1 tot 10 kunnen tellen en stippen tellen?? Dan kan Daan al naar groep 2 Vind het zo sneu voor hem. Hij is er echt aan toe, maar als hij 4 is, is het eerst nog zomervakantie...
ja dan moet hij nog even wachten dus, ja T hier is ook echt aan toe om naar Psz te gaan, maar moet ook wachten tot na de zomervakantie. eerst mag hij nog paar keer oefenen, nou daar ben ik niet bang voor want hij gaat al net zo braaf staan zwaaien smorgens als we F moeten achter laten, maar dan zeg ik kom wij gaan naar huis, gaat hij zich verstoppen hiii boefje
Maar groep 1 en 2 stelt toch eigenlijk niet veel voor vanaf groep 3 wordt het echt leren had ik begrepen... M is nu mijn been met letters aan het stempelen Meis, nou veel sucsex dan anders is het zonde van je prachtei Ik zou je gevoel volgen wat schoolkeuze betreft, het is erg lastig en je weet toch nooit van tevoren hoe het uitpakt. Ik twijfel nog steeds over de school van M vanwege de afstand (maar verder heb ik een goed gevoel over deze school). Merel, als ik het zo lees over Jk dan zou ik zeker voor een dreumesveld gaan! Lekker ontspannend!!! J.ola hebben wij hier in de omgeving jammer genoeg niet, snik, maar ik ben fan! Madelief, hoe is het met ml? Vlekkengek, ik zeg laat die lente maar komen!!!
Amarens, wat was de afstand precies dan? Ik denk dan: je gaat toch met de auto? Of het nou 1 minuut of 10 minuten is met de auto...maakt niet echt uit toch Alleen wat die je als hij groot genoeg wordt om zelf te gaan fietsen? Het duurt nog wel ff, maar dat bedenk ik me ineens...
Meis: 1-10 kennen?? Is dat alles? Ik verbaas me er werkelijk over wat ze de kleuters van tegenwoordig al allemaal leren hoor!!! Wij hoefden toch pas op de 1e klas/ groep 3 te leren schrijven? Nou, jp kwam van de week thuis en had over lettergrepen geleerd!? Vind dat dus echt vroeg hoor! Hij snapte wel helemaal hoe het werkte, had en niks geen moeite mee. En hij begint ook de letters te leren, van de week zei hij: de B is van Bikini! En zijn eigen naam te schrijven. Ik vind dat wel vroeg allemaal hoor. En geloof me, op iedere school houden ze denk ik wel in de gaten wat het kind kan en zoeken ze de uitdaging aan. Mocht ze erg vlot zijn, dan zal F maar 1,5 jaar kleuteren i.p.v. 2,5 jaar. Kijk ook naar waar de kindje uit de buurt naar school gaan, hoe ver moet je ze t.z.t. te spelen brengen.
Hi hi, Amarens, vergis je niet hoor.... Weet je wat ik een leuk spel vind voor thuis, voor als je kind graag dingen wil leren en herkennen? Mini loco, das echt leuk om je kind beetje spelenderwijs voor te bereiden op school. Jp vind het erg leuk, en speelt er op school ook graag mee. Voor wie het vroeg, weet het ff niet meer, we gaan (als het dus lukt te beslissen) naar camping Ons.Buiten in stkapelle
Merel, hahahaha ik dacht dat ze alleen maar aan het spelen waren. Maar fijn toch dat ze al wat leren, leuk! En b van bikini b is van bliksem Mini loco zal ik eens zeker naar kijken!!! Nemo, ben heel erg benieuwd naar de nieuwe school van M. Denk dat hij het leuk zal vinden. Maar ja 6 km vind ik toch ver maar wil het voor een goede school wel doen. Heb bedacht dat ml hem 's ochtends gaat brengen
Blijft toch een jongen he!! Nee maar serieus. Jp zat een week op school en die eerste week leren ze bijv al de dagen van de week, en daarbij op wélke dagen ze naar school gaan en welke ze vrij zijn, de maand, het weer van die dag, echt vanalles, én alles ook nog s gezongen! Nou jp was best vlot met alles, maar dat soort dingen waren we thuis nog echt niet mee bezig hoor. Het is zeker niet alleen spelen. Maar....het is spelenderwijs leren en vanaf groep 3 is het meer leren en minder spelen, dat klopt. Ik verbaasde me van de week dat jp zei: mama vandaag is het 7 febr Ik dacht, zal best jongen. Keek op de kalender n vehip het klopte!!
hey meiden, ben ff meer afwezig, niet zo lekker in mn vel..M.aaike vergt veel energie en elke keer als ik denk even tijd voor mezelf te nemen, hangen ze aan mn benen, maken de meiden ruzie etc. Dus neem even de tijd om deze fase weer door te komen. Ben het even zat om elke dag thuis te zitten etc. Smorgens zijn de meiden ook vanaf 7 uur wakker (heel normale tijd) Maar dat was eerst nog wel 8 uur.Dus moet daar even aan wennen denk ik. Knuffel voor jullie allemaal!!
Hallo Meiden, zo even op de LT typt toch makkelijker als op telefoon. **even breaking news -> ons meiske heeft vandaag 2 x zelf op het potje gepoept!!! ik ben trots** Madelief, jij even de handen aan andere zaken dus, nou meld je maar weer, al is het maar 3 woorden Nemo, hoe is het met jou en je nek voelt deze al wat beter? Vlek, jullie volgende week op vakantie? hoe is het met de kindjes en met jou?bouwplannen al helemaal rond? Mereltje, hoe is het met jou? JP al weer beetje beter? Amarens, wanneer moet M nu naar school dan? Vind het wel rustig op het moment en mis dan ook een paar Cinnemon LM?? hoe is het bij jullie. willen jullie nog wel meekletsen??? Hier even een rustig avondje heerlijk soms he, nou volgende week bloedprikken oooh ben nu al nieuwsgierig ik heb ook geen geduld he erg is dat ik zei al tegen ML zullen we nu vast vragen aan de gyno op welke dag hij me in wil leiden mocht het deze maand raak zijn hiiiiii hoe zo planmatig gedrag.
