Korte cyclus

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Neffie, 8 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Neffie

Neffie Actief lid

8 apr 2013
    263
    0
    16
    Wij zijn aan het klussen gegaan voor ons eerste kindje.
    Helaas, nu ik het allemaal zo bij hou, kom ik erachter dat ik een cyclus heb van 21 dagen.
    Is dit een reden om naar de huisarts te gaan? Of moet ik dan eerst een jaar proberen?
    Of is er geen reden tot zorgen?

Wie heeft hier ervaring mee?

2. Lot508

Lot508 Lid

8 apr 2013
    62
    0
    0
    NULL
    NULL
    Je zou je huisarts kunnen bellen maar die doet denk ik niks tot je het een jaar hebt geprobeerd. Ik weet niet hoe lang jullie al bezig zijn?
    Ik heb zelf ook een korte cyclus, gemiddelde van 16 dagen en weet ook niet zo goed wat ik er mee moet

3. migske

migske Niet meer actief

Ben je aan de pil geweest? zoja hoelang ben je dan nu gestopt?
    liefs

4. Neffie

Neffie Actief lid

8 apr 2013
    263
    0
    16
    Ik ben aan de pil geweest maar ben al een jaar gestopt.
    Sindsdien is het altijd 21 dagen geweest en kan er bijna mijn klok op gelijk zetten.
    Op de laatste keer nu na, toen was het ineens 23 dagen, maar normaal is het altijd op dezelfde dag op hetzelfde tijdstip.

5. Kris81

Kris81 Fanatiek lid

14 mrt 2013
    3.418
    378
    83
    Vrouw
    Het verre Oosten ;)
    Dat is wel erg kort... Even informeren bij je huisarts of een berichtje aan de gynaecologen hier op de site kan nooit kwaad.

6. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    8.000
    6.752
    113
    zuid-holland zuid
    je hoeft niet onvruchtbaar te zijn met een korte cylcus hoor. Ik heb ook heel lang onregelmatige korte cycli van 16/21 dagen gehad en ik was in ronde 3 zwanger van mijn eerste kindje.

7. Neffie

Neffie Actief lid

8 apr 2013
    263
    0
    16
    wel fijn om te weten!
    Maar gezien ik 7 dagen menstrueer zou ik het in die periode moeten doen, toch? Jakkie... en ehh is het dan wel mogelijk? Is het niet door het bloed dat het misschien minder makkelijk gaat?

Wie zijn de gyn's op het forum?

8. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

10 mei 2012
    6.606
    57
    48
    Heb je al eens getemperatuurd om te kijken of en wanneer je een eisprong hebt?

In principe valt 21 dagen nog onder normaal, maar t is idd wel kort. Maar als je gewoon een eisprong hebt en een lf van minimaal 10, is er niets aan de hand. Dan heb je dus gewoon vaker een eisprong, dus ook meer kansen om zwanger te worden:D

9. Kris81

Kris81 Fanatiek lid

14 mrt 2013
    3.418
    378
    83
    Vrouw
    Het verre Oosten ;)
    Zie dat het verloskundigen zijn, wellicht kunnen zij je ook wat info verschaffen. Je kunt ze vinden op de home page en dan naar beneden scrollen. Succes!

10. Neffie

Neffie Actief lid

8 apr 2013
    263
    0
    16
    Kijk dan heb ik juist reden tot een feestje haha. Alleen moet ik waarschijnlijk in de troep klussen hihi ;)
    Ik heb ovulatietesten besteld. Als het goed is zijn ze morgen binnen of overmorgen. :)

Bedankt kris voor je tip! ik moet nog een beetje zoeken hier!

11. Kris81

Kris81 Fanatiek lid

14 mrt 2013
    3.418
    378
    83
    Vrouw
    Het verre Oosten ;)
    Graag gedaan, hoop dat je er wat aan hebt :). En succes met je ovutestjes, das ook een heeeeeeel gebeuren op zich ;).

12. Siri

Siri Fanatiek lid

16 mrt 2010
    1.600
    1
    0
    Medisch
    Noorwegen
    Ik denk ook dat het goed is dat je probeert overzicht te krijgen over je cyclus. Misschien heb je je eisprong op dag 12 en dan ben je vanaf ca dag 9 vruchtbaar. Dan kun je, als je het niet prettig vind om te vrijen tijdens je ongi, wachten tot je stopt met bloeden.....

Voordeel is dat je per jaar 16 kansen hebt waar iemand met een gemiddelde cyclus er 12 heeft!

Als je ongerust bent zou ik zeker even met de HA praten, maar in principe ben je, als je een eisprong hebt, gewoon vruchtbaar en is er (nog) geen reden voor bezoegdheid.

Ik heb een keer een hele korte cyclus gehad, eisprong op dag 10 en ben juist in die ronde zwanger geworden...

13. Neffie

Neffie Actief lid

8 apr 2013
    263
    0
    16
    goed om te horen!

Ik heb mijn ovu testen binnen en er staat dat met een cyclus van 21 dagen, dat ik vanaf dag 4 van de menstruatie kan testen.
    Dus dat is morgen. Heb er 12 dus als het goed is moet dat voor deze maand dan voldoende zijn.

Spannend!

14. Kris81

Kris81 Fanatiek lid

14 mrt 2013
    3.418
    378
    83
    Vrouw
    Het verre Oosten ;)

Deel Deze Pagina