Maar soms komen gedachten aan KISS weer naar boven. Daan kroop ook niet, wilde echt NIET op z'n buik, maar kwam achteraf door kiss (zere nek). Als ik dan zie hoe Saar ligt te brullen als ik haar op haar buik leg... Maar is nogal ongegrond. Verder lijkt ze in niks op Daan, hoe hij toen was. Maar dan lees ik weer kenmerken van kiss en als ik dan 1 herken, ben ik gelijk weer van slag.
Goedemorgen dames, iedereen genoten van het zonnetje gister?? ik niet echt moest werken en flink overwerken jeeee al die gekken gaan eten bij de mc en daarna nog even voor de hele familie ijs bestellen, ijs was niet aan te slepen zo erg dat het niet eens voldoende tijd had om beetje hard te worden!! Hier alles goed, laatst dus schilder geweest, ml heeft de kamer van T nu klaar meubels staan er in hij slaapt er ook al, en nu door voor onze kamer en dan babykamer. zaterdag hebben wij een schutting tussen buren en ons gezet en tuin beetje gedaan. tuinset weer na buiten ook wel weer lekker. En zojuist een vakantie midweek weg geboekt ooooh we zijn er echt aan toe we gaan de week na hemelvaart dus tussen hemelvaart en pinksteren in heerlijk. we gaan naar het wel bekende palingsounddorp hiii. Sorry voor mijn ego berichtje maar het ontbreekt me gewoon aan tijd jaaaaaa ik en baal er verschikkelijk van echt kom tijd te kort op een dag jeee wat druk met van alles en nog wat, geloof dat ik last heb van schoonmaakdrift zelfs de luxaflex staan in een sopje zo erg is het al. (en nee ik heb genoeg aan mijn eigen huis hiiiii) iedereen een fijne dag tot snel kuskus
@Merel Dikke knuffel! zo herkenbaar allemaal, ik blijf het zeggen!!Het zal echt een fase zijn etc. Maar toch...het is af en toe wel even zwaar vermoeiend! Hier merken we dat bepaalde regels als: we praten op een normale toon (en niet huilerig/jengelig) en als we iets willen ,vragen we het netjes! eigenlijk niet meer gehandhaafd worden. Dus we zullen weer opnieuw de regels in moeten voeren. Hier vandaag al weer paar aanvaringen gehad met veel huilen en driftig zijn. Ze is op dit moment niet echt te bereiken. Maar wel lekker dat jullie straks even eruit gaan en met vrienden kan dat heel gezellig worden!! Verhalen uitwisselen, etc. Lucht vast op en ondertussen heerlijk bijkomen! @Nemo Aah een buikje al!Leuk! Wat raar dat S. al zo'n ogentest op die manier moet doen...haha, moet ze wel heel snel woordjes kunnen zeggen. Ze ziet ze wel, maar kan ze niet benoemen Wat lief dat ze al mama zegt!!! Ja en kruipen hoeven ze nog niet te kunnen hoor, hier op CB zeiden ze dat het met 14/15 maanden wel ongeveer moest gaan gebeuren. Dus...dan heeft ze nog even. Het criteria is hier op het CB dat je je kind moet zien ontwikkelen. Hoe klein ook het stapje is, ze mogen niet stil blijven staan (figuurlijk dan he)Dus als ze minder snel gaan, vragen ze wel of je ontwikkeling ziet. @Amarens Wat leuk dat L. nu loopt!! en je nachten zijn dus ook rustig gebleven, fijn! @Meis Doe lekker rustig aan! en, met die zon, dan begint de voorjaarssschoonmaak te kriebelen...hier wel tenminste hihi. Zo, ML is vandaag thuis. Die is net bij de kaakchirurg geweest voor het trekken van 2 kiezen. Hij heeft M. naar psz gebracht, vond ze helemaal geweldig! Hij is er nog nooit geweest met haar namelijk. En nu...even rust! Zwaai allemaal!
