Parlez-vous francais?

Discussie in 'De lounge' gestart door Butterfly, 11 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. suikerboon

suikerboon Bekend lid

30 dec 2007
    924
    0
    0
    arbeidster
    menen
    Mijn vriend is franstalig :) best makkelijk zo om aan te leren :) maar het mijne is verre van perfect!

2. Ik kan ook wel wat Frans - de basis zeg maar en lezen gaat wel goed - maar wil me nog wel wat verder verdiepen. We gaan eigenlijk altijd naar Frankrijk op vakantie omdat dat nog lekker dichtbij is en toch heel anders dan hier. Heb veel liever de Fransozen dan Belgen of Duitsers (die vragen serieus in Wallonië of iemand Duits spreekt :$ :) schreklich gewoon). En het eten daar is natuurlijk ook lekkurrr.. ;)

3. Chillin

Chillin VIP lid

22 mrt 2007
    68.721
    902
    113
    Zorgprofessional.
    Belgische grens.
    Het boek dat ik nu heb is Snel en vlot Frans leren spreken en begrijpen.Handig als je al wat basis dingetjes weet maar ik denk dat een woordenboek erbij ook handig is want sommige losse woordjes zoek ik nu via internet.

Oh wat leuk,welke penpal site was dat?
    Grappig,wat jij hebt met Frankrijk,heb ik met Australie en idd oa de grote supermarkten...dat mis ik hier ook...:)
    Maar ondertussen ben ik wel verliefd geworden op een Fransman :D dus wie weet...;)

4. lieselot84

lieselot84 Fanatiek lid

11 okt 2008
    4.362
    0
    36
    Adm. mw.
    Overijssel
    OMG ik krijg hier een déjà-vu :$ op school moest (ja moest!) ik het boek 'des cornichons au chocolat' lezen. nou, ik was echt een lezert, maar hier heb ik mij echt doorheen moeten worstelen.
    ik vind overigens dingen in het Engels lezen ook niet leuk, terwijl ik wel behoorlijk goed in Engels ben.

5. lieselot84

lieselot84 Fanatiek lid

11 okt 2008
    4.362
    0
    36
    Adm. mw.
    Overijssel
    hier ook :D Vooral Auchan, wel een daguitstapje waard :) vriend hier is wel voor pastis te porren :)

6. Bibiche79

Bibiche79 Fanatiek lid

10 jun 2009
    1.364
    0
    0
    Ik ben in Fr geboren. In Zuid-Frankrijk (provence) maar spreek nu beter NL dan FR. Maar als ik weer naar mijn familie ga dan kan ik binnen 3 weken weer volledig meepraten.

Wat het ook is met Fransen die geen Engels praten. Feit is wel dat ze bijna alleen maar Frans horen op de tv dus de klanken zijn hun niet zo bekend. Wij horen dagelijks engels op tv. Ze schamen zich vaak om engels te praten door hun accent. Maar grammatica beheersen ze beter dan wij. Ik heb als tiener zowel in FR als in NL engels gehad en daar waren ze ver vooruit. Maar ze hebben zo'n zwaar accent dat ze vaak dus niet durven te praten.

Mijn nicht bijv. die schrijft vloeiend engels maar durft niet vaak te spreken. Terwijl ze het beter kan dan ik haha

7. Butterfly

Butterfly Bekend lid

13 mrt 2006
    979
    0
    0
    Hoi dames,
    Vandaag naar een boekenwinkel geweest en daar een Frans tijdschrift kunnen vinden! Point de vue. Kon de voorkant vertalen zonder een woordenboek joepie! Andere winkel had alleen tijdschriften over Frankrijk .. Kreeg gelijk weer zin :)

@chillin: dank, ga even op de site kijken! De site waar ik de penpal heb gevonden is onderdeel van een webshop in briefpapier. Ik weet niet of ik dit hier mag vermelden, anders stuur ik je wel een pb!
    @bibiche: het viel mij inderdaad op dat in Frankrijk alles op tv in het Frans is en niet Engels en Frans ondertiteling. Is ook in duitseland dacht ik? Zou toch wel beter zijn want zo leer je het ook sneller lijkt mij!

Deel Deze Pagina