Part I of the 12 Musketiers

Discussie in 'De mama's' gestart door Babbelbol, 31 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. QMerelQ

QMerelQ Fanatiek lid

9 jul 2008
    4.276
    0
    0
    Giraf: vergeet te steeds,......heel veel suc6 komende week met I!!!
    Ik vroeg me nog 1 ding af. Jij zei, de deur gaat pas weer open als ze vrolijk wakker wordt ook al is dat om 6 uur, dan gaan we haar positief belonen. Maar betekend dat dat de deur echt NIET meer opengaat voordat ze 'geslapen' heeft? Al dan niet uren huilend?
    Niet als kritiek, maar ik vroeg me gewoon af hoe het gaat.
    Ze slaapt wel normaal in toch? Alleen die keer dat ze als eerste midden in de nacht wakker gaat worden dan laten jullie haar deur dicht, en de keren daarop ook. (dicht is op slot?) Want ze kan toch uit bed? Of heeft ze ledikantje.
    Ik wil het gewoon graag snappen, absoluut niet het idee krijgen dat ik de techniek niet goed vind hoor!!
    Anyway, suc6 en heel veel sterkte!! Zal zwaar zijn, maar t wel waard zijn ga ik van uit!

2. Meis85

Meis85 Fanatiek lid

27 dec 2008
    4.141
    1
    0
    giraf aaaaaah wat leuk een meisje ( kom ook bijna niet anders cinn en jij doen alles tergelijk ;)) wat een leuk nieuws!!!!

vlek, wat een mooi mannetje heb je lief hoor zag foto op fb

merel gewoon gaan wie weet zoeken ze naast jou nog parttime er dus samen fulltime praten kan nooit kwaad :)

wij zijn nog niet zolang terug uut en.schede erg leuk sfeertje morgen met de meiden ff bloemetjes buiten zetten ;):)
    ga nu ff pannekoeken bakken, al twijfel ik of erveel in zal gaan overal staan ze me lekkere dingen voor goede doel

3. giraf

giraf Niet meer actief

Eigenlijk wel ja.... Ik zie er vreselijk tegenop, maar het is het enige wat we nog niet geprobeerd hebben er er MOET iets gebeuren :(
    We brengen I om 19:00 naar bed en vertellen haar dat ze lekker moet gaan slapen, want dat papa en mama niet meer komen als ze huilt. Inslapen is nooit een probleem dus ze valt dan gewoon in slaap. Als ze dan 's nachts huilend wakker wordt, dan gaan we er niet meer naartoe, eerder deden we dat wel en was ze met een aai over haar gezicht weer stil en sliep ze verder. Maar dan komt ze na een uur weer, moeten we er weer naartoe en zo meerdere keren per nacht. Nu gaan we er dus helemaal niet meer naartoe, dan wordt ze huilend wakker en "moet" ze leren dat ze ons niet nodig heeft om terug in slaap te vallen, maar dat ze dat zelf kan.... Hopelijk valt ze dan zelf terug in slaap en de volgende keer als ze wakker wordt ook. Als ze dan in de ochtend wakker wordt zonder te huilen is ze uitgeslapen als het goed is, want als we haar in de ochtend wel uit bed halen als ze huilt, dan is het helemaal verwarrend voor haar, want 'waarom wordt ik de ene keer wel uit bed gehaald al ik huil en de andere keer niet'
    Ze kan wel gewoon uit haar bed en kamer komen, maar dat heeft ze tot nu toe gelukkig nog niet door, dus ik hoop dat ze dat niet ineens nu wel gaat doen.
    En dan prijzen we haar 's ochtends de hemel in dat wij niet naar haar toe hebben hoeven komen in de nacht, ook al heeft ze gehuild, dat is niet erg, want dan is ze uit zichzelf terug in slaap gevallen en dat willen we bereiken.

Ik vind het stiekem echt een Spartaanse methode, en ik zie er verschrikkelijk tegenop, zit dit stukje nu ook met tranen in mijn ogen te typen, maar we moeten het proberen.... Zoals het nu gaat kan het gewoon echt niet meer, voor ons niet, maar op de belangrijkste plaats voor I niet.

