Part I of the 12 Musketiers

Discussie in 'De mama's' gestart door Babbelbol, 31 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. raspberry

raspberry Niet meer actief

@Vlek, och bij jullie ook al heftig onweer!
    Bij ons gelukkig niet. Vanmiddag lijkt het hier ook te gaan onweren maar hopelijk niet te erg. Meestal zijn de buien al in hevigheid afgenomen als ze het noorde bereiken.
    Maar lekker rustig aan doen vandaag. Doen we hier ook, t is allemaal regen dus lekker in de joggingbroek in huis.

2. Babbelbol

Babbelbol Fanatiek lid

17 jan 2012
    4.226
    0
    0
    Ja die heb ik ook gevoeld:$ Maar t was er echt maar 1 :(

Giraf: Oh heerlijk naar t zonnetje :D:D:D

Rasp: Knuf

NEmo: Succes!

Hier: Geen ongi, maar geen zorgen volgens de HA, kan nog van de BV komen...;)

3. Babbelbol

Babbelbol Fanatiek lid

17 jan 2012
    4.226
    0
    0
    Vlek: Ja Moos werd ook wakker vannacht van de regen. Vervolgens 2 uur wakker geweest :$ en ik dus ook... Heb ML laten slapen want die was zo moe.

4. Meis85

Meis85 Fanatiek lid

27 dec 2008
    4.141
    1
    0
    Goedemorgen,

haak even bij,

iedereen een goed weekend gehad?? zaterdag was het wel lekker weer he, ML is toen heel stuk met de kids gaan fietsen.
    En gister ja prut weer, en idd hier ook een mega onweersknal en toen nog rommeltje en daarna ook niets meer.

@cinn, spannende dag vandaag dan succes

@Nemo, succes ben heel benieuwd naar uitslag

@Vlek, mais er af, hier staat ook nog veel.

@BB, nou laat de ongi maar komen dan he!! en vervelend zolang wakker, even nog slaap bijhalen vandaag

@Merel, leuk leuk met je vader op stap en jp in de skilift dus (niets voor mij met mn hoogtevrees). en je kastje wauw nou show de pica's als het klaar is he.

@Giraf, idd snel bijgelezen gister:p maar jij heerlijk een verzorgd dagje gehad dus, ook wel eens fijn he. zit je nog lekker op de wachtbank? wanneer mag je testen?

@Loulou, van harte nog met je meisje. hopelijk een leuke dag gehad.

@Quint, hoe is het bjij jou? al begonnen met de fysio voor M?

@LM, bijna en dan mag je 3 dagen werken heerlijk zeg!!

@Rasp, jullie ook lekker je huisje opknappen, leuk. wel een hoop werk maar als het dan klaar is zit je er weer lekker bij he. Hoe is het met de kindjes?

Hier een rustig dagje even boodschapjes doen en vanaaf werken, dus hoop dat de kids even lekker gaan slapen vanmiddag kan ik ook even de oogjes dichtdoen.
    Gister een heerlijk opruimdag gehad, en veel foto's voor mp gemaakt verkopen die hap hiiii

5. QMerelQ

QMerelQ Fanatiek lid

9 jul 2008
    4.276
    0
    0
    Zo,
    BEn ik weer,

Hii, ik ga niet vandaag naar de F.loriade, een keer deze week. Even weer aankijken....weet ook niet wat voor weer het wordt, en inderdaad raar die onweersknal!

BB: oeh das wel irritant dat afwachten he....maar goed, niks ergs aan de hand in ieder geval. Vanmiddag even tukken op de bank dus voor jou.

Vlek: ha, dat is zeker interessant, JP zou met mais hakselen ook met de neus tegen de ruit staan.

Meis: flink puin geruimd dus!

Giraf: hoe voel je je? Wanneer NOD ook weer?

Rasp: lekker massage gehad?

Cinna: ohhh ben zo benieuwd, laat je snel wat horen??

Amarens: hoe ist??

