Part I of the 12 Musketiers

Discussie in 'De mama's' gestart door Babbelbol, 31 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Madeliefje1987

Madeliefje1987 VIP lid

13 okt 2010
    6.203
    7
    38
    Zuid Holland
    @Amarens sterkte morgen..zal niet leuk zijn!

sorry meiden, mn hoofd is er niet helemaal bij. Gisteravond in het zkh geweest bij mn szus. Ze was zichtbaar afgevallen (in dr gezicht) en zag gelig. Echt ziekig zeg maar. Ze vermoeden dat een stukje placnta heeft losgelaten van een van de kinderen. Ze doen het tot nu toe goed. Ze had afgelopen 3 weken pijnaanvallen om de 3/4 dagen die behoorlijk heftig waren. Dus ze is best bang voor een volgende aanval! ze zat (in mijn ogen) stijf in bed van de spanningen/zenuwen. Echt..en mn broer kwam de volgende dag pas weer...(was smiddags ff op bezoek geweest) kon hem wel schop onder zn kont geven!!kon duidelijk zien dat ze eerst eens ff alle spanningen eruit zou moeten huilen, dat lucht wat op. Dit was een soort van niet om aan te zien. Volgens mij ga je zo aan onder door aan al die spanningen of het wel of niet goed zal gaan en dan is je man thuis!!:$ als ze er nou al weken ligt, maar ze ging haar tweede nacht in. En dat beeld van haar laat me dan niet los, heb echt heel erg met haar te doen. En duim dat alles goed gaat, want al ze geboren worden...dan komt er nog veel meer op dr af. Ze is doodmoe en moet toch eerst aansterken!!

sorry voor mn ego verhaal...vandaag heb ik zelf emodagje...hormonen??:) morgen hoop ik weer mezelf te zijn!sorry, wil jullie echt niet tekort doen, probeer mn verhaal te delen, zodat jullie beetje begrijpen waarom ik ff soort van afwezig ben:)

2. QMerelQ

QMerelQ Fanatiek lid

9 jul 2008
    4.276
    0
    0
    Madelief toch......wat sneu om haar zo te moeten zien!!!
    Kan ze niet gebeld worden? Bel haar anders morgen nog even. Vind ze vast heel fijn! Al is het maar om te melden dat je bezorgt om haar bent en laat weten dat je aan haar denkt. Klinkt inderdaad niet best, en als je super bang bent en je niet happy voelt zal dat niet bevorderlijk zijn voor de baby's vrees ik.....
    Kon je maar wat voor dr doen he....maar wat?
    Hopelijk kunnen de artsen haar gerust stellen en je broer uiteraard ook zodat ze n beetje tot rust komt voordat de baby's komen.
    Sterkte meid!!!

Amarens: jij ook sterkte vandaag he! Hopelijk gaat het goed daar...
    Als je je rot of alleen voelt, wij zijn er voor je he!!
    Sterkte!

3. vlekkengek

vlekkengek Fanatiek lid

8 jul 2008
    1.782
    0
    0
    veehoudster
    MLief, ik zou je broer erop aanspreken, jeetje dat kan ie toch niet maken !! maar miss zit ie zelf ook in de knoop met zijn gevoelens en wil hij het haar niet lastiger maken dan dat het al is.
    wel heel zielig voor je szus, even een smsje of langsgaan als het uitkomt beurt vaak al aardig op.
    hoop dat de baby's nog even blijven zitten, zou wel heel vroeg zijn om nu al te komen.

amarens, veel sterkte vandaag, niet leuk om je moeder weer weg te zien gaan :( en heel veel plezier met het weekje weg, dubbele gevoelens dus vandaag.

vannacht 4 keer het bed van S moeten verschonen, arm meiske had alles onder gespuugd. vannacht haar maar onder de douche gezet, ze zat zelf ook helemaal onder, vanmorgen dus de psz maar afgebeld. nu lijkt het wel weer beter te gaan.
    H heeft weer super geslapen, hij lijkt alleen wel een voorkeur te ontwikkelen voor rechts, iemand tips ?

