Inderdaad, natuurlijk kun je deze hondjes ook goed opvoeden. Helaas is het een heel populair ras geworden de laatste jaren, met name Jack Russels. Wat inhoudt dat veel mensen zo'n hondje kiezen zonder er goed over na te denken, een hoop doorgefokt zijn en niet beseffen dat je zo'n klein pittig hondje ook op moet voeden. Ik denk dat daarom Jack Russels/Parson Russels een slechte naam hebben gekregen. En eerlijk gezegd kom ik maar zelden tot nooit een Jack Russel tegen die normaal reageert als ik de hond uitlaat. Onze hond heeft er zelf ook een hekel aan gekregen, gewoon omdat ze vaak direct uitvallen. Consequent zijn en geblaf echt gelijk de kop indrukken, als pup is het heel makkelijk af te leren als je daar gelijk mee begint. Hoe langer je wacht en hoe vaker je het toestaat, hoe meer werk je later zult hebben om het alsnog af te leren. Goed dat je op cursus gaat! Ik heb met al onze honden meerdere cursussen gedaan. Niet omdat ik er dus al ervaring mee heb, maar gewoon omdat je nog wel eens wat vergeet en om een goede band met de hond op te bouwen.
Helemaal mee eens Nou moet ik wel zeggen dat veel instructeurs bij hondenscholen gelijk negatief doen omdat je een jack hebt. Dat werkt niet echt motiverend. Bij mij juist wel, ik wilde het tegendeel bewijzen, en dat is zeker gelukt, mijn Thijs laat de herders en labradors ver achter zich haha (Thijs en ik hebben er wel echt aan moeten trekken, maar dan heb je ook wat ) Behendigheid is super gaaf met een jack of parson, en agility ook alleen houdt mijn jack niet van ballen
@marijke: heb jij een jack die niet van ballen houd? Das dan geen echte! Haha grapje hoor. Maar is voor het eerst dat ik dat hoor. Hier ook een jack en is net als hier al allemaal beschreven is. En blaft gelukkig alleen als de bel gaat. Verder echt een knuffel beestje, lekker eigenwijs en zo lang jij de bal blijft gooien gaat hij door, zal echt niet uit zich zelf stoppen!
oja. parson jack russels zijn niet alleen maar ruwharig... ook gewoon kortharig.. het zijn eigenlijk gewoon jackrussels alleen staan ze hoger op de poten... (wilde het toch even zeggen, omdat al een aantal mensen zeggen dat ze alleen ruwharig zijn)
Een goed begin begint bij een goed nest de meeste etterige jacky's die je ziet komen uit hele slechte nesten. Veelste vroeg bij hun mama weggehaald en aangeschaft omdat ze populair zijn.:x Een van onze drie jack hussels valt kwa hoogte onder de parson's en ik moet zeggen voor behendigheid precies de mooie hoogte. Verders super leuke energieke hondjes en heel leergierig hou wel rekening met het jachtinstinct in de buurt van holen en vijvers met eenden. Leuk succes
ow...roodkapje en wuppie...die zijn ook allemaal erg lief... wow...meiden...zoveel tips en informatie...daar kan ik echt wat mee... het hondje wat wij evt.willen nemen wordt geboren op een boerderij, komt ook uit een goed nest, en zal zeker weten lang genoeg bij de mamie blijven. Verder zal ze dus ook heel goed in de gaten worden gehouden. jaja...krijg er langzaam zin in...hoop dat ik en het hondje gezonde en goede 2 maanden gaan krijgen...
@ roodkapje, ja klopt, maf he? Dit is ook mijn eerste jack die niet van ballen houdt! Een paar keer gooien vindt hij wel leuk, maar dan heeftie er al snel genoeg van. Mn vorige 2 waren echt knetterrrrfanatiek Dit is mijn Thijs trouwens:
Ik heb zelf een X-ing Ruwharige JR-Maltezer en die is echt totaal verslaafd aan balletjes!!! Heel de dag is ie er mee in de weer en je kan blijven gooien,hij maakt ze als ze niet van het goede matriaal zijn ook graag kapot trouwens!! Bekijk bijlage 79235
Hier ook! Wij hebben zo'n megatennisbal en dat is favoriet! Krijgt ie niet kapot (of doet zn best niet omdat ie er zo blij mee is ) En van andere ballen gaat zn neus ook wel eens kapot omdat ie veel met zn neus met de bal speelt
Marijke wat een scheetje... Ik dacht ook dat eigenlijk alle honden graag met ballen speelden...nou ja, maar afwachten dan... Gijsje...die van jouw is ook speciaal, nog nooit gezien...maar wat schattig...
hihi Hij speelt er wel mee hoor, als we naar het veld gaan haalt hij hem zeker 15 keer op, maar dan istie er klaar mee
Ik heb ook nog 2 teckels en,eentje vind het wel leuk om er een beetje mee rond te rennen en die ander kijkt er nog niet naar!
Oehh teckels!! Die vind ik heeeel erg leuk! Ik wil er heel graag 1 hebben. Manlief begint aan het idee te wennen (we hebben namelijk een bordeauxdog gehad, dus dat is iets heel anders) maar hij vindt ze steeds leuker. En dan vooral een korthaar tijger. Wat voor teckels heb jij?
Yep,vandaag uitgerekend! Ik heb het wel gehad hoor,zowel lichamelijk als geestelijk mag de kleine komen,zit mezelf in de weg :x Morgen weer controle kijken wat de gyn zegt! Jij bent pas zwanger zie ik,geniet van de tijd,het kon mij niet snel genoeg gaan(vooral de 1e 3mnd) maar het vliegt echt voorbij.Bij jullie is het ook niet vanzelf gegaan zie ik.Hopelijk ben je niet veel misselijk enzo!
Bekijk bijlage 79358 Horen niet echt thuis in dit topic maar show ze toch even Heb een langharige standaard teckel van 2,5 en een standaard kortharige van bijna 1 jaar,op de foto is ie eenhalf jaar.Het zijn zulke leuke lieve grappige hondjes,maar wel eigenwijs hoor!