Part I of the 12 Musketiers

Discussie in 'De mama's' gestart door Babbelbol, 31 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. giraf

giraf Niet meer actief

Ik had het gehoord op de radio van die ah actie :( inderdaad te schandalig voor woorden!!

En zeker ga ik stemmen, ik stem al vanaf het moment dat ik stemrecht heb :) Na mijn werk ga ik gelijk door naar de hokjes....

Pasen zal in huize giraf ergens deze dagen vallen, we zijn nu nog aan het eieren zoeken ;):D

2. Babbelbol

Babbelbol Fanatiek lid

17 jan 2012
    4.226
    0
    0
    jazeker ga ik stemmen! altijd!

3. nemo1981

nemo1981 Fanatiek lid

10 jan 2008
    3.967
    0
    0
    Docente economie havo/vwo
    Randstad
    Ik mag al bijna naar huis!
    (en dan snel stemmen)

4. QMerelQ

QMerelQ Fanatiek lid

9 jul 2008
    4.276
    0
    0
    Hi,

Nemo, blij toe dat je weer wakker bent! En al naar huis, jippie! Heb je mensen thuis die je vertroelen??? Hopelijk snel die tampons uit je neus!

Stemmen, ja!
    Heb het jaren verzuimd omdat ik me er niet in verdiept had, maar dit jaar wel. En vind het eigenlijk best leuk ook. Heb stemwijzer 2x gedaan, veel debatten gezien, en nog een keer de beredeneringen van de partijen om de stelling in stemwijzer gelezen en beoordeeld. Kortom best veel huiswerk voor een stem-leek....:)
    En dan is het maar afwachten welke partij de economie weer een boost kan gaan geven....of een voorzetje doet. Want dat is wel waardoor ik me er in ben gaan verdiepen nu....

Verder druk op t werk, veel tekenwerk, wel altijd leuk, maar áltijd last minute werk hier. Naja....we ploeteren verder....zit nu wéér iemand van de bank hier....:(

Meis: hoe ist met jou mannetjes??? t al beetje beter eraan, en ML ook alles goed doorstaan?

Cinna: joehoeee, afspraak bij VK staat, spannend en leuk weer!!

5. nemo1981

nemo1981 Fanatiek lid

10 jan 2008
    3.967
    0
    0
    Randstad
    Hé! Hup, kletsen jullie. ik verveel me :p

6. Babbelbol

Babbelbol Fanatiek lid

17 jan 2012
    4.226
    0
    0
    oh merel nu ben ik wel heul benieuwd naar je stem:) ;).
    nemo: sorry moest eten :)

7. nemo1981

nemo1981 Fanatiek lid

10 jan 2008
    3.967
    0
    0
    Randstad
    Dat kan niet BB :p
    Ben ook wel benieuwd wat iedereen stemt maar kan ook fel zijn in politieke discussies, dus kan er beter niet naar vragen :)

8. Babbelbol

Babbelbol Fanatiek lid

17 jan 2012
    4.226
    0
    0
    whahahaha ben daar heel open in. ik stem altijd sp of pvda. nu pvda.

9. nemo1981

nemo1981 Fanatiek lid

10 jan 2008
    3.967
    0
    0
    Randstad
    Idem, nu ook PvdA
    (mijn tante heeft in de Tweede Kamer gezeten voor PvdA, dus hoort ook een beetje)

Maar vond de stemwijzer echt héél slecht. Mensen stemmen tegenwoordig alleen nog op standpunten, terwijl de meeste punten tot compromis vergaan tijdens de onderhandelingen. Je moet veel meer vanuit je principes denken (vind ik). Ik ben een echte linkse, dus inderdaad SP of PvdA.

10. vlekkengek

vlekkengek Fanatiek lid

8 jul 2008
    1.782
    0
    0
    veehoudster
    oh ooow hier zit een rechtse.

vandaag cda gestemd, zat te dubben tussen vvd of cda, maar cda heeft het dit jaar net gewonnen.

ik vind dat links altijd te sociaal is, en daardoor teveel geld uitgeeft wat er niet is, bezuinigen moet nu eenmaal omdat anders onze kinderen ervoor opdraaien en tot hun 70e moeten doorwerken (bij wijze van spreken dan he)

maar ieder zijn eigen keuze en eigen stem, ik hoop stiekem op een kabinet met vvd,pvda en cda, maar nu de eerste 2 elkaar voor rotte vis uitmaken ben ik benieuwd wie er gaat winnen.

vandaag bij de drukker geweest voor het geboortekaartje, morgen een afspaak om alles door te spreken, dus ben benieuwd of ze hem willen drukken BB, hoop het wel. er moet nog wel iets aan veranderd worden, maar na morgen weet ik of dit zin heeft.

