Part I of the 12 Musketiers

Discussie in 'De mama's' gestart door Babbelbol, 31 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vlekkengek

vlekkengek Fanatiek lid

8 jul 2008
    1.782
    0
    0
    veehoudster
    merel, das idd niet leuk shoppen zo, snap ook niet dat mensen daar de kinderen mee naar toe nemen in de kinderwagen, regel dan ff oppas of zo, kinderen hebben er niets aan die zien alleen maar benen en voor mama is het ook niet echt leuk, zien de kinderen weer wat leuks en hou ze dan er maar af ;)
    maar wel fijn dat je nog ff lekker hebt kunnen snuffelen.

ama, geen ervaring met jenaplan, maar ik zou zeker kijken, miss is het wel wat.

vandaag heeft de ongi doorgezet, oooh was ff vergeten hoe vervelend het is om ongi te zijn :(, ik ben weer aan de pil, en de eerste stopweek vind ik het wel fijn om alles even schoon te laten worden, daarna kan ik hem wel doorslikken.
    er hoeft voor ons geen 3e bij, dus vandaar anticonseptie.
    vandaag op de boerderij aan het mestrijden, alles ruikt er weer naar, best lekker omdat het dan weer lente is, maar die geur gaat overal inzitten ;).
    en bezig met vrijgezellendag, zo iri als er mensen niet reageren op mail :x, alles moet via mail omdat ze overal vandaan komen maar reageer dan gewoon snel denk ik dan !! ik zal blij zijn als het de 16e is geweest.

2. QMerelQ

QMerelQ Fanatiek lid

9 jul 2008
    4.276
    0
    0
    Ohhh Vlek in de mest geuren dus! Ik moeteerlijk zeggen dat ik dat ook voor even wel 'lekker' vind ruiken :D
    Mijn ouders hadden voorheen aan zijkant, achterkant en schuin tegenover zich n stuk land liggen en daar kwam dan zowat overal tegenlijk mest op. mmmmm dan sluit ramen en deuren maar, je was kun je beter even in de droger doen;)
    Had je nu nog iets leuks gekregen gisteren voor H?
    En inderdaad irri als mensen zo laat reageren, ik kan daar ook slecht tegen, maar zal nu vooral ook komen omdat ik zelf 24/7 de laptop aan heb staan....;)

Ohhh werkelijk, zit zwaar in mijn maag met jp zijn gedrag momenteel....
    Ik heb vanmiddag een vreselijke aanvaring gehad met m, hij lacht om alles wat ik zeg, luisterd totaal niet en respect is ver te zoeken.
    Momenteel zit ik ook niet in de pedagogisch verantwoorde 'ik geef rustig antwoord' fase....
    Dus het botst hier van alle kanten.
    Nu heb ik m tussen de middag de wacht aangezegd, en m snoep/tv/verhaaltje voor het slapen gaan verboden.
    Nou, komt ie na school 'mag ik spelen met X?'
    Ja, als het het jongetje was waar hij al 3x mee gespeeld heeft zou zijn, had ik t m al verboden, maar het ging om nét dat jochie waar hij zjn eerste speeldate mee heeft gehad. En dat is nogal een stil manneke, waarvan ik weet dat hij ook pas net bij anderen durft te spelen.
    Dus ik heb toch toegstemd, ze zitten nu te lego-en.
    Maar.....voordat ze gingen spelen, zag ik dat jp moest plassen. Ik stuurde m dus naar de wc. En oh jee, daar brak de hel weer los!!!:x
    Schreeuwen en brutaal niet normaal. Ik schaamde me de ogen uit de kop!!
    Heb m na lang dralen naar de gang getrokken, en m daar op de wc nogmaals aangepakt en tegen m gesisst dat ik me schaamde en dat hij zich moest gedragen dat er anders geen kindjes meer kwamen spelen.
    Uiteindelijk ging hij toch terug en zei 'sorry dat ik zo schreeuwde' tegen het vriendje.:(
    Maar merk dat Jp wel het voortouw neemt met dit vriendje. Hij heeft nog niet veel gezegd, en merk dat jp een beetje over m loopt te moederen.....daar hou ik niet zo van....
    Ik mag hopen dat het vriendje thuis niet vertel hoe enorm brutaal en schreeuwerig jp heeft lopen doen....zucht:(
    Ik baal zo van het gedrag en weet dat het voor n deel ook wel aan mij zal liggen, want ik zit zelf ook niet heel relaxt in mijn vel door dat klote thuiszitten.....