Meis, ik ben ook ongeduldig!!! Hoop dat het raak is. En hoera voor het poepen op het potje!!! M gaat in augustus naar school, denk dat hij het geweldig zal vinden. Merel, knap van Jp dat het zo goed gaat op school!!! Hebben jullie al eigenlijk een gesprek met zijn juf gehad? Hier is het volgens mijn na de eerste 6 weken. Madeliefje, knuffel het is soms erg lastig. Hier vind ik de leeftijd van L echt vre-se-lijk. Hij zit aan alles wat niet mag (prullenbak, wc, kattenbak, deuren, kasten noem maar op).
Morge! Woehoeeeeeee hoera voor grote meid F!!!! Poepie op het potje!!! Knap hoor!! Mijlpaal weer he Meis.... Ook wij kunnen niet wachten op je test Meis, hopelijk in 1x raak, ben je van de pillen af. Nemo: hoe gaat het met je?? Heb je al een afspraak bij de HA gemaakt? Naar school voor D kijken vandaag? Leuk hoor!!! Gaat hij mee kijken? ML weer thuis, en heb je het probleem ook aan hem voorgelegd.....? Madelief: zoals gezegd, paar woordjes is ook genoeg hoor, maar zou het erg jammer vinden als je voor een tijd verdwijnt. Juist die frustraties hier uiten is ook lekker hoor! Ken die fase wel, maar je moet er doorheen ende situatie zien om te buigen. Hier gaat het met jp nu ook een stuk beter! Jp is nog steeds niet beter...grrrr hoesten en proesten, en niks eten....ik zie m magerder worden met de dag en hij heeft al geen spekkies... Probeer zo toch even met m naar de winkel te gaan, misschien doet even eruit zijn m wel goed. Hij ligt nog steeds alleen voor de tv...
@Meis hiiiiii hoop dat het raak is!haha, laten jullie dan wel de datum weten wanneer jullie ingeleid gaan worden? zet ik die vast in mn agenda om te F5en hahahaha @Merel beterschap met Jp, niet leuk om te zien dat ze zo mager worden!! Hoe doe je het gedrag weer ombuigen? zucht...M.aaike blijft huilen als ze iets wil hebben wat E.line heeft, als ze van mij te horen krijgt dat iets niet mag. Oooooo echt om GEK van te worden. En dan weet ik niet of ik het nou moet negeren of moet vragen wat de regel is of op de gang moet zetten. (dat varieert dus per keer...soms weet je het gewoon niet meer) Zal wel een fase zijn, maar merk dat ik nodig ff bij moet tanken! ff wat anders dan de hele dag alles in goede banen te zien leiden... zaterdag komen vrienden met hun gezin de hele dag hier, gaan ms. nog naar Nijntje film, dus daar heb ik zin in!! Kan ik weer even opladen en...volgende week zaterdag gaan ML en ik een dagje weg als het goed is! Even samen erop uit... @Amarens dat is ook irritant ja als ze overal aan zitten hier haalt E.line de prullenbak leeg etc. hiiiii boefje! Zo, dikke knuffel voor jullie allemaal!! (en wat is het koud buiten he...brrrrrrr)
merel, niet fijn als ze zoveel afvallen als ze toch al niets bij te zetten hebben, hopenlijk is ie snel weer de oude. nemo, fijn !!!! ML is weer terug, al gepraat over je gevoel ? scheelt wel dat hij weet wat er speelt ook al denk je zelf dat het niet belangrijk is. meis, en .... de afgelopen dagen goed gebruikt? hopenlijk direct raak zodat je die troeppillen niet langer hoeft te slikken, gebruik je nu ook de utroges.tan weer? we gaan begin april op vakantie, hopenlijk dan beter weer dan nu. amarens, niet leuk zo'n fase he, hopenlijk is ie snel voorbij, vaak kijken ze je dan ook zo aan en dan toch doorgaan oh grrrr snap je helemaal hoor. mlief, neem je tijd maar blijf wel lekker hier kletsen wanneer je tijd hebt. soms slokken ze al je energie op die kids, en dat hangerige herken ik ook, zo irritant vooral als je dan 1 sec iets voor jezelf wilt doen. vandaag weel een boel gerend en gevlogen, vanmorgen S verkleed op de psz afgeleverd, toen door naar het cb met H, daana fruit gehaald bij de fruitschuur, toen naar de bank een rekening geopend voor H, daana nog een andere fles, infacol, zetpillen en jbpm gehaald, toen S weer ophalen bij de psz, en vanmiddag had H last van z'n prikjes en wou alleen bij mama liggen. soms zo vermoeiend zo'n dagje, alle ondeugd van S lijkt dan ook 2x zo erg. ben blij dat H nu lekker in z'n wipstoel zit en S in bed ligt. bij cb was alles ok, goed gegroeid, hij liep ver voor dan wat ie zou moeten kunnen, hihi ze legde hem op zijn buik en hij trok z'n beentjes er al onder om te kruipen, en hij houd zijn hoofd al lang en vaak omhoog, ook deed ie al een poging om al om te rollen (ML liep met 9 mnd, H hopenlijk niet)