Part I of the 12 Musketiers

Discussie in 'De mama's' gestart door Babbelbol, 31 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Amarens

Amarens VIP lid

24 dec 2009
    11.522
    3.770
    113
    Vlekkengek, H snurkte :D Hoop dat het de volgende keer wel goed gaat!
    Weh.kamp heb ik ook op de site gekeken maar kon niks leuks vinden. Leuk dat je daar geslaagd bent!

2. Madeliefje1987

Madeliefje1987 VIP lid

13 okt 2010
    6.203
    7
    38
    Zuid Holland
    leuke kleren! vooral die tumble 'n dry shirt..stoer joh!!

3. Madeliefje1987

Madeliefje1987 VIP lid

13 okt 2010
    6.203
    7
    38
    Zuid Holland
    hahaha Vlek!!!heerlijk!:Dgehoortest mislukt door gesnurk:D wat een lief manneke hebben jullie!!;)

4. QMerelQ

QMerelQ Fanatiek lid

9 jul 2008
    4.276
    0
    0
    Hi!

Ahhhh ha ha die H van Vlek, lekker menneke beetje liggen ronken bij dat apparaat! Naja, volgende keer beter, zal echt wel goed zijn!
    Wat lekker dat je jezelf op wat nieuws hebt getracteerd! Voelt altijd wel lekker na een bevalling he!
    Wat leuk trouwens dat verhaal van je vriendin, toeval bestaat niet he...
    Maar ze trouwen dus bij je in de buurt neem ik aan?
    En dan dus nog wat kilo's eraf en dan een cool jurkje voor jezelf kopen!? Leuk leuk!:)

Meis: jij de tractaties klaar voor morgen? Of had F vanmiddag verjaardag op de psz? Is ze goed gewend op de nieuwe plek??
    En je armpje, wil het een beetje?;)

LM: waar zit je meid, hoop dat je weer wat meer komt meekletsen. Of ben je nog ondersteboven van laatst?:)

Giraf: mocht je nog eens meelezen (wat ik wel hoop): hoe gaat het intussen met I?? Is er al verandering? Heb je de week goed vol kunnen maken met het laten-huilen? Was al goed gelukt maar wil graag het einde van het verhaal ook horen, denk de rest hier ook wel.
    In ieder geval hoop ik dat het goed gaat met jullie!:)

Amarens: waaaat 1 uur wennen???:$ Wat is dat voor een regeling, en belangrijker wat heeft M daar nu aan? Is dat alles wat ze op die school doen? Dat valt dan vies tegen denk ik of niet? Hij zal evengoed wel wennen hoor, meedraaien is toch het beste om te wennen, maar beetje meer had ik toch wel verwacht.
    Te gek dat je zoveel gescoord hebt voor je mannen in de sale! Echt leuke shirts en de jas is ook goedgekeurd hoor!

Madelief: aha zo bedoel je van buiten spelen.
    Ik wil nog niet naar de kapper, zou niet weten wat ze knippen dan. Ik heb zelf wel achter in de dr nek beetje bijgepunt en ook voor bij haar lok. Maar ook achter op haar hoofd, daar zit nog steeds een super dorre plek. Van het liggen maar toch slaapt ze heel vaak op dr buikje!?
    Echt het haar is daar zo kapot, dat heb ik dus zelf met zon uitdunschaar steeds een beetje bijgepunt. Maar aan de zijkant zit echt niet veel, dus als ze daar gaan knippen....nee wacht nog wel.
    Laat je dr nieuwe coupe even zien hier? (of in je album?) Dan weet ik ook wat Jk zou staan he!;)

Nemo: ik mis je!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!;)