ben weer terug !!! het was super, leuk huisje, mooie omgeving. alleen was H op zaterdag compleet van slag, dat was iets minder, constant huilen en s'nachts niet willen slapen. maar goed de vrijdag zondag en vanmorgen waren heel leuk. we gaan zeker nog een keer terug. las van alles over niet willen kruipen en jongetjes die achter het behang horen, niet alles bijgelezen, dit komt nog ! nu weer zien dat we alles op z'n plek krijgen en morgen de wasmachine maar aanslingeren
He, Vlek: jullie hadden super weer zondag he!! Ohhh wat was het lekker warm bij ons in de tuin in de zon uit de wind.....vandaag zonder zon toch gelijk weer frisser. Hebben jullie nog leuke dingen gedaan? Mooie omgeving is dat he... Die heuvels die missen we hier dan weer. Meis: ohhh lekker druk druk dus. Tja, Nederlanders slaan ook altijd beetje door he, gelijk aan het ijs als het een keer boven nul is! Maar doe maar rustig aan, neem je mama momentjes he! Madelief: ohh je herkent het dus....helaas..... IK hoop ook dat het een fase is en dat het heeeeeel snel omkeerd!! Moet zeggen dat we vandaag samen een goeie dag hebben gehad! Fieuw,...... Werd tijd! Hij heeft een paar lichte 'ik ga nu weer driftig worden' momentjes gehad, maar heb gelukkig die momenten kunnen ombuigen voordat het weer mis ging. Hij heeft gisteren zon driftbui gehad dat ML hem speelgoed s gaan ontnemen en dat maakte indruk. Maar in eerste instantie boeide het hem niet en brulde hij gewoon door. Toen hij in de gaten kreeg dat ML het meende en het volgende stuk speelgoed pakte omdat hij niet stopt met krijsen, toen werd hij stiller. Maar ML heeft zijn brandweerauto, kraanwagen en treinbaan ingenomen. Jp vertelde na de lunch aan zijn juf dat papa speelgoed had gepakt en dat als hij lief zou zijn hij het weer terug zou krijgen. Juf beaamde het richting hem dat dat inderdaad zo werkte. Nou, hij heeft zich inderdaad keurig gedragen, goed gegeten vanavond en hij was LIEF! Dus de brandweerwagen is terug verdient, en hij had zelf al een plan gemaakt dat hij morgen de kraanwagen terug kan krijgen, en als hij extreem lief is zijn treinbaan, want die wil hij als eerste terug.... We zullen zien! Anyway,geestelijk ben ik dus weer op de been....maar heb t sinds gisteren in mijn rug.... we waren gaan zwemmen, en ik heb jk voorovergebogen staan aankleden. En dat is funest voor mijn rug. Kan het vandaag dus bezuren.... Oh, en jp heeft dus echt watervrees.....heeft gisteren in het zwembad alles bij elkaar geschreeuwd dat hij eruit wilde. Alleen pierenbad, kleine glijbanen waar hij zich halverwege op wegdraait zodat hij geen water in zijn gezicht krijgt...... Het is waardeloos, en verwijt mezelf nu dus dat ik niet met hem op babyzwemmen/peuterzwemmen of wat dan ook ben gegaan....
NIET DOEN, het kan nog heel goed maar je zou wel actie moeten ondernemen. Bij L in de dreumesgroep zit een jongen van een jaar of 5 die echt een enorme watervrees had. En ik moet zeggen het gaat echt super met hem. Zijn moeder heeft het laatst over zwemlessen gehad. Maar ik zou niet al te lang wachten met Jp, hoe ouder hoe moeilijker het wordt.
merel, kan idd nog. bij S in de babygroep zat ook een ouder jongetje die het totaal niets vond, maar dat is later allemaal goed gekomen, miss even kijken of je dit ook bij jullie zwembad kan, even met een peuterklas meezwemmen zodat de watervrees iets verdwijnt en hij op zwemles kan. hihi en als ze wat terug kunnen krijgen kunnen ze opeens wel lief doen he, zoooo frustreren ik denk echt dat het een fase is, en met combinatie dat jij ook gefrustreerd bent dat je thuiszit botst dat aan alle kanten. ja echt van alles gedaan, lekker in de jacuzzi gezeten , naar pretpark de valke.nier geweest, met de miljoe.nenlijn (stoomtrein) meegeweest, in de gemeentegrot van valken.burg geweest, naar het drielandenpunt geweest, getourd door het mooie landschap, pannekoeken gegeten bij een watermolen, nog naar de kalkafgraving geweest waar ML de kalk voor de ligboxen van de koeien vandaan heeft. lekker veel gezien en gedaan dus, maar we gaan zeker nog een keer terug.
Zie het eigenlijk totaal niet zitten om met jp nog in een peuterbabygroep op zwem'les' te gaan.....zie m al zitten tussen die kleintjes.....nee, ik probeer het liever zo zelf met meer zwemmen en douchen op een punt te krijgen dat hij water in zijn gezicht niet meer als iets 'engs' ziet. Hij hoeft van mij echt niet al los in het zwembad te kunnen drijven, maar wel die paniek kwijt zien te raken. Zweminstructeurs zijn er beter op getraind om m iets te leren als wij lijkt me. Dus hoop dat hij t.z.t. ook luistert en zo ook angsten overwint. Mocht het nu na bijv 5x met ons zwemmen alleen maar erger of niks verbeterd zijn kan ik nog altijd informeren toch? Maar wil wel graag met JK p peutergroepje gaan, dan hoop ik het bij haar voor te zijn.... Vlek: oh, nou super veel gedaan!! Wij zijn ook met miljoenenlijntje gegaan, toen thomas dag daar was. En Valke.nier willen we ook nog eens keer heen. Er is ook sprookjesbos in Valken.burg toch? Of bestaat dat niet meer? Goed weekend geweest dus!! Fijn, lekker weer opgeladen. En H dus ook duidelijk moeten wennen....ben erg benieuwd hoe dat met JK zal gaan als wij weekend weg gaan....volgens mij krijst die ook alles bij elkaar als ze in andere omgeving moet slapen...