11. Meis85

Meis85 Fanatiek lid

27 dec 2008
    4.141
    1
    0
    Nemo, hoe ist??? Niet veel last van narcose??

Hier alles goed gegaan was poliklinisch en zo gepiept al had hij wel veel pijn.
    T en F ja echt fit zijn ze niet.

Stemmen ja ik ga ook altijd, en ja wat ik stem ja ik ben er ook niet zo moeilijk mee maar stem vv.d (beter voor mn knip :))

12. nemo1981

nemo1981 Fanatiek lid

10 jan 2008
    3.967
    0
    0
    Randstad
    Vroeger bij maatschappijleer kwam uit alle vragenlijsten links. Sommige losse standpunten van rechts zijn best okee, maar wat ik zei, gaat mij niet om de standpunten maar basisprincipes...

ik vind dat rechts idd beter 'lijkt' voor de portemonnee, maar als ze een belastingverlaging voor werkenden willen, moet er echt ergens anders iets bezuinigd of duurder worden. Dat laatste merken we allemaal, die belastingverlaging treft vooral de (zeer) rijken.

ik ben nogal van het 'wij'

maar zucht, adem halen, ieder zn.mening Haha!!

13. Babbelbol

Babbelbol Fanatiek lid

17 jan 2012
    4.226
    0
    0
    Nemootje ik ook hoor! En ik snap heel goed dat mensen met een goed tot zeer goed inkomen rechts of midden stemmen. En met een eigen bedrijf ook.
    Maar ik zou het mezelf erg moeilijk maken in de knip als ik VVD zou stemmen ;) Met ons net modaal inkomen :D En zoals ze al zeggen zullen wij t dan het hardst voelen. Ja zou wel gek zijn niet? :p
    Maar buiten dat al, ben ik gewoon echt een linkse rakker. Ik ben gewoon heel erg met mijn medemens bezig en vooral veel in de zorg/welzijn gewerkt. En bezuinigen op zorg is het ergste wat je kunt doen in mijn ogen. :)

14. Meis85

Meis85 Fanatiek lid

27 dec 2008
    4.141
    1
    0
    Denk ook dat het belangrijk is te stemmen wat voor iedereen zelf het beste is.

En bezuinigen in de zorg en dan met name topbobo's bonus ed lijkt me goed, denk dat alles wat wij alles wat je betaald aan premie ook echt naar zorg moet gaan en zorgverz horen geen winst moeten maken.

Maar wij hebben nergens recht op, dus als ze ook nog iets van salaris afhalen kan ik de tent wel sluiten hier.

15. nemo1981

nemo1981 Fanatiek lid

10 jan 2008
    3.967
    0
    0
    Randstad
    Denk dat wij vriendjes moeten worden BB :p

Oh dat waren we al!!! :D
    Maar dat zijn jullie allemaal!!!! Links/rechts dik/dun etc.

16. Meis85

Meis85 Fanatiek lid

27 dec 2008
    4.141
    1
    0
    Hiiii nemo gelukkig maar!!

17. Amarens

Amarens VIP lid

24 dec 2009
    11.522
    3.770
    113
    wahahahhahaha, p.v.d.a is mij te rechts :p:p:p:p stem al jaren s.p en vandaag ook gedaan en daar ben ik trots op :p:p:p:p:p

18. Babbelbol

Babbelbol Fanatiek lid

17 jan 2012
    4.226
    0
    0
    Ja er zijn niet voor niets verschillende partijen ;) Ieder moet indd stemmen op wat voor hen het beste voelt. Man al stem je PVV dan vind ik je nog lief want je bent niet wat je stemt :D

19. nemo1981

nemo1981 Fanatiek lid

10 jan 2008
    3.967
    0
    0
    Randstad
    Nee alleen jij niet Meis

neeeeeee ook jij ook!!! Fijn dat het goed gaat met je ML

20. Babbelbol

Babbelbol Fanatiek lid

17 jan 2012
    4.226
    0
    0
    Lekker Amarens!! :D:D Mijn pvda stem was strategisch in deze campagne :p:D Verder meer SP'er en ik geloof ook wel eens Groenlinks in de rozenmuller tijd :D

Deel Deze Pagina