Hoi, Ik ben op zoek naar een camping in Noord-Italie, rondom 1 van de meren. Maar niet het Gardameer, Comomeer of Lago Maggiore omdat dat volgens mij erg druk is. Ik zit zelf te denken aan meer van Caldonazzo, Idromeer of Iseomeer. Heeft iemand hier ervaringen mee? We hebben het liefst een camping met zwembad (maar rond de meren is dat minder volgens mij..) en een niet al te grote camping. Speeltuintje voor de kinderen is ook nog fijn. Iemand tips waar te zoeken?
Wij gaan voor derde keer naar camping Mario aan het caldonazo meer. Heerlijke camping. Niet te groot. Leuk zwembad erbij en de weg oversteken en je zit aan het meer. Prachtige omgeving waar veel te doen is.
Niet te massaal en te veel nederlanders? Hoe groot zijn de campingplaatsen (we hebben best een grote vouwwagen namelijk...)
Wel 90 % Nederlanders, maar dat is daar volgens mij overal, maar zeker niet te massaal. De camping plaatsen heb je in verschillende afmetingen. Camping is wel snel vol, maar wellicht zijn er annuleringen.
Wij vonden dat er bij het caldonazzo meer wel erg veel nederlanders waren. Bij Iseomeer was het minder, daar vonden we kleinere en meer italiaanse campings. Wij hebben op camping Iseo gestaan. Maar italiaanse campings zijn vaak wel wat eenvoudiger en meer “shabby” is onze ervaring. Heb je een een eigen tent of moet je iets gaan huren? Heb je ook het lago maggiore overwogen, dat is ook mooi! En het ortameer, hebben we vorig jaar bezocht, daar zag ik ook leuke kleine campings (maar zelf niet gekampeerd daar)
Camping Rio Vsntone aan het Idromeer. Prachtig meer! Mooie, rekatief kleine camping, wordt verl op het water gedaan. Er zit ook een surfschooltje op de camping. Er is een klein zermbad en een leuke speeltuin. De (iets grotere) kindeten verzamelen ‘s avonds bij de pingpongtafel. Voor de kleinere kindjes is er een animatieteam ( één meisje) die knutselt, speelt en wandelt met de kinderen en ook een minidisco. Ik heb het erg naar mijn zin gehad op deze camping. Hij is van ne/du en it eigenaren. Je kan lekker eten op de camping.
Het Ledromeer in Italië, wij gaan nu naar het meer van Lugano maar wel op een grote camping. Voor 2019 wil ik denk ik graag naar het Ledromeer.
San Christoforo, aan lago di caldonazzo. Daar hebben wij 2 jaar terug een heerlijke eerste kennismaking met Italië gehad.
Ja, in het meer met waterschoentjes en opblaaskrokodillen enzo, opblaasbootjes en bandjes. Er staat geen stroming, dus dat gaat prima. Je kan ook zwemmen in het zermbad(je). Ze hadden daar hele mooie glamping-tenten met sanitair erin.