4. nemo1981

nemo1981 Fanatiek lid

10 jan 2008
    3.967
    0
    0
    Docente economie havo/vwo
    Randstad
    Dingen vanuit midden stimuleren. Aankleedkussen met benen naar je toe, voeden op schoot met benen naar je toe.
    Was hij nou sterrenkijker? Anders goed op letten. Daan had door moeizame bevalling (sterrenkijker) blokkade in nek en daardoor voorkeushouding.

5. nemo1981

nemo1981 Fanatiek lid

10 jan 2008
    3.967
    0
    0
    Randstad
    Van internet:

Een voorkeurshouding kunt u proberen te doorbreken door uw kind te stimuleren het hoofdje ook naar de niet-voorkeurskant te draaien. Dit kunt u doen door de volgende aandachtspunten in acht te nemen.

Aandachtspunten bij het slapen
    Leg uw kindje de eerste 2 weken in zijligging te slapen, afwisselend op de rechter en op de linker zijde;
    Als uw kindje telkens met het hoofdje op dezelfde kant slaapt, draait u het hoofdje om zodra uw kindje goed slaapt. Als uw kindje het hoofdje gelijk weer terugdraait, probeert u het na 5 minuten nog eens;
    Draai het bedje van uw kindje regelmatig om zodat het licht ook eens van de andere kant komt. Als u het bedje niet om kunt draaien, kunt u ook het bedje andersom opmaken;
    Zet het favoriete speeltje of knuffeltje van uw kind aan de niet-voorkeurszijde.

Aandachtspunten tijdens het verzorgen

Probeer, als het kan, het aankleedkussen recht voor u neer te leggen zodat uw kind u recht aan kan kijken. Uw kind ligt dan met zijn hoofdje tegen de achterkant van de commode aan en met de voetjes bij uw buik. Als dit niet lukt, legt u uw kind afwisselend met zijn hoofdje naar de rechter- en linkerkant van de commode;
    Leg uw kind bij het voeden afwisselend op de rechter- en de linkerarm. Bij borstvoeding gebeurt dit al automatisch;
    Leg uw kindje, als u er bij bent, op zijn buikje, zo kan het zijn hoofdje alle kanten op draaien.

Aandachtspunten bij de houding

Als u uw kindje tegen u aanhoudt, zorg dan dat het hoofdje naar de niet- voorkeurszijde is gedraaid;
    Als u uw kindje in een draagdoek draagt, draai dan ook het hoofdje afwisselend naar links en naar rechts;
    Speel met uw kindje terwijl het op uw benen ligt, dit stimuleert ook het rechtuit kijken;
    Laat uw kindje zo op schoot zitten dat uw stem vanaf de niet-voorkeurszijde komt;
    Hang in de box de speeltjes aan de niet-voorkeurszijde.
    Als de voorkeurshouding verdwenen is, blijft het belangrijk dat u uw kind stimuleert beide kanten op te kijken. U hoeft dan niet meer extra op de niet-voorkeurskant te letten.

6. nemo1981

nemo1981 Fanatiek lid

10 jan 2008
    3.967
    0
    0
    Randstad
    En mocht het wel echt een blokkade zijn, dan zou ik naar manuele fysio gaan. Maar dat kenmerkt zich wel door overstrekken, huilen, etc en dat valt wel mee gekloof ik??
    Dus hopelijk 'alleen maar' voorkeurshouding

Sorry voor overdreven reactie, heb er nogal een trauma aan overgehouden :)

7. nemo1981

nemo1981 Fanatiek lid

10 jan 2008
    3.967
    0
    0
    Randstad
    Aahh kreeg van mn schoonmoeder een foto van mijn twee schatten:

8. Meis85

Meis85 Fanatiek lid

27 dec 2008
    4.141
    1
    0
    Goedemorgen,

@Madeliefje, jee moeilijk hoor zou idd wel even je broer aanspreken dit is voor je szus ook een moeilijke situatie zo en wie weet wil hij wel anders maar overvalt het hem alleen maar heel erg dus even voorzichtig polsen maby handig? en zelf regelmatig contact zoeken. Hoop wel heel erg dat de babytjes nog even blijven zitten en alles goed gaat

@Amarens moeilijke dag voor jullie je moeder weer weg, he lijkt me toch wel heel raar als je zo ver bij elkaar vandaan woont (weet niet meer maar heb je nog vader?) zou ze niet naar nederland willen komen dan?

