Dag dames, In de kerstvakantie willen opa en oma met de kinderen en mijn man naar het spoorwegmuseum. Super leuk! nu zijn opa en oma al op leeftijd dus zijn we op zoek naar een manier om zo makkelijk mogelijk erheen te reizen. de pendeltrein naar het museum rijdt tijdelijk niet. Als we vanuit de woonplaats van schoonouders met het Ov gaan dan lijkt de reis eindeloos te duren. Wie heeft er tips? Is er ergens een parkeergarage in de buurt? Het parkeerterrein van het museum is vaak vol op drukke dagen en zij gaan pas eind van de middag. Op de site van het museum vind ik talloze opties maar ik ben niet heel bekend in Utrecht. Of is er een makkelijke manier vanuit Utrecht centraal (of een p+r) met een bus die redelijk voor de deur stopt? kom maar door met alle tips!
In de straten rondom het museum is eigenlijk altijd wel een parkeerplaats te vinden, maar dan moet je soms wel een stukje lopen. Misschien kan jouw man opa en oma er met de kinderen bij de ingang uitlaten en dan zelf even de auto gaan parkeren. Volgens mij is er niet vlakbij een handig parkeerterrein of een parkeergarage.
Ik vond t parkeren een drama. Veel te weinig gelegenheid op het terrein en in de omgeving is het vaak een stuk lopen en erg duur. Wij hebben hem achter het terrein in een straatje gezet, gratis maar achteraf hadden we daar ook moeten betalen. Gelukkig geen prent gehad.
Kun je niet naar een ander station rijden met de auto en dan het laatste stukje met de trein? Weet niet of dit haalbaar is, maar misschien een idee?
Er rijdt geen trein naar het spoorwegmuseum nu door werkzaamheden. Ik denk Idd dat de beste optie is dat man de kinderen en opa en oma afzet en dan zelf even een plaatsje zoekt. Hij vind het niet erg om een stuk te lopen.
Mijn ervaring is dat dat ook best meevalt hoor. Ik heb nooit langer dan een minuutje of 10 hoeven lopen.
Je hebt wel grotere kans op plek als je er echt vroeg bent, dus nog voor openingstijd. De straten erom heen zijn ook vaak parkeren voor vergunninghouders. Mocht je toch geen plek hebben, dan zou ik doorrijden naar omgeving Sterrenwijk (zuid van het spoorwegmuseum), niet naar het noorden, want nog meer vergunninghouders en duurder.
@Sophie122 ik weet niet hoe goed opa en oma tegen drukte kunnen, maar vorig jaar was het niet normaal druk bij het spoorwegmuseum in de kerstvakantie. Er is een ijsbaan en heel veel meer te doen. Maar dat trekt ontzettend veel publiek. Zou daar wel rekening mee houden. wellicht qua parkeren kunnen ze de auto in de parkeergarage op het Utrecht science park zetten (zit aan de snelweg). Vanaf daar pak je de bus 27/28 naar halte stadsschouwburg. Dan is het nog ongeveer 800 meter lopen.
Wij hebben toen wij er een tijdje terug waren ook gedaan. Daarvandaan reed toen een pendelbus naar het Spoorwegmuseum. En aan het eind ook weer met de pendelbus terug naar de parkeergarage.
Als die pendelbus rijdt is dat wel aan te raden,of je ouders er bij de ingang even uitlaten en zelf doorrijden naar een parkeergarage. Dan is het 10 lopen. Parkeren is drama daar, ook als je op tijd bent is onze ervaring. Qua drukte, ooit eens met de kerstvakantie geweest om sfeer te proeven. Mega druk, overal mensen, rijen, achter anderen aanlopen zo druk, schaatsen daar moeten jullie en de kinderen flink geduld opbrengen gezien het wachten. En dan sta je wachtend gepropt tussen anderen. Dat is onze ervaring en wij hebben er geen plezier aan beleeft en gaan 1x per jaar buiten een evenement.
Klopt, ik ben vorig jaar in de kerstvakantie geweest en het was heel erg druk. We waren er rond openingstijd en mijn zoon wilde direct gaan schaatsen. Achteraf een goede beslissing want in de middag was de rij niet te overzien. Echter is het dit jaar nodig om vooraf je bezoek te reserveren, dus misschien is de drukte dan beter te doen. Qua parkeren: wij wonen in de buurt dus gaan altijd met de trein, fiets of auto. Als we de auto nemen dan zorgen we er wel voor dat we rond openingstijd aankomen, dan is er nog plek. Eind van de middag heb je misschien geluk dat er bezoekers vertrekken en er plek vrij komt. Parkeren in de omgeving heb ik geen ervaring mee.
Wat betreft de drukte: daar was ik al bang voor. Opa en oma wilden dit perse doen. Ze gaan rond 15.00 uur (open tot 19.00 uur) dus ik verwacht dat het enorm druk zal zijn. Maar ze vinden het zelf heel leuk en zijn koppig de optie om te parkeren op science en dan de bus te nemen is ook een goede. Ik verwacht dat mijn man ze gewoon voor de deur gaat afzetten en zelf gaat parkeren. Dan zijn grootouders en kinderen in ieder geval gemakkelijk afgezet.
Wij hebben een museumjaarkaart. Zijn daar 2 jaar terug ook geweest met kerst, na een uur rechtsomkeert gemaakt. Zo druk, was echt niet normaal. Je kon niks zien, hele rijen overal voor, we liepen langs dat restaurant en zelfs dat zat al helemaal vol in de ochtend met koffiedrinkende mensen. Echt megarijen bij de toiletten ook. Was gewoon bizar, zelfs de kinderen wilden weg nadat ze de schaatsbaan hadden gezien, je kon niet eens schaatsen zo veel mensen waren er op de baan. Maar als je toch gaat, 10 min lopen heb je wel een parkeerplaats. Maar als je ouders geen 10 min kunnen lopen van de auto naar het museum is het sowieso niet handig om naar het spoorwegmuseum te gaan want het is best groot en veel lopen...