niet raar parkeer omdat ik weet dat het vaak irritaties op wekt bij mensen. Laatst werd er nog best verbaasd gereageerd toen ik bij school vroeg of ik mijn auto even moest verplaatsen zodat degene die achter me aan kwam zijn auto gewoon voor hun eigen huis neer kon zetten. Ik was immers binnen een half uur weer weg...
Hier bij de supermarkt zijn twee gezinsplekken, direct naast de deur. Steevast staan daar oudjes geparkeerd. Toen ik hoogzwanger was van de tweeling liep ik met peuter op de arm en een boodschappentas in de ander. Toen ik zo’n oudje aan zag komen bij haar auto heb ik er wat van gezegd. ‘Ik ben slecht ter been blablabla, jij hebt jonge benen’ ‘Maar het is een gezinsplek en ik loop hoogzwanger met kind nu de hele parkeerplaats over’ ‘Mompel mompel.. jeugd van tegenwoordig’ Het was dag ik mijn handen vol had, het liefst had ik mijn middelvinger opgestoken. Jeugd
Oke dan mag jij voortaan soms op mijn plek en dan zal ik niet gaan schelden Oke? Omdat jij een dikke Mercedes hebt zal ik eens gaan oefenen met lopen en mijn auto verderop parkeren. Ook een grapje hoor
Ik vind een invaliden parkeerplek ook echt een no go. Maakt niet uit hoeveel er nog vrij zijn en hoe druk het verder is, daar zul je mij nooit zien staan. Dan maar te laat op een afspraak, dan maar een kilometer lopen, maakt me allemaal niets uit, had ik maar eerder weg moeten gaan, daar hoeven anderen niet voor te boeten, dat is dan mooi mijn eigen schuld.
Ik vind het ook super asociaal dat mensen op invalide plekken parkeren! Durf er alleen niets van te zeggen. Laatste tijd loop ik ook steeds meer tegen het parkeergedrag van de buren aan... We hebben een leuke wijk met leuke buren, maar... Wij wonen in een hofje waar verder nauwelijks verkeer komt. Wij wonen in een tussenwoning en hebben maar 1 auto. Er zijn 7 parkeerplaatsen bedoeld voor 7 huizen. De twee buitenste huizen hebben een carport en 2 auto's, maar maken nooit gebruik van hun carport waardoor zij samen al 4 parkeerplaatsen benutten. Dan woont bij 1 van die buitenste buren hun zoon er bijna bij in, komt er dagelijks. Dus nemen zij zelfs 3 plekken in. Inmiddels ben ik zo ver dat als die parkeerplaats vol is, ik de auto voor ons huis parkeer. Ik weet dat de buren daar een hekel aan hebben, want dat belemmert hun uitzicht. Maar sorry hoor, ik moet altijd zeulen met kind, luiertas, etc. Heb ik ze ook wel uitgelegd. Vorige week was het zelfs zo ver dat die zoon hun auto voor ons huis had gezet, omdat alles vol was. Dus mag ik als hoogzwangere aan de andere kant van de straat parkeren omdat zij met 3 auto's de helft van de parkeerplekken in beslag nemen? Met lege carport... Plus, als ze boodschappen hebben gedaan parkeren ze graag op de eerste parkeerplek (die bij iedereen geliefd is). Is die bezet, dan zetten ze hun auto zo achter die van jou. Heb al meerdere malen gehad dat ik snel weg moet, maar dat ik dan eerst bij hun naar binnen moet om te vragen of ze hun auto weg willen halen.
Boete-technisch kun je je auto beter half op de stoep zetten of op een andere niet-parkeerplaats want de boete voor parkeren op een invalideplaats is veel hoger. Dat terzijde; parkeren op een invalideplaats doe ik zeker niet. Oplaadplekken gebruiken we wel, en ik kan je verzekeren dat die niet altijd vooraan liggen. Meestal is het flink zoeken en hopen dat ze niet bezet zijn. En over ‘dikke auto’s die asociaal rijden of parkeren’ die ken ik ook. Maar ik zie ook vaak van die halfgare race-auto’s die asociaal doen. Of normale gezinsauto’s met schattige kindjes achterin, die kunnen ook asociaal doen. Conclusie: in elke bevolkingsgroep bevinden zich asociale rijders.
Het kan ook beide. Ik heb een b+p kaart dus voor als ik zelf kan rijden maar ook voor als ik passagier ben
Gebeurd hier ook vaak bij de Albert Heijn. Meestal zeg ik er niks van maar ik kijk wel altijd kwaad. 1 keer wel eens zogenaamd heel bezorgd aan eentje gevraagd of ik haar kon helpen toen ze uitstapte. Keek ze me heel raar aan. Ook wel eens te vroeg kwaad gekeken. Kwaad kijken en dan het invalide kaartje zien.
