Merel, interessant onderwerp M eet bijvoorbeeld geen groente. Ik kan hoog springen, ik kan laag springen maar hij eet het niet. Wat fruit betreft, hij eet alleen banaan en soms appel. Ik ben nogal anti koemelk dus dat krijgt ie nooit, wel kaas en toetje. Wat bedoel je met ranja? Hier drinkt M standaard heel erg verdunde Karavan Cevitam of huismerk Karavan Cevitam zeg maar. L dronk tot voor kort alleen maar melk (fv 3, koemelk in pak komt hier het huis niet in) en wilde echt niks anders. Maar tijdens onze vakantie begon hij verdunde appelsap en Karavan Cevitam te drinken, daar ben ik mega blij om. Zachte fruit eet ie redelijk, harde fruit niet, groente ook niet. Ik geef hem elke ochtend pap met lepel uit een bord, ben niet zo van pap uit een fles, maar dat eet/wil ie bijna niet meer, hij wil graag een boterham. Als broodbeleg geven wij hier pate, worst of appelstroop, geen chocolade. Dus ja, groente ik geef L af en toe een potje omdat daar groente in zit en omdat hij het eet... Groente samen met ons eten gaat echt niet, spuugt ie keihard uit, idem aardappel. Dus moeders die zeggen dat je bepaalt wat je kind eet tja niet helemaal dus. Meis, fijn dat je een goede school hebt gevonden! En hier is het dorp wel wat groter maar evengoed 6 km afstand, ben benieuwd hoe het in praktijk zal uitpakken. En ja volgens mij valt Z8 inderdaad ruim. Ik heb iig voor M maat 104 (heb geluk gehad want was snel uitverkocht) besteld en denk dat het goed zit.
Amarens: Ranja is hier ook verdunde karvan cevitam ( hoe schrijf je dat?) maar veelal roosvisea laxo bij mijn kinderen i.v.m. stoelgang. Ik dronk m zelf ook veel en vind m ook zacht van smaak, niet zo nep zoet. ML maakte laatst ranja voor jp en proefde m maar was veel te verdund, nauwelijks smaak: "bah, dit is net crisis-ranja" Oh goddank dat jij die mening van 'jij bent mama dus jij bepaalt' ook erg makkelijk geschreven vind. jk schreeuwt gewoon kei hard NEE hoor. En weigert in alle toonaarden. Wellicht dat die mama's dan zo'n streng regime handhaven dat die kindjes poeslief in hun 'ik luister naar alles wat je zegt mama' standje schieten!? Ach, jp at vroeger ook slecht, en nu eet hij toch allerlei groenten, niet veel, maar hij doet het wel al zijn het soms maar n paar hapjes. Hij lust nu in ieder geval rauwe groenten, en das al heel fijn. Maak jij je dus over M en L ook maar niet teveel zorgen, komt vast ooit goed!!
Sorry meiden voor mijn verwaarlozing.Ik ben morgen weer terug.Heb naast jengelende peuter ook zorgen rond szus.En mijn vader is flink ziek dus alles komt even tegelijk.heb wel nieuw speeltje gekregen van ml.Nieuwe mobiel, dus als ik je mobiel nummer mag, stuur me dan pbtje.Ik gebruik het nu veel meer namelijk want het is met touchscreen etc. dikke knuffel allemaal en tot morgen!