3. vlekkengek

vlekkengek Fanatiek lid

8 jul 2008
    1.782
    0
    0
    veehoudster
    een mandje metleuke dingetjes zoals sokjes en rompertje en een enveloppe om zelf iets van te halen.

ja zo iritant zo'n fase he, S heeft soms ook van die buien, gek word je ervan ;)
    lijkt dan net alsof ze doof zijn, en als er straf komt dan doen ze net alsof de wereld vergaat.
    hopenlijk gaat deze fase weer snel voorbij, want ze halen dan echt het bloed onder je nagels vandaan, hopenlijk klopt het wat ze zeggen over peuterpuberen, een heftige peuterpuber is een rustige tienerpuber, dat hoop ik dan maar

ik weet niet precies hoelaat ik woensdagmiddag de 13 kom merel, even kijken met het flesje van H wat past.

en nog even een dilemma:
    op de trouwdag van mijn vriendin zijn we allen uitgenodigd, eerst wou ik alleen de kinderen meenemen naar het trouwgedeelte en dan wegbrengen naar mijn ouders zodat ik ook een rustige middag heb, maar nu hebben ze van alles georganiseerd voor de kinderen, zoals een springkussen, vind het dan ook wel jammer om S dan al zo vroeg weg te brengen omdat ze dit zo leuk vind, mijn ouders wouden de kinderen wel komen halen op de feestlocatie.
    dus wat zou ik doen, kinders wel of niet mee naar feestlocatie?

4. Meis85

Meis85 Fanatiek lid

27 dec 2008
    4.141
    1
    0
    goedemorgen, kom even reageren hoop dat ik het juiste heb onthouden.

@Merel, lekker geshopt, en ja kledingbeurzen zijn vaak idd mega druk. maar mooie schoenen hoor jullie stoppen fris het voorjaar in. En JP aan het driftkikkeren. wees niet bang hier doet F dat ook, soms ook zo heerlijk brutaal naar mij en dan word ml weer boos van. soms oooooh kan je ze echt wel achter het behang plakken he. maar goed het is vervelend, en ja kan je niet zeggen wat je moet doen (alleen hopen dat het snel over gaat)

@Amarens, moeilijkmoeilijk die keuzes allemaal. Succes vandaag bij de KA

@Vlek, leuke dingen gekregen dus, en wat een lieve foto van H zeg wat een schatje.
    En wbt bruiloft jou zou zeker als er andere kindjes komen ze meenemen en met je ouders afspreken dat zo gauw je denkt nu worden ze moe en ik wil even mn handen vrij dat je die op kan bellen om ze op te halen.

@Nemo, hoe is het met jou??helemaal van de schrik bekomen?

@Madeliefje, hoe is het bij jou? en de meiden!

Liefs xxxx

5. Madeliefje1987

Madeliefje1987 VIP lid

13 okt 2010
    6.203
    7
    38
    Zuid Holland
    @Amarens Ik zou vooral kijken op welke school je denkt dat je kinderen zich het meest op hun plek zijn. En eens om je heen informeren hoe ouders de school ervaren?
    Ik heb hier geen keus qua school, dus dan is het makkelijk he;)

@Merel M.aaike kwakkelt nog steeds..qua jengelen/driftbuien etc. Klinkt me hetzelfde als Jp Kan me je gevoel zo goed voorstellen!!:( Soms word je er zo moe van he! dus heel begrijpelijk hoor!Het zijn af en toe echt draken!! En komt denk ik ook omdat we dan soms teveel de kinderen om ons heen hebben! Dikke knuffel, bedenk: je bent niet de enige!Maar hopelijk waait het allemaal weer gauw over;) Met het mooie weer kunnen ze lekker veel buiten spelen en jij lekker dutten in het zonnetje:) M.aaike moest van mij verplicht ff naar bed: is voor mij nl. ook even rust!!
    Leuk een kledingbeurs!Hier hebben ze er ook bijna 1, dus ga ik ook es ff neuzen!:D

@Vlek Heel gedoe idd om mensen via mail te bereiken!! Wat gaan jullie nu doen op vrijgezellendag? (soory als ik dat even niet opgeslagen heb:)) haha ja mestlucht ruik je nu overal ja;) ach..gezonde boerenlucht he:p
    Haha, ik hoop het ook dat we straks hele lieve rustige pubers hebben:D
    O en ik zou de kinderen lekker mee nemen!Leuk dat ze allemaal dingen georganiseerd hebben voor de kinderen!!

