Part I of the 12 Musketiers

Discussie in 'De mama's' gestart door Babbelbol, 31 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Babbelbol

Babbelbol Fanatiek lid

17 jan 2012
    4.226
    0
    0
    Zie je Merel: Perfect gedaan en helemaal passend op jouw mannetje... Jij kent hem gewoon het allerbeste en als vanzelf kies je de beste manier ♥ Super!!

2. LovingMom

LovingMom VIP lid

12 nov 2008
    8.094
    0
    0
    Secretaresse
    Gelderland
    Bb, zag je bericht nu pas! Je hebt pb terug!

Merel, lieve mama ben jij en stoere vent is jp! Sterkte vast voor morgen. Je hebt hem zo goed mogelijk "voorbereid" en het zal niet leuk zijn, maar beter zo vertellen dan niets zeggen.

Irritant inetten iphone :(

3. QMerelQ

QMerelQ Fanatiek lid

9 jul 2008
    4.276
    0
    0
    Dank jullie BB en LM! Ja, ik vroeg me ook gewoon af hoe jullie het zouden aanpakken en of jullie mijn methode 'verkeerd' vonden. Naar aanleiding van Lou Lou haar mening heb ik m toch ietsje voorbereid, en dankzij BB heb ik het toch kort en bondig gehouden.
    Toch fijn om jullie te hebben als sidekick!

Oh blerh....vammiddag had ik vrij, mijn ouders hadden vanmorgen opgepast. Ze waren enthousiast dat jk zo goed gegeten had. Ze eet normaal amper brood. Ja, ze had kaas en ook cervelaatworst (hier heet dat droogworst, kennen jullie dat woord?) gegeten!
    Haal ik haar net huilend uit bed, gespuugd. Kant en klare stukken worst en kaas, kon zo terug op het plankje :D.
    Of dat samen te vet is geweest??
    Maar merk dat ze bij het avondeten vaak grote happen gewoon doorslikt zonder kauwen. Doen jullie kleintjes dat ook? Ze heeft al veel tanden, maar kauwen lijkt ze geen zin in te hebben....
    Vraag me af of dat 'slecht' is....

4. Lou Lou

Lou Lou VIP lid

13 sep 2008
    5.182
    2
    0
    Mijn dokter heeft het toch echt gezegd! Ik wist dat dit van een KOPER spiraal wel zeker weten het geval is!!! Dat weet ik echt 100% zeker! Maar die met hormonen niet, mijn dokter zegt dat dat maar plaatstelijk hormoon afgeeft en dus geen eisprong voorkomt en dus wel een prille zwangerschap door kan ontstaan, maar als dat gebeurd kan het zich niet innestelen....dat is hoe hij het mij exact heeft gezegd:)

Top Merel:D

5. Lou Lou

Lou Lou VIP lid

13 sep 2008
    5.182
    2
    0
    2. De Mirena-spiraal
    Ruim 100 jaar geleden begonnen artsen te experimenten met het plaatsen van een zijden ring in de baarmoeder om een zwangerschap te voorkomen. Dit mondde 40 jaar geleden uit in de ontwikkeling van een spiraal. Lange tijd was de koperspiraal zonder hormonen, die een irriterende werking had op het baarmoederslijmvlies, de enige variant. Sinds een aantal jaren is Mirena op de markt, het snelst groeiende langetermijn-anticonceptiemiddel. Afgelopen jaar nam het gebruik van Mirena toe met ruim 10%.
    Evenals de pil bevat Mirena een hormoon dat te vergelijken is met progesteron (een hormoon dat door het lichaam zelf wordt gemaakt). Alleen is de dosering veel lager en werkt het plaatselijk. Het hormoon, levonorgestrel, kan de eisprong onderdrukken. Mirena zorgt er eveneens voor dat het slijm in de baarmoederhals taaier en dikker wordt; dit maakt dat de zaadcellen moeilijk in de baarmoeder kunnen doordringen.
    Het is mogelijk (het is onbekend hoe groot die kans is) dat een eicel toch bevrucht raakt. Waarschijnlijk is die kans groter dan bij het gebruik van de pil. Het hormoon van de Mirena zorgt ervoor dat het baarmoederslijmvlies niet in staat is om een eventueel bevruchte eicel te laten innestelen.

