Part I of the 12 Musketiers

Discussie in 'De mama's' gestart door Babbelbol, 31 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nemo1981

nemo1981 Fanatiek lid

10 jan 2008
    3.967
    0
    0
    Docente economie havo/vwo
    Randstad
    Tja meis, snap jou ook. Iedereen zou wel wat extra's kunnen hebben. Als je meer verdiend, woon je vaak duurder en gek veel meer hou je niet over.
    Toch ben ik aanhanger van een verzorgingsstaat, waar de overheid voor ons 'zorgt'. Uitkeringen bij werkloosheid, arb.ongeschikt, bijstand, AOW, etc. Dat heb je echt niet overal! Sterke schouders dragen de zwaarste lasten vind ik. Hoe doe je dat? Progressief belastingstelsel (oplopende schijven) en bijvoorbeeld tegemoetkomeningen voor de 'armere'. Tja, maar er is een grijs gebied. Wanneer ben je arm, wanneer rijk.

Vind zelf de armoedeval erg demotiverend. Heb je een bijstand dan hoef je geen OZB, waterschappen e.d. te betalen. Vind je een baantje en ga je werken, dan verdien je iets meer maar verliest allerlei vrijstellingen, dus netto erop achteruit. Dat hoort niet (daat heeft mn smoeder dus, maar gelukkig hieft ze niet meer te solliciteren)

2. Amarens

Amarens VIP lid

24 dec 2009
    11.522
    3.770
    113
    Nemo, hoop dat je toch goed kan rusten. Maar lekker als ml straks veel meer kan gaan verdienen!!!

3. Babbelbol

Babbelbol Fanatiek lid

17 jan 2012
    4.226
    0
    0
    laat ik maar niks meer,zeggen hihi. lets agree to disagree ;)

4. nemo1981

nemo1981 Fanatiek lid

10 jan 2008
    3.967
    0
    0
    Randstad
    Ama: maar dan moet hij eerst sinds 15 jaar weer de boeken induiken. Hij heeft een beetje faalangst..

ooit als 15 jarig manneke van school gegaan met ruzie, maar omdat hij al een jaar vaarde werd hij wel matroos. Door ervaring is hij opgeklommen. Nu moet hij zijn rijnpatent gaan halen.
    Voorbeeld: zijn collega heeft alle papieren maar kan niks!! kapitein laat hem niet varen en nooooooit alleen aan boord (zelf als er alleen iemand tussenuit zou moeten op steiger kan hij dat niet alleen)
    ML heeft amper papieren maar vaart alleen door het gebergte in DL. En als ze stil liggen gaat kapitein op zn gemakkie naar huis (ML regelt het wel)

MAAR HIJ MOET DUS EEN SCHOP! Hoeveel motivatie moet hij krijgen?? Kapitein heeft zelfs aangeboden zijn rijbewijs te betalen (heeft hij ook nog niet ;))als hij kapitein wordt, zodat ze elkaar gewoon met de boordauto kunnen aflossen

5. Meis85

Meis85 Fanatiek lid

27 dec 2008
    4.141
    1
    0
    nemo, maar goed het is ook zo zeg niet dat we alles moeten af schaffen. tenslotte moeten we het samen doen ja toch.
    maar soms is het wel te verzorgt (in mijn ogen)

maar zou mooi zijn als ml zelf kan varen zeg!! en jee dat is wel een flinke opslag dan die hij krijgt.

en nu slapen jij (althans poging wagen he!!! )

6. Babbelbol

Babbelbol Fanatiek lid

17 jan 2012
    4.226
    0
    0
    beterschap nemo hopelijk snel beterschap!!

7. Meis85

Meis85 Fanatiek lid

27 dec 2008
    4.141
    1
    0
    jij mag ook alles zeggen ja toch, iedereen heeft een eigen mening en iedereen moet op komen voor zijn eigen portomonee.

8. Amarens

Amarens VIP lid

24 dec 2009
    11.522
    3.770
    113
    Dat heb ik eerder al gehoord :p en wat deden ze dan in de praktijk alweer in die middeninkomen snijden.

9. QMerelQ

QMerelQ Fanatiek lid

9 jul 2008
    4.276
    0
    0
    Oehhh, het gaat hier nog steeds over de politiek :)
    Ik was al weer 'verder aan het kijken' ....in de intertoy.s gids! Ja ja, over 3 maanden is het alweer zover. Je kunt niet vroeg genoeg zijn met kadootjes uitzoeken toch??