@Meis jaaaaaaaa 5 weken zwanger!!:)

@Nemo Hoe gaat het met jou meid?

Zo, wat een heerlijk weertje he!!geniet er echt van!!knapt een mens van op!

Heb een reeks jassen besteld bij de Wehkamp, zodat ik straks voor de meiden een zomerjas heb..zeker met dit mooie weer:D zekomen vandaag binnen, dus heel benieuwd!!
    En een setje van MP binnengekregen. En nog eentje gekocht. Dus laat de zomer maar komen:D

6. nemo1981

nemo1981 Fanatiek lid

10 jan 2008
    3.967
    0
    0
    Docente economie havo/vwo
    Randstad
    @Vlek: wat een mooie foto van H!!! Schatje! Gaat het nu weer goed met zijn voorkeurshouding?
    En natuurlijk mag je dat vragen, over abortus. Ik denk dat ik het 5 seconden in mijn hoofd heb gehad. Maar nooit als serieus idee, meer vanuit een idee van: dit kan niet!!! Ik ken helemaal niemand eigenlijk met 3 kids, is voor mij iets vrij onwerkelijks, denk dan echt: dat kan écht niet. Maar ja, het kan wel :p

@Meis: jaja, 5 weken alweer, gaat snel he?

@Madelief: leuk geshopt? Altijd leuk! En wat een heerlijk weer inderdaad. Helaas zit ik in mijn lokaal

@Amarens: oh lastig om je te adviseren qua school. Ik kan me daar toch niet in verplaatsen. Ik vraag me dan af waarom je continurooster wil. Zodat je niet tussen de middag heen en weer hoeft? Daan gaat op de dagen dat ik werk overblijven (of mijn smoeder haalt hem op) en de andere dagen haal ik hem wel op.
    Je weet zelf wat je belangrijk vind en als je er gaat kijken krijg je er vanzelf een gevoel bij. Volg je hart. (wel fijn, veel schoolkeuze, maar dus ook lastig)

@Merel: zennnnnnn… Je weet het al, maar russstig, dan bereik je meer. Ik kan je verder wel de hand schudden hoor. Daan zegt gerust: nou, hou jij nou even je mond :$ Stop nou met praten!!! En als ik hem aanspreek zie ik soms zelfs zijn handje al de lucht ingaan :) AAAHHHHHHHH hopelijk leeftijd….
    OOhh ik wil dat ze hier ook kledingbeurzen hebben (maar dan zonder moeders met kinderen :))

Ikke: het gaat goed. Idee zinkt langzaam in. Ik wil gelijk zo veel, maar dat hoeft nog helemaal niet, laat ik eerst de 12 weken eens afwachten. Ik ben nogal een planner, denker en regelaar, dus vandaar dat de shock zo groot was, maar nu wil ik juist de zwangerschap enzo regelen, uitstippelen… Ik kan alleen nog wel moeilijk voor me zien hoor, straks met 3, maar heb nog de tijd J En om heel eerlijk te zijn vind ik de eerste weken ook vaak het zwaarst, en dan vooral om de onzekerheid. Ik weet nooit of ik het goed doe, als een baby huilt weet je niet wat er is. Schaam me daar wel voor, maar ga toch wel weer tegen die eerste weken opzien :)

Verder hebben we gelukkig wel de ruimte nog in huis. Wij gaan naar zolder, Daan in onze kamer en de baby in die van Daan. De zolder is nu helemaal casco, maar we gaan er veel muren en schotten in maken, zodat heel veel troep er achter kan, en dan verder een open ruimte met ons bed. Maar aan de zolder moet wel veel gebeuren

Ben heel erg aan het piekeren over de vakantie. Ik denk dat we die beter kunnen annuleren. Die hadden we al geboekt met geld dat we eigenlijk niet hebben (gewoon exact het vakantiegeld zeg maar) en nu komen al die verbouwingen erbij. En het feit dat ik dan met ruim 6 maanden in 35 graden zit. Ik weet het echt niet. Had er natuurlijk heel veel zin in, maar mijn hoofd zeg toch: niet doen :(

