Part I of the 12 Musketiers

Discussie in 'De mama's' gestart door Babbelbol, 31 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Madeliefje1987

Madeliefje1987 VIP lid

13 okt 2010
    6.203
    7
    38
    Zuid Holland
    Jaaa Giraf en en en en???

2. Madeliefje1987

Madeliefje1987 VIP lid

13 okt 2010
    6.203
    7
    38
    Zuid Holland
    (wat een vies weertje vandaag trouwens!!)

3. QMerelQ

QMerelQ Fanatiek lid

9 jul 2008
    4.276
    0
    0
    Nou ik zit ook klaar hoor!!

(by the way....ik werd net gebeld......door een man die me uitnodigde voor een sollicitatiegesprek....:$....had eergisteren brief gestuurd...weet t ook niet, had geen zin om uren op die brief te zitten klooien en dacht: word toch niks, dus hoppa wegsturen die hap, goeie brief of slechte brief.....oepsie.....voor nieuw woonwinkel concept in r'mond....nu met snelwegverbinding en tunnel wel in half uur te rijden, desalniettemin ben ik rete zenuwachtig, heb pas 1x een sollicitatie gesprek gehad 11 jaar geleden....geen idee wat ik moet zeggen....:p)

Nou Giraf: kom maar op met je verrassing, heb zin in leuk nieuws!

4. Amarens

Amarens VIP lid

24 dec 2009
    11.523
    3.772
    113
    Merel, wat goed!!! Gewoon blanco daarheen gaan en kijken of het wat is. LEUK!!! Enne je solliciteert toch niet meer per brief maar per mail toch of niet? ;)

5. giraf

giraf Niet meer actief

Wij zijn ontzettend trots en blij...........

..........want wij krijgen er een meisje bij! :) :) :) :) :)

6. Amarens

Amarens VIP lid

24 dec 2009
    11.523
    3.772
    113
    WAHHAHAHAHHAHAHAHHHHA GIRAF GEFELICITEERD!!!! ML had dus gelijk!!! :D:D:D

7. giraf

giraf Niet meer actief

Yep!
    En I had gelijk :D
    En ik zat er voor de 3e keer naast :) ;) :p

8. Madeliefje1987

Madeliefje1987 VIP lid

13 okt 2010
    6.203
    7
    38
    Zuid Holland
    Van harte gefeliciteerd Giraf!!!wat leuk!!!:)

9. Amarens

Amarens VIP lid

24 dec 2009
    11.523
    3.772
    113
    Hahahaha, Giraf, geeft toch niets, je kan gewoon wat minder goed voorspellen ;) :D

10. QMerelQ

QMerelQ Fanatiek lid

9 jul 2008
    4.276
    0
    0
    Oehhhhh roze roze roze.........van harte giraf, wat leuk!!

Amarens: ik stuur ook nog wel s brief hoor, als het open sollicitatie is.
    Maar deze brief was attachement aan mail hoor!

NU heb ik weer iets stoms.....
    Kijk dus net pas op de site van dat bedrijf, puur omdat ik gelijk een brief getypt heb nav van die vacature op nationale vacaturebank.
    Nu zie ik op hun site een veel mooiere en mij passende advertentie!!!! Ahhhhh,
    alleen is die voor fulltime functie! Baal baal...
    Wat te doen, dat toch aankaarten vrijdag? Of moet ik daar nu al melding van maken....of mijn mond houden, fulltime is fulltime?;)

11. QMerelQ

QMerelQ Fanatiek lid

9 jul 2008
    4.276
    0
    0
    Oh mijn brief is overigens wel ook voor de helft georienteerd op die administratieve kant die dus in de fulltime advertentie wordt gevraagd. Hopelijk zien ze dan ook dat ik op meerder plekken inzetbaar ben....:)

12. Amarens

Amarens VIP lid

24 dec 2009
    11.523
    3.772
    113
    Ja zeker aankaarten vrijdag!!! Nee heb je, ja kun je krijgen. Je hebt echt niks te verliezen en je weet nooit hoe het loopt en hoe ze daarover denken.

13. Babbelbol

Babbelbol Fanatiek lid

17 jan 2012
    4.226
    0
    0
    Ja verdorie moet ik naar de kindjes en dan kom je met....

ZULK GEWELDIG NIEUWS!!!!!! JEEEEEEEJ!!! Een meisje!! ♥♥♥♥♥♥ Heerlijk alle poppenjurkjes en tutu's weer uit de kast!! ♥♥♥♥
    Gefeliciteeeeeerd!!!