@eten hiiiiiii hier ook de zoete drankjes hoor en qua broodbeleg lust E.line alles dat scheelt. M.aaike mag kiezen tussen 2 dingen. En met avondeten is het gewoon geduld hebben...soms eten ze tijden 1 hapje..had ik dus ook, en nu eet ze dr bordje praktisch helemaal leeg. Zelfs een paar happen spaghetti kregen we bij dr naar binnen. Ach, zolang je ze niet elke dag taart/snoep etc voorschotelt..doe je het helemaal goed hoor!En kids zijn nu eenmaal eigenwijze wezentjes die je het behoorlijk moeilijk kunnen maken soms. Zolang ze ontwikkelen, is het een teken dat het goed gaat met ze Enne..ze hebben liever te zoet dan te zout gegeten @Meis iiiiiiiiiiih niet te vroeg gaan testen, maar kan niet wachten!!haha..duim echt dat het in 1 keer raak is!! Leuk he N.ijntje film!! M.aaike kon nog wel kijken, alleen hadden ze tot de pauze lichten uit en erna begon de film weer en bleven de lichten aan Ja, toen bleef er wel geroezemoes in de bios en was de concentratie verder te zoeken! maar wel echt een schattige film!E.line heeft op het laatst rondjes gelopen die hield het niet meer vol. Ik wil nog wel een keer @kleding Is Z8 o populair? haha hier op het dorp hebben ze het ook, maar niet echt altijd mijn smaak. Ik vind beebielove vaak erg leuk of mexx. Maja..prijsje is ook niet altijd voor mij besteed. Nu heb ik een nieuwe mobiel gekregen en zijn we naar bios geweest. Toc hweer ruim 100 euro doorheen Maja, het is dan ook dubbel en dwars waard!moet binnenkort de boekhouding weer doen, maar ben al bang voor de saldo's.... Geen drama ofoz, maar boodschappengeld vliegt er door heen en we moeten nog een flink bedrag opzij zetten voor de keuken van de zomer... En dan is het even niet leu kom het allemaal op een rijtje te zetten. @Amarens Ik weet nog niet hoe hoog de gem.belastingen bij ons dit jaar zijn. Vorig jaar kregen we wel bericht dat het alleen inflatiecorrectie was en meer niet. Ze hebben hier de zaakjes goed op orde, dus wie weet valt het mee!Maar kan me goed voorstellen dat je er van baalt!! apk keuring hebben wij altijd aan het eind van het jaar..ook heel leuk @school aaaaaaaaaah...kan niet wachten tot ze elke dag naar school gaat. Ze is er gewoon aan toe. Ik geniet ook wel dat ze nog bij mij is, school is wel definitef natuurlijk, maar...soms... kun je nagaan..M.aaike moet na de zomervakantie nog wachten tot na de herfstvakantie...dat gaat een hele fijne/gezellige periode worden heb ik al gehoord om me heen! Zo..heb ik zo beetje bijgekletst? heb alles gelezen hoor Gister sms gestuurd naar mn szus die weer in zkh ligt, maar niks meer gehoord...durf niet te bellen...met de kids ging het acheruit, dus zit een soort van gespannen hier af te wachten of de kids al geboren zijn en hoe het met ze gaat!Niemand heeft nog wat gehoord, dus het zal dan toch nog wel rustig zijn, maar waarom ik dan geen reactie kreeg. Nou ja, misschien stuur ik straks dan toch nog een smsje.
Madeliefje, gezellig dat je er weer bent! Hoe ver is je szus nu? 30 weken? Erg spannend, kan me voorstellen dat je je zorgen maakt. Hihihihi, leuk nieuwe telefoon!!! Je mag mijn nummer zeker hebben alleen doe ik erg weinig met mijn mobiel. Keuken is een grote uitgave ja, maar daar heb je straks elke dag plezier van! En ik heb ook zoiets waar blijft het geld nou? Alles wordt duurder en duurder maar zolang ml en ik werken, is er niks aan de hand, boodschappen en vaste lasten kunnen betaald worden. Zo hoor L weer huilen boven dus moet hem dan maar halen.
even ego nieuws: Jaaaaaaa ben tante geworden van twee neefjes Namen zal ik hier niet neerzetten. Als je nieuwsgierig bent, stuur maar pbtje! Mijn broer belde net, dus super leuk! De oudste weegt 1500 gram en de jongste 1000 gram. Echt ienieminies zeg maar! Ze is gelukkig natuurlijk bevallen, dat is al een hele meevaller. Ze ademen zelf met ondersteuning. De trotse broers wisten nog van niks, zitten nog op school...wat zullen die trots zijn wel een spannende periode, de kindjes zijn 30 weken. Wanneer zou je ongeveer langs gaan op 'kraamvisite'?? eerste dagen/week maar afwachten...ze hebben het al druk zat denk ik? Ben wel opgelucht dat de eerste fase goed gegaan is. Dus zit hier even met traantjes Ze liggen in hetzelfde ziekenhuis als in het sbs6 programma, dus het komt nu ineens heel dichtbij! O en toch geen meisje erbij..had ik toch wel verwacht hihi!
Hartstikke leuk, toch!!! Kraamvisite zou ik met de ouders overleggen maar heel eventjes kijken zou toch wel mogen. En namen ben ik altijd benieuwd naar
Hoeraaaaa, gefeliciteerd tante!!!! Wauw Madelief!! Wat bijzonder, en wat zal je in spanning hebben gezeten!!! 30 weken, tja nog altijd kwetsbaar maar natuurlijke bevalling en alleen ondersteuning nodig en zelf ademen, dat klinkt als 2 stoere kanjers. Ik hoop van harte dat alles goed blijft gaan met je neefjes en dat je ze snel mag bewonderen. Ik zou even afwachten wat broer en schoonzus hiervan zeggen, het is immers een kwetsbare afdeling waar zoveel mogelijk rust moet heersen. Lijkt me dat je amper bezoek mee kunt brengen, in ieder geval niet elke dag hoe rot ook. Ze kunnen wel foto's maken en filmpjes delen met familie toch? Hoe dan ook hoop dat je snel mag knuffelen, en dat ze over paar weekjes sterk genoeg zijn om naar huis te mogen. Wil je me de namen pb-en? Ben ook wel benieuwd. (ook die van broers, vind dat leuk zo'n rijtje namen bij elkaar te horen)
Wauwie Gefeliciteerd trotse tante!!! en nu een spannende tijd toch wel voor je broer, we fijn dat ze zelf ademen he. en jee dat is echt mini dat kunnen we niet eens voor stellen denk ik hoe klein dat is. zou met een paar dagen als je je broer of szus aan de lijn heb even overleggen. vaak is het zo dat je als naaste familie mag komen kijken. denk dat ze dat ook wel heel fijn vinden. (maar zoals bij F toen die was 35 weken mocht er niemand aanzitten en geen andere kids in de buurt ivm infectie) he toch fijn alles goed gegaan, ze zijn er en gelukkig toch wat langer als dat ze eerst dachten he!!