7. Amarens

Amarens VIP lid

24 dec 2009
    11.522
    3.770
    113
    Nemo, fijn om te lezen dat je aan het idee gewend bent en dat jullie verbouwingsplannen hebben! En al dat plannen komt goed, ik ben ook zo dus begrijp je goed. En de eerste weken zijn wel zwaar ja, maar als ik eerlijk ben dan vind ik de leeftijd van L ook geen feest. Maar alles komt goed, superleuk dat jullie een kindje verwachten! :)
    Continuerooster... wil je een eerlijk aantwoord? Het heeft meerdere redenen: die heen en weer gedoe 's middags vind ik niks, M (en later L) zouden een paar dagen moeten overblijven voor een belachelijk hoog bedrag (mijn mening maar ik hoor van meerdere moeders dat ze het ook duur vinden), iedereen eet samen, geen verschil tussen kindjes die wel en niet overblijven en geen gedoe met moeders die te laat komen, lijkt me gewoon rustiger voor de kinderen, de school is eerder klaar, wij hebben niemand die kinderen tussen de middag zou kunnen opvangen in geval van nood (of gewoon om ons af te lossen). Hoop dat het een beetje duidelijk is.

Madeliefje, lekker aan het shoppen! Hoop dat er leuke jassen tussen zitten. Enne ik heb werkelijk geen idee waar M zich prettig bij voelt qua school. Hij zal sowieso moeten wennen. Ik vraag me alleen af of die verticale groepen van jenaplan wat voor hem zijn. Maar wij gaan daar gewoon heen en wij zien het wel.

Merel, het hoort erbij maar begrijp je wel. Hier gebeurt het ook af en toe en ik merk dat ik M wat strenger moet aanpakken. Hoop dat Jp vandaag wel lief is!

Meis, wanneer heb je je echo? Met 7 weken?

Vlekkengek, ik zou H wegbrengen en S meenemen, hartsikke leuk voor haar!

8. vlekkengek

vlekkengek Fanatiek lid

8 jul 2008
    1.782
    0
    0
    veehoudster
    voel me vandaag zo bleeeeh, zo jammer en dat met dit weer :(
    ik loop ongeveer leeg, om de 1.5/2 uur een nieuw maandverbandje, voel me net als na een bevalling, zo beurs en zo ellendig :(
    vanmorgen boodschappen gedaan, niet eens zo lang weggeweest, maar was wel doorgelekt.

tot zover mijn klaagzang.

nemo, op zich wel heel leuk toch, lekker naar boven verhuizen, miss de grote vakantie annuleren en er gewoon een weekeindje eropuit om toch een vakantiegevoel te hebben, en met de rest van het geld de verbouwing bekostigen?

ama, hier willen ze ook de mogelijkheden bekijken voor het continurooster, ik zou er iig een groot voorstander van zijn. ik ben ook van mening dat het voor de kindjes rustiger is dan een pauze thuis met halen en brengen.

mlief, leuk leuk nieuwe jassen, ik moet ook nog op zoek voor S

9. Amarens

Amarens VIP lid

24 dec 2009
    11.522
    3.770
    113
    Vlekkengek, dikke knuffel. Morgen is het ook mooi weer, hoop dat het heel gauw beter met je gaat. Voel me vandaag ook niet geweldig, vraag mij niet waarom. En wat fijn dat er bij jullie misschien een continuerooster komt, ik ben ook alleen maar voor.

10. nemo1981

nemo1981 Fanatiek lid

10 jan 2008
    3.967
    0
    0
    Randstad
    Ik vind dat ze dan zo vroeg uit zijn, met continu rooster. Dán zou ik juist meer problemen hebben met opvang

11. Amarens

Amarens VIP lid

24 dec 2009
    11.522
    3.770
    113
    Nemo, ik vind het juist heerlijk ;) Maar zoveel verschil is er niet, 45 min geloof ik, hier zijn ze om 14 uur 30 vrij. En opvang heb je dan anders tussen de middag nodig. Op mijn werkdagen maakt het mij echt niet uit of ze om 14 uur 30 of om 15 uur 15 vrij zijn, M gaat toch naar de bso.

