Ha! Vlek: Ohh das ook vreselijk voor die buurman en zijn familie....gecondoleerd. Jullie zullen wel goed contact hebben in zo'n klein dorp en hetzelfde type bedrijf.... En ja, 2 is toch anders he, je mist soms 1 paar handen en 1 paar ogen... Madelief: oeehhh wat spannend zeg.....hopelijk blijven de kindjes toch nog paar weken zitten!! Hebben ze al een kindje of is dit de eerste zwangerschap? Sterkte. En wat je moeder betreft...ik zou het wel melden dat je je beetje gepasseerd voelt...! En E 6e ziekte, maar wel raar van die diaree.....dat hoort er toch niet bij, was ze dus dubbel ziek... LM: zo fijn van F he.....meid wat lag ze daar vorig jaar akelig met dat vestje aan vol slangetjes, en steeds als ik n foto van dr zien denk ik: bikkeltje!!! Nemo: ben benieuwd naar je verhaal Werk ze! Super nieuws trouwens van S haar heupjes!! Nou, heb weer beetje last van mijn rug.... Word er ook niet goed van hoor, dat gesleep op een dag. Ligt hier nu laagje sneeuw dus durf niet te fietsen met 2 kids, ben zo bang onderuit te gaan en bij school is nergens gestrooid op de paden van het park waar ik op fiets!! Nu moet ik jk dus: in de auto naar school, uit bij school, in bij weggaan school, uit thuis en dan 4x per dag, en als ik dan nog naar de winkel moet of ergens heen ga nog een keer. Ik til me een breuk steeds dat scheef in de auto hangen om dr in het stoeltje te krijgen. Maar op de fiets is het ook niet fijn, alleen scheelt t dat ik dan niet scheef hoe te staan. En dan die jas, das, muts handschoenen, aan uit aan uit aan uit. Echt word er moe van, niks aan dit seizoen!!! Sorry voor mijn gezeur maar heb momenteel het gevoel dat mijn leven alleen bestaat uit aan- en uitkleden, in- en uitladen....
@Merel ja dat getil met onze kinders is een heel karwei. Ik heb gelukkig zo'n draaí-autostoel voor E.line, maar voor M.aaike niet en dat is ook altijd een hoop gesjor, want ze gaat niet altijd zelf erin zitten. En dan ga je je rug wel voelen ja!! Lekker klagen hoor, lucht ook weer wat op toch? maar het verandert helaas niks aan het sjouw.. Op een beter tijdstip zal ik mn moeder wel even duidelijk maken hoe ik erover denk dat je een kind vergeet te bellen. Heb nu zelf notabene er achteraan gebeld, en ze belt niet ff terug om te zeggen dat me helaas vergeten was of iets...tja.. Mn szus heeft al twee jongens van 7 en 4 jaar. Ben heel benieuwd hoelang het goed blijft gaan. Tkan elke dag weer zo veranderen lijkt me. Geen idee. Hoop dat ze nog tijdje in de buik blijven zitten..tot een week of 34. Dat nog een redelijke tijd voor een tweeling om geboren te worden geloof ik.