14. Babbelbol

Babbelbol Fanatiek lid

17 jan 2012
    4.226
    0
    0
    Merel: Gewoon gaan meid! En eventueel als het in het gesprek past aankaarten. Samen kom je wel tot een passende oplossing hoor! Leuk leuk leuk!
    Oh en mocht je nog tips nodig hebben voor een gesprek: Ik ben ondertussen tredelijk ervaringsdeskundige en ben op ongeveer 90% van de plekken waar ik op gesprek kon, ook aangenomen! :D
    Mijn tip Spreek vanuit een passie en enthousiasme. Weet waarover je praat, lees jezelf goed in en maak duidelijk dat jij vertrouwen in jezelf hebt.

15. giraf

giraf Niet meer actief

Precies wat ik ook wilde zeggen :)

Gewoon op gesprek gaan, je weet maar nooit!
    Vertel vol zelfvertrouwen dat je DE geschikte kandidaat bent voor de functie. As je hulp nodig hebt bij het schrijven van sollicitatie brieven kan ik je ook helpen, ik ben tot nu toe op elke gesprek uitgenodigd na mijn brieven....
    Succes! Ik hoop dat je snel een leuke baan vindt!

16. QMerelQ

QMerelQ Fanatiek lid

9 jul 2008
    4.276
    0
    0
    Thanks!!
    Ja, ik heb geen idee wat ze 'tegenwoordig' vragen in zo'n gesprek!??
    Maar ik weet wel dat ik met mijn 24 jaar van school uit direct aangenomen ben op een baan die in 2 functies en 2 vacatures omschreven was! Dus heb toen al 2 vacatures vervuld zonder werkervaring! Dat moet mijn zelfvertrouwen wel oppeppen.
    Nog valkuilen in vraagstellingen waar ik op moet letten? (vragen ze nog naar positieve en negatieve kenmerken van jezelf :()
    Ik ga er gewoon naartoe en zal het zeker aankaarten dat ik ook veel interesse heb in de andere vacature.

17. QMerelQ

QMerelQ Fanatiek lid

9 jul 2008
    4.276
    0
    0
    Giraf: heb je de doos met meiden kleertjes al weer uit de kast getrokken?????????? Ohhh echt leuk, meisje jongen meisje.....wat zal I dat leuk vinden! Hebben jullie het haar verteld? En mag iedereen het nu weten?

18. Babbelbol

Babbelbol Fanatiek lid

17 jan 2012
    4.226
    0
    0
    Ja Merel ,ze vragen vaak nog naar je kwaliteiten en valkuilen/aandachtspunten. Mijn tip: Maak ook van je valkuil een vermomde kwaliteit: Ben je pietje precies en controle freak? Noem het dan perfectionistisch. Zo bijvoorbeeld. En zorg dat je een voorbeeld hebt uit de praktijk waaruit blijkt dat zoiets je kwaliteit is of je valkuil. Zodat je niet hapert als ze vragen: Hoe uit dat zich in je werk?

En ja je mag zeker daar zelfvertrouwen uit putten! Overtuig jezelf gewoon van het feit dat je geweldig bent, en maskeer dat met een beetje bescheidenheid en hoppa zo het gesprek in hahahaha :p

Giraf; Hahaha, ja vroeger mocht ik ook overal op gesprek waar ik heen schreef, maar helaas is het nu echt anders ;) pffff het is echt grove ellende hoor qua banen! :)

19. giraf

giraf Niet meer actief

Die zijn uitgeleend :(
    Maar zal ze binnenkort wel even terugvragen.... Heb nu al zin om alles weer uit te wassen en uit te zoeken! Ml heeft volgens mij iedereen die in zijn telefoon staat gebeld om te zeggen dat hij weer een dochter krijgt :D die is enthousiast haha
    En I die reageerde ook heel blij! Van de week had ik het er met haar over, dat ze een broertje of zusje zou krijgen... Zegt ze elke keer steevast "zusje" dus ik zeg tegen haar "het kan ook best een jongen zijn hè, dan is het een broertje" zegt ze "I nie blij dan" :$ nu roept ze dus heel blij tegen Jan en alleman dat ze een zusje krijgt :)

20. giraf

giraf Niet meer actief

Ja daar had ik eigenlijk nog niet aan gedacht nee :)
    Ik zit ondertussen alweer 6 jaar bij mijn huidige werkgever en nu is het weer een hele andere tijd om in te solliciteren.... Banen liggen helaas niet voor het oprapen :(

Deel Deze Pagina