Part I of the 12 Musketiers

Discussie in 'De mama's' gestart door Babbelbol, 31 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Amarens

Amarens VIP lid

24 dec 2009
    11.522
    3.770
    113
    Madeliefje, dikke knuffel en je doet het super goed om hulp te gaan zoeken!!! Echt respect en hoop dat jullie geholpen worden. Hou je ons op de hoogte? Fijn dat het goed met E gaat!!! Ze wordt ook al groot, he (heb je foto's op FB gezien).
    Sm, tja, sterkte, begrijp je wel maar weinig aan te doen, ben ik bang.

Merel, nou hier sneeuwt het ;) bleh. Sinds ik in nl woon, heb ik nog nooit z'n kou in maart meegemaakt. IK WIL LENTE!!!!

2. nemo1981

nemo1981 Fanatiek lid

10 jan 2008
    3.967
    0
    0
    Docente economie havo/vwo
    Randstad
    Zieke sarah: zaterdag 23:00 uur nog naar HAP geweest. 40,4 graden, ondanks zetpil en kuurtje. Hebben niks extra's gevonden. Nu nog (4e dag van de kuur) 38,7 graden. Is waarschijnlijk een virus (de griep?) waar de kuur niet echt tegen werkt. Gewoon uitzieken dus. Gelukkig heeft ze ook nog haar vrolijke momenten, maar ze voelt zich vooral erg zielig.

Madelief: ik denk dat daan wel beetje op M lijkt. Die kan ook zo druk en dan vooral onbereikbaar zijn. Als je dan wil waarschuwen krijg je een grote mond of rare bekken terug pfffff... Je bent dus echt niet de enige...

28 maart naar VK. Alleen intake, verder niks spannend

ML komt woensdag pas thuis ipv morgen

Rest: knuffel

3. QMerelQ

QMerelQ Fanatiek lid

9 jul 2008
    4.276
    0
    0
    Amarens: hier sneeuwt het vandaag ook, en het ergste....het blijft liggen!! Stiekem aan wordt het wit hier.....bah bah bah!!
    Ik wil een paastak in de vaas zetten maar wacht nog maar even, dit past niet paaseieren en sneeuw....:cool:

Madelief: super goed dat je die checkup aangrijpt!! beter doen en dat blijkt dat het niet nodig is, als achteraf denken 'hadden we toen maar'....
    Ik hoop dat het niks is, maar gewoon een vette drift fase.
    Ik heb van de week een 'straf bord' gemaakt. En het werkt nu wel weer even goed, het aandacht geven, duidelijk maken dat hij iets verkeerd doet. De aanpak is niet helemaal wat ik ervan wilde maken, maar voor nu is het even goed. 3 dingen die we niet meer willen, schreeuwen/huilen om niks, wegrennen bij het tandenpoetsen en aankleden, en niet luisteren.
    Hij krijgt streepjes op het bord, en bij 5 valt 1 van de 3 lievelingsdingen weg. Snoepje, tv/ipad of verhaaltje voor het slapen gaan.
    De waarschuwing van het verliezen van iets, is nu al redelijk vaak voldoende om het niet te ver te laten komen.
    Maar je grijpt wat aan he....pfff....om gek van te worden. M klinkt gewoon alsof ze echt naar school mag. Regels en voora regelmaat!!!
    Hou ons op de hoogte, en sterkte, het moederschap is niet niks hoor, en kan me heel goed voorstellen dat je dan soms twijfelt over de 3e. Het is geen moetje he, je kunt ook nog even wachten voor je eigen gevoel, jij bent nog jong genoeg!;)