Nou, hier een memorabele middag gehad.....
    Jp heeft zijn eerste speeldate gehad!!!
    Hadden we hem gisteren uitgelegd hoe het ‘afspreken na school’ werkte, haal ik hem op van school zegt ie op het schoolplein. Mama, ik heb niet afgespreekt…..
    Best een teleurgesteld snoetje.
    Kwamen er net 2 kindjes uit zijn klas aan de moeder naast me vragen of ze mochten spelen samen.
    Naja, Jp keek toen dus helemaal zo van; ohhh die spreken allemaal af en ikke niet.
    Staan we intussen bij de fietsen, vroeg de moeder van X uit zijn klas: Wil Jp anders met X komen spelen?
    Maar die moeder, die is juf op groep 8 ‘geweest’ op zijn school maar heeft vorige jaar de diagnose kanker gehad, en is dus heel ziek geweest van de chemo’s. Ze draagt een pruik en ik las in de laatste nieuwsbrief dat ze uitgekuurd is en weer gaat re-integreren binnenkort.
    Nou, je snapt dat ik gelijk dacht: waar zadel ik die vrouw mee op…..met mijn brutale schreeuw aap….
    Afgesproken dat ik mijn nummer wel zou geven, en met haar meegefietst. Leuk huisje, aardige meid ook zo, maar toch had ik heel sterk zoiets van ‘als dat maar goed gaat’....:$
    Ik hem al 10x waarschuwen, Joep niet schreeuwen, Joep niet om snoep vragen, Joep rustig en lief zijn he!!!:)

Maar….het was heel goed gegaan! Ik kwam m halen en ze zaten heel rustig op de speelmat te spelen met een visjes-spel.
    Hij en X hadden heel leuk gespeeld met de chuggington treinbaan en het was heel goed gegaan.
    Nou pak van mijn hart. !!!!
    Trotse mama hier!:D

5. vlekkengek

vlekkengek Fanatiek lid

8 jul 2008
    1.782
    0
    0
    veehoudster
    merel, ja dat is echt weer zo'n momentje he ;), wel fijn dat alles goed gegaan is op z'n eerste playdate !
    en wat fijn dat die vrouw weer helemaal terug komt, vooral na zo'n heftige periode.

en vriendin trouwt idd in de buurt, en later in canada nog een feestje voor de vrienden daar.

ama, 1 uur wennen, das wel heel kort !! en verder niets ? geen halve dag of iets na de vakantie ??

ik moet trouwens nog steeds bellen voor school :), van de week maar eens doen.
    vandaag de ass van de dokter aan de lijn gehad, die komt morgen voor een soort kraamvisite, of ik H al in had geschreven bij de zorgverzekering, oeps dat moet dus ook nog :)

6. Amarens

Amarens VIP lid

24 dec 2009
    11.522
    3.770
    113
    Merel, Jp zijn speelafspraak, wauw!!! Ik begrijp heel goed dat je trots op hem bent en terecht!!!
    Tja, M is in de zomervakantie jarig dus wennen voor de vakantie dat doen ze niet. Hij mag een uurtje komen kijken en kennismaken met de juf. En na de vakantie laat ik hem gewoon meedraaien, hoor. Wij kijken wel hoe het gaat lopen. S van Vlekkengek en D van Nemo zullen hetzelfde hebben, denk ik. M zegt nu steeds dat hij nu alleen naar school wil en of wij morgen al gaan ;)

7. nemo1981

nemo1981 Fanatiek lid

10 jan 2008
    3.967
    0
    0
    Docente economie havo/vwo
    Randstad
    Merel: ik ben hiiieeeerrrrr!!! :) Ff drukke werk zo na de vakantie. Ben versleten 's avonds. Maar vermaak me goed met jullie verhalen!!! Ga zo door ;)

Daan is idd net voor de vakantie jarig en mag volgend mij helemaal niet meer wennen... En.ook niet meer naar KDV, dus hele zomervakantie gewoon thuis. Zal dan wel heel erg wennen zijn, fulltime school na de vakantie

8. Madeliefje1987

Madeliefje1987 VIP lid

13 okt 2010
    6.203
    7
    38
    Zuid Holland
    Aaaaaaaah wat leuk Merel dat hij zo lief gespeeld heb!En zo leuk he voor de kinderen en hun zelfvertrouwen!! ik geniet er altijd zo van als ik M.aaike met ander kindje zie spelen hier!! Dus hoop straks ook als ze naar school gaat dat het veel voor mag komen! (ben zelf op eerste basisschool gepest, dus dan zit je toch beetje in over je meiden...op de tweede basisschool trouwens helemaal niet gelukkig, dus ken ook de andere kant)
    Snap je gevoel hoor van trotse mama...hij laat zien dat hij ergens anders zich netjes weet te gedragen...;) en thuis breken ze boel weer af hiii.