6. Lou Lou

Lou Lou VIP lid

13 sep 2008
    5.182
    2
    0
    En Merel, dankzij jezelf heb je wederom als topmama gehandeld!!! :D:D:D

7. Babbelbol

Babbelbol Fanatiek lid

17 jan 2012
    4.226
    0
    0
    Oh hahah aniet ver genoeg gelezen dus!! Nou ja, toch geen sex gehad in die tijd ;):p.
    Tja mijn gyn dat t bijna nooit voorkwam;)

Merel: Och erm wat sneu :( Ja het maagje kan wel reageren op vet...

8. vlekkengek

vlekkengek Fanatiek lid

8 jul 2008
    1.782
    0
    0
    veehoudster
    heb jullie dilemma''s over spiraal en CBspuit gelezen, maar er is niet zoveel blijven hangen :)

merel, iig goed gehandeld hoor !! even een luchtig gesprekje en idd dat ie dan terug mag spuiten is wel slim bedacht.

spiraal, geen ervaring mee gelukkig, alleen het idee van het inbrengen als je ongi bent al.

vanmorgen de boodschappen gedaan en vanmiddag wat met het paard gehobbyd, lekkere brounies gebakken en een knikkerbaan voor dochterlief in elkaar geprutst, lasagne gemaakt en nu lekker dwdd aan het kijken.

morgen onverwacht werken, ze hebben veel grafwerk dus even bijspringen, ach een paar uurtjes lukt nog wel denk ik.
    ben echt zo blij dat ik nu geen 9-5 baan heb, dat zou ik echt niet trekken nu denk ik :), we maken nu ook wel lange dagen maar ik kan pauze nemen wanneer en hoelang ik wil.

9. Amarens

Amarens VIP lid

24 dec 2009
    11.522
    3.770
    113
    Merel, ahhmmm dacht dat jullie vandaag naar het cb moesten :) Maar je hebt het hartstikke goed gedaan!!! Succes morgen. En misschien heeft Jk teveel gegeten en inderdaad te grote stukken?

Lou, begrijp je heel goed, ik moet dat ding ook niet. Wil sowieso geen vreemde objecten in mijn lichaam, dan maar inderdaad aan de pil ;) School, Ik had niet echt een vragenlijst voorbereid. Maar hierzo geven ze een keer per maand een rondleiding aan meerdere ouders tegelijk, ik was dus niet alleen. Ik denk dat je voor jezelf moet bepalen welke dingen je belangrijk vindt en dan op je gevoel afgaan. Succes!

10. Amarens

Amarens VIP lid

24 dec 2009
    11.522
    3.770
    113
    Lou, hoera voor het staan van M!!!!!!

Weet niet of het jullie opgevallen was maar onze M loopt 1 jaar achter qua motoriek. Het is vandaag getest en hij moet terug naar de fysio, zucht. Hoop dat ze hem kunnen helpen.

11. nemo1981

nemo1981 Fanatiek lid

10 jan 2008
    3.967
    0
    0
    Docente economie havo/vwo
    Randstad
    Kort:
    aahh amarens! valt toch wel mee? Tja hij was niet zo vlot met lopen toch, maar een jaar?? hij ging toch lekker met de meute mee van de glijbaan en trampoline? Misschien minder vlot dan gemiddeld, maar echt een jaar??
    Hoe stellen ze dat vast en wat gaat de fysio doen. bekijk het zo, fysio kan nooit kwaad. bewegingstips zijn nooit weg. al eens aan peutergym gedacht? Zelf geen ervaring mee maar misschien leuk. op speelse manier bewegen

12. Babbelbol

Babbelbol Fanatiek lid

17 jan 2012
    4.226
    0
    0
    Het enige wat ik zag was een heel mooi zacht mannetje met prachtige warme bruine kijkers, die mn hart deden smelten. En een heel beleefd boefje met eigenwijze bretels.