Ohhh hier heeft jp weer iemand uitgenodigd voor te spelen. Ditmaal een meisje (haar moeder is van Ghana, dus ze heeft zoveel halflang kroeshaar dat het horizontaal staat, I love it!! Wil dr het liefst aan voelen aan die schattige bos krulletjes) maar ze zegt meer tegen mij als tegen Jp....
    Ze zitten nu te kleien en het is verbazingwekkend stil.....rustig bedoel ik.:$
    Joep is véél rustiger dan normaal en speelt echt met zijn spullen. Alleen staat en zit zij er beetje bij zo van; hmm moet dit?
    Maar boos of verdrietig is ze niet. Nu speelt ze met kleien wel mee, misschien ligt het gewoon aan het type speelgoed dat beter bij haar past?
    Ohhh word er zowat nerveus van. Ik wil ook altijd zo graag dat kindjes het hier leuk vinden, maar dat kun je niet afdwingen he....
    Omdat het zo stil was heb ik maar peuter radio opgezet....ha ha, beetje 'gezelligheid kweken'

4. vlekkengek

vlekkengek Fanatiek lid

8 jul 2008
    1.782
    0
    0
    veehoudster
    mlief, je smoeders verjaardag overleefd? zo naar als ze duidelijk een lijn trekken :(
    en wat goed dat je hulp zoekt, even een prof mee laten kijken is nooit verkeerd als je het zelf allemaal niet meer weet, hopenlijk is het zoals merel ook zegt alleen een fase.

amarens, hihi ja voor nl is dit extreem maar denk dat in je thuisland het nu nog kouderer is of niet ?

nemo, leuk leuk een intake !! en wat zielig van je meiske, hopenlijk is ze snel beter, 4 dagen is echt al lang, slaapt ze ook veel nu of wil ze alleen maar hangen?

meis, jaaaa volgende week een echo, spammen die foto he !!

merel, is wel een goed idee dat strafbord, soms zijn ze zoooo niet te handelen.

bleeeh het is zo koud !!! vandaag maar niet naar buiten.
    konijn is helaas overleden, zo zielig, en het was zo'n mooi konijn :'(
    we hebben nog 2 konijntjes van het nestje van oktober, maar het was leuker geweest om vaders er ook nog bij te hebben.
    zaterdag het vrijgezellenfeest, bleeh zijn de kindjes 24 uur uit logeren :(, heb zo geen zin, het wordt s'nacht heel laat, wat ik al niet meer gewend ben, gelukkig hebben we wel een melker weten te strikken zodat we uit kunnen slapen zondagmorgen :D

5. Madeliefje1987

Madeliefje1987 VIP lid

13 okt 2010
    6.203
    7
    38
    Zuid Holland
    #3265 Madeliefje1987, 12 mrt 2013
    Laatst bewerkt: 12 mrt 2013
    Thanx meiden voor jullie reacties!! Vanmorgen dacht ik nog: waarom heb ik M.aaike eigenlijk aangemeld?? Maar na het eten ging het al mis en heeft ze echt een kwartier zitten gillen/huilen op de gang. (daar heb ik haar neergezet nadat ze aan tafel ging huilen om niks)En we hebben al van alles geprobeerd, en al is er dan niks, dan kunnen ze wel handvaten geven hoe we we hier goed mee om kunnen gaan. Want ook al heeft ze niks bijzonders we zijn het zicht wel kwijt op wat we er nog aan kunnen doen etc, dus dan krijg je daar ws. weer advies over. Dus dommer worden we er zeker niet van. Maar toch he...twijfel elke keer weer..

@Merel een 3de is voor mij geen drang ofzo dat het moet hoor;) Maar idd, ben nog jong zat, dus ik wil wel volledig goed gevoel erbij hebben. Al komen er nog lastige fases genoeg. Maar ben heel benieuwd of ze ons gaan helpen en wat er uit gaat komen. Maar Jp doet me veel aan M.aaike denken. Tenminste ik herken het gedrag. En zo'n strafbord is ook een idee!! Want een beloningssysteem is heel moeilijk met gedrag wat je dan wilt belonen. Want wanneer krijgen ze dan een stickertje? Maar als je idd streepjes zet wanneer ze huilen voor niks etc. Dan kunnen ze wel weer stickertje verdienen als er een dagdeel geen streepje op het bord is gekomen ofzo. Ga er eens over nadenken!!