nemo, ik zou terug gaan naar je garage, na 5 dgn al een lekke band bij een nieuwe band moet toch niet kunnen lijkt me !! merel, is idd veel gesleep en killing voor je rug, over een half jaar gaat S ook naar school en zal ik er ook aan moeten geloven ben ik bang vandaag 2e gehoortest gehad, weer onvoldoende, dus nu komen ze thuis met een ander apparaatje meten, hopen dat dit goed is ! ik heb wel het idee dat hij wat hoort, als ik tegen hem praat kijkt ie me aan en volgt ie mijn gezicht ook als ik van rechts naar links gaat. vandaag ook knallende koppijn, al 2 wkn komen en gaan van hoofdpijn en dan met name achter mijn ogen, niet fijn als je ook nog een kwebbel van een dochter hebt
@Meis Ineens aan het klussen lees ik?? Jij niet te veel he, met je arm! Hoe gaat het? En werk je nu ook niet? @Merel Je maakt ons helemaal bang met schoolgaande kinderen Haha nee hoor, maar kan me voorstellen dat je dag er niet bepaald rustiger op geworden is... Die school kwam toch dichterbij? Wanneer? Met Sarah gaat het al wat beter. Je voelt wel het slijm nog ratelen van binnen, maar komt los, dus goed teken. Nu lijkt Daan ziek te worden Al paar dagen 38,.. graden en veel hoesten maar wel vrolijk, dus hij gaat gewoon naar KDV @Amarens: Oh binnekort even weg, heerlijk hoor! En je moeder er bijna! Moet M nog steeds niet veel van haar hebben, of is dat voor jou ook een vraag?? @Vlek Vervelend zeg, hoofdpijn En gecondoleerd met de buurman, wat een naar nieuws... Als ik je zo hoor maak je je zelf niet zo'n zorgen om de gehoortest, dus zal allemaal wel meevallen.. (hoop ik) @Madelief Gek he, als je dan weet welke ziekte ze hebben, vind je er ook gelijk je rust in. Niet meer negatief, maar eerder positief, zo van: die hebben we ook weer achter de rug. Wat raar dat je helemaal niet was gebeld over je schoonzus (vrouw van broer?). Zou mij ook wel dwars zitten hoor... Maar ja, hier is het met die stieffamilie soms wel beetje raar. Alles gaat via facebook. Wist al paar weken dat ze zwanger was, maar nu staat het op FB en dan hoor ik eigenlijk weer te reageren, maar ik ben ermee gestopt... Al wat gehoord vandaag van je szus? @LM Over zindelijkheid: ik zat bij daan altijd op een magisch moment te wachten, zo van: nu is hij zindelijk, nu kan hij het. Maar uiteindelijk gewoon boekje gekocht (van basje, een jongetje met een piemeltje etc ) en luier uit. Ook al plast hij dan week lang in zn broek, alleen zo komt hij er doorheen denk ik... Van die natte broeken leert hij juist. Misschien had je dit allemaal al geprobeerd hoor, is maar een idee. Je mag dat boekje wel van me hebben anders... En wat goed van Feetje he, weer helemaal goed gekeurd!!! @Cinn Merel zei het ook al: hoe gaat het? Was het nou verbouwen of verhuizen? En voel je je beter nu je in de ziektewet zit? Schiet al op he? ML: even kijken of ik paar vragen die ik nog weet kan beantwoorden: - nee, de ruzie kwam niet door weekendje weg - weekendje weg was juist leuk - was iets wat al tijdje sluimerde, maar de bom brak... ML kan gewoon soms heel grof en aggressief zijn (maak je geen zorgen hoor!).. En ik kan er moeilijk tegen dat ik van jullie altijd dingen hoor als "wat knap dat je dat alleen doet" en "fijn dat je ML er weer is om je te helpen" terwijl ML juist zoiets heeft van "zo, dit zijn mijn 2 weken vrij". Op di en wo gaan de kids naar KDV, dus heeft rijk voor zich alleen. Ligt tot 12 uur in bed, gaat daarna uur in bad, etc. Zijn excuus: ik mag toch ook wel eens uitslapen?? Ja, en wanneer ik dan?? En hij heeft ook serieus kritiek op hoe ik het huishouden doe. Als ik dan met de kids weg ben, en hij gaat wel ineens strijken, dan zegt hij: waarom ligt er zoveel was? eeehh ja, 2 kinderen.. Ik krijg hem niet aan zijn verstand dat hij de luxe heeft om alleen thuis te zijn en dat ik dat NOOIT ben. voorbeeld: ik ga zaterdag met de kinderen boodschappen doen, altijd met mn moeder. Hij belt me dan rond 12:00: 'waar ben je? ik doe