dank je madelief!! ach die grote letters komen nog wel x (oh zie dat mijn vraag over de kindjes later kwam maar ja heb 2,5 uur over het type van de tekst gedaan, moest nog weg en telefoon hiii)
Haaaaaiiii, Wat kunnen kindjes soms draken zijn.....maar wat kunnen ze soms ook lief zijn!!! Hebben net hier beide hun bordje leeggegeten, hoeraaaaa!! En had vtv ieder 2 worteltjes op de hand gegeven, dus groente zat er al in eer we begonnen. Morgen gaan we sinds tijden weer s rijst eten Meis! Ben benieuwd! Meestal eten ze dan alleen de 'koekies' (kroepoek) Jk is vandaag into het puzzelen. Houten puzzels, ze vind ze in ene wél leuk. Eerder wilde ze alleen knagen aan de kartonnenpuzzels van jp. Ze praat zoveel na he....niet normaal..... Vroeg aan haar, waar heb je die ballon bij gekregen? "Heppie miel" Gisteren naar de Mc geweest nadat we bij de indoorspeeltuin waren geweest met vriendenstel en kids. Op de kommode vraag ik ook aan jk: wat heb je gedaan? "sheetie late"(scheetje laten) En zaterdag had ze op tv het woord Lariekoek gehoord. Ik zeg: in je pamper ja! Heb de hele dag 'laliekoek pemmertie' aan moeten horen. Het is niet vloeiend NL maar allemaal goed te verstaan. Ze kan al echt dingen vragen en antwoorden en vertellen. Zo lekker als je met je kind kunt communiceren! Nou, vanmorgen hele kledingkast van Jikke uitgemest en dr commode leeggehaald. Had alles opgevouwen in de commode, en nu dus allemaal op stapeltjes en opgehangen in de kast. Zo fijn, veel beter overzicht nu!! Nu alleen de stapels rompers nog eens uitmesten, die heb ik nu zoveel.... Zoals Meis al zei: toch wel lekker om wat om aan te pakken te hebben qua kleding. Alles bij elkaar gecombineerd en gestorteerd viel het me toch wel mee hoeveel ze voor de lente/zomer heeft. Nemo: krijg je ook diploma uitreiking, of is t allemaal gewoon papiertje over de post? Wel knap werk hoor, ook al heeft het even geduurd, geeft toch een fijn gevoel denk ik he!! Voel je je al wat beter? Meer rust gekregen?? Amarens: ik heb vandaag wat spullen bij elkaar gelegd, maar moeten even samen kijken hoe ik het zal verzenden... De shirts en broekjes zijn net teveel (als ik ze allemaal pak die op de foto staan dan) om in een enveloppe te versturen. Als je ze allemaal wil, dan kan ik ze of in 2 enveloppen versturen(maar misschien vind je er ook wel een paar lelijk), of ik maak een doosje (6,75) en dan maak ik m gewoon vol, heb nog wel wat liggen wat je voor L kunt gebruiken denk ik. Voor jou Vlek komt het ook wel goed. Heb nog spullen in kleinere maten liggen ! Madelief: oehhh klinkt inderdaad als super klein!! Werd jullie bezoekje op prijs gesteld? Heb je een goeie band met je broer en zijn vrouw?? Klinkt wel goed allemaal dat ze niet zo kwetsbaar zijn dat ze al naar ander ziekenhuis mogen! Oh nog even over jp.....hij had vandaag samen met 2 andere jochies een rode kaart gekregen..... Ze hadden geschreeuwd in de klas....oeps. Nou, ik heb het me nu een weekje aangekeken, en een oma van een jongetje waar jp wel vriendje mee is, en we hadden beide de mening dat het nogal een chaos in de klas is.... En meerdere moeders uit die klas beaamde dat stiekem wel merkte ik vandaag. Het was zowat 13:15 (start middag) en er zaten amper 2 kindjes op hun stoel, er rende er 4 rond en de andere 2-3 waren er gewoon nog niet! Ok, het sneeuwde wat, maar ik vind dat geen excuus dat kinderen te laat komen. Er zijn er steevast een aantal (bij jp in de klas 1 maar in de andere kleuterklas ook een paar) die gewoon nooit op tijd zijn. Ik heb dat ook aangehaald in de gang en daar stond ook die moeder bij van dat te-laat-kind. Hij woont wel achteraf, maar dan vertrek je gewoon eerder vind ik. Ik heb dat ook tegen de juf gezegd dat ik dat niet vind kunnen dat ze niet kan beginnen op de juiste tijd. Ze beaamde dat wel. Haar antwoord/uitleg naar mij toe was dat 'er nieuwe kindjes bij waren gekomen die nog geen structuur hadden/kenden en dat dat aansteekt bij de rest tot onrustig gedrag en dat het elke dag weer zoeken was naar hoe ze ze in het gareel kreeg'. Maar ze zijn nu met 9 kinderen en dat worden er tot de zomervakantie start 17. D.w.z. dat er nu dus onrust en chaos is tot dat alle kindjes bij elkaar zijn? En dat ze dan de laatste weken van het jaar structuur in de klas heeft?? Ohhh, ik hoop toch wel echt dat er snel verandering in komt, en dat ze overwicht heeft op die kleintjes. Merk aan de moeders dat er nu al zo'n 'zaten ze nog maar bij die andere juf' sfeer onstaat.