@Nemo dat is wel even pittig ja, af en toe gewoon een middagje of ochtendje thuis laten om te rusten. Dat hoor ik om me heen ook hoor. Dan moeten ze even bijtanken.

@knippen ja ik durf dat zelf niet..heb er echt geen kijk op:) aan de voorkant bijgeknipt maar stond zo gek...ML had zich er ff meebemoeid en toen moest er nog meer af...ze vonden het gelijk een jochie lijken:) dus nu maar langs de kapper. Aan de achterkant is het bij E.line ook stug, maar ze heb echt van die uithalen aan de onderkant. En sinds M.aaike naar de kapper was gegaan, heeft ze gelijk een model gekregen (scheiding aan 1 kant) Een tijd had mn sm het geknipt, maar dat was dan een soort 'lelijk' achteraf;)
    Ik zal een foto maken van dr nieuwe koppie straks..geen idee of er wel wat te zien valt, tis vooral bijknippen:)

Zo, M.aaike is weer naar psz. Voor ons allemaal fijn:D

9. Meis85

Meis85 Fanatiek lid

27 dec 2008
    4.141
    1
    0
    even vanaf telefoon ga straks even laptop aan zwiepen.

merel, trotse mama dus hoor ik graag ;)

nemo, hoe ist met je nek vandaag??

madelief, toch ff langs de kapper? goed model erin is ook wat waard (mn vriendin heeft eigen salon had ik al eens vertelt toch daar ga ik heen met de kindjes en als ze geknipt zijn hoef je ook tijd niet meer vaak)

cinn, hoe ist bij jou??

lm, hoe is het met je rug?

amarens, leuke kleertjes hoor T enD is echte favo hier

vlek, s weer lekker naar psz geweest? en die H hii zo hard snurken ;) van wie heeft ie dat.

wij zijn weer bij muziek geweest, nu broodje eten zwaai lieverds

10. nemo1981

nemo1981 Fanatiek lid

10 jan 2008
    3.967
    0
    0
    Docente economie havo/vwo
    Randstad
    Merel:
    Wat goed zeg, dat Jp zo fijn had gespeeld. Voor ons gaat het nu ook ineens dichtbij komen, ik ga het me steeds meer beseffen, al bijna 4…
    Hoe gaat het trouwens thuis? Komen de muren al op je af of geniet je juist wel ff van het ‘vrij’ zijn?

Vlek:

Hihi, gekke H, lekker snurken. Fijn dat hij zo goed groeit.
    En jij nieuwe kleren en oude kleren die je al past! Goed bezig!

Meis:

Hoe was het trakteren op de psz? Leuke dingen had je gemaakt.. Zere nek komt en gaat.. Maak soms beweging en dan voel ik het er gelijk inschieten :(

Amarens:

Ik zal ook eens gaan bellen hoe het zit met Daan en wennen. Dochter van mijn vriendin is van 30 juni en die mocht helemaal niet meet wennen. Dan dus ook wel niet denk ik. Maar een uurtje slaat dan eigenlijk ook nergens op…
    En door jou zit ik nu ook gelijk voor aanbiedingen te speuren :p

Madelief:

Ben benieuwd naar het nieuwe kapsel van de kleine meid!

Hier gaat alles zn gangetje. Nu op mn werk. 16:15 klaar en dan zit de werkweek er weer op. Morgen voor APK. Moet sowieso 2 nieuwe banden :( Grrr…..

11. Madeliefje1987

Madeliefje1987 VIP lid

13 okt 2010
    6.203
    7
    38
    Zuid Holland
    januari 2013 044.jpg

geknipte koppie..aan de voorkant zie je niet zoveel, het moet allemaal nog mooi groeien.