alles alleen hier en jij loopt maar lekker met je moeder te lanterfanten' HIJ gaat met de kids naar zn moeder en belt me op: kan je ze komen halen? Ben zo moe! En moet mn moeder nog helpen met klusjes. Dus in eerst voorbeeld heb ik de kids, maar is volgens hem toch niet vermoeiend, hij zit zielig alleen thuis en in tweede voorbeeld heeft hij de kids en is dus heel moe terwijl ik de hele dag lekker thuis ben (en dus ook hele huis heb gedaan, want dat doe ik automatsich als ik even alleen thuis ben) ML kan zich moeilijk in anderen verplaatsten, ook in zn kinderen. Als daan moe is, commandeert ML hem toch dat hij NU zijn speelgoed moet opruimen. Daan zegt NEE! en ML gelijk boos. Terwijl je het ook anders kan aanpakken "kom daan, we ruimen even je speelgoed op" ML vind dat "daan gewoon moet luisteren!" Maar goed: de ruzies bleven maar tussen ons inhangen, werden nooit uitgepraat, dus heb het ultieme erbij gepakt. Als het niet werkt, moeten we maar uit elkaar.... Niet omdat ik echt wil scheiden, maar ik wil dat er iets zou doorbreken. Dat hij zn ogen zou openen. Maar na en paar dagen ruzie, keerde het plan zich tegen mij. ML zei, nou dan gaan we maar scheiden! En hij had zijn emotie-loze masker op en kon niet meer doordringen. Toen besefte ik ook wel dat ik hem niet kwijt wil en na veel tranen hebben we toen dus besloten dat liefde gaat overwinnen. en al die communicatie problemen moeten we niet zelf willen oplossen. Ik heb gevraagd of hij gewoon weer lief tegen me wil doen, en me niet altijd maar als zeurpiet neerzetten. Moet er wel bijzeggen dan hij ook echt heel lief kan zijn hoor. Overlaad me meestal met complimenten enzo. dat maakt het ook zo moeilijk. zwart/wit/zwart/wit op/neer/op/neer... wordt gek van alle emoties. Maar nu gaat het beter. Gisteren nog een interessant whatsapp 'gesprek' gevoerd (hij zit in DL en heeft internetbundel voor een week, dus whatsapp is gratis) Ik kreeg hele interessante foto's opgestuurd Hoop dat jullie me nog kunnen volgen Maar denk vanavond lekker aan mezelf. Laat de zooi lekker liggen. ga boek lezen en vroeg naar bed XXX
Enne Nemo...??? Zere vingers van het typen?? Vroeg naar bed gaan gelukt??? Wat je schrijft over ML maakt een boel duidelijk voor ons als buitenstaanders. Ik denk dat het goed is dat jullie voor 'het communicatieve' stuk hulp zoeken. (was toch zo??) (en al gedaan?) Voor hem moeilijk te snappen met al dat weg zijn van huis, en voor jou zo klaar als een klontje door het alles alleen doen. Hij ziet het als vakantie, en jij als 'eindelijk valt er een helft van de verzorging weg voor mij' Dat geeft wrijving en hier is het dan ook wel eens dat we dan roepen: ga dan!! Nou dat wil je natuurlijk helemaal niet, maar als het hier loos is dan kan ik ML ook echt haten hoor.... Dat schreeuwen tegen kindjes herken ik wel een beetje... Vanavond leek het alsof hij jp op zolder in de hoek smeet toen hij voor de 2e x een bekertje water omgooide. Nou, dan duik ik er meteen bovenop met mijn mening. Terwijl ML het dan niet zo bedoelde en hij jp alleen hardhandig op bed neerzette met hard geschreeuw. Mannen zijn nou eenmaal geen vrouwen, helaas..... We moeten nemen en geven, en dat valt niet altijd mee. Je doet het goed als mama, en hopelijk kunnen jullie deze dip snel vergeten! Madelief: Nog nieuws van je szus?? Hoop toch zo dat de kleintjes gezond blijven zitten!
nemo, ik ga je verhaal vanmiddag thuis ff lezen hahaha wb zindelijk, hij is gistermiddag droog gebleven en heeft 3 plasjes gedaan. Maarja zal vandaag wel weer niets worden want hij gaat naar de opvang en daar krijst ie alles bij elkaar
nemo, had al zo'n vermoeden dat het zo was, hij denkt dat ie hele dagen druk is en dat ie tijdens die 2 wkn niets hoeft te doen terwijl het met kinderen minstens zo druk is en deze niet even weg gaan. hopenlijk heeft dit zijn ogen geopend en kunnen jullie er weer voor gaan. hihi en die foto's zou ik ook gewist hebbben denk ik LM, ja lastig is dat, heb je ze thuis op de rail, hebben ze ergens anders weer andere regels dadelijk even glibberen naar de supermarkt, bleeh geen zin in, maar koelkast is zo goed als leeg helaas
