Tja, bij de meeste dagopnames is er toch ook wel iemand bij. Bij ouderen, kinderen en bij kinderen, hun ouders. Wij hebben deze zwangerschap 2 keer een halve dag in het Erasmus gezeten en zullen na de bevalling er wel vaker zitten en dat loopt ook aardig op. Ik werk trouwens zelf in het ziekenhuis en betaal als personeel al 4,50 voor ongeveer 9 uur. Patienten betalen geloof ik 1,50 per uur.
Hier (niet in NL) kostte het een vermogen haha we hadden er een speciaal potje voor gemaakt, ik lag 4 dagen in het zh, weet niet meer precies hoeveel we kwijt waren, heb ik verdrongen
Wij hebben voor het parkeren tijdens de bevalling gewoon moeten betalen. Geen idee hoeveel, mn man heeft dat geregeld. De auto heeft er toen gestaan van ongeveer 8 uur 's avonds tot 10 uur de volgende morgen. Toen is mn man thuis gaan bijslapen en 's middags weer teruggekomen. Toen dus weer betaald, tot 22u 's avonds. Toen moest hij weg, de volgende ochtend weer betaald voor een paar uurtjes. En toen mn zoontje 2,5 week later opgenomen werd voor 5 dagen heeft ie ook telkens betaald voor een paar uurtjes bezoek. Ik bleef toen bij mn zoontje, maar hij moest gewoon werken e.d. Dus het ziekenhuis heeft goed aan ons verdiend die weken!
Hier bij aankomst tijdens bevalling, op de spoedplaats, na de bevalling, Auto in parkeergarage en een weekkaart à 18,- gekocht moest 4 dagen blijven i.v.m. keizersnede. En dagkaart (ook als je je kaart kwijt bent) kost bij dit ziekenhuis 5,-.
Wij hebben ook een weekkaart van 15,00 moeten kopen. Echter is dat goedkoop want je betaalt al 1,60 voor een half uur!!! Dus reken maar uit.....
Hier krijg je op de eerste hulp wel gewoon een uitrijkaart maar bij het ziekenhuis zelf niet. Tenminste niet de keren dat ik voor een ctg of iets dergelijks moest. Geen idee hoe dat zit met bevallen.
Dit was bij ons ook zo.. Wanneer mijn man met de auto naar huis ging om iets te halen, te slapen etc. kreeg hij een uitrij kaart..
Voor iedere keer CTG kregen we ook geen uitrijkaart. Heeft me een behoorlijk kapitaal gekost! Echter kun je ziekenhuisbezoeken voor jezelf en familie volgend jaar weer van de belasting af trekken. Ik heb dus van alle parkeerkaartjes een kwitantie gepakt.
Bahbah ik vind het echt belachelijk wat ze zich durven te vragen, helemaal omdat ze weten dat mensen toch geen andere keus hebben dan daar te parkeren.
Ik weet niet meer hoe duur het was, maar volgens mij is het nog steeds goedkoper als met de taxi gaan. We hebben iig nooit een uitrijkaart oid gekregen, we moesten het gewoon betalen.