Smalle autostoelen (2) + maxicosi voor op de achterbank

Discussie in 'De lounge' gestart door Boordevol, 23 jul 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Boordevol

Boordevol VIP lid

26 jun 2009
    6.169
    4.321
    113
    Wie weet welke autostoelen smal zijn zodat die met een maxicosi op de achterbank van een auto passen? De kinderen voor wie de autostoelen zijn zijn nu 1.26m en 1.29m dus de 1.35m is in zicht maar zal nog even duren voordat ze op stoelverhogers alleen mogen.

2. Linnepin86

Linnepin86 Fanatiek lid

10 jun 2013
    1.324
    184
    63
    Gelderland
    Ook ik heb me hier laatst in verdiept maar er is zeer weinig keuze hierin. Volgens mij is de Maxi Cosi Kore Pro i-Size vrij smal en de BeSafe iZi Flex Fix i-Size. Allebei niet de goedkoopste.

3. Lappies

Lappies Actief lid

21 aug 2018
    278
    167
    43
    Ligt natuurlijk ook aan je auto wat past. In sommige auto’s (best veel eigenlijk nog) passen sowieso geen 2stoeltjes/maxicosi, ook niet als ze smal zijn. Zou even navragen in een grote babyzaak, vaak kun je daar ook terplekke passen. Dan weet je zeker dat je iets koopt wat past.

4. Iris86

Iris86 Fanatiek lid

21 apr 2014
    2.083
    295
    83
    Emmeloord
    Wij hebben bij ik meen mamaloes 2 stoelen gekocht. We mochten daar ook passen in de auto. Echt heel handig. Als het goed is heet het ‘ding’. Het is een groep 2/3 stoel. Kan echt net. Met vastmaken moeten we de stoel iets naar de deur trekken, gordel vast maken en dan stoel met kind terug schuiven. In het midden staat een maxi cosi groep 1 stoel

5. Boordevol

Boordevol VIP lid

26 jun 2009
    6.169
    4.321
    113
    Super bedankt voor jullie reacties. Ik zal eens googlen op die namen en die winkel.

Wat ik mij nog afvraag.. vanaf wanneer mogen kinderen zonder autostoel en/of stoelverhoger? Is dat voor beiden die grens van 1.35 of mogen ze al eerder alleen op een stoelverhoger ipv een groep 2/3 stoel?

6. nel

nel Lid

7 dec 2011
    36
    7
    8
    NULL
    NULL
    Wij hebben een Recaro autostoel. Deze is ook smal.

7. Boordevol

Boordevol VIP lid

26 jun 2009
    6.169
    4.321
    113
    De kids zijn namelijk bijna 8 en 10. Alleen die van bijna 10 groeit traag waardoor hij de 1.35 nog niet heeft bereikt. Als hij alleen op een zitverhoger zonder rugleuning mag scheelt dat denk ik al.

8. ansje1982

ansje1982 Niet meer actief

Dit staat op de site van de Consumentenbond:

De nieuwe norm stelt dat een zittingverhoger voortaan alleen gebruikt mag worden voor kinderen die langer dan 125 cm zijn en meer dan 22 kg wegen. Kleinere kinderen mogen alleen op een zittingverhoger met rugleuning. Die rugleuning zorgt voor betere bescherming bij een frontale botsing omdat de gordel beter over het lichaam geleid wordt en biedt meer bescherming bij een botsing van opzij.

Zelf kregen wij de Maxi-Cosi naast twee Römer King stoeltjes in een Honda Jazz, Daihatsu Sirion en Fiat Punto.

Toen onze dochter uit de maxi cosi was zaten alle 3 de kinderen op de achterbank op een storchenmühle starlight sp. Na een hele speurtocht kwam ik erachter dat dit de smalste autostoelen waren. Maar volgens mij zijn ze nu niet meer nieuw te krijgen...

9. Panda81

Panda81 Fanatiek lid

13 nov 2008
    3.422
    446
    83
    Limburg
    Hier ook zelfde leeftijden en zo'n zelfde lengtes. Hier zitten ze beide gewoon op zitverhogers intussen.

10. Boordevol

Boordevol VIP lid

26 jun 2009
    6.169
    4.321
    113
    Ja he, dat kan dus wel. Dacht dat ze echt nog in een stoel moesten al geeft dat wel een veiliger gevoel.

@Ansje bedankt.

De rest ook. Ik denk dat we overgaan op zitverhogers.

11. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.841
    177
    63
    Hier hebben we naast de maxicosi nog een poos een stoelverhoger gebruikt voor de middelste, maar toen ons dochtertje naar een vervolgstoel ging paste dat al niet meer. Nu zit de jongste in de nummer 1 stoel in het midden, de oudste twee zitten aan de kanten. Die zijn bijna 7 en bijna 9. Middelste is ongeveer 1,35 en de oudste is ongeveer 1,40. Die zitten inmiddels al zeker een half jaar niet meer op een verhoger, maar gewoon op de bank.

12. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Wij hebben nu voor de oudste de diono montery2, groep 2/3 stoel.
    En voor de jongste de britax romer evolva sl sict, groep 1/2/3 stoel.

Voor mijn gevoel is de diono een vrij smalle stoel :) maar vrees dat je beter gewoon stoelen kunt gaan testen in een winkel.

13. Boordevol

Boordevol VIP lid

26 jun 2009
    6.169
    4.321
    113
    Bedankt allemaal voor jullie input. Ik ga deze week eens wat winkels langs maar ga bijna 100% zeker voor zitverhogers.

Saz667 wat een verschil in lengte zeg!

Deel Deze Pagina