@Nemo Wat frustrerend zeg! kan me voorstellen dat de BOM dan een keer barst. Heel erg..hier zeg ik het nog wel eens tegen ML: nou, dan gaan we maar uit elkaar ( ik word nl. dol van zn familie en soms lijk ik er wel getrouwd mee) Maar hij wil dat niet. Hij is niet zo'n heethoofd als ik kan zijn...dan was het allang hard tegen hard gegaan. Wat goed dat je je verhaal neer heb gezet! En snap je gevoel heel goed. En ik zou het ook niet pikken van ML. Je doet gewoon heel veel en dat zien ze niet altijd hoeveel dat eigenlijk is. En heel goed dat je ook leuke momenten met elkaar hebt. Hier is het ook wisselend. En ik kan tegen M.aaike ook wel eens flink uitvallen (als ik haast heb of moe) heel erg, maar mannen doen het toch sneller lijkt het en dan ben ik, net zoals Merel, gelijk er bovenop. Ik heb dan zoiets van:we zijn nu met zn tweeen, je bent net thuis, dan hoef jij niet zo opgefokt te gaan doen! Kijk, dat je het zat word als je de kids de hele dag alleen hebt gehad, maar voor ffies...? Dikke knuffel en blij om te horen dat jullie voor elkaar gaan!en heel fijn dat je je verhaal wilde delen met ons! Dank je wel! geeft mij een fijn gevoel...dat we dingen kunnen delen! en bij iedereen is het wel eens wat! Je bent een supermama en je doet het heel goed, maar je hebt ook grenzen, heel goed dat je die hebt aangegeven. Jullie komen er wel uit samen!! @szus niks over gehoord. Ik neem aan dat het rustig is gebleven! M.aaike was vanmorgen dus ook weer zo iiiiiiiiieeeeeeeeee..ik sta als moeder dan ook soms even op een luide toon tegen dr te praten (ook op de psz), van: en nou is het klaar! Want madame laat tegenwoordig de traantjes snel zien...Alsof haar ik weet niet wat aangedaan wordt... @Vlek Heb je geen migraine of iets? heel vervelend hoofdpijn!!! helpt paracetamol of iets? Knuf!Heb je nog foto van H.?? ben zo benieuwd hoeveel tie gegroeid is!!
hier val ik ook wel eens uit tegen S, tegenwoordig is ze zo hyper en zooo aanwezig , vooral het uurtje na het avondeten is het raak. voel me dan wel schuldig achteraf, maar af en toe hebben ze die strenge toon ook nodig denk ik. ik kan haar binnen 10 min naar bed krijgen terwijl ML er een half uur over doet, dan wil ze dit weer en dan dat, en ML is dan niet steng genoeg dus daar loopt ze zo overheen. mlief, mijn moeder zei ook al dat ik mijn ogen weer eens op moest laten meten, is 2.5 jaar gelden voor het laatst gebeurd, dus miss zijn de glazen niet meer goed. is zo vervelend zo'n hoofdpijn, nu is de hoofdpijn even weg maar nu zit er weer een zenuwtrek in migraine is echt veel heftiger geloof ik, maar als het nog langer aanhoud ga ik wel ff richting HA denk ik. ik denk ook een deel oververmoeid, ik heb echt slaap nodig, en dit laatste is nu niet echt aan de orde
@Vlek geen last van luie ogen? (spieren verslappen zeg maar) ik heb dat ook en mn vriendin bleek laatst dus daar ook hoofdpijn van te hebben. maar het kan ook de sterkte zijn natuurlijk idd. FF laten checken dan maar he En heel herkenbaar...rond het avondeten is M.aaike vaak al zo moe dat ze zo irritant kan doen en niet wil luisteren! vanmorgen zei de juf op de psz dat M.aaike daar ook paar keer had gehuild omdat iets niet ging zoals zij wilde of omdat ze iets wilde hebben. Ik moest haar toch gaan leren dat dit gedrag niet normaal is en ze gewoon om dingen moest gaan vragen ja sorry, ik irriteer mezelf er ook aan, maar dat uitknopje zit er niet op hoor voel medan echt tekort schieten. Tis blijkbaar erg apart gedrag als ze dit zeggen vanuit de psz...daar zien ze toch genoeg peuters voorbij komen. Tja, onbewust stimuleer dat ik huilgedrag dan toch. Terwijl ik probeer het zoveel mogelijk te negeren of te zeggen: wat is de regel? en dan vraagt ze wat ze wil. Ze doet dit sinds de kerstvakantie. En het gejengel met 'nee, nee bleeh' is eigenlijk weg. En nu huilt ze, of in combi met driftbui met stampvoeten/gillen. Dan laat ik haar zeker even dr gang gaan