Ik houd me vast aan vrijdag, want dan moet er verbetering te zien zijn (we beginnen zondag) dus as vrijdag weet ik of het werkt of niet....
    En ik houd me ook vast aan het feit dat I en ik waarschijnlijk veel te erg aan elkaar hangen, want ml hoort haar 9 van de 10 keer niet eens, dus ligt het meer aan mij...

Komt goed! Ik heb er vertrouwen in, moet ook wel anders is het niet vol te houden denk ik...

4. giraf

giraf Niet meer actief

Leuk! En hmmmm, lekker pannekoeken!

5. Madeliefje1987

Madeliefje1987 VIP lid

13 okt 2010
    6.203
    7
    38
    Zuid Holland
    @Merel spannend zo'n solliciatatiegesprek! Ik zou ook enthousiast aangeven dat je gelezen had over die andere functie. Je geeft er wel mee aan dat je je in het bedrijf verdiept hebt en nagedacht hebt over wat jij voor ze kan betekenen!

Zo...jeugdsentiment hier...ML kwam op zolder mn oude poppenwagentje tegen!! De oude poppenwieg speelt M.aaike al mee, maar wisten niet dat ik die ook nog had staan!! Zo leuk om dat weer te zien!!!M.aaike wilde (nu) er gelijk mee naar buiten:D nee schat, wacht daar maar tot morgen mee! Handig dat speelgoed van vroeger en tis nog een degelijke wagentje ook nog!

6. Madeliefje1987

Madeliefje1987 VIP lid

13 okt 2010
    6.203
    7
    38
    Zuid Holland
    @Giraf Aaaaaaah dat heb ik dus ook hier..ML hoort nooit wat en ik wel! Hoor je het zo goed dan? vraagt tie dan...
    Ik heb echt met je te doen meis! dit is ook zwaar..maar echt, ik zou hetzelfde voelen en ik denk dat elke moeder dit vreselijk vind en bij elk huiltje wakker word. (aan de andere kant, maar goed ook als er wat is...)
    Dus als ik het goed begrijp, word ze wel rustig van een aai over dr bol, en slaapt ze weer verder. Want bij bepaalde slaapmethodes, moet die ene aai er voor zorgen dat ze op een gegeven moment door gaan slapen doordat ze weten dat je er bent, maar ze voor de rest geen aandacht krijgen.
    Maar om elk uur er uit te gaan, werkt niet nee. Als ik je toch kon helpen!!!dikke dikke knuffel!!!

7. Madeliefje1987

Madeliefje1987 VIP lid

13 okt 2010
    6.203
    7
    38
    Zuid Holland
    O, hier trouwens net bezig geweest met uitmesten van M.aaikes kast....alle zomerspullen (de onderin de kast lagen) in dozen verdeeld in maten 86/92 en 98/104. Wat een pokkekarwei zeg!!!Blegh...en dan volgende week is E.lines kast aan de beurt, dan die van ons, en dan de zolder, en dan...hoop ik dat alle zooi beetje opgeruimd en vooral WEG is!!;) Maar, scheelt me wel weer bij de voorjaarsschoonmaak:D

8. QMerelQ

QMerelQ Fanatiek lid

9 jul 2008
    4.276
    0
    0
    Giraf: helemaal duidelijk hoor! Ik hoop dan wel ook dat ze niet gaat lopen 'snachts en aan jullie bed komt....
    Heel veel sterkte, kan me voorstellen hoe het ongeveer moet voelen.
    Van de week (totaal geen vergelijk hoor, maar dacht wel steeds aan jou) heeft jk de boel gruwelijk bij elkaar gebruld met naar bed gaan, en ze gaf NIET op... duurde 5 avonden zo'n dik half uur. Steeds er even heen en uiteindelijk viel ze van moe-heid in slaap.
    Ik zag net een puntje hoektand, dus waarschijnlijk heeft ze daar na het poetsen super last van gehad....zo zielig, en wij maar negeren......
    Dacht steeds: ohh giraf moet dit komende week snachts doen...
    Ik denk aan je meid, lucht je hart hier zo vaak je wilt!!!!

Madelief: aaahhh nostalgie!! Das leuk he!! jk is ook echte poppenmoeder!