Ik las net dus dit: Niet te snel naar zwemles Meestal groeit een kind er langzaam overheen. Het is in ieder geval belangrijk om een kind met watervrees niet te snel op zwemles te doen. Het liefst pas met 6 jaar, maar zeker niet voor de 5e verjaardag. Laat ze maar lekker spelen als ze dat willen. Een kind dat te vroeg de schoolslag moet leren, zou ook nog wel eens in de war kunnen raken, waarmee je ze nog verder van het doel afbrengt.
Nee, maar als ie watervrees heeft dan lijkt het mij sowieso niet verstandig om hem nu op zwemles te doen. Daarom zaten de ouders van dat jongentje juist in het groepje van L. Boeiend dat het allemaal kleine kindjes zijn, zij hebben hun zoon met een paar maanden van zijn watervrees af geholpen. Zijn broertje zwemt ook samen met L dus je zou ook kunnen overwegen om Jp en Jk in 1 groepje te doen. Komt goed!
Ja thanx voor je advies! Ik zou dat op zich wel kunnen doen, maar moet je weer met 2 ouders voor zijn lijkt me.... Maar inderdaad, heb net allerlei tips en trics gelezen en die gaan we komende weken eens proberen toe te passen. ML is wel waterrat en gaat ook vaak met JP in bad. Je gezicht proberen te wassen zonder je handen te gebruiken was er bijv 1. En ene oor in water dan het andere oor in het water. Misschien duikbril erbij? Dat deed hij nl van de zomer wel! Toen heeft hij buiten in het bad meermaals met duikbril op zijn gezicht in het water gestoken. En dan in het zwembad rennen in het ondiepe water, jezelf onder laten duwen zodat kind ziet dat je door opwaartse druk weer gaat drijven. Enz....wel allemaal dingen waar je zelf niet snel aan denkt, tenminste ik niet. Maar ik heb zelf ook lichte watervrees. Ik steek mijn kop dus ook niet onder water. Dat heb ik te danken aan een middagje schoolzwemplezier wat me bedorven werd doordat ik tijdens het springen in de golven van het golfslagbad werd ondergeduwd door jongen, en toen heb ik me zo erg verslikt dat ik werkelijk dacht dat ik stikte...sindsdien heb ik dat. Dus aan mij heeft jp niet zoveel, duiken zul je mij niet zien doen, krijg het al benauwd als ik bedenk dat hij straks op zwemles moet wak-zwemmen....
Net een verhaal getypt, alles weg, fijn Vlekkengek, jullie hebben genoten!!!!! en het weer was ook goed. Meis, jullie zijn druk met verbouwen, zeg, moet daar niet aan denken. En veel ijs verkocht laat die zomer maar komen! Ik heb hier iemand al in korte broek zien rondlopen, gekken zijn dat. Madeliefje, hoop dat ml niet veel last van zijn mond heeft. Nemo, ik zou het toch met cb bespreken, je moet daar toch binnenkort heen dus waarom niet? Merel, las dat jullie leuke plannen met meivakantie hebben. En wat goed dat het beter met Jp gaat, ml heeft dus de oplossing gevonden?
Amarens: ja, wie weet is dat de beste 'straf'methode.... Naja, misschien overdrijf ik zelf wel alles hoor, dat mijn zoon een kleine tiran is, en dat hij watervrees heeft enzo.....ik weet het soms ook niet meer, misschien fok ik de boel wel zelf zo hoog op omdat ik continu bovenop m zit.... We wachten maar af, heb mezelf ook voorgenomen om alles wat lichter te proberen te zien, al zal dat niet altijd 1 2 3 lukken....
Hahahahaha, Merel, ik heb toch echt geen watervrees maar ik duik echt niet graag, heb een hekel aan nat haar dus hou mij hoofd vrijwel altijd boven water. Voor hun zwemdiploma moeten de kinderen onder water kunnen zwemmen dus M doet zijn best maar, hij vindt het prachtig. Als jullie met 2 kinderen willen zwemmen dan is het inderdaad handig om het met z'n tweeen te doen. Gezellig zondagochtend zwemmen Nee, jullie moeten doen waar jullie jullie goed bij voelen, regelmatig met Jp oefenen is ook goed en in de zomer een badje buiten?