Jp heeft wel regelmatig speelafspraakje, dat vind ik heel positief!!:) haha, zie je al zitten idd, en dan zie je zo'n kind zich 'vervelen'. Het zegt niet altijd wat hoor, maar snap je gevoel!haha, en ik had idd ook dan radio aangezet om de sfeer in elk geval gezellig te maken:D Maar JP is dus best wel populair kindje in de klas om mee te spelen?:)

@Vlek Jammer van het konijn:( En leuk vrijgezellenfeest!!:D gelukkig kun je daarna lekker uitslapen;)
    O en verjaardag viel gelukkig mee. Het was uit te houden:D

@Nemo Beterschap voor S!! ach, het arme meiske!!niks an zo ziek zijn!er zit helaas niks anders op dan uitzieken!!wie weet is het een 5de/6de ziekte?? De intake van de vk is bij die vrouwelijke vk?

@Meis Hoe gaat het met jou?

6. QMerelQ

QMerelQ Fanatiek lid

9 jul 2008
    4.276
    0
    0
    Vlek: herken je gevoel zo wat betreft zon vrijgezellefeest. Lang weg en laat thuis, kindjes wegbrengen enz....maar meestal vallen zulke feestjes achteraf heel leuk uit, dus probeer je er niet te druk om te maken. Wel koud weer hebben jullie dan.
    En konijn dood...achhhh:( Hecht S zich eigenlijk erg aan jullie beestenboel? Of ziet ze het gewoon als beestjes die komen en soms gaan...?

Madelief: Niet twijfelen, laat het allemaal gewoon onderzoeken, kan nooit kwaad.
    Ik denk dat wij allemaal ons wel herkennen in het gedrag van elkaars kinderen. Hoe vaak hoor ik hier niet Vlek zeggen dat ze het gedrag van S herkent in mijn verhalen over Jp. En jij met M en Jp. En Nemo die dan D vergelijkt. Het is gewoon ook heel erg deze leeftijd die moeilijk is denk ik hoor! Ze menen dat ze al wat te vertellen hebben, moeten heel duidelijke grenzen aangereikt krijgen, en ze willen graag overal gelijk in hebben enz.

Hier is het nieuwste ergernisje dat Jp overal het eerste mee wil zijn, en owee als dat niet lukt....
    Als eerste de trap op, alseese aangekleed worden, als eerste de auto uit, als eerste dit als eerste dat. Zoooo vermoeiend.....

Amarens: wat een lieve tekst trouwens op ons afschrift:D. Kusje terug aan L!:)

Meis: moet je vanavond werken?

Oh Madelief: wat spelen betreft....ja jp is geloof ik ook wel een toegankelijk kind wat afspreken betreft.
    Hij begrijpt nu dat hij dat zelf kan regelen en daar zorgt hij ook wel voor dus. Vanmiddag wilde hij weer afspreken met een (dodelijk saai) meisje. Heb er even een stokje voor gestoken.
    Vannacht heeft hij weer in bed geplast, 3e x in 4 weken....
    Het is allemaal iets teveel van het goeie heb ik het idee. Hij komt niet bij met indrukkken en energie geven en presteren.
    Zag trouwens ook dat het meisje door oma werd opgehaald dus dan kan er ook niet gespeeld worden vind ik.
    Maar hij heeft nu al met een heel aantal kinderen gespeeld ja, en laatste keren elke x bij ons thuis!! (wilde hij eerst toch nooit?)
    Merk ook dat dat als moeder weer een nieuwe fase is. Als je andere kindjes dan samen ziet afspreken denk je al heel snel: oh jammer, dat ze jp niet vragen. Stom he? Je moet het echt naast je neerleggen als je kind nog niet zo aan afspreken toe is en andere kinderen wel. Da's echt gek in het begin, maar jp had dus de smaak snel te pakken.

Nou, ik kom net terug van het sporten, ik ga douchen en naar bed, want was dus om 5 uur vanwege het plasincident al wakker, en probeer daarna maar weer eens in slaap te komen....;)

7. Madeliefje1987

Madeliefje1987 VIP lid

13 okt 2010
    6.203
    7
    38
    Zuid Holland
    #3267 Madeliefje1987, 13 mrt 2013
    Laatst bewerkt: 13 mrt 2013
    Sorry, EGOBERICHT! Moet het ff eruit gooien...