@Nemo, aaaah wat een schatten zijn het ook he lekker in badje samen. lief hoor!!

@Merel, alaaaaafffff veel plezier vandaag hossen en dansen.

@Vlek, lastig is dat voorkeurshouding ja, heb maby nog wel paar tips zal even het speciale kussentje meenemen van T toedertijd wie weet heb je er wat aan. hebben we straks wel over hiiii.

Jaaaa, ik ga even knuffel met kleine H zo, even babyluchtjes snuiven heerlijk!!

Er is nog iets wat ik met jullie wil delen................. morgen gaan we naar de gyno!! om het traject voor een derde op te starten spannend dus weer allemaal. (madelief jaaaa wel samen zwanger he!! tussen onze 2de zit ook maar 5 dagen dacht ik;))

Goed ik nu ff snel wat doen en dan richting Vlek en de rest:D;)

9. QMerelQ

QMerelQ Fanatiek lid

9 jul 2008
    4.276
    0
    0
    Dames!

Hier vanmiddag kindercarnavalsfeest. In dorp is het al in volle gang, maar wij laten het even voorbijgaan, gaan altijd pas met de optocht en daarna naar de 'kroeg'.
    Heb al n brandweermannetje in de startblokken zitten, onze mama de bij moet nog even slapen,
    Daarna gaan moeder indiaan en papa Hollands glorie naar t feest.
    Spam vanaaf wel even n foto.

Vlek, Nemo heeft de perfecte tips al uitgewerkt voor je.
    Hopelijk is S goed beter als F komt spelen!

Sorry voor korte bericht,
    Tot laters,

Oh en meis: jeeeeeeeeuuuuuuujjjjjj babyboom nr 3 van start!!

10. Meis85

Meis85 Fanatiek lid

27 dec 2008
    4.141
    1
    0
    Have fun merel!! idd wel de pica's showen

11. vlekkengek

vlekkengek Fanatiek lid

8 jul 2008
    1.782
    0
    0
    veehoudster
    nemo, hij was idd een sterrekijker, later wel bijgedraaid naar gewoon, maar begonnen als sterrekijker.
    VK zei ook al dat een kraker (is dit hetzelfde als manueel therapeut?) wel goed zou zijn, ook omdat hij zo heeft lopen draaien in mijn buik.
    bedankt voor al je tips !! en s'avonds veel huilen en sinds een paar dagen richting overstrekken, dus miss wel beter om te gaan.
    en wat een leuke foto van D en S !!

merel, FOTO !!!!!!!! :D

meis, jaaaaaaaa het F5 en kan dus weer beginnen, SUPER !!

12. Madeliefje1987

Madeliefje1987 VIP lid

13 okt 2010
    6.203
    7
    38
    Zuid Holland
    @thanx meiden, ik bel dr vanmiddag nog even, zag dat ze op FB was geweest vandaag..dus babytjes zitten er nog in! elke dag is er weer 1!!

@Meis jaaaaaaaaaaaaaaaaaaa wat gaaf joh!!! Wanneer kan je gaan starten dan precies? (hier echt pas vanaf april hoor!;) en eerlijk...nu dit met mn szus ben ik er ff niet mee bezig) Zodra je weet hoe of wat...welke datum een mogelijke testdatum gaat worden, laat je het weten he!! super leuk joh!!! hoop dat je snel zwanger mag zijn van een derde hummel!!!!!!!!!!! Dikke knuffel!

