parking en maxi cosi

Discussie in 'De lounge' gestart door mb90, 17 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. BlueApple

BlueApple Niet meer actief

Ik heb het 1x gehad. Tsja dan maar ff de maxi cosi in de achterbak. 2 meter naar achter gereden en toen op de achterbank gezet. Het was trouwens niet bij een drukke parkeergarage ofzo...

2. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Meestal waar ik heenga met de auto zijn gezinsplekken :)

3. rums

rums Niet meer actief

Heb het 1 keer gehad was toen heel krap maar het is me gelukt.
    Ik zorg er altijd wel voor dat ik netjes midden in het vak sta.
    Mocht het dan zo zijn dat iemand asociaal parkeert dan ben ik iets minder zuinig gelukkig niet voorgekomen.

Zijn er eigenlijk geen stickers waar een waarschuwing opstaat:(

4. Tines mam van 2

Tines mam van 2 Bekend lid

11 feb 2013
    973
    0
    0
    Ik had het hier vorige week bij het ziekenhuis na controle.
    Was in de sportauto van m'n man en daar kom ik niet zo makkelijk meer in en uit met m'n hoogzwangere buik.

Stond er een dikke BMW station deun tegen mijn auto aan. De deur kon 20 cm open!!

Gelukkig stapte die man net uit toen ik in m'n auto wou. Heb hem z'n auto weer ingekregen en achteruit laten rijden.

Stond ie ook nog stom te kijken toen ik zei ik kom zo m'n auto niet in en ben niet van plan via de andere kant te gaan klimmen

5. EYA

EYA Actief lid

19 jan 2013
    389
    0
    0
    NULL
    NULL
    Om hem mee uit de auto te nemen? Als wij ergens op bezoek gaan heb ik voor een kortere periode niet altijd de kinderwagen bij. Dus gaat hij in de maxicosi mee naar binnen. Boodschappen doen (voor kortere tijd) gaat ook gewoon in de maxicosi. Ik zou niet weten waar hem anders te laten met zijn 6 weken oud, behalve dan eventueel een draagdoek.
    Ik ga hem echt niet overal los mee naar binnen nemen. Dan wordt hij ook steeds wakker terwijl hij in de maxicosi gewoon doorslaapt tijdens het boodschappen doen.

TS: ik heb het gelukkig nog nooit meegemaakt. Ik probeer meestal ook een parkeerplaats te vinden waar geen andere auto naast komt te staan en anders een beetje meer naar links te parkeren (maxicosi staat aan rechterkant).
    Anders maxicosi via de andere kant erin zetten of eventueel in de achterbak tijdens het naar achteren rijden. Auto gewoon midden op de straat/parkeerplaats stilzetten en maxicosi erin zetten.

6. zwangerevrouw

zwangerevrouw Fanatiek lid

22 jul 2011
    2.115
    222
    63
    ik zet gewoon de maxicosi op het dak, dan rijd ik naar achter om uit te parkeren en dan zet ik mijn jongste erin

grapje

7. anica

anica Fanatiek lid

3 dec 2009
    4.528
    240
    63
    Taarten bakken
    zwolle
    :D:D

8. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.178
    10.718
    113

Draagdoek is inderdaad mijn keuze - geen gedoe met een kar en wagen, geen gedie in en uit auto's of powerliften naar de ingang van de supermarkt en terug (hier staan de karren alleen daar), geen ongewenste vingers aan je kind, geen boodschappen om een mc in een karretje heen stapelen, rustig bij je karretje weglopen en zonodig wat melk on the go ;) Bij bezoek is altijd wel een nestje te maken voor een dutje, is hoe dan ook ergonomischer

9. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.027
    1.851
    113
    Provincie Groningen
    Heel leuk bedacht, maar dat werkt niet voor ieder kind.
    Onze kinderen sliepen altijd heerlijk in de maxicosi en waren not amused als we ze eruit haalden.
    En er zijn speciale karretje waar de maxicosi bovenop gaat. Dus je hoeft niet de boodschappen om maxicosi heen te stapelen.

10. Fransa

Fransa Niet meer actief

Hier toch al wel eens voorgekomen. Even de MC op een veilige plek en auto naar achteren rijden.

Heb trouwens ook eens gehad dat ik, 39 weken zwanger, in een winkelcentrum volledig was vastgezet aan beide kanten. Kon er echt op geen enkele manier in. Was ook zonder buik niet geukt trouwens ;) Was zooooo boos. Heb op beide auto's een briefje gelegd en gevraagd of het moeilijk was een beetje rekening te houden met de mede automobilist. Daarna maar weer teruggegaan het winkelcentrum in. Had geluk, een half uurtje later was de auto aan de bestuurderskant verdwenen....

11. Clapat

Clapat Fanatiek lid

10 mrt 2009
    1.059
    17
    38
    Duitsland
    Als die dan tenminste niet bezet zijn door mensen zonder kinderen ;)

12. twoboys

twoboys Fanatiek lid

30 mei 2013
    3.707
    35
    48
    Zorg.
    Zeeland.
    Oh ik heb daar nog nooit over nagedacht en ben het nog nooit tegengekomen eigenlijk. Kreeg altijd de maxicosi er in.

En daarbij als ik ga shoppen ofzo en met de auto wegga, dan heb ik de kinderwagen/buggy in de auto. De kleine ging nooit mee in de maxicosi. Ik had er geen onderstel voor.

Alleen als we met auto boodschappen voor de week gingen doen, ging hij in de maxi mee omdat een kinderwagen achterin dan weer teveel boodschappenplek in beslag nam.

Ga het gewoon doen joh, niet druk om maken!