Zo, gisteren paar keer een driftige/huilende M.aaike op de gang gehad. Gistermiddag had ik haar naar boven gestuurd, want ze werd weer zo druk. Ze was eerst tijdje boos/huilen op de gang. Daarna stuurde ik haar alsnog naar boven en zei dat ik dan gauw bij haar zou komen kijken. Heb ik ook gedaan. Bne bij dr gaan zitten op dr kamer en gevraagd of ze aan het koken was. En ze zat echt helemaal te kletsen en te rommelen en ze kwam helemaal op adem. Ik dacht: waarom doe ik dit niet vaker???? Gewoon bij dr zitten als ze in dr eigen hoekje is en haar laten praten en luisteren. Voelde me echt zo stom! Gewoon duidelijk 1 op 1 aandacht in dr eigen ruimte. Dus, dit staat nu bovenaan om heel vaak 1 op 1 momentjes te hebben overdag. Alsof er een puzzelstukje ineens op zn plekje valt.

Maar. Vanmorgen op de psz vertelde de juf dat ze iemand naar M.aaike wilde laten kijken...ze was maandag heel druk geweest, druk praten, druk gedrag. En in combi met al geruime tijd kinderachtig gedrag (zoals jengelen) wilden ze haar toch eens laten observeren door iemand die er meer voor geleerd heeft. Hoe toevallig dat wij M.aaike nu net aangemeld hebben voor vroegsignalering. Op school denken ze dat M.aaike ms. jaloers is op haar zusje en daarom zulk gedrag vertoond...(E.line krijgt overal hulp en aandacht bij en zij wil dit dus ook) Ze vinden het huilerig gedrag (kinderachtig gedrag) en dat kan echt niet meer als ze naar school gaat. Daarom moet het nu wel veranderen...Dat zeggen ze op de psz. Hoe apart is mijn kind dan?? ik hoor wel meer kinderen die het doen en ze hebben altijd de boot afgehouden met: je moet je geen zorgen maken (ook al zei ik dat we er thuis ook geen raad mee wisten) En nu de tijd gaat dringen, is het ineens bij hen wel 'zorgelijk'.
    Voel me dan zo schuldig..waarom geef ik haar niet meer 1 op 1 aandacht? Ik lees wel boekjes, complimentjes etc. Maar voor de rest doen we niet veel samen. Ligt het gewoon aan mij dat ze zo jengelig is. Voel me echt te kort schieten!
    Maar nu ga ik zeker meer veel meer momentjes met haar creeren.

ML denkt niet dat ze alleen aandacht mist, ze is ook gewoon druk en jengelig en dat is ze al heel lang. Maja, ik heb op dit moment tunnelvisie en zie alleen dat ik te weinig met haar gedaan heb.

(o help, voel me nu echt vreselijk!!weet ff niet meer hoe ik het heb, twijfel nu zelfs over hoe ik met E.line omga)

Het stomme is: ik dacht altijd: M.aaike slaapt goed snachts, dus ze zit goed in dr vel, niet jaloers etc. Maar dat zegt dus niks.

Nou, ik hou nu op met mezelf!! Ik reageer straks even op jullie (heb het al wel gelezen hoor) Ga nu even een bak koffie nemen en diep ademhalen..

