Part I of the 12 Musketiers

Discussie in 'De mama's' gestart door Babbelbol, 31 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nemo1981

nemo1981 Fanatiek lid

10 jan 2008
    3.967
    0
    0
    Docente economie havo/vwo
    Randstad
    Goed lezen dames :p Ik zei maandag dat ML morgen thuis komt, dus hij was gisteren al thuis :)

Giraf: ik zat altijd op een teken te wachten dat Daan zindelijk was. Maar heb geleerd dat je soms 'gewoon' de luier uit moet doen. Dat betekent wel een paar natte broeken, maar daar leren ze dan van. Lekker stimuleren met stickers etc en kijken hoe het gaat. Ik deed in eerste instantie na een halve dag weer een luier om, zo van: werkt niet... Daarom met daan ook pas begonnen na geboorte van sarah. Maar eigenlijk gewoon ineens besloten: luier uit, huppa... En eerst paar keer in de broek geplast en gepoept en na 2 dagen ging plassen al goed en na 5 dagen poepen ook en sindsdien zindelijk :)
    Maar belonen werkt goed. Om de zoveel stickers klein cadeautje ofzo

2. giraf

giraf Niet meer actief

Oeps, mijn fout :) Ik steek het op zwangerschapsdementie :D

Misschien kan ik dan bijvoorbeeld de kerstvakantie pakken om te beginnen, dan zijn we 2 weken thuis. Anders zitten er elke keer die dagen van de opvang weer tussen... of mijn moeder moet ook stug doorgaan op die dagen... hmmm lastig hoor....:)

3. Babbelbol

Babbelbol Fanatiek lid

17 jan 2012
    4.226
    0
    0
    #1583 Babbelbol, 7 nov 2012
    Laatst bewerkt: 7 nov 2012
    Girf:: Jaaa zoals Nemo het zegt deden wij t met Moos ook. Plassen met 2 dagen en poepen na een weekje. Helemaal de luier uit: Ook 's nachts is voor het kind het duidelijkst. En dus ook met lange stukken rijden ;) Gewoon een badhandoek in de stoel.

Madelief:ja wij hádden ook zo'n potje hihi, totdat ik mn baan verloor en we
    ineens met 400,- minder per maand moesten doen hahaha. Dat was even wennen zeg maar ;)
    Maar het is 240,- dus het valt enigszins mee. We verkopen nu onze Wii en daar hopen we het van te betalen.

Vlek: Jaaa de bevalling is wel weer een dingetje he meid... Komt goed!!

Sorry lieverd ik ben de rest kwijt!:) Ik heb het erg druk met het huishouden, de kindjes, het werken en alle extra workshops ed en de opleiding. EN dan nog het UWV pfffff man wat is dat een maffia geworden zeg:$

4. Madeliefje1987

Madeliefje1987 VIP lid

13 okt 2010
    6.203
    7
    38
    Zuid Holland
    Zooooooo, gisteravond was het loodzwaar...pfffft..al die pasjes doen achter elkaar, word je al moe van in je hoofd haha en daarna allemaal oefeningen voor je buik, benen...auwie!! heb vooral zware benen, maar voor de rest valt het nog mee. Maar of ik dit vaker ga doen?;) Geef me dan toch maar Pilates, dan weet je zeker dat je je rug niet forceert ofzo! We moesten nl. op de rug gaan liggen, een ander bij de enkels pakken en dan je benen omhoog gooien en dan gooide de ander je benen weer naar beneden en dan moest je ze weer omhoog duwen...daarbij kan je het dus goed verkeerd doen door je rug te gebruiken..zoals ik dus:D Je moet je bekken kantelen want dan hou je je rug recht (en gebruik je je buikspieren dus om je benen omhoog te krijgen;))..ehm..hoe kantel je je bekken??:) Dat snapte ik bij Pilates ook al niet hihi.
    Wel irritant, er waren van die meiden die totaal niet gemotiveerd bezig waren:x of beter gezegd, de helft niet mee deden:( Vond dat wel sneu voor de sportinstructrice (hoe noem je zo iemand eigenlijk:p) en wij waren van die groentjes die de helft gewoon niet redden haha! Ben wel jaloers hoor op zo'n meid...super slank en super sportief/lenig etc. Ze gaf hierna gelijk een les Zumba. Nou, ik wilde alleen nog maar douchen!!:D

@Vlek Ja zeker is het ook gezellig in de zomer!! Maar toch anders...:)
    Succes met boodschappen doen vandaag. Ik heb de eerste supermarkt al weer gehad, straks nog de andere. Altijd een gedoe he om alles voor een verjaardag in huis te halen!! Wel handig om twee verjaardagen in 1 te vieren, scheelt weer!:)
    En wat zielig van het mama konijn!!! Hoop dat de kleintjes in leven blijven!