Goedemorgen, kom even snel zwaaien, dan weten jullie dat ik nog leef hiiii nu F ophalen, eerst T uit bed die wou bij hoog en bij laag naar bed toe om 10 uur. nou ja wel rustig als hij straks dan nog maar slaapt. ben moe wil ook even liggen. gister 5000 flyers voor de zaak met de hand lopen tellen brrr wat een rot werk maar ja goed het is nu klaar he Merel, ooh vervelend zoveel onrust, hopelijk krijgt de juf ze toch in gereel anders er toch eens voorzichtig naar vragen? Nemo, oh zo zie je maar ik snap er niets van, maar nu dus een Topjuf geworden!!
Giraf, hoe is het? Wij missen je... Meis, hoeveel folders? is geen fijne bezigheid, lijkt mij. Top dat je je goed voelt, hopenlijk ga je zingend door deze zwangerschap heen. Enne ja naar mijn geborteland gaan zou ik graag willen maar het is z'n gedoe altijd... Maar misschien gaan wij in juli daarheen. Heb zitten kijken naar vliegtickets en vind ze eerlijk gezegd wel prijzig en dan is het met 1 overstap ook en L is nog bijna gratis. Wij gaan natuurlijk in oktober naar Turkije en dan nog z'n uitgave erbij tikt toch wel weer aan. Ml wil ook nog graag naar zijn familie in Fr. Het is dus al met al lastig Madeliefje, hoe gaat het met je neefjes? Fijn dat je langs bent geweest! Merel, wat raar dat het zo loopt op school van Jp. Ik vind dat zijn groep vrij klein is. Hier zitten aan het einde van het jaar 30 kinderen in 1 groep. Is het trouwens groep 1/2 samen? En knap van Jk. Het is een vlotte meid! Kleertjes kijk maar wat handig is. Ik vind het al zo lief dat je het wilt opsturen dat verzendkosten mijn niet zoveel uitmaken. Nemo, waar ben je? Nog naar de ha geweest? Let je goed op jezelf?
Amarens: hij zit in groep 1b. Dus 2 groepen 1 momenteel. Het opsplitsen hebben ze bewust gedaan omdat ze anders in mei met 37 kinderen in groep 1 zitten. Er stromen nog 8 kinderen in dus op het eind van het jaar met 17 in zijn klasje. Alles wat vanaf 1 jan instroomt blijft in groep 1 na de grote vakantie. Alles wat eerder jarig is, word beoordeelt op kennis en kan doorstromen naar groep 2. Dus ja wat is fijn he, met 30 kinderen in de klas lijkt mij zelf niet prettig voor het kind.....maar zoals bij jp heeft hij wel veel minder 'sociale contacten' in zijn klas. Vind je et dan trouwens goed als ik er een pakketje van maak? Denk trouwens dat ik met 2 enveloppen misschien een euro bespaar... Heb je nog behoefte aan rompers? Die heb ik zoveel...
wow 30 kinders in de klas , hier 8 in groep 1 en 10 in groep 2, dorpsschooltje he, vind ik wel heel fijn moet ik eerlijk zeggen, minder gedoe en kortere lijntjes, directeur staat ook zelf voor de klas en kent de kinderen daardoor ook goed. meis, nog even lekker kunnen liggen vandaag ? wel heel fijn dat je er tot nu toe nog niet zoveel last van hebt, hopenlijk blijft dit zo. merel, oeps een rode kaart , maar wel heel iri dat sommige kinders altijd te laat zijn, verstoort toch het ritme idd. en wel veel onrust in de klas dus door de instromers, zal wel niet heel veel anders kunnen, miss op 1 vaste dag laten instromen zodat de rest van de week wel meer rust is? een idee voor een 10 min gesprek. en wat een knappe JK, ze snapt echt al veel he !! amarens, lijkt me heel lastig idd, het is toch veel geld voor alleen de reis, en dan komt de rest er nog bij. is vooral lastig omdat de 2 families in andere landen wonen. vandaag lekker veel kunnen doen, boodschappen gedaan, en de kasten een beetje opgeruimd, dadelijk even op MP een oproepje zetten dat ze de zooi gratis kunnen komen afhalen, ben ik er ook weer vanaf
Nog intressante mp spullen dan? Dat is echt klein schooltje dan Vlek, moeten bij jullie kleine scholen ook samen? heb heerlijk geslapen, nu ff kids in bad doen
meis, nee niets intressants, overbodige ontbijtbordjes enz schooltje is klein, maar net boven de norm. in bronc.khorst hadden ze alles al nagekeken voordat deze norm kwam, dus dat scheelt.
