@Giraf Nou ja zeg!!haha, mag E.line ook naar de logopedie haha!! hier zeiden zij bij M.aaike dat ze rond anderhalf jaar 5 woordjes ongeveer moesten weten naast papa/mama. Nou, rond die tijd kon ze er iets meer en begon het allemaal te komen. Dus ik zie het wel bij E.line. Ik merk ontwikkeling bij dr, je hoort meer klanken komen. En hier zeggen ze: je moet ontwikkeling blijven zien, daar gaat het om! En de logopediste zegt dan tegen je dat je meer boekjes moet gaan lezen. O en MLs nichtje kon pas met 3 jaar praten en doet het nu ook steeds meer. Die heeft dan wel logopedie gehad, maar dat is dan ook echt nodig. Nee Giraf, ze maken een foutje...met anderhalf jaar hopen ze dat ze al wat woordjes kunnen zeggen. En dat mag dus ook al een geluid zijn van een koe/schaap zijn. Een woord waarmee je begrijpt wat ze bedoelt! Dus..heeft E.line al 'titi' voor nijntje en 'kaar' voor klaar. ooooooooo valt best mee dan En m.aaike praat heel goed volgens het CB, dus E.line zal vanzelf wel volgen. (boekjes lezen is het allerbeste en meer kun je niet doen!!) @Merel de kinderen van mn vriendin praten ook al heel snel. Zei tegen haar ook al, het zit gewoon in de genen Haar jongste is nu 17 maanden en die kun je dus vragen: wat zegt een koe? en dan zegt zij: boeeeeee. Je had toch ook een filmpje van Jk dat ze aant bellen was? ook zoiets..E.line doet dat echt nog niet, maar Jk weet dat heel snel te kopieren en toe te passen. Dus daar ligt haar interesse...ze vindt het leuk en ze ontwikkelt super snel erin. Dat wordt een slimme meid haha, als je nou een keer aan het schelden bent, doet Jk het de volgende keer hihi Lekker genieten van zo'n kletsmajoortje!! @Vlek Kunnen we al mee gaan puffen??
aaaaaaaaah lees net van niet dus... maarre..hoop niet dat de kleine gedraaid is!!! duim duim duim!! Succes vanmiddag!!!
sorry hoor..kom ik weer! E.line werd gisteravond rond 22.00 uur weer wakker, huilen. Dus nog even beneden gehad. Maar ze wilde niet meer in bed. Uiteindelijk uit bed gehaald, tandenborstel gegeven (begon ze heerlijk op te kauwen) en nog boekjes gelezen (vorige avond ook gedaan-> had gelezen dat het rust geeft in het hoofd voor het slapen gaan) We hebben dr in bed gelegd...en madame heeft weer doorgeslapen!!!! Zo blij! haha wel lachen. ML wilde na half uurtje haar tandenborstel pakken, voor het geval dat..Hoor ik vanuit bed een kreetje van E.line van plezier, was ze nog wakker haha! ML heel snel op zn tenen weer weg. Dus, we hebben haar niet verwend met de fles. Het is geen eigen willetje om niet te gaan slapen. Ze wil het wel, maar ze heeft geen speen of duim die ze gebruikt. En als je tandjes zeer doen...is een tandenborstel ook lekker. Plus dat boekjes lezen haar weer rustig maakt. Het is goed als dit werkt als ze wakker wordt, maar niet als ze wakker wordt om boekjes te willen lezen midden in de nacht Maar dat is dus helemaal niet het geval! (ze heeft tenslotte weer lekker doorgeslapen)
Hihi ik ben dus toch niet gek Ik vond het al zo'n vreemde opmerking van het CB, vandaar dat ik het aanbod ook afgeslagen heb.... tsss... mogen kindjes tegenwoordig nog iets op hun eigen tempo doen?? Vriendin van mij kreeg voor haar net 1 jaar geworden dochter het advies voor fysio omdat ze nog steeds niet kon lopen Volgens mij wil het CB graag dat kindjes zodra ze 1 worden kunnen lopen, praten, zelfstandig eten, hele dagen lief zelfstandig spelen en als het even kan ook graag een 2e taal kunnen Maar goed, J kan dus wel meer dan wat woordjes... Hij zegt duidelijk papa, mama en heeft duidelijke klanken voor meerdere dingen Phoe-poes die-die nee/ja da-dag en bij plaatjes van dieren probeert hij ook echt de geluiden na te doen boe bij de koe, ff bij de hond, phoe bij de poes, grr bij het varken, niet slecht toch? laat ze maar lekker lullen van het CB.... mijn kinderen zijn perfect!
