Vragen m.b.t. eiceldonatie of embryodonatie buitenland

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Madelie, 29 mei 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Madelie

Madelie VIP lid

14 jun 2014
    11.473
    8.734
    113
    Hallo allemaal,

Na 3 niet doorgaande zwangerschappen (met behulp van sperma donor) de laatste anderhalf jaar, onderzoeken bij de fertiliteitsarts waarbij gebleken is dat mijn eivoorraadje aan het slinken is (wat ook vaak iets zegt over de kwaliteit van de eitjes), ben ik mij aan het orienteren voor behandeling in het buitenland.

Ik heb gisteren bij IVI in Spanje en bij Bahceci in Cyprus informatie opgevraagd over behandelingen daar (Ivf met behulp van eiceldonatie).
    Maar goed die info komt dalijk van de klinieken zelf. ;)
    Maar ik vind informatie uit eerste hand, van vrouwen die in het buitenland een dergelijke behandeling hebben ondergaan, minstens zo belangrijk. :)

Ik wil alles graag goed op een rijtje zetten, maar informatie op internet is zo versnipperd dat ik mij nog niet een goed beeld kan vormen.

Mijn vragen:

1) In welke kliniek en land ben je behandeld?

2) eiceldonatie met verse terugplaatsing of cryo? Of wellicht embryodonatie?

3) Heeft de behandeling geleid tot een zwangerschap?

4) Heeft de behandeling geleid tot een kind?

5) Kostenplaatje totaal (behandeling, medicatie etc.)

6) Bereikbaarheid van de kliniek?

7) Was je tevreden over de begeleiding, zorg etc. vanuit de kliniek?

Ik hoop dat er hier vrouwen zijn die behandeling in het buitenland hebben gehad en mij een stukje wijzer kunnen maken. Alvast bedankt :)

2. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Sorry, alleen ervaring met ECD (geen gedoneerd zaad) in NL. Ik had het intense geluk dat ik toen de eerste x zwanger raakte (na een hoop mislukte IVF's met eigen eieren).

Zara75 heeft er ervaring mee in Spanje. Je zou haar een pb kunnen sturen.

3. Madelie

Madelie VIP lid

14 jun 2014
    11.473
    8.734
    113
    Wat fijn dat her jou middels Ecd zwanger te worden.

En Zara75 heb ik toevallig gisteren een pb gestuurd, dus hoop iets van haar te horen.

4. Switi

Switi Fanatiek lid

22 feb 2013
    1.234
    28
    48
    Hi Madelie,

Allereerst wat vervelend dat je 3 niet doorgaande zwangerschappen hebt gehad in het laatste anderhalf jaar!! Ik heb er 2 gehad in 1 jaar tijd en nu om jouw vraag te beantwoorden ben ik pril zwanger van een behandeling bij Bahceci Cyprus. :D

Ik ben zeer te spreken over dit ziekenhuis, de begeleiding, zorg en de correcte wijze van werken. Ik was vorig jaar bij een andere kliniek op Cyprus in behandeling en daar ging het er anders aan toe! Wij zijn erg blij dat we nu voor Bahceci hebben gekozen!!

Kosten zijn uiteraard afhankelijk van wat je wilt. Wij hebben ECD gedaan met semen van mijn man (standaard met exclusieve donor, garantie op 10 verse! eicellen, en mocht het na 3 behandelingen niet tot zwangerschap hebben geleid geld terug, ICSI, time lapse monitoring, medicijnen van de donor, scan bij jezelf en de donor en vast nog wat dingen die ik vergeten ben op te noemen) en dat kostte ons 4750,- euro. Dat valt dus best mee!

Als je hen een mailtje stuurt krijg je vanzelf meer info, ook over de prijzen.

Wij hebben er een heerlijke vakantie van gemaakt en ruim de tijd genomen mocht de donor iets vertraagd zijn. Uiteraard maak je je verblijf daar zelf ook weer zo duur of goedkoop als je zelf wilt.
    Wij hebben een pakketreis naar Kyrenia geboekt, ter plekke auto gehuurd en zelf naar Famagusta gereden, even wennen aan links rijden maar heel goed te doen! Cyprus is een prachtig land om vakantie te vieren!