8. QMerelQ

QMerelQ Fanatiek lid

9 jul 2008
    4.276
    0
    0
    Madeliefje.....inderdaad.....even ademhalen!;)
    Het is heel fijn juist dat jullie nu net zelf de stap van vroegsignalering gezet hebben en dat de PSZ zich nu ook meld bij je. Het bevestigd daarin alleen maar dat je NIET fout zat met je worsteling hoe het verder moet.
    Zie het als een compliment naar jezelf toe! Als zij het nu hadden aangekaart en jullie hadden nog niks ondernomen, had je je dubbel zo rot gevoeld, omdat een ander je erop moet attenderen. Nu was je ze voor, puur en alleen omdat je moeder gevoel sprak en zei: we moeten NU actie ondernemen.;)
    Ik zou het CB wel even navragen waarom zij de boot zo lang af hebben gehouden terwijl jullie het gedrag al vaker aangekaart hebben.
    Laat ze er op de PSZ ook maar iemand naar kijken. Je bent nu op een punt beland dat je gewoon tools nodig hebt. Regels voor jezelf, wat te doen in zulke situaties. Het klinkt inderdaad als een soort doorgeslagen jaloezie van M. En juist door dus met haar op haar kamertje te hebben gezeten en gezellig en rustig te hebben gekeuveld, zag M dat E niet in de buurt was, en dat geeft haar misschien duidelijkheid dat mama op dat moment 200% aandacht voor haar had.
    Dit gedrag moet je met goeie begeleiding terug zien te dringen naar normale proporties.
    Voel je NOOIT een slechte mama, want slechte mama's hadden gewoon alleen maar terug geschreeuwd naar hun kind en het verder van kwaad naar erger gemaakt en dat heb je niet gedaan!!! :)
    Je wist niet waar je het zoeken moest, dus probeerde je je best te doen, maar soms heb je even tips van buitenaf nodig.
    Ik las gisteren een oude mail na, en daarin stond een soort online cursus:

Lieverd, kom je eten? Joehoe, kom je eten!? AAN TAFEL! Herkenbaar? Het is niet makkelijk om geduldig te blijven en te zeggen hoe je het wél wilt hebben. In de vierweekse online J/M-cursus ‘Teamwork in je gezin’ leer je hoe je je kind aan zijn afspraken houdt. Op een speelse manier, zonder dreigen met straf of schreeuwen.

RUST EN GEZELLIGHEID in huis valt of staat met het maken van goede afspraken binnen je gezin. En met het nakomen daarvan... Klinkt simpel, maar in de praktijk is dat lang niet altijd makkelijk. Hoe wordt afspraken maken leuk? Hoe krijg je je kind zover dat het meewerkt?

In deze J/M cursus ga je aan de slag met behulp van het Rebels&Rules Afsprakenbord. Uniek zijn de magnetische stickers, waardoor kinderen extra gestimuleerd worden zich aan de afspraken te houden. Ze gaan het zelfs leuk vinden! En dan beklijft het natuurlijk pas écht. Elk gezinslid, ook jij als ouder, doet mee. Teamwork dus, en zo werken afspraken het beste!

Ik had echt iets van: Yes, er bestaat zo'n cursus. Ik heb thuis nu zelf het gevoel dat het bord dat ik heb gemaakt wel redelijk goed werkt, want jp begrijpt de consequenties en dat is vaak al voldoende. Maar die cursus houd ik wel in mijn gedachten. (had zelfs al los naar het afsprakenbord gegoogled, zou dat best al willen hebben)
    Dus ook ik/wij worstelen met onze gevoelens over hoe je het beste met je eigen kind om kunt gaan. Dat je je kind gebaard hebt wil helaas niet gelijk zeggen dat je kind ook jou ideeën volgt.....:)

Wat ik wil zeggen: ga je alsjeblieft niet rot voelen!!!!!!! Fijn dat je je gevoel hier deelt! En dat we je wellicht beetje kunnen helpen of opfleuren:)

9. Madeliefje1987

Madeliefje1987 VIP lid

13 okt 2010
    6.203
    7
    38
    Zuid Holland
    Ja Merel, dat klopt ook. Het bevestigd het alleen maar. En vraag me idd ook af waarom ze er Nu pas wat mee doen. Dat gejengel (wat afgelopen weken trouwens op de psz niet meer is gebeurd, alleen voor het eerst druk gedrag afgelopen maandag) kan zeker komen doordat ze dr duidelijke 1 op 1 momenten mist. Maar het drukke gedrag is wel iets anders denk ik. Ze kan heel lief gespeeld hebben en het volgende moment ligt ze te rollebollen buiten of binnen en te giechelen en weet ze niet van ophouden. Ben benieuwd wat daar de link van is.
    Over die cursus. Qua gedragsregels luistert m.aaike wel, maar op momenten dat ze iets wil of wil gaan doen, dan zijn er drift/jengelmomenten. En wij zijn altijd gestuurd/gefocused om dat gedrag te negeren en pas te reageren als ze stil is en op posiiteve manier. Maar nu zijn we voor het eerst bewust geworden van: geef 1 op 1 aandacht (echt met alleen haar) ipv alleen bezig te zijn met het (gevolg van?) negatieve gedrag te negeren. Want ze wil ws. dus aandacht, dus negatief gedrag negeren, vult haar behoefte niet.