Misschien even een fase waar ze doorheen moet? Tandjes ofzo? En een speentje wilt ze niet, of willen jullie dat liever niet voor haar?
Vlekkengek, vandaag is een mooie datum om te bevallen 12-12-12!!!!!!!! RASP, VAN HARTE, LAAT JE LEKKER VERWENNEN!!!
@Giraf E.line wil geen speen, dus we begrijpen nu dat ze iets nodig heeft om wel door te kunnen slapen. En nu heeft ze idd last van doorkomende hoektandjes. Dus een tandenborstel werkt bij dr! Wat idioot dat ze met 1 jaar al de fysio in willen schakelen??? Wat voor buro is dat joh...
mlief, tandenborstel werkt idd goed, of zo'n gekoelde bijtring. rasp, een fijne verjaardag gehad vandaag, ga je het nog vieren van het weekeinde? LM, beterschap met je rug, niets aan als je zo'n pijn hebt meis, al bekend of er iets gebroken is ?? is verradelijk dit weer, zo lijkt het goed maar in 1 keer is het spekglad. giraf, das toch al best veel voor zo'n kleintje ?? niets van aantrekken hoor, de musketiersbaby's doen alles op hun eigen tempo en laten zich niet opjagen nou uitkomst van het zkh had ik iets anders verwacht helaas. bij de groeiecho draaide het kindje waar je bijlag, eerst lag ie nog met het koppie omlaag, maar aan het einde zat ie in stuit , dus kan goed dat gisteravond het kindje ook in stuit heeft gelegen. nu gaan ze overleggen en mij morgen terugbellen waneer ze het gaan inleiden, als nu de vliezen breken dan moet ik direct komen en word het een spoedkeizersnede. niet echt iets waar ik op gehoopt had maar goed, komt tijd komt raad
Baby heeft veel ruimte in je buik dus vlek!!! Pfft spannend allemaal zeg. Maar als ze gaan inleiden, wachten ze dan tot het weer goed ligt? als het nog zo makkelijk draait. Maar het is ook nog niet ingedaal dus. Spannend!! M.aaike is ziek. Was gaan douchen vanmiddag en zij was beneden aan het kleuren. Kom ik beneden, zit ze te huilen o pde grond: Mama, ik wil naar bed!!! Het arme schaap, ze wil niks eten en wil alleen nog maar slapen!
mlief, ze gaan dan de baby uitwendig draaien en direct de vliezen breken zodat het kindje geen kant meer op kan en wel in moet dalen en direct met een infuus de weeën op wekken, ben benieuwd wanneer ze het gaan plannen. beterschap met je zieke schaapje, ze zijn dan zo zielig he
Vlekkengek, ik denk dat ze jou al gauw gaan inleiden. Sterkte met het afwachten, ik vind het reuze spannend.
Spannend Vlek...en vooral, omdat je je kleine nu gauw in je armen zult hebben!!! Maar ik hoop dat het uit zichzelf goed gaat liggen, dat ze dan gauw de vliezen breken!!! Het kan heel flexibel draaien nog,omdat de baby het nog tijdens de echo nog deed! dus is uitwendig hopelijk niet nodig!! Wanneer zouden ze je bellen? Ik denk dat ze het dan zeker voor het weekend gaan doen!! o wat is dit spannend!!!! Dikke knuf Vlek en voor vannacht, slaap lekker en rust goed uit!!
Goedemiddag; ik heb zojuist een sms van Vlek gekregen dit stond erin; Lig nu in het zkh, te weinig om vliezen te breken maar te riskant om naar huis te gaan. morgen nieuwe poging. en dat ze me op de hoogte houd, en ik jullie dus weer
WAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAH VLEK spannenddddd!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Zet m op kanjerrrrrr!!!!!!