parketvloer in de keuken

Discussie in 'De lounge' gestart door Alita, 26 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Alita

Alita Niet meer actief

maar houdt je oma de vloer wel bij dan?

2. Alita

Alita Niet meer actief

dus jij hebt wel weer gelakt?
    Ach ik denk dat we ook voor lamelparket gaan hoor.....onderhoud moet je dan wel doen maar dat weet je van te voren...ik vindt het gewoon het mooiste!

3. Sabrine1984

Sabrine1984 Niet meer actief

Ja was gelakt, en toch trok het er in. Zo zonde!

4. Alita

Alita Niet meer actief

idd zonde!

5. carrolyn

carrolyn Fanatiek lid

30 jan 2011
    2.770
    1
    0
    wij ook, eiken volgens mij.Het enige wat ik doe is dweilen en allesreiniger of soms speciale parketreiniger.

6. Alita

Alita Niet meer actief

en hij is nog mooi?

7. Chilleke

Chilleke VIP lid

21 jan 2010
    10.869
    1
    36
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Brabant
    wij ook, hardhouten frans eiken vloer! Ik vind het wel mee vallen wat je er op ziet. maar scheelt sowieso dat je niet veel ziet op deze vloer.
    en vind het wel mooi aangezien wij een open keuken hebben en het zo bij de woonkamer hoort

8. Alita

Alita Niet meer actief

ja dat doorleggen is het mooist dan he! Wij hebben ook een open keuken.

9. Bosuiltje

Bosuiltje Actief lid

15 jul 2010
    354
    0
    0
    Brabant
    Wij hebben ook hout in de keuken, loopt helemaal door vanuit de huiskamer en de gang zeg maar. Maar wel donker: dubbel gerookte houten planken. Niet gelakt verder, we doen denk ik iets van 4 keer per jaar dweilen met van dat speciale spul voor houten vloeren, en verder alleen vegen en/of swifferen (maar dan geen echte swiffer, maar je kent het idee). Ziet er hier nog super uit, geen verschil met andere ruimtes en als er eens iets morst, heb ik dat er zo weer af. Zou het iedereen aanraden.
    Moet wel zeggen: het ligt er nu een jaar of 3... dus nog geen eeuwigheid..

10. Alita

Alita Niet meer actief

ik zal idd dan voor een kleur gaan waar je het minst op ziet....een beetje een grove vloer zeg maar;)

Maar ook geen olie op het hout gedaan dan>?

11. Chilleke

Chilleke VIP lid

21 jan 2010
    10.869
    1
    36
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Brabant
    ik heb ook te horen gekregen dat je eigenlijk niet vaker dan 1 keer in de 2 weken moet dweilen ons vloer is ook grof van structuur

12. Alita

Alita Niet meer actief

hmmmmmm nou hier moet er echt minstens 1x per week worden geweild ...

13. Bosuiltje

Bosuiltje Actief lid

15 jul 2010
    354
    0
    0
    Brabant
    Nope, hoewel ik gok dat dat wel in dat speciale poetsspul zit, want daar gaat de vloer altijd een klein beetje van glimmen.

Maar we hebben em ook wel gekozen op vloer-met-zo-min-mogelijk-werk, want ik zag mezelf namelijk al niet zo schuren/lakken/olien enzo... ;)

14. Bri

Bri Niet meer actief

Wij hebben parky in de keuken, dat is een soort laminaatparket, alleen de toplaag van een paar tienden van een mm is echt hout (wij hebben kersen). En dat is dan gelakt met een zeer harde lak.
    Dat bevalt op zich goed. Nadeel is in het algemeen dat je bij beschadiging niet veel meer kunt; je kunt deze soort parket niet schuren. Je moet er dus geen zware dingen op laten vallen, en er niet op krassen.
    Ik zie er geen 'loopslijtage' op. Alleen wat kleurverschil tussen waar de zon wel rechtstreeks op komt, en waar niet. Maar dat is omdat het echt hout is.
    Wij hebben het met een klein groefje. Dat zou ik een volgende keer niet meer doen. Er gaat toch vuil in zitten wat je er niet goed uitkrijgt. Volgende keer een gladde vloer dus.
    Het ligt nu 7,5 jaar, en ik vind het nog steeds mooi. We zijn uitgegaan van minimaal 10 jaar, en ik denk dat we die wel gaan halen.

Specifiek in de keuken zie ik geen nadelen. Parket is prima schoon te houden. Ik vind één keer in de 2 weken dweilen vaak genoeg, ben niet zo'n poetser. Als ik iets heb gemorst maak ik dat schoon met een vochtige doek.

15. Marjanneke

Marjanneke Fanatiek lid

11 aug 2008
    1.477
    1
    36
    Thuiszorg medewerker
    Vlissingen
    Yep, hij was gelakt, dat hielden we echt wel bij, eens in de 2 jaar. Maar we hadden een hond en woonden op het platteland, hij had echt wel te lijden maar hij zag er echt nog super uit toen ik ging verhuizen.

Ik dweilde 1 tot 2 x in de week met de speciale parketreiniger en dat gaf een mooie lichte glans.
    Ik heb geen foto's ervan op m'n laptop, zal eens kijken of ik er nog 1 op m'n PC heb als je 't wilt zien.

16. Alita

Alita Niet meer actief

maar dat kan dus makkelijk .. een houten vloer helemaal naturel?

17. Alita

Alita Niet meer actief

Jij bedoelt lamelparket?
    Nu hebben we een laminaat met een groef en idd daar zou ik niet mmer voor kiezen;)

Ik dweil iedere week maar ben dan ook thuis met 2 kids;) dan moet je wel...en donkerbruin laminaat en daar zie je ALLES op:cool:

18. Alita

Alita Niet meer actief

ja graag;) ik wilhet wel zien....
    dus je hoefde maar eens in de jaar opnieuw te lakken en voor de rest niks?

19. Linda

Linda VIP lid

24 sep 2006
    7.819
    0
    36
    Gelderland
    Wij hebben de eiken houten vloer laten schuren en in de hardwax laten zetten. Werd ons in drie zaken aanbevolen ivm de keuken.

Voordeel krast niet zoals lak en je kan plekjes bijwerken wat weer.minder goed zou gaan dan olie.

Ik vind wel dat de vloer 'leeft' zoals je dat dan zegt maar het stoort niet. Als iets nat wordt op de vloer moet je het wel weghalen anders trekt het uiteindelijk wel in. Idd 2x per twee weken dweilen. Tussendoor alleen vlekverwijderen.

20. Alita

Alita Niet meer actief

Hmm ja is ons niks van verteld door de verkoopster...geen goede zaak dus!

Wel werd gezegd dat je met olie fijn kon bijwerken....
    Maar i ga me er nog eens goed in verdiepen en navragen;)

Deel Deze Pagina