Oh bah bah...jp is wéér strontvervelend vandaag....lijkt wel elke maandag raak hier:$. Weekend voorbij, verveling slaat genadeloos toe.
    Van mij mag het snel november zijn, heerlijk rustige maandagmorgens met jk alleen thuis en jp oefenen op school;).
    Lou lou: drukkke dag gehad gisteren? Mooie taart hoor!

LM: heerlijke werkweek voor je!! Eindelijk meer tijd voor thuis!

6. nemo1981

nemo1981 Fanatiek lid

10 jan 2008
    3.967
    0
    0
    Docente economie havo/vwo
    Randstad
    Zo, weer terug. En veel wijzer? Eeehhh...

Nou, die arts contrateerde ook dat ze geen lichamelijke kenmerken had. Beentjes even lang, knietjes 'op zelfde hoogte', alleen dus wel stijve heupjes. Ze zou, als je haar beentjes naar buiten vouwt, plat met haar beentjes de grond moeten kunnen raken. Volgens CB kon ze eerst maar 70/70 en laatst was dat 80/80, dus wel vooruitgang. Volgens deze arts ook 80/80 en zou dan dus gewoon 100/100 moeten zijn.

Op de foto zag hij ook geen duidelijke dysplasie. Maar, hij schrijft ook wel eens spreidbroeken voor aan kindjes om de heupen soepeler te maken, dus nog 1 of 2 maanden met broek zei hij.

En dan over 1 of 2 maanden een foto laten maken. Die snap ik dus niet :( Op de foto is nu al weinig te zien, waarom dan nog een foto?

En nog voordat de eerste echo was gemaakt, zei de fysio dat als ze nou geen afwijking had, dat ze dan nogal stijf was en dat we daar oefeningen voor konden doen.

Zoals ik het nu zie:
    - heeft ze geen (of een hele lichte) heupafwijking
    - is ze 'gewoon' erg stijf
    - heeft de fysio al gezegd dat we daar oefeningen voor kunnen doen
    - moet ze hem van de orthopeed nog 1 a 2 maanden aan

Mijn idee:
    's nachts en met de slaapjes aan, overdag uit en oefeningen van de fysio :(:( Wat denken jullie? Dit zegt mijn gevoel en misschien moet ik daar maar gewoon naar luisteren. Zal zo eerst de fysio maar eens bellen...

Morgen weer werken :( Zie er op dit moment de lol nog niet van in. Als ik eenmaal aan het werk ben, vind ik het vast weer leuk, maar nu ben ik voornamelijk gestressed. En ML morgen weer weg :(

Ff deze week doorkomen, dan zal ik er wel weer wat meer zijn :)

7. giraf

giraf Niet meer actief

Hmmm, nu ben je dus eigenlijk nog geen steek verder :(

Ik weet ook eigenlijk niet zo goed wat ik met de situatie zou doen... aan de ene kant denk ik, de arts heeft ervoor geleerd, dus die zal wel weten wat hij doet, maar aan de andere kant is een moedergevoel vele male sterker, en jij ziet je kindje elke dag en de arts maar 1 of 2x een paar minuten..... wat is wijsheid? Ik weet het echt niet :) Dus ik kan je geen zinnig advies geven....
    Misschien de fysio en/of arts eens bellen met je eigen idee erover (spreidbroek alleen tijdens het slapen aan en voor de rest oefeningen)

Werken is aan het begin nooit leuk, tenminste dat vond ik ;), maar als je eenmaal weer dat ritme hebt is het heerlijk om even lekker te werken :D

8. raspberry

@Nemo, jammer dat je er voor je gevoel niet zo mee opgeschoten bent. Als ik jou was zou ik gewoon hun advies opvolgen, je doet het wel voor de toekomst van je kind toch?....
    Kan me voorstellen dat je haar overdag liever geen spreidbroek aandoet maar was is nou een maand of 2 op haar hele leventje.....
    Maar goed, dat is hoe ik er over denk, je moet het zelf weten.
    Sterkte met werken morgen, zal een beste drempel zijn inderdaad maar als je daar overheen bent gaat t vast goed!!