12. Madeliefje1987

Madeliefje1987 VIP lid

13 okt 2010
    6.203
    7
    38
    Zuid Holland
    januari 2013 043.jpg

de achterkant..wat een plaatje he:p

13. Madeliefje1987

Madeliefje1987 VIP lid

13 okt 2010
    6.203
    7
    38
    Zuid Holland
    januari 2013 022.jpg

en zo was het..onderin zie je van die uitstekers...en dat zit in dr nek ook. aan de voorkant puntjes bijgeknipt, maar model konden ze er nog niet in knippen...En bij dr oren groeide het haar eover heen, en dat hebben ze nu netjes weggeknipt. Dus helaas, valt niet veel te zien;) Merel, die mooie haarval zoals Jk heeft..dat heeft E.line niet hoor:D

maar madame heeft zich keurig gedragen..ze vond het reuze interssant en heb nu paar haartjes voor dr plakboek:)

14. QMerelQ

QMerelQ Fanatiek lid

9 jul 2008
    4.276
    0
    0
    Hiii Madelief, haar of geen haar om een model in te knippen, het blijft een poppetje!!!! Lief hoor, mooi meisje, en nog steeds zie ik er een beetje jk in!
    Ik twijfel nu toch wel een beetje, al denk ik dat er bij jk precies hetzelfde zou geknipt worden. Beetje in de nek, beetje bij de oren. Echte lange uitstekende pieken heeft ze ook niet vind ik. En die er waren heb ik zelf al bij durven knippen :)
    Maar die dorre pluk van achteren daar baal ik wel van, maar helemaal kort knippen op 1 plek kan ook niet....
    En dt lange lok van voren die wil ik er ook nog niet af hebben. Kan ze net een piekstaartje of een speldje zal ik het weg laten knippen....
    Maar misschien helemaal rondom eens de puntjes.....? Wat denken jullie....

15. Meis85

Meis85 Fanatiek lid

27 dec 2008
    4.141
    1
    0
    madelief knap koppie hoor

oooh even trotse mama hier meer geluk dan wijsheid, T heeft dikke plas in potje gemaakt!! hij gaat sinds week elke avond voor tandenpoetsen erop en nu dus geplast imitatie grote zus hiii

16. QMerelQ

QMerelQ Fanatiek lid

9 jul 2008
    4.276
    0
    0
    Nemo: haaa daar ben je weer, gelukkig maar!
    Ik krijg met jk trouwens hetzelfde straks met wennen op school. 1 aug.....dan mag je hier aantal keren voor de vakantie komen geloof ik. Toch wel fijn denk ik t.z.t. Pats boem na de vakantie hele week naar school zonder indruk ervan te hebben vind ik toch wel heftig hoor....Maar goed, das over 2,5 jaar....(ieks dat klinkt toch wel kort....!!)
    Jij dus auto naar de garage, hebben wij afgelopen week gehad. Viel mee deze keer, afkloppen!! (morgen staan we stil)
    Hoest met saartje?

17. Meis85

Meis85 Fanatiek lid

27 dec 2008
    4.141
    1
    0
    merel, gewoon beginnend bobje laten knippen heb ik toen ook gedaan. valt het mooi in model en lijkt het voller en dode puntjes weg.

18. QMerelQ

QMerelQ Fanatiek lid

9 jul 2008
    4.276
    0
    0
    Wahhaaaaaa wat goed!!! Das wel errug vroeg he, maar te gek!!!
    Moet zeggen dat jk hier ook al wijsheid heeft van plassen. Vind dat al meer dan extreem vroeg. Als hier iemand naar de wc gaat zegt jk 'plasjse'. Dan vraag ik: wil jk ook plassen? Soms is het nee maar meestal ja. Met dikke grijns zet ik dr dan met kleren aan erop, en zegt ze: pssssssss....klaa
    Dan eraf en geef ik haar een wcpapiertje. Dan veegt ze dr rug/bips af en mikt het papiertje in de pot.
    Nou, ik vind dat voor een kind van nog geen 1,5 echt waanzinnig:D grappig.
    Dus kleine T is echt vlot!!! Ik ga het met jk nog niet proberen, ben nog steeds erg voorzichtig met het aandringen van zindelijkheid na ons poepdrama.