Ja hij was wat stilletjes en verlegen, en ik heb hem niet zien springen of rennen, maar ik vond het ook geen achterstand van een jaar eerlijk gezegd...
    Dus goed dat je er iets aan gaat doen, maar neem het ook met een korreltje zout meid... Komt echt wel goed met die kanjer van je!! Ik ben iig als een blok voor m gevallen ;):)♥

13. Lou Lou

Lou Lou VIP lid

13 sep 2008
    5.182
    2
    0
    @Ama, natuurlijk zal het wel goed komen met je mannetje, maar ik kan me heel erg goed voorstellen dat je toch schrikt en je er rot over voelt! Ik ben niet geweest natuurlijk. Op de foto's zie ik ook een heerlijk knap ventje! Meid het lijkt me echt zwaar om zoiets te horen! Hoe heb je dat zelf ervaren? Denk je er zelf ook zo over? Maak je je zorgen over M.? Ik denk dat hoe kundig zij ook zijn dat jij er toch echt een betere kijk op zal hebben, iig qua gevoel. Fysio, tja wat moet dat moet en vaak vinden kids het nog leuk ook. Net als ik vroeger :). Bij mij werd gezegd dat ik naar een LOM-school moest terwijl bij verder onderzoek alleen bleek dat ik een slecht kortetermijngeheugen heb (en nog steeds) en dat ik nog erg speels was, nou meid met mij is het ook (bijna :p) helemaal goed gekomen. Ik had een zeer goede betaalde baan en dat is volgens mij een van de grootste redenen waarom je op school zit. Mijn moeder had meteen het gevoel dat ze er naast zaten. Iig niet zoals dat ze op mijn 1e basisschool beweerde! Kortom mijn (toen nog hele jonge) moeder had gelijk en dat is puur moedergevoel vandaar dat ik vooral vraag...wat vindt jij? Zelfs 2 kindjes met dezelfde ouders zijn niet te vergelijken de een is sneller met dit en de ander met dat dus ik zou sowieso niet heel erg zwaar tillen aan hoe andere naar jouw kind kijken (wel fijn om de mening van andere te horen natuurlijk!) maar ikzelf zou er geen conclusie uit trekken. Probeer vooral naar je eigen moedergevoel te luisteren en help hem waar je kan, jij kent hem als geen ander en volgens mij zijn er standaard richtlijnen voor wat kindjes ongeveer moeten kunnen met welke leeftijd, dat heeft C. ook met haar spraak! Hele dikke knuff lieverd vertrouw op jezelf en M. en dan komt het allemaal echt goed :)

14. LovingMom

LovingMom VIP lid

12 nov 2008
    8.094
    0
    0
    Secretaresse
    Gelderland
    Goedemorgen!

Merel succes vandaag! En alvast een dikke knuffel voor JP!!

Am, ik heb je zoontje natuurlijk niet gezien maar kan me voorstellen dat je van zoiets schrikt. Sterkte!! Maar komt vast goed met dat ventje van je!

Vlek, ik neem aan dat jij niet meer rijdt toch?!?!
    Om nog te reageren op je vraag, het paard dat ik rijdt wordt 5 keer per week gereden. Dan blijft ze lekker los, anders is het net een plak ;)

Morgen moeten we weer met F naar het ziekenhuis. Nog een maandje en dan wordt ze 1!!! Zal dit dan de laatste keer zijn :D
    En morgen ook weer prikjes.

15. Amarens

Amarens VIP lid

24 dec 2009
    11.522
    3.770
    113
    hiep hiep hoera, j van harte gefeliciteerd met je eerste verjaardag!!!!!!