12. Madeliefje1987

Madeliefje1987 VIP lid

13 okt 2010
    6.203
    7
    38
    Zuid Holland
    @Nemo Hiiii al hele verbouwing in de planning staan. Jullie weten al hoe jullie het hebben willen/gaan doen. Wel lastig als je al vakantie hebt gepland. Een vakantie is wel broodnodig, maar ms. is er goedkopere optie om weg te gaan. Lastig!

@Vlek dikke knuffel! niks an als je zo ongi bent!wil een stuk chocolade ms. helpen?lekker in het zonnetje gaan zitten en de boel de boel laten?

13. Amarens

Amarens VIP lid

24 dec 2009
    11.522
    3.770
    113
    Ooooooh, heerlijk!!!!

14. Amarens

Amarens VIP lid

24 dec 2009
    11.522
    3.770
    113
    Meiden, fijne avond! Ben er een paar dagen wat minder omdat ik moet werken maar lees altijd mee.

15. nemo1981

nemo1981 Fanatiek lid

10 jan 2008
    3.967
    0
    0
    Randstad
    Werkse alvast Amarens

16. nemo1981

nemo1981 Fanatiek lid

10 jan 2008
    3.967
    0
    0
    Randstad
    Ik hoor iedereen om me heen altijd over echo's met 6 of 8 weken... Hoe doen ze dat toch? Hier mag je rond 10 weken pas voor het eerst eens naar een VK

Denken jullie even mee: ik twijfel over VK. Had de vorige twee keren een man. Relaxte vent, zeurt niet over regeltjes, van hem mocht ik altijd gewoon thuis bevallen.

Maar, uiteindelijk ben ik twee keer in het ZH bevallen zonder hem. Beide keren was hij er niet (omdat hij een praktijk in zn eentje heeft wordt hij soms waargenomen door VK praktijk). Maar nu ineens gaat dat relaxe me tegenstaan. Je komt binnen, Hoe gaat het? ga maar op de weegschaal, hartjes luisteren (met apparaat uit de oertijd :p) en klaar. Bij hem kan ik ook pas rond 11 weken voor de eerste afspraak.

Nu tijfel ik of ik niet gelijk naar die VK praktijk moet, met 4 vrouwen. Ik ben alleen bang dat ze veel meer over gewicht 'zeuren'. Mijn stioefzusje is stuk lichter en zelf die moet al tig keer naar ZH voor dagcurves voor suiker prikken. Maar heb eigenlijk wel al besloten om dit keer maar naar ZH te gaan. Ten eerste is de slaapkamer dan op zolder en ten tweede hebben beide kids in het vruchtwater gepoept, dus dat zal deze ook wel doen :p

17. Meis85

Meis85 Fanatiek lid

27 dec 2008
    4.141
    1
    0
    Goedemorgen,

Vlek, ooh waardeloos ik haat het ook echt Ongi zijn, voel je je lekker slapjes bah. ik slik ook altijd pil door hoor. wanneer moet S ook al weer naar de basisschool?

Amerens, werkze he, en ja school keuze moeilijk, doe waar je gevoel het beste bij is en dan naar je verstand luisteren. elke school heeft natuurlijk voors en tegens, die je nu maby niet voorziet. hoe is het bij de KA gegaan?

Merel, hoe is het nu met JP is hij al wat rustiger geworden>? merk wel dat hier buitenspelen goed doet, beetje afmatten hiii.

Madelief, in april ging jij toch de rubbers in de kast laten liggen (of was eht mei) oooh spannend weer vind je niet, en de keuze voor een derde is toch weer anders als een tweede vind je niet?

Nemo, ja als je op zolder slaapt mag je sowieso niet thuis bevallen of je moet al beneden bevallen dacht ik. ik ga weer na de vk waar ik met T ook was, omdat zij als enige ook wel naar het zkh wil waar ik mijn gyno heb. En ja gewicht het is maar een getal, de eerste Vk zeurde er ook zo over maar my god die was zelf zo rond als een ton werkelijk ging ze zeggen jij moet afvallen (toen heb ik even vriendelijk fluistert of zij dit dan ook ging doen en dat we dan wel weer verder praatte).
    En ja ikheb vroege echo omdat ik bij de gyno ben natuurlijk, maar zie ook dat meerder steeds vroeger gaan. snap ik ook niet hoor intake heb ik pas bij 8/9 weken.
    Ik heb ook een eenmanspraktijk wel fijn want je heb altijd met de zelfde te doen/ in de eerste kreeg je elke keer een ander dat vond ik vervelend want of ze lezen het niet goed je dossier of je krijgt de zelfde vragen.