Mocht je nog vragen hebben, je mag me ook pb-en!

Succes!

5. Madelie

Madelie VIP lid

14 jun 2014
    11.473
    8.734
    113
    Dank je wel voor al je informatie!
    En gefeliciteerd met je zwangerschap! Is deze zwangerschap uit je eerste terugplaatsing bij Bahceci gekomen?

De informatie heb ik inmiddels van Bahceci binnen. Maar ook van nog 2 andere klinieken in Spanje.
    Ik merk dat mijn hoofd een beetje duizelt van alle informatie. Daardoor vind ik het moeilijk om een keuze te maken. Geld terugkrijgen als je niet zwanger raakt is een fijn iets. Maar ik wil vooral daar waar ik de grootste kans heb om zwanger te raken, ook wanneer het dan meer kost.
    Maar ja, in hoeverre kan je vertrouwen op de cijfers die ze zelf noemen. Een commerciele kliniek gaat natuurlijk nooit op hun site zetten dat ze een laag slagingspercentage hebben :D

Heb jij ook een bezoek gebracht aan de kliniek voor de terugplaatsing, om de behandeling door te spreken? En hoe wordt het geregeld met medicatie vooraf en na de behandeling? Regel jij je medicatie in Nederland? En via wie? Sorry voor al mijn vragen :)

6. Switi

Switi Fanatiek lid

22 feb 2013
    1.234
    28
    48
    #6 Switi, 2 jun 2016
    Laatst bewerkt: 2 jun 2016
    Dank je wel!

Ja, dit is mijn eerste behandeling bij Bahceci, ik heb hiervoor 2 (mislukte) pogingen gehad bij Team Miracle (officieel noemen zij zich nu Cyprus IVF Centre) Cyprus. Dat is een echte commerciële kliniek! Cyprus IVF Center is een onderdeel van het Bahceci healthcare group, zij opereren dus als een ziekenhuis en niet als commerciële kliniek. Dat heb ik ook echt mogen merken aan de gehele benadering, de prijzen van bijv. Intralipid, die kostte maar 100 tl per zak in tegenstelling tot bij de ander waar we honderden euro's! Mochten neertellen. Daarbij werd gezegd door Bahceci dat ik ook mijn eigen Intralipid uit NL mocht meenemen en zij het wel wilden toedienen. Achteraf heb ik het niet nodig gehad omdat ik dit keer ook mijn NK cellen heb laten testen en ze gaven mij het advies om niet meer troep in mijn lijf te stoppen dan strikt noodzakelijk.. Bij de andere kliniek werd het me opgelegd en moest ik alles bij hun tegen enorme meerprijzen kopen..

Ik ben nooit uitgegaan van "garanties" maar om 25.000 voor een exclusieve donor te betalen leek mij onzin als ik dat ook rond de 5.000 kan krijgen... Cijfers en statistieken zeggen ook helemaal niets over mijn kansen! En je kunt er een studie van maken hoe je de statistieken van diverse klinieken moet lezen en interpreteren...
    Ik heb me op Freya op het besloten forum ingelezen. Ik ben naar een bijeenkomst van IVF Spain in Antwerpen geweest en was er toen direct klaar mee. Te commercieel, geen goede antwoorden, klonk ons als te veel geldklopperij. Wij wilden in eerste instantie naar Spanje maar door het lezen van allerlei succesverhalen en uitgaande van mijn eigen situatie hebben wij voor Cyprus gekozen. Waarom? Omdat ze in Cyprus standaard een aantal dingen geven zoals prednison, aspirine en fraxi/clexane waarmee je al evt. problemen met stolling of immuniteit uitsluit. Ik ken mijn eigen lichaam goed genoeg om te weten dat het alles wat lichaamsvreemd is afstoot..dus ik heb dat echt nodig. En ik wilde nog 1 keer een poging wagen met eigen eitjes dus de eerste keer was het een tandembehandeling. Ook dat was voor mij een reden om voor Cyprus te kiezen.
    Ik ben afgegaan op de succesverhalen op Freya en daar heeft volgens mij nog nooit iemand geschreven over Bahceci dus ook ik ben in eerste instantie naar team Miracle gegaan. Ik heb daar ook over mijn niet al te beste ervaringen geschreven. Op Fertility Friends.uk kun je wel meer andere succesverhalen van Bahceci lezen!