Pffieuw, voel me nog een pedagoog worden haha. Het luchtte echt even op en vind het zo lief dat jullie zo meedenken, heel fijn!!!

Ben nu ff niet mee eens dat ik me telkens geen zorgen hoef te maken, (zelfs nu niet zei ze) maar er wel naar haar gekeken 'moet' worden. Dan gaat er iets toch niet helemaal zoals het hoort. En dat geeft niet, Ik sta er juist open voor, maar weees gewoon eerlijk als je iets vermoedt. Heb namelijk paar weken terug gezegd over het jengelen dat wij thuis hetzelfde hadden en ook van alles probeerden en niet wisten hoe of wat het nu kwam. Had het ook wel fijn gevonden als ze even had gebeld of langs was geweest (de juf woont hier vlakbij) want nu stond i ktussen de andere moeders die dus allemaal voorbij kwamen lopen. En had ook niet echt de rust om dan even erover te praten zeg maar. (heb echt het gevoel dat ik tegen muren hebben zitten praten over mn kind haar gedrag, zie het toch al veel langer en nu komt dan dit terwijl ik het al eerder had verwacht en aangemoedigd had)

Maar goed, 1 op 1 aandacht geven, en wie weet zien ze nog andere aandachtspunten. En ben idd wel altijd als moeder bezig met hoe ik het beter kan doen. Dus ben geen koude kille mama;)

10. Madeliefje1987

Madeliefje1987 VIP lid

13 okt 2010
    6.203
    7
    38
    Zuid Holland
    zo en nu houdt ik er even mee op hoor!!hihi kan al weer lachen!!

heb ik zelf geen ADHD??:) men, kan soms ook zo druk beppen:):)

11. Madeliefje1987

Madeliefje1987 VIP lid

13 okt 2010
    6.203
    7
    38
    Zuid Holland
    @Merel Wat leuk dat JP makkelijk contact maakt!!! En zelfs dus al afspraakjes maakt!Echt, je mag heel trots zijn op zo'n manneke!!! Hij zit dus heel goed in zn vel. Maar idd, soms kan het ook teveel afspraakjes zijn! Hoe gaat het met JK? wat is dat voor een dametje? Lekker ondernemend?

12. Madeliefje1987

Madeliefje1987 VIP lid

13 okt 2010
    6.203
    7
    38
    Zuid Holland
    net gebeld door vroegsiganleringsbureau en ze denkt niet dat M.aaike ervoor in aanmerking komt. Ze kon merken dat ik geirriteerd was door Maiikes gedrag en aan mn tax zat, maar dan was het ms. toch beter om dan opvoedondersteuning te krijgen van het opvoedbureau (het CB) Zo lastig om aan de telefoon even uit te leggen wat er aan de hand is. En dan is het ws. toch gewoon peutergedrag. Maar de juf van de psz gaat maandagmiddag nog bellen, want zij vinden het gedrag ook storend/anders/abnormaal. (wie weet krijgen zij dan ook wel opvoedondersteuning op school hiiiii;))

Zo, hoe gaat ieder zn dagje vandaag? wel lekker dat het zonnetje in elk geval schijnt, want die sneeuw vanmorgen was koud!!!!!!Hier gezellig oppassen op buurmeisje en jongetje.

13. Meis85

Meis85 Fanatiek lid

27 dec 2008
    4.141
    1
    0
    Madelief, fijn dat het in gang gezet gaat worden, en ja wie weet kunnen ze er op school ook wat mee.
    Maar jeee als ik zo je verhaal lees heb ik met je te doen hoor echt moeilijke dingen je wil het allemaal zo goed doen he, en dat doe je ook hoor echt niet twijfelen beloofd!!