13. wheelie

wheelie Bekend lid

11 apr 2013
    782
    0
    0
    nooit meegemaakt. maar ik parkeer dan ook altijd op een invalide parkeerplaats dat scheelt veel.

14. Monique1985

Monique1985 Fanatiek lid

7 okt 2013
    1.472
    113
    63
    Almere
    nou ik heb het vaak bij de school van me oudste ook een keer echt ruzie gemaakt.. zeker 4 auto's aso ingeparkeerd.. ik kwam aan was de enigste parkeer mogelijkheid.. maar kon hem er nooit recht in krijgen omdat de andere dus ook niet recht had neer gezet.. ik heb een grote auto dus scheef halfop de 1e plek en half op de 2e plek.. deed ik dat niet kreeg ik mijn kinderen er met geen mogelijkheid uit en kon ik er zelf ook niet uit.. dus moest wel..komt er een kleine auto aanrijden ja die had er tussen gepast als ik mijn auto zowat tegen de andere neer zetten,, maar dan kon ik mijn kinderen aan geen kanten eruit krijgen (kan ze er moeilijk in laten zitten) werd die vent me toch een partij boos... dus ik zei boos tegen hem van als je even naar de andere autos kijk kan je zien dat ik niet beter kan want dan krijg ik mijn kinderen er niet uit.. de auto naast me stond ook op mijn plek een stukje met 2 wielen..hele discussie waarop ik zei terwijl ik me kids eruit haalde... wacht u hier maar op de andere mensen van die autos en leg ff uit dat ze wat beter moeten parkeren.. en ben gewoon weg gelopen om mijn zoon van school te halen.. wat hooguit 10 minuten in beslag nam...

15. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Bij krappe parkeerplaatsen zoek ik ook een buitenste plaats. Als die er niet is... Ik heb het wel eens gehad, dat ik hem tussen 2 auto's neer moest zetten, waarvan er eentje asociaal breed stond (niet meer in eigen vak). Dan ben ik ook asociaal. Dan zet ik de auto er zó in, dat aan één kant ik er nog uit kan en de maxicosi ook (die stond altijd achter mij) en de kant, waar dan minder ruimte was, dat was de kant van de asociale parkeerder.

Nu is het voor mij makkelijk praten, want ten eerste kan ik goed inparkeren en ten tweede heb ik een leaseauto, dus als die ander dan zijn deur tegen mijn auto aan open gooit, zijn de kosten niet voor mij. Soms maakte ik dan ook nog een foto van de situatie en het andere kentekennummer. Voor het geval dat er bij terugkomst schade was.

Heb één keer gehad, dat ik mijn oudste zoon (toen nog nét geen 4) in de auto liet kruipen, naar voren ben gereden zonder dat hij vast zat, en toen uitgestapt ben om hem in zijn stoeltje te doen. Met een MC is dat anders, want die is te breed...

Mogelijke oplossing: Een voorbijganger vragen de MC even vast te houden/er bij te blijven staan, terwijl jij de auto uit het vak rijdt.

16. sydneys

sydneys Niet meer actief

Ik heb nog nooit meegemaakt dat ik de maxi cosi er niet uit kreeg maar ook zonder maxi cosi moet je de deur meer opendoen dan als je er geen kleintje in moet zetten. Het is wel eens krap geweest maar wel dat het nog net kon.

Meestal zoek ik een plaats uit ergens aan de kant.

17. Tigermommy

Tigermommy VIP lid

14 jun 2013
    5.350
    1
    0
    Thuisblijfmama van (bijna) 3 kindjes :)
    Ik ben altijd maar alleen (als ik met de kids wegga en amper problemen) ja soms heb je van die aso's maar dan nog lukt het altijd wel hoor :)

Bij sommige supermarkten en winkels heb je gelukkig bredere plekken maar ach we komen er wel in niet zo'n drukte om maken, hier altijd de kids achterin dat is veiliger dan voorin (is bewezen) en zoveel ruimte heb je niet echt nodig.

18. Tigermommy

Tigermommy VIP lid

14 jun 2013
    5.350
    1
    0
    Thuisblijfmama van (bijna) 3 kindjes :)

ja ik laat mijn kindjes liever lekker slapen als ze in de auto in slaap zijn gevallen, is ook veilliger met lopen en evt aangereden worden, ook in de supermarkt kan je ze veilig vastmaken in een kar (niets hoeft ernaast te worden gestapeld ofzo)

Geloof me mijn kinderen worden niet graag gestoord in hun slaapje hihi

19. Sas7

Sas7 Fanatiek lid

23 mei 2007
    2.092
    0
    0
    Och vaak genoeg meegemaakt, maar de deur hoeft maar zover open dat de maxi dosi erdoor kan dan kon ik hem zo vast klikken op de easybase. M'n deur hoefde dan niet zo ver open. Een keer gehad dat beide kanten er zo dicht op geparkeerd was (Parijs) dat ik toen een gedeelte van de achterbank neergeklapt had zodat ik daar de kinderwagen neer kon leggen en de maxicosi in de easybase kon klikken en ben ik zelf over de kinderwagen naar voren geklommen. Het lastigste was de achterklep dicht te doen. Daar heb ik na de hand even voor moeten stoppen. Ik was wel blij dat m'n yaris van binnen ruim en hoog is. Dat maakte het klimmen wat makkelijker, en ik ben niet de dunste. Ik zag er wel de humor van in.

20. kleinesam

kleinesam Fanatiek lid

15 mrt 2009
    1.409
    0
    0
    Ik ben altijd de pineut, de rechterkant van de auto gaat meestal goed maar de passagierskant… ik moet vaak met mijn dikke buik via de bijrijdersstoel de auto inklimmen. grrrr

Deel Deze Pagina