Ik heb vooraf (ook telefonisch) contact gehad met de klinieken, bij Bahceci werd er veel grondiger gekeken naar mijn voorgeschiedenis en moesten we allebei op opnieuw allerlei bloedonderzoeken laten doen. Aan de hand daarvan word een behandelplan opgesteld. Ik had nog veel medicatie over van voorgaande pogingen dus niets nodig maar als het nodig was kon ik zo een recept krijgen. Ik heb gelukkig een lieve huisarts die meewerkt en het recept overschrijft zodat ik hier gewoon bij de lokale apotheek al mijn meds kan halen en zelfs vergoed krijg. Ik hoefde dit keer ook geen deca depot want dat is wel lastig in een gewone apotheek te verkrijgen. Datgene wat ik echt nodig heb en hier in NL niet te verkrijgen is koop ik op Cyprus in een erg keurige apotheek in de haven van Kyrenia. De andere kliniek stond erop dat we de meds bij hun kochten (tegen extra meerprijs!) ivm garantie maar bij Bahceci mochten we bij elke apotheek naar onze eigen keus het halen.
    Wel zo fijn!!

Kortom, ik ben blij met mijn keuze voor Bahceci/Cyprus IVF Center maar lees je in op FF of/en Freya en kies datgene waar jij je het prettigst bij voelt!

Succes!! Er komt heel veel informatie op je af en het is erg lastig om te beslissen wat de juiste keuze is..neem de tijd om het op je in te laten werken en volg je gevoel!

7. Madelie

Madelie VIP lid

14 jun 2014
    11.473
    8.734
    113
    Wat fijn dat het bij Bahceci in de eerste ronde al raak was bij jou. Hoop dat alles goed blijft gaan en je dalijk een gezond kindje in je armen hebt.

Het is even allemaal verwarrend voor mij.
    Noemen zowel Bahceci als Team Miracle zich nu Cyprus IVF Centre?
    En vallen ze allebei onder Bahceci Healthcare Group?

En deca depot? Nooit van gehoord :D

Mij miskramen heb ik gehad van week 6 tot week 8.
    Nu kan het aan de kwaliteit van mijn eitjes hebben gelegen gezien mijn leeftijd. Maar heb ook altijd het gevoel gehad dat mijn lichaam de vruchtjes heeft afgestoten omdat het als lichaamsvreemd wordt gezien.
    Dus vind het wel positief dat Bahceci prednison en aspirine voorschrijft.
    Ik ben onlangs wel op auto-immuunziekten getest en ook op stollingsproblemen bij de fertiliteitsarts. Daar is niets uitgekomen. Maar er zitten wel auto-immuunziekten in de familie (schildklier en reuma). Zelf heb ik ook opvlammingen in gewrichten en bij de volgende opvlamming moet ik weer bloedprikken, maar vaak komt daar in een beginstadium niets uit.

Freya had ik mij ook al ingeschreven, maar ik wil op het oude forum omdat daar een nog lopend topic over ecd in het buitenland is. Op het nieuwe forum staat nog weinig.
    Nu ligt mijn wifi er ook sinds gisteren uit dus internet nu via abbo op mijn telefoon, maar dat vind ik met vinden van zoveel informatie toch lastig. Hoop dat ik vanavond weer achter de laptop kan. Dan kan ik ook zaken uitprinten. Is toch wat makkelijker lezen.