@Giraf heb een boekje erover gelezen: Zindelijk in 1 week!van Gina Ford. Vond hetzelf wel een handig boekje!Staan ook aanwijzingen in of ze er klaar voor zijn. Boekje is niet duur, maar je mag het ook van me lenen, dan stuur ik het wel even naar je op!:) Proberen kan altijd, maar zeker niet forceren. En over terugval staan er ook dingen in en hoe je daar mee om moet gaan. Zindelijk in 1 week is wel fase 2, dus I. kan rustig beginnen met fase 1 (wennen aan potje etc.) Ik dacht dat M.aaike er ook niet aan toe was, maar ze was toch echt in 1 week zindelijk in fase 2! Eigenlijk deed ze het gelijk al vanaf dag 1! Echt, ik raad het boekje je sterk aan, staan vast wel tips in die je weer kan gebruiken om te gaan beginnen!
    Zo vond ik een handige tip (misschien logisch, maar ik stond er niet bij stil) twee dezelfde potjes in huis te hebben staan, Zodat als ze boven in de badkamer willen plassen, niet gaan gillen: nee, ik wil het andere potje! Dus, wij hebben 2 roze potjes:D Al gbruikt ze het potje nu alleen om te poepen.

5. Madeliefje1987

Madeliefje1987 VIP lid

13 okt 2010
    6.203
    7
    38
    Zuid Holland
    @BB Meid, denk ook nog even aan jezelf he! Ja en UWV, heb er al genoeg over gehoord! Nou veel succes daar met alle dingen die je moet doen!Knuf!

@nemo: zwaai! en fijn dat je man weer even thuis is!

6. giraf

giraf Niet meer actief

Oke ik ga het gewoon doen! :)
    Maar dan dus ook gelijk in de nachten zonder luier.... Dat zal wel goed gaan denk ik, want meestal zijn de luiers nu al droog als ze in de ochtend wakker wordt.
    Ik ga een hoop kleine kadootjes kopen en dan zo'n sticker-beloningsvel maken. Dan bij elk plasje een sticker en bij 2 stickers een klein kadootje en zo steeds verder uitbreiden, dus na 2x een kadootje pas na 4 stickers weer een kadootje, zoiets?
    Ik ga het eerst op deze manier proberen en mocht dat niet werken kan ik altijd nog het boekje van Gina.Ford proberen, maar wel lief dat je aanbeid dat ik het mag lenen Madeliefje! :)

BB
    Drukke weken dus... hoe gaat het nu met Moos? Nog steeds koorts?
    Gaat het wel met de workshops? En zijn de collega's ondertussen al iets leuker?

Madeliefje
    Klinkt als een pittig avondje sporten! Ik kan ook altijd jaloers worden op van die slanke sportinstructrises die maar blijven gaan! Maar als je de lessen braaf blijft volgen dan doe jij na een paar weken ook makkelijk heel het uur mee :)

7. Meis85

Meis85 Fanatiek lid

27 dec 2008
    4.141
    1
    0
    Goedemorgen,

@Merel, super stoer zeg van JP en mama ook natuurlijk ja het is een hele stap he. Maar komt allemaal goed he! jij ook druk voor 5 dec aan het denken dus, ja ach ook wel weer leuk. Ben altijd bang dat ze te veel krijgen, ach soms verwennen moet ook kunnen he

@Vlek, aaaah jee mamakonijn overleden gaat het goed met de kleintjes? en nu 34 weken schiet op he, en tuurlijk jij mag ook lekker klagen hebben wij ook allemaal zo op onze momenten gedaan, vind dat je nog wel stevig in de weer blijft hoor soms echt aan je zelf denken en genieten van de momenten met 3 he!! Jij rijd met een nw accu dus ook weer fruitig rond ;)

@BB, ooh auto kapot! apk of gewoon zo er mee op gehouden? Hopelijk dat je met het geld van de wii bij elkaar kan krijgen, wel balen als de spaarpot leeg is dan he.

@Giraf, ja zindelijk worden ik heb gewoon besloten deze maandag word de dag en na een dag of 3 amper ongelukjes en na 2 weken helemaal zindelijk (goed hier ik poepen nog moeilijk maar ook dat komt wel) Dus zou er idd voor kiezen als jullie 2 weken vrij zijn en er rustig de tijd voor hebben het dan te doen. En dan nieuwe jaar in met een zindelijke dochter!! Druk met verbouwen dus! wel nog foto's showen he??

@Nemo, jou ml dus weer lekker thuis moet fijn voor je zijn even de zorg over kunnen dragen. En een drukke week op school las ik.