9. raspberry

@Merel, oh hier ook drama hoor, maar dat komt ook vooral door het binnen moeten zitten omdat het steeds regent.
    V. slaapt 's middags nu helemaal niet meer maar nu is het elke middag wel vaak strijd hoor, niks aan om steeds op een (voor mijn gevoel) negatieve manier met haar bezig te zijn.
    Peuterpuberen is echt niet makkelijk vind ik pffff!!!
    Jij sterkte met je mannetje!

10. raspberry

@BB, knuf en sterkte vandaag!

@Meis, rustig aan en werkse vanavond!!!

11. nemo1981

nemo1981 Fanatiek lid

10 jan 2008
    3.967
    0
    0
    Docente economie havo/vwo
    Randstad
    Heb ook nog geen besluit genomen hoor, eerst de fysio maar even spreken... Ik twijfel precies om de reden die jullie zeggen. Tja, die man weet heus wel wat hij zegt.. Maar eigenlijk draagt ze die broek dus alleen om soepel te worden? En zelfs als ik hem alleen tijdens slaapjes om doe, draagt ze heb nog zo'n 16 uur per dag.
    Ik wacht fysio nog even af, bel misschien nog met 'eigen' orthopeed en dan even de hersens laten kraken..

12. Cinnamon

Cinnamon Fanatiek lid

24 jun 2009
    2.478
    0
    36
    Jaaa, ik ben ook weer eens online:D

Tis weer veel te lang geleden maar het is hier nog steeds druk, drukker, drukst:(
    M'n ouders zijn pas over 2 weken thuis dus ik moet nog even..

Maar we zijn net terug van de vk:D Het was weer super leuk om daar te zijn. We hebben de hele intake gehad en ik heb weer op de weegschaal mogen staan. Ze heeft naar het hartje gezocht maar nog niks gevonden. Ik maak me daar nog niet echt zorgen over, bij mijn vorige zwangerschappen konden Ze ook pas rond de 14 wkn het hartje vinden. Ze dacht wel dat ik minder ver ben en dat kan wel kloppen gezien ik pas laat een posi test had. Nu moet ik voor volgende week een afspraak voor een echo maken! Leuk, leuk!

Vanmorgen ook bij het cb geweest met beide kids. L is nu 76 cm en weegt 8,2kg en O is 97cm en weegt 14.3.
    Ontwikkeling en groei verloopt keurig bij beide.

Hoe is het hier met iedereen? Ik heb wel wat bijgelezen maar ik heb het idee dat veel me ontgaat. Ik ben nog steeds elke dag in het huis van mijn ouders dus helaas niet echt de kans om me hier veel te melden:(
    Ik ben echt aan het aftellen tot ze er weer zijn. Ik heb nu al pijn in mijn bekken en rug door al dat gesjouw.

Dikke knuf voor jullie allemaal!!!!

13. raspberry

@Cin, gelukkig dat we je daarom niet zo vaak meer vernamen hier!! Blij te horen dat alles zo goed gaat. Op naar de echo, leuk!!! Ben heel benieuwd, spannend weer hoor.
    En de kindjes doen het ook prima zo te lezen, groeien mooi door!

14. Meis85

Meis85 Fanatiek lid

27 dec 2008
    4.141
    1
    0
    @Nemo, nog niet heel veel wijzer dus, ja zou het idd overleggen. als ze broekje moet prima maar als ze niet hoeft waarom plagen dan he. ben benieuwd wat de fysio gaat zeggen dan.
    T was ook zo'n stijve hark, met fysio werd dat ook beter, maar ja soepel in de heupjes zal hij nooit worden.

@Cinn, leuk weer bij de VK!! volgende week dus echo leukleuk en nog druk met de paardjes dus, nou ja nog 2 weken en dan zijn je ouders weer terug dat is dan wel lekker he.