@Vlek aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaagh dikke knuffel voor S.!! ook niet leuk als ze zo ziek zijn! en wow, 4 keer alles onder, is voor jou ook wel vermoeiend denk ik?

@Nemo Wat een schatjes!!:D

@ Merel Hoe gaat het met je? al beetje meer in het ritme gekomen? en hoe gaat het met je man? (en zn humeur;))
    Fijne carnaval vanmiddag!!:) ben benieuwd naar de foto's!!

@Amarens dikke knuffel!!

13. Amarens

Amarens VIP lid

24 dec 2009
    11.522
    3.770
    113
    Merel, kom maar op met die foto, f5, f5, f5 :D:p

Madeliefje, heftig van je szus. Ik hoop echt dat de babys blijven zitten, duim voor jullie.

Meis, wat spannend en leuk!!! Wanneer gaan jullie beginnen? Ik ben er klaar voor! ;) Nee, ik denk niet dat mijn moeder graag naar NL zou willen komen om hier te blijven wonen. Ze werkt nu nog en is helemaal gewend daar. Hier spreekt ze de taal niet en kent ze niemand behalve ons dan. Daarnaast leeft mijn oma van bijna 90 nog die niet alleen kan blijven. Mijn vader heb ik wel contact mee maar niet zo intensief zeg maar.

Vlekkengek, beterschap!

Nemo, leuke foto van de kinderen!

14. nemo1981

nemo1981 Fanatiek lid

10 jan 2008
    3.967
    0
    0
    Randstad
    Bij ons heeft de manuele fysio daan 'gekraakt'. Hij zei toen: ik had hem graag al eerder gezien :( Dat heeft me toen zó geraakt dat ik nu iedereen loop te 'pushen'. Je kan ook naar een osteopaat, die voelt geloof ik alleen maar...
    Ik zou even kijken naar speciale kinder/kiss manuele fysio. Bij ons zat in zelfde gebouw een osteopaat. Baat het niet, dan schaadt het niet.

rest: sorry, kom later voor jullie :)

15. nemo1981

nemo1981 Fanatiek lid

10 jan 2008
    3.967
    0
    0
    Randstad
  16. Amarens

Amarens VIP lid

24 dec 2009
    11.522
    3.770
    113
    Dames, de koningin treedt af... ;):cool:

17. Amarens

Amarens VIP lid

24 dec 2009
    11.522
    3.770
    113
    Vanaf 2014: koningsdag op 27 april!

18. QMerelQ

QMerelQ Fanatiek lid

9 jul 2008
    4.276
    0
    0
    Daaaaaar zijn we weeeer!!!
    Alles weer schoon moe maar voldaan in bedje liggen. Koninginnennieuws gemist zie ik, ach ze heeft haar taak mooi volbracht toch, op naar n koning. Ik vind het prima.

Het was gezellig, kinderen vinden het beide nog steeds wel spannend geloof ik. Jp was niet bij ons weg te slaan, die had het niet zo op hossen en springen. Wel met paar klasgenootjes beetje staan chips eten en ook nog even 'dansen' maar verder wilde hij liefst bij ons staan. Jk ging het liefst wel op onderzoek uit in de zaal, maar liep steevast weg van ons, en daar had ik het niet zo op....dus dan maar op de arm he.
    Hier 2 foto's van mij met mijn kleine schatjes:

19. QMerelQ

QMerelQ Fanatiek lid

9 jul 2008
    4.276
    0
    0
    Vlekkie: geen queen in T dit jaar dan?? Zie net dat ze aftreed in A'dam en daar ook de de koning de troon gaat bestijgen. Wat hebben ze de plattelandsjongeren bij jullie dan wijs gemaakt??:(

20. Amarens

Amarens VIP lid

24 dec 2009
    11.522
    3.770
    113
    Koninginnedag gaat dit jaar niet door. Kwam ze bij Vlekkengek op bezoek dan? Jammer!

Merel, leuke foto's!!! Maar begrijp ik het goed dat carnaval eigenlijk over 2 weken pas begint?

Deel Deze Pagina