Even alleen aandacht dat wil F ook graag, dus als T in bed ligt dan heb ik 2uur de tijd voor haar. en dat vind ze dan ook fijn, gaan we dingen doen die je niet kan doen als T wakker is zoals kleien ed want dat eet hij op.

(oh maar even wat anders vat me niet verkeerd op he. Ik heb ook als ik een tijdje niet de deur uit ben geweest en dan bedoel ik alleen zie ik de dingen ook anders en ben ik vaak gestrester op een of andere manier, ik had dat nooit eigenlijk in de gaten tot ik ging werken en dus meer leerde thuis los te laten. even de deur achter je dicht en het maakt niet uit wat je doet op zn moment maar het is goed soms een paar uur van huis te zijn, je moet je als moeder ook kunnen ontladen, mannen gaan smorgens na hun werk en komen savonds weer thuis (en verwachten dan ook vaak dat alles aan kant is) doen hun ding en zien/registreren vaak minder gedrag of spanningen om zich heen) Maar wat ik dus wil zeggen die paar uur dat ik werk zie ik als even een heerlijk uitje hiii

14. Madeliefje1987

Madeliefje1987 VIP lid

13 okt 2010
    6.203
    7
    38
    Zuid Holland
    @Meis Nee hoor meid, klopt helemaal!! Er is alleen niet veel te doen en werken heeft voor mij geen zin qua financien enzo. Wil wel opleiding gaan doen. Maar dan wil ik niet weer zwanger worden/zijn. Vandaar dat we aan een derde denken en daarna kan ik dan een opleiding gaan doen. En dan vervolgens werken. (en ms. dan nog een ukkie, maar met drie kinderen voel ik me in elk geval een compleet gezin)

Op maandagavond ga ik zwemmen. En dat scheelt al wat. Elke avond doe ik niks meer en ontspan ik. Straks ga ik weer hardlopen erbij savonds. En ik denk (hoop) dat als ik M.aaike naar de basisschool ga brengen, ik nog meer mn ritme heb. Heb dan ook even rust tussendoor en kan dan ook weer opladen.

De onrust komt nu ook omdat mn onzekere gevoel over M.aaikes gedrag nog eens gevoed werd door de psz en hun reacties. ML belt morgen met de juf van de psz en wil nog eens duidelijk het verhaal horen (ik neem het nu namelijk met een vergrootglas op)
    Ik denk eigenlijk maar 1 ding: veel 1 op 1 aandacht geven aan M.aaike, aanvaardden dat het een peuter is en dat het mijn lieve M.aaike is zoals ze gwoon is. En zo mag ze (tot op bepaalde hoogte) ook gewoon zijn met dr huilbuien en onzekerheden!!
    Ik ga het nu denk ik meer naast me neerleggen en geloven in mn eigen kind en mezelf!!Zo!;)

En ben vandaag net ongi, dus dan zijn de hormonen ook duidelijk aanwezig hiiiiii....dus vandaar mijn relaas vandaag!

15. Madeliefje1987

Madeliefje1987 VIP lid

13 okt 2010
    6.203
    7
    38
    Zuid Holland
    @Meis Maar hoe gaat het met jou? voel je je al meer zwanger?;) hoe was je dag avndaag?

16. Meis85

Meis85 Fanatiek lid

27 dec 2008
    4.141
    1
    0
    Hii hormonen dus bij jou in overvloed madelief vandaag ;)

Ik ja voel me zwanger mn broeken gaan steeds moeilijker dicht hii verder beetje moe maar nee als het zo blijft teken ik er voor hoor.

Fijne avond allemaal xx

17. Amarens

Amarens VIP lid

24 dec 2009
    11.522
    3.770
    113
    Madeliefje, knuffel en je doet het hartstikke goed! Fijn dat op psz naar M wordt gekeken, misschien levert het wat op. Hier heb ik geen problemen met de oudste maar juist met de jongste (wanneer gaat ie naar school? :cool:) Als hij de eerste was geweest, dan weet ik niet of wij nog een tweede zouden willen. Hoop dat het over is als hij wat ouder wordt maar op dit moment kost hij mij veel energie.