Wat een prut weer zeg!! regen wind en narigheid echt niets aan, ik heb liever de winter geloof ik als de herfst al die nattigheid droge kou vind ik lekkerder

15. vlekkengek

vlekkengek Fanatiek lid

8 jul 2008
    1.782
    0
    0
    veehoudster
    cinn, legale reden dus om hier niet zo vaak te zijn :D, ik dacht dat je ouders een week weg waren, maar ze zijn dus 1 maand weg, pittig !!

nemo, tja ik weet het ook niet, zou haar de spreidbroek omlaten en meerdere malen per dag de oefeningen doen van de fysio. dus haar niet rond laten spartelen zonder broekje maar even af, oefeningen doen en weer om.
    en morgen weer werken :(, eerste dag is nooit echt helemaal leuk, maar als je in het ritme zit is het ook wel fijn denk ik.

meis, nog kunnen rusten tussen de middag ??
    ik zal eens kijken wat je allemaal te koop hebt gezet :D

merel, is maar goed dat je vandaag niet naar de floriade bent gegaan, hihi hang je daar met windkracht 9 in een bakje te zwiepen :D naar het weekeinde toe word het weer beter.

gister lekker uit eten geweest met vriendinnen, heel gezellig !! alleen bij thuiskomt zoveel last van het lekkere eten dat ik een poosje moest wachten met naar bed gaan, voelde me niet helemaal top.
    gister dus ook BZV gemist, vandaag maar de herhaling gekeken.
    nu bezig met de was, dekbed is al lekker gewassen, dus vanavond douchen en vroeg naar bed.

vanavond nasi met pindasaus en kroepoek, en jullie ??

16. Meis85

Meis85 Fanatiek lid

27 dec 2008
    4.141
    1
    0
    @Vlek, ja heb heerlijk geslapen, het is ook slaap weer he, hoop dat het niet gaat onweren bah moet nog in donker terug vind er dan niets aan.
    En leuk joh lekker wezen eten met vriendinnen!!
    (en ja wat heb ik te koop denk niet dat je er blij van gaat worden hiii, oa moterkleding wieg jongensschoenen burostoel:p)

bzv was leuk!!

17. raspberry

Wij eten soep en bolletjes met ei en rucola.

Iedereen eet smakelijk zo!!

18. Babbelbol

Babbelbol Fanatiek lid

17 jan 2012
    4.226
    0
    0
    Oh alles vergeten wat ik heb gelezen :$ Ben zo druk in mn hoofd :)

Cinn: Hoe dóé je dat dan in godsnaam?? Jouw ML is pas om 20:00 thuis toch?? Dus dan is het huishouden, de kindjes, de paardjes, het eten, het naar bed brengen ALLEMAAL jouw taak???!!! Zwanger en wel :$:$ Dat kan toch niet??? Voorzichtig he meissie :(

Nemo: Ik weet wel dat als je een spreidbroekje minder aandoet dat echt geen effect heeft. Dan breek je de juiste botgroei (die ontstaat als de spreidbroek aan is) meteen weer af als ie zo lang uit is. Ik zou dat echt niet doen. Better safe than sorry...
    Maar het is niet voor t eerst dat een orthopeed en een fysio het niet geheel eens zijn ;)
    Je moet t zelf weten, maar straks zit je wel met die operatie omdat je twijfelt... Dat zou echt balen zijn toch? Sterkte!

Pip: Tja ik heb geen idee waarom ze iedere avond zo spookt. Ik denk haar tandjes, want gisteren had ik haar meteen een zetpilletje gegeven voor t slapen en toen sliep ze wel in 1 ruk door tot 7:30... :( Maar ja toen deed Moos dus zn best ;)

Merel: Ga je ook nog naar de kermis?:)

Rasp: Knuffie terug!!

19. Babbelbol

Babbelbol Fanatiek lid

17 jan 2012
    4.226
    0
    0
    oh en Cinn: spannend de echo!!! :D:D:D

20. raspberry

@BB, klinkt als tandjes ja! Dat deed J. laatst ook steeds 's avonds en toen was er weer een tand door en het spoken 's avonds was ook weer klaar. Ik ben trouwens voor de tandjes d.entinox gaan gebruiken want ik gebruikte de chamodent druppels maar dat hielp voor geen meter vonden wij. Met de D.entinox ging het stukken beter!

Deel Deze Pagina