Ohhh, net iets gehoord...
    Afgelopen week is hier een meisje uit het dorp verongelukt met oversteken, auto reed door rood. 21 jaar....
    Hele dorp is van slag. Mijn schoonbroer woont in haar straat en kent die familie, dus was naar de uitvaart geweest.
    Heeeel bijzonder.... meiske lag niet in een kist maar gewikkeld in gouden doeken....met vlinders en bloemen eromheen. Tjeemig, wat moet dat ontzettend mooi hebben uitgezien om een overledenen er zo bij te zien liggen.....dienst was afgeladen vol, zoveel verdriet, zo oneerlijk...

9. Babbelbol

Babbelbol Fanatiek lid

17 jan 2012
    4.226
    0
    0
    Lieve lieve lieve lieve Giraf, wat is het toch ellendig dat jullie dit door moeten. Maar zoals je al schrijft, zo kan het gewoon niet meer. Iedereen raakt uitgeput en dat is ook niet de bedoeling. Ik heb zo met je te doen wijffie... Echt waar ik wou dat ik je kon helpen.
    Dikke zoen op je mooie neus

10. vlekkengek

vlekkengek Fanatiek lid

8 jul 2008
    1.782
    0
    0
    veehoudster
    ik kom even binnenvallen, sorry als hierboven berichtjes staan waar ik eigenlijk op zou moeten reageren :)

sinds gisteravond weer thuis uit het zkh, vandaag de eerste kraamdag thuis, HEERLIJK !!

bevalling was een hel, maar we hebben er wat moois voor terug gekregen.
    maandag ingeleid en vliezen gebroken, maar bleef op 1 a 2 cm ontsluiting hangen ook met de weeënstimulator, erge weeën maar geen reactie helaas. om 18.00 de pomp voor stimulatie uitgezet zodat ik wat kon rusten, maar de weeën gingen natuurlijk door ;), ze hoopten dat door de stimulatie en een nacht rust de ontsluiting wel zou vorderen, helaas was dit bij de controle s'morgens niet het geval. op dat punt was ik echt gebroken, maar ik zat er midden in en moest door.
    om 8.00 ging de pomp weer aan en kwamen de heftige weeën weer op gang, om 11 uur dan toch 3 cm ontsluiting wat al voor meer positiviteit zorgde, heftige weeën de rest van de dag gehad, maar door een spuit in mijn been met pijnstilling goed te doen.
    het ging goed tot 8 cm, toen kon ik niet meer in mijn eigen wereldje blijven en was er ook echt al persdrang, dit kwam doordat H een sterrekijker was. het wachten totdat ik mocht persen was echt niet grappig meer, het kwartje was echt op. toen eenmaal het teken kwam van de VK dat ik mocht persen heb ik alle beetjes energie verzameld en toen was ie er met 2 min :$.
    in het verslag staat ook 33 uur bevalling en 2 min uitdrijving :D

heel heftig allemaal, maar we hebbenn het gehaald.

omdat ik langdurig gebroken vliezen had en koorts tijdens de bevalling moest ik AB, helaas net 1 keer te weing gehad zodat we 3 dagen moesten blijven, achteraf maar goed ook want ik had wel een bacterie bij me die H ernstig ziek kon maken.
    en omdat ik 1 keer te weing AB had gehad en H een beetje buiten adem was na de bevalling moest ook hij aan de AB, zielig hoor zo'n klein ventje aan het infuus :(.

maar goed, we zijn nu gelukkig weer thuis en genieten vollop van ons gezinntje, hij doet het super maar is een beetje lui.
    2 happen aan de borst en stroomt het er dan niet in dan wacht hij op het flesje voor bijvoeding ;). omdat hij een beetje geel ziet is het belangrijk dat ie goed drinkt, dus vandaar het bijvoeden.
    ach ja we zien wel hoe het loopt, ik hoef ook niet per se BV te geven, als ie maar wel iets binnen heeft gekregen voor z'n weerstand vind ik het best, ik ben wel aan het kolven maar de productie is ook nog niet echt top.

dit is even het verhaal in een notedop, kan zijn dat ik hier en daar wat vergeet maar dat komt dan nog wel :D

hier een foto van net na de heftige strijd

Bijgevoegde bestanden:

• 029.jpg
      029.jpg
      Bestandsgrootte:
      24,6 KB
      Weergaven:
      11
  11. Babbelbol