Merel, Jp slaapt dus 's nachts zonder luier!!! Wat knap!!! Hier kan M het nog niet.

Meis, werken is soms heerlijk! :) Heb ik absoluut nodig anders draai ik door. En ik ben van overtuigd dat het kdv goed voor L is, kan ie daar al zijn energie kwijt en geen mama die roept nee je mag dit niet en dat niet.

Vlekkengek, arm konijn :( En ja waar ik vandaan kom is het nu -6 overdag en -15 's nachts en het heeft gesneeuwd. Op zich is het wel lekker weer.

18. QMerelQ

QMerelQ Fanatiek lid

9 jul 2008
    4.276
    0
    0
    Madelief: ahaaaaa de hormonen nemen een loopje met je! Nee geintje, het komt heus allemaal goed!

Ik heb vandaag Vlek op bezoek gehad! Was leuk! Jp en S hebben elkar hun liefdes tekening en strijkkralen hartje uitgewisseld :D
    Maar oh Vlek, Jp was echt vervelend, jullie waren net weg en de bom barste hoor....hij was moe, merk dat hij beetje aan zijn max zit laatste week. Hopelijk komt dat door het weer en heeft hij niks onder de leden.
    Ik wil zonnnnnnnnnnnn vitamine D

Amarens: ben eigenlijk wel beetje benieuwd naar wat je zo vermoeiend vind aan L nu. Is hij druk? Huilerig? Slaapt ie slecht? Je hebt het wel vaker aangehaald, dat je t n lastige fase vind, maar was benieuwd naar wat je dan nu zo anders ervaart met L als met M.
    Oh, en Jp slaapt vanaf nieuwjaar zonder luier. Toen wilde hij het zelf. Daarvoor hadden we het al een keer geprobeerd, omdat hij steeds droog was en keurig snachts op het potje plaste. Maar toen ging hij begin dec naar school en hebben we het even laten varen nadat het paar keer in 1 week mis ging.
    Sinds 1 jan is het max 5x fout gegaan, en naar mijn idee puur omdat hij meer moe is dan 'normaal'. Is ook niet erg, maar liever niet he.
    Heb tegenwoordig van drynights zo'n matje onder zijn hoeslaken. Hij heeft wel waterdichte molton, maar dan heb je die ook gelijk in de was. Nu kan die blijven liggen, hoeslaken in de was en matje in de vuilnisbak.
    Er zijn nog veel kindjes die wel overdag droog zijn maar snachts niet hoor. Komt vanzelf wel! Al heel knap dat M ruim voor het naar school gaan overdag droog is!!

Meis: dat word binnenkort shoppen! Of heb je nog veel positiekleding liggen??

19. Amarens

Amarens VIP lid

24 dec 2009
    11.522
    3.770
    113
    Merel, tja M was veel rustiger dan L... Maar goed M was ook motorisch later dan L. L is pittiger, veel meer in beweging en is een klimgeit. Hij loopt nu al de trap naar boven, probeert uit zijn kinderstoel te ontsnappen (en het lukt hem aardig) en tolereert geen enkele beperking van zijn vrijheid (kinderstoel vindt ie dus vreselijk net als bed en box). Dan begint ie gewoon te brullen (heel erg gezellig tijdens het eten, wij kunnen al tijden niet meer normaal met z'n allen ontspannen eten want na 2 hapjes is L het zat en begint te janken en uit zijn stoel te klimmen). 'S nachts slaapt ie ook nog niet altijd door, bed vindt hij sowieso niks want dan voelt ie zich opgesloten. En overag slaapt ie als je geluk hebt max 1 uur nadat hij 30 min heeft geschreeuwd. Ik vermoed dat hij hier thuis zijn energie niet kwijt kan want op het kdv gaat het beter.

20. Amarens

Amarens VIP lid

24 dec 2009
    11.522
    3.770
    113

Deel Deze Pagina