Hier verder een relaxt dagje, wacht nu al sinds gister middag tot dat de huisarts belt. heb zaterdag op zondag en zondag op maandag heel erge hartkloppingen druk op de borst, dus bloed laten prikken. om zo pericarditis uit te sluiten. ben benieuwd het neemt wel af dus we shall see

18. vlekkengek

vlekkengek Fanatiek lid

8 jul 2008
    1.782
    0
    0
    veehoudster
    meis, oooh he bah, kijk je wel uit !!! klinkt niet zo goed die hartkloppingen.

nemo, doen waar jij je goed bij voelt, ik zat ook bij een eenmanspraktijk en beide keren niet bij haar bevallen maar in het zkh, vond de 1 op 1 wel heel fijn, anders heb je telkens een ander die het ook weer anders doet ;). ze begeleiden je toch 30 wkn en dat eventjes in het zkh tja dat kan ook een ander doen, maar dat is mijn mening he, je moet doen wat je gevoel is.

werkse de komende dagen amarens.

mlief, tja chocola help altijd wel, maar heb niets lekkers meer in huis omdat ik af wil vallen, zou er haast voor naar de supermarkt rijden, maar dat is net gek zat.

gister lekker met een boekje op de bank gelegen en S was lekker aan het buiten spelen, vanmorgen de buitenramen gezeemd en alle spinnen weer weggehaald, nu zitten de meesten nog in hun eitje, komen ze ook niet uit en hebben we straks geen spinnenplaag :D
    alleen boven en binnen nog, maar dat kan ook als het weer minder mooi weer wordt.

19. nemo1981

nemo1981 Fanatiek lid

10 jan 2008
    3.967
    0
    0
    Randstad
    Zie net dat er in mijn eigen woonplaats ook een vrouw zit die in haar eentje een praktijk heeft.
    Ga daar maar eens heen bellen.

Kus

20. Madeliefje1987

Madeliefje1987 VIP lid

13 okt 2010
    6.203
    7
    38
    Zuid Holland
    @Meis ieeeeeeeeh wat zeg je nou?? lijkt me heel naar om hartkloppingen te hebben!!!spannend! doe je rustig aan!!!
    Wat idioot dat de vk over afvallen begint!!zeker als ze zelf tonnetje rond zijn...;)
    En per april ga ik foliumzuur slikken en per mei willen we dan beginnen. Maar ik denk er nog telkens wisselend over. Zeker in periodes als M.aaike zo aan het puberen is. Dan wil ik soms weer wachten tot ze naar school is om te kijken hoe het dan gaat. Vind het nu soms echt heel heftig/pittig...:)Maar goed, ik slik vanaf april en dan kan ik per maand kijken hoe of wat:D

@Vlek Wil je niet lekker maken hoor met chocolade:) volgende week verwacht ik weer een ongi en dan ook voor mij geen chocolade!:)
    Ieeeeeh al die spinneneitjes...ieeeeeh en soms komt er dan zo spinnetje ineens naar beneden blegh!hihi laat ML altijd dan in de hoekjes poetsen als ze er zitten:D

@Nemo Ben benieuwd, hoe is de vrouwelijke vk? Hier zijn ze in de buurt nu met zn drieen. En eentje is heel erg zakelijk..niet mijn type;) Helaas heb je niet alles te kiezen. En hier hebben ze ook laat de eerste echo!!frustrerend he!!!! snap je helemaal hoor!Hoor je iedereen om je heen dat ze gauw een echo mogen om een hartje te zien en dan met 12 weken weer en wij maar lang wachten op een eerste echo;) Maar, hier doet 1 van de vk een echo opleiding, zodat ze straks zelf een echo kunnen doen in de praktijk, dus wie weet doen ze het dan wel? heb het idee dat als vk er zelf een hebben staan of als je in het zk loopt, je dan wel 2 keer een echo krijgt in de eerste termijn! Maar ms. doet de vk die je nu hebt het wel?

Deel Deze Pagina