16. vlekkengek

vlekkengek Fanatiek lid

8 jul 2008
    1.782
    0
    0
    veehoudster
    J, van harte gefeliciteerd met je allereerste vejaardag, maak er een groot feest van !!!

amarens, kan me vorstellen dat je ervan geschrokken bent, ik kan me ook haast niet voorstellen dat ie een jaar achterloopt :( hopenlijk bied de fysio uikomst !!

LM ik rijd niet meer idd, vanaf 16 wkn zat het gewoon niet lekker meer, 2 x per week longeer ik hem nu en af en toe de bak slepen. blijven z''n billen lekker in vorm ;)
    als ik mijn paard 5x pw zou trainen zou ie heel chaggie worden, maar warmbloeden hebben dit gewoon nodig, wel knap dat het je lukt met 2 kinderen om 2x pw te rijden.
    wel spannend dus morgen, hopenlijk is alles goed en hoeven jullie neit meer teug te komen.

merel, succes vandaag, zal vast goed komen.

BB, maak jij eigenlijk nog lakentjes en zo ?? en die maxicosi kap, wil je die nog maken ??

dadelijk naar de vk, ben benieuwd of ik weer een echo krijg omdat het hartje met de doptone niet te vinden is, zoals gewoonlijk.

17. Babbelbol

Babbelbol Fanatiek lid

17 jan 2012
    4.226
    0
    0
    Er is er 1 jarig hoera hoera!!!!
    Dat kun je wel zien dat is J!!!!
    *
    Zomaar ergens midden in het bos
    Zat een kleine giraf op het mos
    Hij had een grote lach op zijn snoet
    Want hij wist: Ik heb het goed!
    Al een jaar lang mag ik genieten
    Van een stoere papa en 2 lieve grieten
    Iedere dag weer is daar een warme plek
    Voor een klein giraffenventje met een lange nek
    Kusjes, knuffels, lekker eten en lol
    staan op mijn menu in het giraffenhol
    Vandaag is dus heeeeeel bijzonder dacht hij
    Want al een jaar lang voel ik me zo blij
    Eigenlijk wil ik iets voor ze doen
    Wacht! ik geef ze allen een dikke zoen!
    En dus ging hij op pad, de lieve schat
    Op weg naar hen die hij zo lief had
    Maar eenmaal aangekomen bij het hol
    Sloeg zijn giraffenhartje op hol!
    Niet zij, maar HIJ kreeg een dikke kus
    Van papa. mama en grote zus!
    Wij zijn zooooo blij met jou, lieve schat!
    En hij wist niet meer hoe hij het had
    Overladen met liefde, lekkers en hiep hoeraaaa
    Met veel kadootjes en hopjesvla
    Voelde girafje zich dankbaar en blij
    En papa, mama, zus net als hij
    *
    Gefeliciteerd lieve J.,, je bent nu 1 jaar
    Een hele fijne dag vandaag met elkaar!!!!

18. Babbelbol

Babbelbol Fanatiek lid

17 jan 2012
    4.226
    0
    0
    Helemaal mee eens! Mooi verwoordt meissie ♥

LM: oooooh en dan laatste keer in het ZKH?? Wat doet ze het goed he!! gisteren keek ik one born every minute en er was een mannetje dat helemaal slap uit de buik kwam. Duurde zo lang voor hij ademde en moest ook even geholpen worden. Ik heb gehuild:$ en ik moest zo terugdenken aan jou en je meisje... Alles kwam goed, maar wat is dat heftig. Komt zo hard aan....

Vlek: Veel plezier bij de VK!!! Ik ben benieuwd of ze t hartje vinden van je kleine eigenwijsje :D:D

19. Babbelbol

Babbelbol Fanatiek lid

17 jan 2012
    4.226
    0
    0
    Ooh en ja ik maak dat nog en wil nog steeds die kap voor je maken!!

20. LovingMom

LovingMom VIP lid

12 nov 2008
    8.094
    0
    0
    Secretaresse
    Gelderland
    Lieve J van harte gefeliciteerd met je 1ste verjaardag!!!

Deel Deze Pagina