En jp had vannacht zijn eerste ongelukje.....5 uur alles nat.
    Maar moest m wakker maken om 8 uur, en hij had dus 2 dagen school gehad, gisteren gymles én wezen spelen ergens, ik vermoed dat hij door oververmoeidheid in zijn slaap geplast heeft.
    Ik heb vandaag van die drynights matjes gekocht voor onder hoeslaken. Heb altijd waterdichte molton eronder, maar die wil ik ook niet elke keer wassen, heb je machine gelijk vol zitten. Dit is makkelijker en we moeten nu ook niet direct denken dat het 'niet lukt' om m 's nachts zindelijk te hebben.

19. Madeliefje1987

Madeliefje1987 VIP lid

13 okt 2010
    6.203
    7
    38
    Zuid Holland
    @Merel ik zou de puntjes laten knippen. Aan de achterkant had E.line precies hetzelfde, en nu zit het bij haar wel mooi glanzend! En het kamt makkelijker weer mooi. Maar Jk heeft bovenop veel haar vind ik! en zo mooi naar 1 kant een hele mooie lok!!
    Bij M.aaike heb ik een ouderwets zeiltje in bed liggen (komt bij sm vandaan) Ze heeft nog niet in bed geplast...alleen maar in dr broek gepoept:D Komtdenk ik idd als ze erg moe zijn. Hoe vind jp het op school? merk je al dat hij dingen leert of verandert?
    Wat ee schatje is JK haha:D gewoon het plassen nadoen..alsof zij de babyborn pop is;) maar daar begint het wel mee. Op een speelse wijze dingen nadoen:)
    @Meis Wat een knapperd!!!!!!!!als ze dat zelf gaan doen, super joh!! Ik ben er nog niet aan bij E.line. Bij M.aaike is het pas sinds de zomer gelukt en binnen een paar maanden was ze volledig zindelijk, dus ik vind het voorlopig goed zo. Maar als T. het zelf doet, echt super knap en je mag idd super trots zijn;)

Weten jullie trouwens wanneer een kind ongeveer moet gaan praten? E.line zegt nu alleen nog 'die'. (alles is 'die') En boekjes lezen vind ze wel leuk, maar meer om flapjes open te doen en te bladeren...voor de rest merk ik nog niet dat ze woordjes opneemt. ze begrijpt wel woorden (zoals: eten, duplo, pop, jas, schoenen, auto) Dan gaat ze er naar toe. Als ik zeg: E.line eten? gaat ze naar dr kinderstoel. En E.line naar bed toe? gaat ze naarde deur om naar boven te gaan. Dus dat is toch een voorfase om ook te gaan praten? M.aaike zei al woordjes rond deze periode, of klanken, en zeker toen ik ging voorlezen, ging het ineens heel hard.
    Het schattigst vind ik nog, als we aan tafel zeggen: doe maar handjes vouwen. En dan doet ze dat zo schattig!!:D

20. vlekkengek

vlekkengek Fanatiek lid

8 jul 2008
    1.782
    0
    0
    veehoudster
    merel, zinnelijk s'nachts komt vanzelf, ik heb van die kraammatjes bij S onder het hoeslaken gelegd, ze zaten toch in het kraampakket :D
    en ik zou ook de puntjes even bij laten knippen, word het haar gezonder van, is nu even jammer omdat er dan geen staartjes en knipjes in kunnen, maar voor later is het beter.
    bij S ook een bob laten knippen omdat ze heel dun vlashaar had, nu is het al veel mooier, al denk ik dat het beter is om nog een keer een bob te laten knippen.

mlief, aah wat lief, S kan dat ook idd alls het eten op is gaan de handjes in elkaar en dan "dank je wel voor het eten" zo schattig.
    en je niet druk maken over het praten, komt wel als ze eraan toe is.

meis, jeetje wat knap van T, stoere bink !!

nemo, morgen lekker vrij dus ! nog met ML gepraat over jullie relatie?

vanmorgen S naar de psz geweest, had ze een heel mooi vliegtuigje voor geverfd, zo lief !! vanmiddag niets en vanavond/vannacht moet ik het zelf zien te rooien, ML is naar een bijeenkomst in fries.land en blijft daar slapen. morgen gaat S naar oma en kan ik even de stad in, moet nog kadootjes kopen voor een verjaardag van het weekeinde.
    vannacht ging het heel goed met het slapen van H, om 3 uur een fles en om 7 uur weer, hopenlijk vannacht weer.

Deel Deze Pagina