Hier doen ze dat bij school. Moet dan met mijn dochter met rolstoel de straat over wat vaak echt gevaarlijk is. Heb er een keer wat van gezegd tegen de bestuurster van een taxibusje van een andere school en toen kreeg ik een grote bek!
Maar dan vind je die gezinsplaatsen ook totaal anders dan een invalideplek neem ik aan? Want dan begrijp ik welk verschil anders niet eigenlijk.
Vind elektrische plekken gewoon stom. Ze zijn altijd vooraan en hier inn omgeving ook altijd leeg. Gezinsplek ken ik aleen bij ikea en daar zie ik alleen auto's met kinderzitje staan. Invalide is gewoon een plek die belangrijker is dan welke andere plek ook. Als die bezet zijn door andere die er niet horen hebben deze mensen een serieus probleem. Als een gezinsplek vol is kun je uitwijken en in mindere mate geld dat ook voor een elektrische auto.
Bij de school hebben ze zo'n 16 plekken voor de deur, waarvan ééntje voor invaliden is. Ongeveer 25 meter verderop is een groot parkeerterrein. Bij ons is het eerder andersom met de aso-bakken. Die parkeren in de gewone vakken of op het parkeerterrein, net zoals de standaard auto's. Het valt me op dat die invalideplekken veelal bezet worden door oude aftandse auto'tjes met ouders uit een lager milieu. Blijkbaar geven ze er niks om?
Als je moet opladen, geldt dat niet voor een elektrische auto. Of die moet een stuk verder rijden naar een andere laadplek. Hier is het gewoon duidelijk; laadplekken zijn om te laden, niet om gewoon te parkeren. Dus het mag gewoon niet. Dat staat los van andere overtredingen waar mensen bv meer last van kunnen hebben.
QUOTE="tuc, post: 22141741, member: 70805"]Voel je je aangesproken? Hier zie ik ook veel aso's, maar dat staat meestal niet los van welke auto ze rijden. De eerste aso in een toyota of citroën moet ik iig nog tegenkomen. Het zijn vnl de audi's, BMW's enz die zo rijden.[/QUOTE] Haha nee hoor, ik heb een ford fiesta van 13 jaar oud
Nee,als ik eerlijk ben zie ik altijd en overal overvolle parkeerplaatsen, terwijl de invalideparkeerplaatsen dan 9 van de 10 keer vrij zijn.
Maar als iemand wat tegen je zou zeggen, kun je toch antwoorden: 'Wat fijn dat u voor mijn rechten opkomt, ik heb namelijk wel een invalidekaart.'
Inderdaad dit. Het kan overigens ook zijn dat het iemands is met een bestuurderskaart, dan kan diegene die rijd prima bewegen alleen diegene die hij/zij brengt niet. Ik heb ook ooit een flinke discussie gehad met iemand omdat ik met mijn moeder was die dus een invalidekaart heeft. Ik bracht haar maar toen ik uitstapte kreeg ik een mond, niet te geloven. Mijn moeder had net wat meer moeite met uitstappen waardoor ik in eerste instantie een flinke discussie had tot mijn moeder om de auto gestrompeld kwam. Die man heeft me weken niet meer aan durven kijken. Oppassen met een snelle oordeel maken...
Nou precies hier het zelfde. Mijn man heeft een Audi maar hij is een nette rijder. En ook hij trapt het gas wel eens te hard in maar dat zie ik zo vaak bij andere auto merken ook waar je het totaal niet van verwacht zoals ik met mijn ford :O Hij parkeert altijd heel netjes en zou zeker niet op een plek staan waar het niet mag.
Ik heb ooit 1x op een invalideparkeerplek geparkeerd. Zoontje was dooood ziek, 40,9 koorts was al bij 3 apotheken geweest auto in auto uit voor de juiste medicijnen. Nergens te verkrijgen, bij de laatste apotheek geen parkeerplek te vinden waarbij ik ook de auto redelijk in het zicht had. Toen snel daar neer gezet met briefje op de voorruit sorry ziek kind ben zsm weer weg! Kwam ik terug stond er een mevrouw te wachten met een invalidekaart en die had mijn briefje gelezen. Meid tuuurlijk zet jij je auto even neer!! Geen probleem maar hij ligt lekker te slapen ik heb even meegekeken voor je. Verder, voor zo even je auto daar neerzetten omdat je te beroerd bent om 10 meter verder te lopen nee kan echt niet en zal ik ook nooit doen.