Ohhh herkenbaar!! Ik heb dagelijks van die jankmomenten hier met jp!! Echt zwaar irritant. HIj gaat direct huilen om t minste geringste en dan drammen omdat hij iets wil, en janken tegelijk. Ohhh zo irritant! Gisteren bijvoorbeeld vroeg ik m of hij zijn jas wilde uitdoen en opruimen. Lukte niet, en gelijk weer brullen en zeuren. Ik zeg: "Hou op met huilen jp! Je kunt ook vragen: Mama....? Wil je mijn jas even ophangen want het lukt me niet." Kijkt ie me heel dom aan en doet precies na wat ik zeg op n rustiger toon. Dan denk ik echt: WAAROM KUN JE DAT ZELF NIET BEDENKEN??? WAAROM STEEDS DAT ZIELIGE GEDOE??? Ik kan er ook niet tegen hoor. Ik hoop dat dit een fase is. Mijn overbuurman was zondag bij ons en zei dus (heeft zoon van 5) dat ie dat precies herkende dat gedrag en gedram van jp en dat hun zoon dat dus ook deed maar nu eroverheen gegroeid is. Een fase zei hij. Vind wel dat je PSZ leidster het bijna als iets dramatisch zegt, alsnog M iets mankeerd. Beetje overdreven...niet teveel van aantrekken hoor. Ieder kind uit zich toch anders en moet nog dingen leren. Ik probeer het er ook uit te krijgen, maar duurt toch echt even vrees ik... Ohhh ik heb jp net naar zijn 2e speeldate gebracht. Hij kwam uit school en zei: mama ik wil met iemand afspreken. Ik zeg dan doe je dat toch? Hij: ik wil bij die en die. Maar ik wist dat dat broertje ziek was dus ik zei: doe maar iemand anders vragen. Vroeg hij ander menneke uit zijn klas. Heb ik hem net gebracht met de slee. Jk lag in bedje en buuf heeft even op babyfoon gelet. Jp dook daar gelijk op de 2 volle bakken treintjeThomas dus hij amuseert zich wel denk ik! Alleen met ophalen zal het wel drama worden.....verrekt ie t om weer mee te gaan, zie de bui nu al hangen... Vlek: ik zou toch ook even je ogen laten checken. Wie weet doet een nieuwe bril wonderen....slaaptekort is lastig ja, maar toch zou je daar geen chronische hoofdpijnen van moeten hebben toch? Ben ook benieuwd naar H, plaats je nog s foto in je album van je kanjer? LM: oehh lastig ja, dag thuis gaat dan goed, en dan moeten ze weer ergens anders aanpassen he. Vakantie blijft het makkelijkste maar dat duurt nog even he...wel goed gedaan van m gisteren hoor!! Hij kan het dus wel, alleen moet hij er zelf aandacht voor hebben.
ieeeeeeeh wat herkenbaar Merel!!!haha ik vraag me ook altijd af: waarom vraag je niet gelijk om hulp? ik zeg altijd: wat is de regel M.aaike? en dan komt het er vaak wel uit. vond de reactie ook wel overdreven op psz, maar ze bracht het echt alsof het iets abnormaals was. Ze zei ook nog: 'nou ja, we houden het gewoon goed in gaten'. Ja en dan????Ik bedoel...het gedrag wordt er echt niet minder om hoor! geef dan adviezen ofzo. Maja, E.line was mee op de slee en is nog steeds ziek, dus daar liep ik nog mee te sjorren (ja, daar ging mijn rug) Dus had ook niet ff relax momentje om te kletsen. haha Jp en M.aaike kunnen het wel met elkaar vinden..haha...staan ze allebei te jammeren op de gang hiii (moet echt keertje afspreken..haha onze 'tweeling' meiden en onze dramaking en queen bij elkaar) Maar wat leuk zeg dat tie weer speelafspraakje heeft!! haha en dat niet mee wilen...hier tzelfde drama. En alle kindjes gaan weer graag mee, behalve die van mij natuurlijk. Maar laatst was er voor teerst hoekbuurmeisje wezen spelen hier en die wilde ook niet met dr moeder mee toen ze weer gehaald werd. (gelukkig) Wel leuk dat Jp zo graag speelt met andere kinderen!! Zo, M.aaike zit nu met ijskoude handjes op de bank zielig te wezen. Madameke is koppig en heeft toch haar 'washandjes' uitgedaan toen ze buiten aan het spelen was...dus ja...ze zit nu lekker tv te kijken onder warm dekbed. Af en toe verwennen, mag best toch? of hou ik hiermee het huilgedrag in stand?