Babbelbol Fanatiek lid

17 jan 2012
    4.226
    0
    0
    jeeeeuuutje Vlek wat een gevecht meisje... Alle respect hoor. Em wat akelig van de bacterie en de koorts. En arm kleintje met een infuus... :( Nu gelukkig thuis en lekker genieten!!! Knap dat je BV geeft!!!!

en.... WAT EEN KNAP VENTJE!!!!!!!!!!! ♥♥♥♥♥♥♥♥

12. Meis85

Meis85 Fanatiek lid

27 dec 2008
    4.141
    1
    0
    vlek lieverd zo dat was echt heftig maar wat een mooie foto ooooh ik ben ik love kom snel naar je mannetje kijken, zo wijs en wakker is ie al zeg ;)
    maar wat een strijd, nu lekker genieten je heb het dik verdiend!! liefs knuf voor jullie

13. QMerelQ

QMerelQ Fanatiek lid

9 jul 2008
    4.276
    0
    0
    Wauw vlek....ik zie een uitgeputte maar enorm trotse mama op de foto en een heeeeeeele knappe zoon!!! Super, wat een mooi kindje zeg!
    En S, hoe vind zij het allemaal? Ook heftig voor haar, mama en broertje in het ziekenhuis...
    En wat zielig gelijk infuus en AB, het heeft jullie niet echt mee gezeten he...
    Hopelijk kun je dat allemaal achter je laten, en nu volop genieten van jullie rijkdom!! (al klompjes en overalletje gekregen?? Papa reuze trots op de boerenzoon!)
    En BV, ja het is niet het makkelijkste naast alle nieuwigheden en stress die eerste dagen, maar probeer je er niet te druk over te maken, het heeft zijn tijd nodig!
    Geniet van je hummelke he!!!

14. raspberry

raspberry Niet meer actief

Lieve Vlek, met natte ogen je bevallingsverhaal gelezen, jeetje wat een bikkel ben je toch en wat heb je het knap gedaan!! Nu heerlijk bijkomen en genieten van de kraamweek en laat je heerlijk verwennen meid, dat heb je zoooo verdiend! Je hebt een heerlijk mannetje en dat met je heerlijke dochter erbij maakt het plaatje volgens mij wel compleet he, dikke knuf X

15. raspberry

raspberry Niet meer actief

@Giraf, geweldig weer een meid erbij!! En ook al weer 16 weken, jeetje wat gaat t snel!! En heel veel sterkte met I. Het komt goed, je kunt het en je bent een supermama en je doet dit juist om haar te helpen. Knuf X

16. Babbelbol

Babbelbol Fanatiek lid

17 jan 2012
    4.226
    0
    0
    Rasp: ♥

17. Madeliefje1987

Madeliefje1987 VIP lid

13 okt 2010
    6.203
    7
    38
    Zuid Holland
    Vlek, wat een mega heftige bevalling heb je gehad zeg!!! En wat heb je die goed doorstaan en zo goed volgehouden!!En een sterrekijker is een heel moeilijke bevalling. En wauw, wat een heldere mooie kijkers heeft H.!!! Heerlijk dat ze net na de bevalling zo helder wakker zijn he! Nu welverdiend uitrusten en genieten van je mannetje!!

@Merel Wat heftig zeg!!daar word je naar van..zo jong:(

18. Amarens

Amarens VIP lid

24 dec 2009
    11.523
    3.772
    113
    Vlekkengek, wat een lieve foto! Gelukkig zijn jullie nu thuis, geniet ervan!

19. Babbelbol

Babbelbol Fanatiek lid

17 jan 2012
    4.226
    0
    0
    Jeeetje merel helemaal overheen gwlezen. Wat erg! Niks van gehoord ook. Maar klinkt prachtig hoe ze er.bij heeft gelegen. Wist niet dat t mocht.

20. QMerelQ

QMerelQ Fanatiek lid

9 jul 2008
    4.276
    0
    0
    Amarens, ML, grote broer M: van harte gefeliciteerd met de eerste verjaardag van jullie lieve L!!!!! Ik typ op mobiel, dus kom straks met de feestelijke versie!
    Fijne dag samen!!!!

Deel Deze Pagina