Beste, Ik geef anderhalve maand BV door elke voeding af te kolven, omdat mijn zoontje niet aan de borst wilde. Hij is dan ook 4 weken te vroeg geboren. Het vergde veel van me en had veel problemen ik wilde dan ook afbouwen. Ik zat sinds vorige week op nog 4x kolven. De kinderarts zei dat ik naar 3x kon gaan en dan na 3-4 dagen na 2x enz.. Vrijdagmiddag dan van 4xnaar 3x gegaan. Was dan ook al 5dagen bezig met 4x kolven. Vrijdagavond ontzettend veel pijn gekregen in 1 borst. De volgende dag voelde ik me grieperig en had beetje verhoging. Ik had heel veel pijn aan me li borst. Ik kon die zelfs niet aanraken en dan nog het kolven... Ik naar de dokter van wacht zaterdagochtend kreeg Antibiotica voorgeschreven en Parlodel moet ik innemen zodra de antibiotica k Op is. Ik vroeg als ik Parlodel inneem moet ik dan blijven kolven en hoelang moet ik deze medicatie innemen? De dokter zei dat hangt ervan af hoe je productie is. Dus nu weet ik nog niks. Wat denkt u? Dank u
Parlodel is echt om productie te onderdrukken omdat het de prolactine afgifte tegengaat. Je mag de melk die je kolft nadat je parlodel hebt genomen niet meer aan je kindje geven. Na je borstontsteking en antibioticakuur dus goed letten op je borsten als je dit inneemt: bij opbouwende stuwing (ongemakkelijk) kolf je spanning af: soepel is je codewoord! Bij twijfel vraag een doorverwijzing naar een lactatiekundige in je buurt. Succes!