Rasp, heel begrijpelijk, ik herken het omdat wij ook zoooooo met het eten van L zaten. Hier is het helemaal goed gekomen, sterkte. Vlekkengek, tja de ogentest ze gaan een paar plaatjes aanwijzen en S moet dan zeggen wat het is. Het is wel handig om de plaatjes even thuis door te nemen en benoemen. Komt goed! Nemo, heel erg netjes van S!!!
CB S weer goedgekeurd! Succes bij de fysio. De ogentest heb ik nog nooit hoeven te doen, is ook pas bij 3 jaar dan? Driftkikker Hier ook 1 hoor vlek, en ook ik herken het van mezelf
giraf, ogentest is bij 3 jaar 1 mnd amarens, waar kan ik die plaatjes vinden, site van CB ?? ik zal het groene boekje even opgraven kijken of ik daar iets in kan vinden
Vlek als ik google op -plaatjes ogentest cb- kom ik op verschillende plaatjes uit? dus ik kan je er ook niet bij helpen.... misschien inderdaad in het groene boekje, dat ze daar in staan om te oefenen?
Dan gaan we nu alvast beginnen met oefenen, laat ik ze die hele lijst met plaatjes exact uit haar hoofd leren.... en dan maar hopen dat ze komend jaar de plaatjes niet gaan veranderen
Giraf, men zegt dat het hele oude plaatjes zijn, hahahahaha. Ik zou maar vast beginnen met oefenen met die fluitketel Er is trouwens nog pas geleden een topic over geweest http://www.zwangerschapspagina.nl/peuter-kleuter/382616-ogentest-cb-3-jaar-waardeloos.html
hihi ik snap het topic helemaal! Ik denk niet dat I weet wat een fluitketel is.... (en is het een sleutel of een moskee? 4e rij, 4e plaatje van links )
Bij ons op cb checkten ze eerst hoe daan de plaatjes zelf noemde. fluitketel wist hij niet. hij zei: voor een bakkie koffie dus toen hij dat ook zei vanuit de verte wisten ze dat hij goed zag..
geoefend, en ze noemde alles naadloos op, alleen later begon ze te draken en alles een andere naam te geven , nu maar hopen dat het morgen goed gaat. giraf, hihi S weet helemaal niet wat een moskee is, een kerk wel maar daar lijkt de sleutel niet op, plattelandskind he wel een goede fantasie trouwens om daarin een moskee te zien net een ander autostoeltje opgehaald, waarbij de gordel een rol speelt.
Maar is dat zo?? Kan het echt nog als het streepje niet donkerder is? Is het dan geen vals-posi of VMK??? Ach ik weet dat ik niet moet klagen. jij hebt al vele rondes meer geduld moeten hebben ne teleurgesteld geweest... Maar het verdrietige is dat ik nu weet dat het de komende maanden niet gaat gebeuren... En dat voelt gewoon even heel pijnlijk en moeilijk. Dat ik niet gewoon aan een derde kindje "kan" beginnen wanneer ik dat wil, maar dat ik weer moet wachten op een onzekere toekomst of iets van buitenaf... Ik ben superblij met die baan, echt waar, maar ik had hem liever volgend schooljaar gehad na mijn WW Dan had ik nu in alle rust nog even zwanger kunnen zijn en daarna lekker aan de slag En dan weer nog meer maanden later de operatie Ja ik zeur, maar ML snapt er echt niks van en ik moet t effe kwijt Jeitje dat is niet fijn zo met de kindjes. Moos en Pip waren ook zo aan t stieren joh. Pip huilde om ALLES de hele dag door en Moos was STOUT nu even pedagogisch grofgeschut er op los gelaten en het gaat alweer een heel stuk beter gelukkig!! Ama: Er is nog niks zeker o het werk... Even afwachten. Fijn dat t eten beter gaat! Heb je al een definitieve keuze gemaakt voor de BS? Vlek: Ja BZV was indd leuk!! En jij goed geoefend hahaha ach ze zijn die eigenwijsjes wel gewend op t CB niet? Ik moet ook morgen met Moos en Pip!! LM: Lekker feestje en BBQ!!! Genoten? Rasp: Ja ik wacht nog even af indd. Aaaaah meid jij hebt t ook niet makkelijk Ik leef echt zo met jou en Giraf mee!!! Hier nu ook al een week lang slaap-drama. Nou: Je kunt me wegdragen hoor!! En mevrouw gaat niet weer lekker slapen na een borst, nee ze gaat dansen en springen en kruipen en staan en naar alles wijzen en vragen: "dat?" en dan heeel luid: dat dat dat dat dat! Te roepen hahahaha. Drolleke. Komen jij en Giraf maar een weekje hier, dan worden we door ML verwend En jaaaa als je er middenin zot voel je je zo ongelukkig. En dan als t weer beter gaat is alles weer goed ♥ Nemo: Fijn meid!! 440 is netjes toch? All: Moos liep vandaag ineens bloot in de tuin: Had ie gepoept!! Zo raar? Was wel dun en hij zei dat hij buikpijn had, maar zo gek! Normaal gaat ie wel piepen als ie enorm moet, maar nu niet Oh en zit hij de lichtknop te aan-uit-aanen in de slaapkamer (het is licht buiten) zegt ie: Hij doet t niet!! Ik kan de donker niet aan! WHAHAHAHAHA ik lag op de grond wat een lekkertje!!!
