hallo meiden, ik weet niet zo goed waar ik deze vraag moet neerzetten dus ik probeer het maar hier. weet iemand hoe het zit met erkennen? en dan van de 2e? wij zijn niet getrouwd en moeten dus erkennen! bij mijn zoontje heb ik van te voren toestemming moeten geven zodat mijn vriend hem kon aangeven. nu is mijn vraag of dat nu bij onze 2e weer opnieuw moet gebeuren of is dat eenmalig? heb al wat info gelezen maar kom er niet helemaal wijs uit! groetjes
ja moet opnieuw gebeuren.. nu kan je vriend wel alleen naarde gemeente gaan en het formulier ophalen.. die kan jij dan thuis tekenen en bij aangifte meenemen.. wij doen het wel gewoon samen. is het gelijk gebeurd
Bij een 2e kindje gaat het hetzelfde als bij je eerste kindje, alleen hoef je dit keer niet meer door te geven welke achternaam het gaat krijgen.
erkennen moet bij elk ongeboren vrucht zolang je niet getrouwd bent. De achternaam staat wel al vast. dat is gewoon t zelfde als bij t eerste kind dat heb je toen moeten aangeven. beide moeten tekenen bij de gemeente en krijg je een bewijs van erkenning mee (+ formulieren voor ouderlijk gezag die je moet aangeven bij de geboorte bij de rechtbank). met dat erkenningsformulier kan hij aangifte doen bij de gemeente bij de geboorte
je kan je vriend ook een formulier mee geven (ophalen bij het gemeentehuis) waar je mee toestemming geeft dat hij het kindje erkend.
Elke keer dus opnieuw zolang je ongetrouwd bent. Zo'n formulier zou ik trouwens niet doen. Ik vond het namelijk wel heel erg leuk om samen te doen!! Wij hebben het al met 11 weken geregeld. Vond het zo leuk om al 'iets' te mogen doen
Wij zijn ook gezellig samen naar het gemeentehuis gegaan. Daarnaast zijn wij toen wel meteen in ondertrouw gegaan.