Tandarts

Discussion in 'De lounge' started by susanne85, Apr 30, 2021.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. susanne85

susanne85 VIP lid

Aug 13, 2007
    9,807
    866
    113
    Noord Holland
    #1 susanne85, Apr 30, 2021
    Last edited: Apr 30, 2021
    Even een vraagje.

Ik ben vandaag bij de tandarts geweest nadat ik vorige week spontaan kiespijn kreeg. Hele nacht wakker gelegen met de beste doemscenario maar viel de schade gelukkig mee. Mijn vulling was gaan lekken en op de foto was te zien dat er geen wortelkanaal behandeling nodig was en t een nieuw gaatje was geworden onder een oude vulling. De tandarts kwam tijdens t boren na 5 verdovingen achter dat t gaatje best diep was en mijn zenuw al zichtbaar was. Nu viel t de tandarts en mijn moeder op dat mijn wang wat dik is. Ook kan ik nog steeds niet goed kauwen door de pijn in deze kies. Is dit normaal? Ik weet dat een witte vulling aardig napijn kan geven met warm en koud maar ook tanden met op elkaar bijten? Ik hoor graag jullie ervaringen?
    Alvast dank

2. Mammavantwee

Mammavantwee Niet meer actief

Ik heb meestal na het vullen tijdelijk meer pijn dan daarvoor! Zat er geen ontsteking omdat je wang ook dik is?

susanne85 likes this.
  3. susanne85

susanne85 VIP lid

Aug 13, 2007
    9,807
    866
    113
    Noord Holland
    Nee volgens mij niet. Ben wel flink onder handen genomen omdat ik moeilijk te verdoven was en door dat klemmetje wat om je kies heen gaat voor t vullen was mijn tandvlees wel heel erg gaan bloeden. In totaal 2x aan buitenzijde kies 2x binnenzijde van mijn kies en zelfs 1x in mijn kies verdoofd. 2 uur erna had mijn lichaam de verdoving ook alweer onklaar gemaakt

4. Nic1976

Nic1976 Fanatiek lid

Oct 27, 2009
    4,545
    732
    113
    Oef ja dat heb ik een jaar of twee ook gehad en die napijn duurde bij mij ongeveer 6 weken! Daarna is toch de wortelkanaal behandeld en binnenkort gaat hij er helemaal uit omdat er een ontsteking onder zit die niet weg gaat. Helaas!

5. susanne85

susanne85 VIP lid

Aug 13, 2007
    9,807
    866
    113
    Noord Holland
    Dat klinkt niet bemoedigend:eek:
    Hopelijk valt t hier mee en geneest t rustig. Was net wel bang om mijn tanden te poetsen maar de pijn viel mee. Heb om half 8 wel 2 pcm ingenomen voor de zekerheid.
    Kunnen ze z'n ontsteking niet te lijf gaan met bijv antibiotica? Jammer dat je je kies gaat kwijt raken. Hier was t mijn 2de kies naast de hoektand dus nogal in t zicht als hij getrokken zou worden.

6. Nic1976

Nic1976 Fanatiek lid

Oct 27, 2009
    4,545
    732
    113
    Ik heb al zo vaak gevraagd om ab te krijgen bij een ontsteking maar schijnbaar werkt dat niet op tanden gebied. Heel raar ... maar dat is mij verteld.

Ik ben overigens wel echt een uitzondering ben als de dood en in therapie voor tandartsangst!

7. susanne85

susanne85 VIP lid

Aug 13, 2007
    9,807
    866
    113
    Noord Holland
    Ik ben ook niet dol op de tandarts. Soort wantrouwen heerst er bij mij. Vervelend dat je z'n angst hebt maar goed dat je therapie er voor kan krijgen

Nic1976 likes this.
  8. Vero0504

Vero0504 VIP lid

Nov 17, 2016
    18,955
    15,001
    113
    Hier ook geen fan van de tandarts om t maar licht uit te drukken. Maar degene die ik nu, nog, heb heeft inmiddels wel heel wat vertrouwen gewonnen. Verdoven is bij mij een rampenfonds, heb meerdere zenuwvertakkingen in mn kaak maar hem lukt t prima. Gewoon leuke kerel, droge humor en gewoon "normaal" niet zo kil. Al zou ik m meer waarderen in de kroeg dan in de praktijk, maar ik denk dat dat altijd wel zal blijven.

Je kan kijken of je kamillethee zakjes voor spoelen nog kan halen bij de apotheek of drogisterij. Ik heb ze hier van Jacob Hooy (die kan je bij de tuinen/holland barrett krijgen)

Veelal krijg ik daar de meeste rottigheid wel mee weg en t kalmeert in elk geval. NIET doorslikken na spoelen

9. susanne85

susanne85 VIP lid

Aug 13, 2007
    9,807
    866
    113
    Noord Holland
    Hier werd ik vanmorgen met een hele rustige kies. Kauwen is nog wel gevoelig maar tanden op elkaar zetten gaat nu zonder pijn. Mijn wang is nog wel dikkig maar denk dat dat door t zere tandvlees komt. Zit namelijk precies op die plek waar gevuld is. Al met al weinig te klagen zo kort dag na vullen

Share This Page