Hallo, Heeft er iemand ervaring met de geboorte tens Birth? Ik denk er over na om er eentje te huren, maar aangezien hij niet door mijn ziekenfonds vergoed wordt, ben ik toch wel benieuwd of het apparaatje ook echt werkt...... Groetjes, Minnie
Ik heb de geboortetens gebruikt (Bij mijn zorgverzekering krijg je hem zelfs gratis, zilverenkruis) maar ik vond het geen succes.. Op zich is het bij hele lichte weeën niet onaangenaam, je hebt dan wel wat afleiding door dat (best irritante) geprikkel van het apparaat. Maar toen de weeën pijnlijker werden, toen werd ik gek van de gevoel van de Tens. Maar goed, als je hem gratis kunt huren/kopen, waarom niet.. als je veel voorweeen hebt zou het wel fijn kunnen zijn denk ik. Je kunt het apparaat verder ook gebruiken bij rug/nekklachten en menstruatiepijn etc. Dus..
Heb hem ook gebruikt tijdens de weeën. Het is zoals hieronder al is gezegd een soort van afleiding door de prikkeling in je rug. Je kunt hem elke keer ook aanpassen aan de pijn en ik moet zeggen dat ik dat aan het einde niet meer heb gedaan. Ik was meer met de weeën bezig zodat ik het vergat. Dus op zich wel lekker maar dat is ook persoonlijk denk ik.
ik hoor er juist wel positieve verhalen over vooral bij vrouwen die de weeen in de rug hebben. bij mijn vorige bevalling had ik ook enorme rugweeen en die zijn echt niet leuk! ik denk er ook over om het deze keer te proberen. ik heb ook al vanaf 15 weken last van mijn stuitje, rug en bekken. dat is mijn zwakke plek en als ik er nu al last van heb, dan waarschijnlijk nog meer tijdens de bevalling. dus ik ben wel benieuwd naar wat andere (positieve) reacties...