8. Madelie

Madelie VIP lid

14 jun 2014
    11.473
    8.734
    113
    Oh en wat is een tandembehandeling?

9. Switi

Switi Fanatiek lid

22 feb 2013
    1.234
    28
    48
    Hi Madelie,

Cyprus IVF Center is onderdeel van Bahceci Group. Team Miracle noemt zich Cyprus ivf Centre. Team Miracle was onderdeel van Dogus IVF Center en ze zijn daar vorig jaar weggegaan, sindsdien noemen ze zich zo terwijl Bahceci al zo'n jaar of 20 de naam Cyprus IVF Center heeft..juist om geen verdere verwarring te geven gebruiken zij dus nu liever ook de naam Bahceci. Team Miracle heeft ook een paar maanden geopereerd vanuit de faciliteiten van Bahceci maar ze zijn gevraagd het ziekenhuis te verlaten ivm niet ethisch en niet conform de regels van Bahceci te handelen. Mijn 1e poging was dus al in hetzelfde ziekenhuis alleen was ik toen dus nog in behandeling bij TM, maar zodoende kende ik het ziekenhuis wel al.

Een Tandembehandeling is een behandeling waarbij zowel bij de wensmoeder als bij de donor getracht word met milde stimulatie voldoende kwalitatieve eicellen te punctueren waarna de wensmoeder beslist of ze haar eigen eitjes, een combi of enkel die van de donatrice terug laat plaatsen. Mits er eitjes zijn en goed doordelen, etc, etc,. Vooral voor dames die nog een allerlaatste poging willen wagen met eigen eitjes kan tandem een uitkomst zijn. Je hebt daarbij nog altijd de garantie op minimaal 10 verse eicellen van de donor om op te te vallen.

Een Decapeptyl depot zet voor meerdere maanden je eisprong stil, vergelijkbaar dus met de dagelijks Decapeptyl spuitjes. Alleen is dit 1 injectie voor een maand of 3/4. Ik heb wel gemerkt dat mijn lichaam niet goed reageerde op alle troep, zodra ik zelf Gonal/menopur/deca/cetrotide gebruikte ging het mis. Bij Bahceci was het net een natuurlijke cyclus, kwam ook (toevallig) zo uit dat ik niet eens aan de pil hoefde!

Dr. Zehra is een enorme voorstander van de ERA test dus ze zal dat sowieso willen doen, verder vrij uitgebreide bloedonderzoeken. Ik zelf heb hier in Nl een test laten doen op NK cellen omdat ik anders 20 weken lang elke week Intralipid zou moeten gebruiken als ze eenmaal infuus geven. Maar de dokter dacht niet dat er een echt probleem was met mijn immuunstelsel en dat heeft het bloedonderzoek ook aangetoond.

Wij zijn er dus pas via hen achter gekomen dat mijn man drager is van een mutatie/marker voor taaislijmziekte!! Daar heeft iedereen al die jaren dus blijkbaar nooit op onderzocht!! Er is toen extra gecheckt of onze donor ook specifiek op dezelfde mutatie was gecheckt en uiteraard was ze dat wel en zijn we veilig. Maar we zaten wel met ongeloof, hoe kunnen diverse ziekenhuizen, privé klinieken zowel in Nl als in Buitenland in 5 jaar tijd zoiets belangrijks gemist hebben??? En wat fijn dat Bahceci dus wel zo uitgebreid en recente! bloedonderzoeken wilt hebben en nu dit naar boven heeft gebracht!

Ikzelf heb ook wat tekorten en intoleranties en een traag werkende schildklier maar ik heb voor deze poging alles uit de kast getrokken en heb ook menstruatie bloed opgestuurd naar Serum Athene om er zeker van te zijn dat "alles" in de baarmoeder correct werkt. Had in het verleden regelmatig last van blaasontstekingen etc.

Geen idee hoe dat zit met het nieuwe forum, ik kom automatisch uit op het oude forum en daar wordt nog altijd volop geschreven. Hoop voor je dat het lukt! Kijk ook naar het Engelse forum fertility friends.