Wat een rust hier........iedereen in zennnn? of bere druk hier weinig spannend nieuws, vanmiddag even met F naar de oogarts en verder vriendin vroeg gister of ik mee ging naar de film nou altijd leuk. dus dat gaan we maar even doen vanavond. ze zei oooh ik haal je wel op meestal rij jij kan jij nu mooi wijntje drinken Oeps...
hihi meis, leg dat maar eens uit , leugentje om bestwil met antibioticakuurtje of zo vandaag lekker zennn idd, S is bij oma en H is al een poos stil, lekker hoor !! een tijdschriftje kunnen lezen en even gebrainstormd met ML over de boerderij
Ja ga maar eens zien wat ik ga vertellen Vraagje wie kan me helpen, T slaapt tot half 8 maar tegen 10/10,30 wil hij naar bed en gaat dan ook echt slapen raar toch eerder ging hij past om half 1 naar bed. Hoe zou dit kunnen?
@Merel Wat een heerlijke kletsmajoor is Jk!!moet er altijd zo om lachen wat ze allemaal al zegt!!O en kast opruimen, is echt fijn!ik geniet er bij de meiden nog elke dag van...straks met mooi weer moet het weer gedaan worden, maar voor nu is het netjes! Ons bezoekje bij broer en szus werd zeker op prijs gesteld. Heb niet zo'n band met ze. Maar goed, altijd je beste beentje voorzetten....dan ligt het in elk geval niet aan mij en baby's kijken blijft altijd leuk hihi! Niet normaal vind ik dat het zo druk is in de klas...ja..zo zou het dan idd het hele jaar druk zijn, en 17 kinderen valt nog wel mee. 30 kinderen lijkt me veel drukker. Hier hebben ze op school tot de kerst altijd groep 0/1 bij elkaar en na de kerst wordt dat gesplitst en word het weer rustig. Maar vind het wel beetje raar dat Jp een kaart krijgt, terwijl eigenlijk heel de klas druk is en elk kindje dat op zn eigen manier uit. Hoop dat het wel rustiger wordt in de klas!! @Amarens gaat goed met de neefjes. Heb niks meer gehoord en heb het zelf te druk gehad om even te informeren. Maar zal wel goed gaan denk ik! @Vlek Leuk een dorpsschooltje, hiiii lekker rustig ons kent ons is het dan!Gelukkig dat je school niet weg hoeft of iets!! Ook al bezig met opruimen...voorjaar he @Meis leuk naar de film!welke gaan jullie? En T. heeft ms. even een spurt in zn ontwikkeling?groeispurt?worden ze ook moe van!E.line heeft dat ook wel eens. Of dat ze ineens zonder slaapje kan... Mijn egoverhaal: Zo, drukke dagen gehad. Mls nichtje van 10 jaar is wezen slapen. Maar...wat blijkt, ze is onwijs sniekie (ff geen idee hoe je dit normaal schrijft hiii) Ze had snoepjes in dr logeertas. En maandagavond zei ze dus doodleuk dat M.aaike en zei snoepjes ophadden sochtends, maar dat ze nu opwaren. Maja...dat stiekeme gesnoep hou ik niet van. savonds ging ik zwemmen, dus ML zou het met haar ff bespreken dat ze niet M.aaike stiekem snoep mocht geven. Ze zei dat de snoep op was en liet lege doosje zien. Maar de volgende dag zag ik haar toch soms naar boven gaan en weer naar beneden komen. Maar je ziet haar niet eten...savonds bij haar moeder, haalt haar zusje een leeg snoeppapiertje uit haar tas. Dus mn szus trekt de tas open...zaten er nog paar halve snoeprollen in... (gejat bij oma bleek later) Alla..het zijn maar snoepjes...maar het gaat mij erom dat ze gewoon liegt!!!ze verblikt of verbloost niet. (behalve toen dr moeder tas opendeed, werd ze heel boos/huilen en rende naar boven) En ze betrekt M.aaike erbij!!Ik vind dat niet normaal hoor zulk stiekeme gedrag...het leek wel een verslaving aan snoep. Ik bedoel..ik ben dr tante en dat je dan bij mij in huis zo doet en liegt...straks is het geen snoep meer, maar wat anders. Mn szus zei dat ze het thuis ook doet en dat ze het niet altijd door heeft. maar als mijn dochter zoiets zou doen en zeker bij een ander, zou echt heeeel boos zijn:x Vond afgelopen dagen erg vermoeiend...laden van kasten gingen ineens open en dan gaf ze M.aaike de schuld (maar eerlijk, dat geloof ik niet, vond het al vreemd, wat M.aaike deed het normaal echt nooit) Heb geen bewijs, want was dan ff boven. En M.aaike zei/vroeg telkens: Mama, ik wil snoep of Mama ik wil film kijken. Maar dat kwam dan bij mn nichje vandaan...Ik werd er helemaal gek van, dus heb er een keer wat van gezegd, maar was er voor de rest zo klaar mee. (en tuurlijk mogen ze van mij wel es wat lekkers of filmpje kijken...maar om daar nou de hele dag via een ander over te leuren..) Vanmorgen nog opgepast op meerdere kids, dus nu helemaal gaar Ben wel heeeeeeel trots op M.aaike, ze heeft maandag en vandaag stickertje gehad van de juf, ze had niet gehuild zonder reden En..ontdekte gisteren dat ze gewoon al goed kan prikken op prikblok!!