440 is zeker netjes, maar ff wennen na 500 in 2 weken hier ook even rigoureus met onze peuterpuber!!!! Werkt wel gelukkig. kus schatten van me! Snap niet wat er met me is. hopelijk gewoon zenuwen voor woensdag
He! Gisteren een vrije dag gehad, thuis en vrij van ZP . Jp heeft gisteren met de ziel onder de arm gelopen, hij verveelde zich stierlijk....heb uiteindelijk om 16:00 uur gevraagd of het buurjongetje (dat wél al naar school mag) zin had om een uurtje te komen spelen. En van 16-17 uur heeft hij al zijn energie eruit gegooid. De mannekes hebben samen van de glijbaan in het zwembadje geroetjst, ik geloof wel 100x! Het zwembad was zowat leeg toen ze uitgespeeld waren. Scheelde mij weer met leegmaken. Jk heeft gisteravond de eerste uurtjes liggen spoken. Ze heeft haar 4e kies door, misschien dat ze beetje tandpijn had. Ze wil ook geen tandjes poetsen laatste dagen. Verder druk weekend gehad met bezoekjes her en der. Kortom family-time! BB: He wat jammer nou!! Had het je zo gegund. Ook vanwege de nieuwe baan enzo. Even die verrassing dat je geen extra keuzes hoeft te maken, maar dat die al voor je gemaakt is! Maar wie weet, het is nog niet 100% dat deze ronde voorbij is he! Geen bloed geeft moed zei Giraf altijd. Vlek: ohhh die S. Zo was jp precies toen ik bijna uitgeteld was van jk! Echt niet te harden, toen heb ik ook vaak jankend op bed gelegen van ellende dat ik niet meer wist wat ik met hem aan moest. Maar het komt goed echt waar!!!! Ze is ook slim, en ver voor haar leeftijd, dus ze weet waar jou zwakke punt ligt nu. En daar maakt ze lekker gebruik van om haar zin door te drijven. Hopelijk keert het tij snel voor je!! Rasp: oei een J die niet lekker in zijn velletjes zit......hier spookt Jk gek genoeg (voor ons fijn genoeg) alleen voor 23 uur. Daarna is het stil. En bij haar is het meestal ook aandacht heb ik het idee. Gisteren brullen, ik neem haar mee naar beneden. Ligt ze tegen ML aan te grinniken, pakt hij haar op om weer naar bed te brengen, begint ze en partij te gillen! Werkelijk.....aanstelstertje. Hopelijk zijn het bij J dan maar de tandjes, dan heb je dat maar weer gehad he... En anders donderdag toch je onzekerheden/ongenoegen op het CB even melden. Wie weet wat voor tips zij nog hebben he! Sterkte!! Nemo: jij ook niet lekker in je vel? Kan me voorstellen dat je tegen morgen opziet. Probeer aan donderdag te denken. Dan heb je alles achter de rug, en hopelijk daarna ook snel vooruitgang met je neus! Hoop dat het je meer lucht geeft en minder verkoudheden!! S goed gegroeid las ik, kanjertje!! Ogentest CB. Wel lachen ja die plaatjes. Jp maakte er ook zijn eigen benamingen bij. VP vertelde dat ze ooit zo erg moest lachen, een klein jongetje had ooit "elektrische waterkoker" gezegt tegen de fluitketel. Welk kind ziet thuis nou nog een fluitketel?? Het gaat erom dat ze weten wat er te zien is, en niet de benaming. Ik dacht ook gelijk: he gets, die kindjes van de andere musketiers zijn nog jong! Jp kreeg vorige week ook ogentest, maar met echte cirkels met openingen erin!! Schijnbaar moeten ze die kaart tegenwoordig als eerste doen. Zijn veel kinderen die moeite hebben met aangeven waar het openingetje zit, en daardoor beter zijn met plaatjes. Verder ben ik het even kwijt......iedereen die ik vergeet, sorry alvast! Hopelijk loopt het bij jullie allemaal lekker!
Oooooh Jp is echt toe aan school!!!! Fijn hoor, dan is de stap ook makkelijker lijkt me Maar nu even doorbijten! Ooooh Jk ook aan t spoken? Gelukkig alleen voor 23:00. Ogentest: Moos doet ook steeds die met de openingetjes. Die vindt ie leuker hahaha. zal eens vragen of ie die ook mag doen straks Hihihihi ja die plaatjes: Moos weet niet wat de kan is... Ik zeg steeds: Drinken, maar hij onthoudt m niet En de hond/paard is nu leeuw geworden hahaha
Hihi, hij komt er wel uit hoor! Vond het heel grappig uitzien toen jp met die piratenbril met 1 hand richting ging aanwijzen, beetje ongecontroleerd hihi. Moos komt er wel uit hoor, niet teveel mee bezig zijn. He, wanneer kun je met je nieuwe baan beginnen? Moet je eerst zzp-er worden en je inschrijven bij KvK? Of is de baan intern bij een instelling die nu een 'baan creeëren' voor die workshops? Neem aan dat je mag/gaat 'rondreizen' naar scholen KVD enz die daar vraag naar hebben? Sorry voor alle vragen, ben gewoon benieuwd! PS: mijn moeder vond het geborduurde stofje super mooi!! Moet alleen nog steeds stof bestellen. Zat ook met vraagje... Ik had hele gave patchwork stof gezien, beetje pip-achtig, maar bedacht me dat je dan wel rekening moet houden met rolbreedte toch? Ik bedoel, als je de rol van 140 cm voor je houd en hem dan afrolt, zo is dan toch ook de stof bedoelt he!?? Ik wilde 140 cm in de lengte nemen, maar dan staat het patroon natuurlijk omgedraaid of niet? Ben daar zo'n drol in, ik koop altijd gewoon, en dan denk ik pas. Maar wel zonde met dure stofjes natuurlijk.....dacht BB weet dat wel