Succes!

10. KLsandra

KLsandra Lid

4 jan 2014
    5
    0
    0
    NULL
    NULL
    hoi lotgenoten.

Wat fijn dat jullie zoveel info hier plaatsen.
    Na 3 jaar in mmm te zitten, hebben besloten om eiceldonatie behandeling te doen. We hebbeb al een prachtige zoon van eeen spontane zwangerschap...maar de tweede kwam maar niet we hadden veel mislukte iui en ivf.
    Bahceci klinkt echt heel goed. We hebben ook met eentje een spanje contact gehad. Baceci klinkt tot nu toe veel beter en wat ook belangrijk is betaalbaarder.

@Madelie....heb je al contact gehad met Bahceci zoja hoe is dat gegaan.
    @Switi hoe stuur ik een prive bericht naar jou of naar Zara75 .

Alvast bedankt.

11. Madelie

Madelie VIP lid

14 jun 2014
    11.473
    8.734
    113
    KLSandra, bedankt voor de pb die je naar mij had gestuurd. Ik kon mijn topic niet meer terugvinden, maar door jouw berichtje (heb geklikt op jouw berichtengeschiedenis) ben ik weer in mijn topic beland :) Ik wist niet meer in welke pijler ik mijn topic had geplaatst.

Denk dat ik eruit ben en dat het inderdaad Bahceci gaat worden. Maar ik wil eerst nog een paar cyclussen zelf proberen.

Ik heb het contactformulier op hun site ingevuld en ik kreeg binnen een dag een mail met heel veel informatie. Als je wil bellen ze je ook. Maar ik heb aangegeven de tijd te willen nemen alles te lezen en als ik vragen heb dat ik dan zal mailen. En dat ik antwoorden ook graag per mail ontvang zodat ik deze later altijd nog even terug kan lezen. En dat was prima werd er aangegeven.

Met welke klinoek in Spanje heb je contact KLSandra?

12. Madelie

Madelie VIP lid

14 jun 2014
    11.473
    8.734
    113
    Switi bedankt voor je uitgebreide info. Sorry dat ik niet eerder reageerde, maar ik was mijn topic kwijt.

Wat fijn dat door de onderzoeken gebleken is dat de donor geen drager is van taaislijmziekte. Zo te horen werken ze erg nauwkeurig en dat klinkt goed.

Inmiddels heb ik flink bijgelezen in fertility friend op het forum. En veel meiden die daar schrijven zijn zwanger geraakt via Bahceci. En allemaal zijn ze tevreden over de begeleiding en het tussentijdse contact.

Alle info die je over de medicatie geeft klinkt mij nog wat te ingewikkeld in de oren haha. Maar dat komt denk ik omdat ik daar zelf nog niet mee te maken heb gehad.
    Ik heb zelf een zaaddonor gevonden en doe kunstmatige inseminatie, gewoon thuis. Daar komt dus geen medicatie aan te pas.

Je bent al ruim 9 weken zwanger lees ik in je banner. Hoop dat alles goed gaat met jou en je kindje :)

Ik ga vandaag denk ik Bahceci weer mailen voor verdere info. Ik ga denk ik voor hun kliniek.

Mag ik vragen uit hoeveel eiceldonoren jij hebt mogen kiezen? Ik lees dat ze er twee voorstellen, maar ik vind dat niet heel veel keus.

13. KLsandra

KLsandra Lid

4 jan 2014
    5
    0
    0
    NULL
    NULL
    Beste Madelie,

Bedankt voor je bericht en informatie.

Ik had met veel clinics contact gehad om te kijken hoe hun communicatie is en ook wat mijn eerste indruk zou zijn.

In spanje ben ik met Eugin in contact geweest maar ze zijn heel moeilijk te bereiken. Je moet altijd een afspraak maken en duurt lang voordat je antwoord krijgt. Ik heb een account aangemaakt want zo werkt dat bij hun maar dan nog heel slecht bereikbaar. Dit is al een reden voor ons om af te haken.

vervolgens contact met Irema IVF deze was iets beter kwa contact maar ook lastiger.