Meiden, heb foto's van mn neefjes in mn album gezet. En ze lijken niet zo klein op de foto's, maar onder hun hoofdje ligt een spuugdoekje...en dan de verhouding van hun hoofdje...Dan zie je dat ze nog erg klein zijn!
Hi, Nou mijn pc doet beetje raar, wist steeds mijn wachtwoorden, dus ben offline steeds, en dan krijg ik geen melding van nieuwe berichten in mijn mailbox. JK ramt af en toe op de laptop als een dolle, dus vrees dat het daardoor komt... Madelief: oeh wat rot van dat snoep incident.....moeilijk ook hoe daarop te reageren. Ik zou het wel aanhalen bij je zus (was het je zus?) dat ze er wel wat meer aandacht aan mag besteden. Ik zou het vreselijk vinden als jp zo'n gedrag bij anderen (en thuis) vertoonde door snoep te jatten..... En wat een dotjes je neefjes, zo klein...! Meis: enne, heb je je grote geheim verhult? Of heb je het lekker gedeeld? En hoe was de film?? Amarens: heb hier een doosje voor je klaarstaan, ik stuur het morgen op! (Zitten nog wat meer dingen in, maar wat je niet mooi(meer) vind gooi je maar gewoon weg he! Alles mag weg, hoef het niet meer terug. Ik hoop dat je het wat vind) Vlek: aha, jij gisteren een relaxte dag met alleen je 2 mannen om je heen. Ook wel eens lekker toch? Wanneer mag S eigenlijk op school starten? Heerlijk zo'n klein schooltje hoor. Hier eigenlijk ook wel een dorpsschool. De directeur draait vaak in klassen mee, en heeft zelf ook de kleutercursus gedaan om meer inziht te krijgen in de kleinste leerlingen. Heb zelf het idee dat het gisteren en vanmorgen iets rustiger ging in de klas. Maar ben nog steeds van mening dat sommige ouders gewoon té lang in de klas afscheid nemen. Als de 2e bel gaat (dus als de school officieel begint) hoor ik die afgaan als ik op het schoolplein naar mijnfiets loop. Maar dan zie ik door de raam dat er nog ouders lang en breed afscheid staan te nemen. Nou ja, ik geef het nog eens een maandje, en zal dan nog eens beoordelen hoe het dan gaat, ze zijn immers pas net 2 weken bezig he....
Goedemorgen, Merel, niets verklapt hii, kan wel moeilijk geheimen bewaren hoor, daarom is het fijn dat Jullie het weten dan ik er ergens over kletsen hiii. En film ja was erg leuk, echt feelgood he, maar door die zomerse tafrelen op het doek is het buiten wel heel koud als je dan de film uitkomt lopen hii. En iets rustiger dus, ja je heb altijd van die plakmoeders he. was hier in het dorp waar F eerst zat ook die zaten een kwartier te beppen. dan denk ik jeee. F vond dat ook niet leuk zn drukke klas met allemaal ouders. En op dr nw schooltje is dat helemaal niet, want er komen maar een paar kindjes en je kan ze brengen ff praatje met de juf en zwaaien en kussen en weer weg wezen. Vandaag even een lekker rustig dagje, ben erg moe optijd naar bed maar vandaag morgen lange dag weer werken tot in de nacht dus zal wel even pittig zijn dan he. Gister naar de oogarts geweest en F dr oogjes staan nog steeds stil dus dat is wel heel fijn dat het nu stabiel is. Xxx