Ah meiden wat een lieve reacties! Thanx daarvoor! Ik zal de namen zo wel pben.Je zou inderdaad zeggen dat ze goeie kans maken met zo'n start.Maar infecties zijn nu erg gevaarlijk.
wauw !!! Mlief, van harte met je 2 neefjes !!! ben je al geweest ?? lijkt me dat even kijken wel moet kunnen, zonder kinderen dat wel. lijkt me wel heel raar, je loopt dan "in het decor" rond van kleine baby's grote zorgen. hopenlijk gaat alles goed met de 2 jongens, en zijn ze snel op krachten om lekker naar huis te mogen, al zal dit nog wel zo'n 6 a 8 wkn duren. en leuke namen ook !! hoe gaat het met je vader, al weer aan de beterende hand ? het is lekker rustig hier, ik heb ook weinig tijd gehad. druk met een vrijgezellendag te organiseren en H is heel erg wakker de afgelopen dagen, gister alles bij elkaar overdag maar 3 urtjes geslapen, wakkere muis ! meis, en en en ...... al getest ???? spannend hoor ik duim met je mee dat het direct raak is !! verder niet zoveel nieuws, ben de dekbedden en hoeslakens aan het wassen en inspiratie op aan het doen voor een kraam en dooptaart. 3 mrt komt de buurt hier (20 man) en dan wil ik en leuke taart maken, en H word 2 juni gedoopt, dus ook dan een leuke taart nodig
pfff rot internet thuis. word er steeds uitgeknikkerd. en via mobbiel vind ik zo'n drama... nog van harte madelief! Ik kom binnenkort meebeppen, als het internet het weer doet tenminste grrrrr dikke kus
Moet ik de deur maar op slot doen dames, sleutel onder de mat voor de eerste morgen vroeg. Xx van Meis
ja sleutel gevonden, en de deur staat weer open om lekker te kletsen, kom gerust binnenwandelen vandaag S bij oma, ik dadelijk even voer voor de dieren halen en nieuwe bloemen, even stofzuigen dweilen en vanavond met vriendin even hapje eten en naar de tuinbeurs, zin in !!!! meis en en ..... al een datum dat je wil testen ?? ben zooooo nieuwsschierig mlief, al bij je knappe neefjes geweest ?? merel, jp en jk in een leuke bui vandaag ? hoe doet ML de laatste tijd tijdens het weekeinde dan ? al uitslag van het stukje huid gehad trouwens ? nemo, alleen thuis of is Ml er ook ? ja zo rot als i-net het niet doet :x LM, nog bezig geweest met taarten maken ? foto's altijd welkom hoor ama, alles goed daar ?? cinn, hoe gaat het met je zwangerschap ??
Meis, en en en en en???? Vlekkengek, vanavond lekker op stap, zo leuk!!! Het is nog steeds erg koud, ik wil LENTE!!! Madeliefje, hoe gaat het met de kinderen? Al even op bezoek geweest? Leuke namen!!! Merel, hoe is het? Druk met de kinderen en baan zoeken? Nog iets leuks voorbij zien komen?
amarens, JA IK WIL OOK LENTE !!!!! vanmorgen was het hier gewoon aan het sneeuwen , ben er zooo klaar mee ! zondag nog meer sneeuw zeggen ze, hopenlijk gaat het daarna toch echt richting lekker weer ! ik wil weer wat doen in de tuin
Nee, nog niet langs geweest. We krijgen ze niet te pakken aan de telefoon! Mn vader is weer aan het opknappen, maar kon dus ook niet bij de kleintjes kijken. Dus ik ben heel benieuwd wanneer we kunnen kijken. Haar familie is nogal groot en dan die van ons er nog bij. Er zijn genoeg mensen die willen kijken. @Meis duim voor je!!!!!!