Ik heb ook diverse clinics in Griekenland benadert. Zij waren allemaal vaag.
    Toen ben ik op deze site op zoek gegaan naar info waardoor ik op deze forum kwam. Gelijk gegoogled velen in Cyprus gevonden. Ik heb veel goeds over Bahceci op Fertility friend uk gelezen.

Ik heb ze gecontact ze zijn super snel met reageren. Ik app nu met een van de medewerkers en het verloopt heel goed. Ik heb er echt goed gevoel erover. Ik kan elke moment mij vragen stellen en ik krijg binnen aantal minuten antwoord.

We willen nu zo snel mogelijk beginnen. Het voelt erg goed voor ons. We gaan een mooi vakantie eraan plakken.

we hadden al veel testen gedaan dus deze naar ze toe gestuurd de rest hopen we volgende week te doen en verder wachten op ongesteldheid en ook op wat ze gaan voorstellen kwa donoren.
    Ik ben zelf afrikaans ik dacht dat dat lastig zou zijn maar dat was geen probleem.

dus helemaal happy en positief... ik loop met een grote smile op mijn gezicht alsof ik al zwanger ben.

Raar he, ik weet dat er geen garantie is maar toch voelt dit anders dan all onze behandlingen. we hebben veel mee gemaakt in de afgelopen 3 jaar.... toch vind ik dit heel anders... eff afwachten waarom ik dit heb.

14. Madelie

Madelie VIP lid

14 jun 2014
    11.473
    8.734
    113
    Oh wat goed zeg, jij staat al op het punt van beginnen dus. Moet je eerst naar Cyprus voor een eerste gesprek en onderzoeken en daarna nog een keer terug voor de behandeling? Met welke medewerker onderhoud jij nu contact via de app? Zeren?

Eugin had ik ook aangeschreven. Maar het eerst registreren had ik moeite mee dus ik ben daar al afgehaakt.
    Een site hoort al de benodigde info te verstrekken. En als je dan meer gedetailleerde info vraagt dan vind ik dat dit toegestuurd moet worden. Je bent een potentiele cliënt die veel voor een behandeling moet betalen.
    Daarnaast wilde ik niet dat ik bij voorbaat al allerlei informatie over mezelf zou moeten verstrekken terwijl ik misschien nooit met ze in zee zou gaan.

Ga jij voor eiceldonatie of ga je een andere behandeling bij ze doen?

15. KLsandra

KLsandra Lid

4 jan 2014
    5
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey Madelie,

We staan indd op het punt om te beginnen. We krijgen een deze dagen een donor voorstel waaruit we kunnen kiezen.

ja,contact is imet Zeren. Zij is heel aardig en behulpzaam.
    Ik heb haar ook gisteren telefonisch geproken.
    We gaan voor een eiceldonatie want ik heb weinig reserves. Ik heb al veel geprobeerd om met mijn eigen eitjes te doen maar helaas niet gelukt.
    Nu wacht ik op een reactie van de ziekenhuis of we alle testen bij hun kunnen uitvoere.
    Wanneer we mogen start hangt af van mijn hormoon waardes... E2 -Estradiol.. als die laag is mag ik al in juli beginnen. Is het wel hoog dan moet ik in augustus... dan moet ik aan de pil.... om het te manipuleren....en om het te synchroneren aan de donor.

16. Madelie

Madelie VIP lid

14 jun 2014
    11.473
    8.734
    113
    Wat spannend dat je bijna je donor voorstel krijgt.

En wat houdt dat in, als je E2-estradiol waarde laag is?
    Ik dacht dat je cyclus altijd gesynchroniseerd moest lopen aan die van de donor.

Ben jij ook eerst voor een gesprek en onderzoeken naar Cyprus geweest. Of loopt bij jou alles per mail en telefoon tot de feitelijke behandeling?

Deel Deze Pagina