Nemo: inderdaad dikke vette schop moet ie krijgen! 1000 euro! Nou daar had ik wel een blauwe gekneusde voet voor over!

Iedereen truste, ik haak af voor vanaaf!
    xx

10. nemo1981

nemo1981 Fanatiek lid

10 jan 2008
    3.967
    0
    0
    Randstad
    ben trouwens al 1,5 week ongesteld :(

en maakte grapje over vvd stemmen hoor. Dat zeiden ze op universiteit tegen me: als je later meer verdiend ga je vanzelf VVD stemmen. nee, ik geloof gewoon in links. Kan ook worden aangereden door een bus en dan hoop ik ook dat er een uitkering is..

Maar goed, mijn mening, en de laatste keer dat ik checkte was ik nier perfect, dus ieder zn mening. En een mening is niet goed of fout. Volgens mij respecteren we elkaar genoeg om elkaar in waarde te laten...
    (wees blij dat je mij er niet in levende lijve bij hebt nu, ben nogal fel en schreeuwerig en blijf maar doorgaan, maar ik stop :))

kreeg op mn kop van mammie dat ik rustig moet doen. nog niet geslapen sinds narcose.. Maar zit toch rustig??

11. Amarens

Amarens VIP lid

24 dec 2009
    11.522
    3.770
    113
    Merel, en iets leuks gezien????

Nemo, ml moet aan de bak, hij kan het! En wat een kans om zijn rijbewijs door de werkgever te laten betalen, DOEN!!!

12. nemo1981

nemo1981 Fanatiek lid

10 jan 2008
    3.967
    0
    0
    Randstad
    Dat komt door Jan Modaal die niet meer bestaat :D:p
    (omdat er dus meer is dan alleen zijn inkomen, ook toeslagen etc)

13. Meis85

Meis85 Fanatiek lid

27 dec 2008
    4.141
    1
    0
    Nemo, ja moet je ook gaan slapen!! je moeder heeft gelijk, en naar je moeder moet je luisteren.

en gelukkig zit je aan de andere kant van het land, dus voor je hier bent ben je vast wel afgekoeld hiiiii

ach nee en weet je er zijn niet voor niets zoveel verschillende partijen om zo voor iedereen een om een juiste te kiezen.

En balen van je ongi, echt niet leuk!!!

14. Meis85

Meis85 Fanatiek lid

27 dec 2008
    4.141
    1
    0
    merel, jij gaat de economie even uit de slop trekken door je wild te shoppen bij de inter.toys :):):).
    ik was ook al lekker aan het bladeren in het dikke boek, heb hem wel verstopt voor F anders wil ze er elke keer in lezen hiiii

15. Amarens

Amarens VIP lid

24 dec 2009
    11.522
    3.770
    113
    Wahahahahaha, zo is het maar net!!!!!!
    Ik ga slapen, tot morgen :D

16. nemo1981

nemo1981 Fanatiek lid

10 jan 2008
    3.967
    0
    0
    Randstad
    Daan wil zn 'verjaardagsboek' overal mee naar toe nemen en kiest elke dag een cadeau wat hij morgen wil gaan kopen :D

17. Meis85

Meis85 Fanatiek lid

27 dec 2008
    4.141
    1
    0
    Daarom verstopt deze moeder dat gezellig boek hiiii slecht ben ik he

18. nemo1981

nemo1981 Fanatiek lid

10 jan 2008
    3.967
    0
    0
    Randstad
    truste allemaal
    ga ook maar proberen te slapen
    morgen om 10 uur gaan de tampons er uit :D:D
    kan niet wachten, ze lijken met de seconde zwaarder te worden. soort verzakking in mn neus :p

19. nemo1981

nemo1981 Fanatiek lid

10 jan 2008
    3.967
    0
    0
    Randstad
    Oh maar hij gaat zn gang maar met uitzoeken hoor haha, hij krijgt het toch niet, alleen als hij heeeeeel lief is van sinterklaas :D

Maaarrr, hij zoekt ook voor zijn "lieve zusje en allerliefste neefje"

20. Meis85

Meis85 Fanatiek lid

27 dec 2008
    4.141
    1
    0
    Das dan wel weer lief ;)

Deel Deze Pagina