@Madelief jij dus moe maar voldaan na de les, ja ongelovelijk he die sportjuffen die gaan hup zo weer door, ik heb ook al eens een bbbb les gedaan na een kwartier werkelijk ik kon geen kan meer op kapot dat ik was hiii vaker oefenen kreeg ik te horen hiii

@Rest zwaai en een fijne dag

Hier lekker druk nog met van alles en nog wat, mailde gister de plaatselijke krant over de kerst advertentie dacht oooh heb nog wel even! maar nu toch iemand zoeken die even een advertentie in elkaar gaat zetten.
    En gister avond hadden we een etentje wilde de auto niet starten, ja an.wb wou wel komen maar we hebben geen woonplaatsserv dus duur grapje toe is de garage gekomen en die hebben hem weer aan de praat gemaakt zodat we hem snel naar de garage konden brengen en huurauto konden mee nemen nu even afwachten wat dit grapje gaat kosten was iets met de cilinders nou ja we zullen zien.

8. Babbelbol

Babbelbol Fanatiek lid

17 jan 2012
    4.226
    0
    0
    Meis: mijn ml maakt advertenties ;)
    en nee de handrem bleef er op zitten dus trommels stuk :(

9. Babbelbol

Babbelbol Fanatiek lid

17 jan 2012
    4.226
    0
    0
    Giraf: ja hoor het is alweer leuker op mn werk ;) Maar indd ik krijg nu zoveel taken naast mn werk nog, dat ik bijna niet aan school toekom. En zometeen heb ik WEER geen diploma, dus ik moet wel echt goed opletten!
    En Moos is beter, nu is Pip weer ziek *zucht* ;) hahaha het houdt ook niet op :p
    Oh zo'n slanke instructrice zoals ik dus. Jaaa bedankt hoor het is best pittig soms maar tja ik heb natuurlijk een killerconditie en een strak figuurtje... :p:p:p;););):D:D:cool::cool::cool::):):);););):D:D:D

Mlief: Jaaaaa zwaar lijkt me dat joh!!!! Respect!

10. Babbelbol

Babbelbol Fanatiek lid

17 jan 2012
    4.226
    0
    0
    Oh en meis jullie ook de auto stuk grrrrr irritant is dat he!!! :( Nou ik heb alweer een meevallertje gehad financieel, dus het komt toch weer goed denk ik ;)

11. vlekkengek

vlekkengek Fanatiek lid

8 jul 2008
    1.782
    0
    0
    veehoudster
    giraf, succes met het zindelijk maken, het fijnste is idd als je 2 wkn thuis bent en zelf de touwtjes in handen hebt.

BB, heb ook nare verhalen gehoord over het UWV idd, pas als je half dood bent geloven ze je pas :x.
    wel fijn dat de auto gemaakt kon worden, wat moeten we zonder, maar wel balen dat daardoor de wii moet verkopen.
    wel fijn dat moos weer beter is, nu is pip aan de beurt, arm popje :( beterschap met haar, en hoe gaat het met jezelf, ook al opgeknapt?

meis, bij jullie ook de auto stuk geweest, steken die auto's elkaar aan of zo net als griep ??
    tijd gaat snel he, voor je het weet zit je alweer in het nieuwe jaar :$. en je had een leuke juf getroffen las ik op FB ;), fijn dat ze dat doet zonder te overleggen, zou ik ook wel boos om worden denk ik.
    waren zeker niet gewoon regenlaarsjes.

mlief, nog niet helemaal stuk dus, volgende keer harder je best doen :p;), grapje hoor !! ja vind ik ook van die instructeurs, die gaan maar door en door, geen wonder dat ze zo goed eruit zien, misschien een idee om me om te laten scholen en ook sportinstructeur te worden :D

vandaag bonje gehad met ML, ik kwam thuis met een achterbak vol boodschappen laat ML me gewoon zitten :x, ben dan ook te eigenwijs om er iets van te zeggen, want ja hij ziet me toch lopen met al die spullen !! ik had je niet gezien zegt ie dan ook nog, zijn mannen blind of zo, of in iig oostindisch blind ??
    alles dus alleen opgeruimd en gedaan, nu dus keiharde buiken van allles tillen. kleine meid is ook ziek, in de winkel brullen om niets en rode ogen als een vampier, die ligt nu dus lekker op bed met een zetpil, das wel even lekker, even niets nu !!

12. Madeliefje1987

Madeliefje1987 VIP lid

13 okt 2010
    6.203
    7
    38
    Zuid Holland
    @Giraf Gelijk ook snachts zonder luier?? dat doe ik bij M.aaike ook nog niet en voor 3 jaar kunnen ze dat vaak ook nog niet. Zou het alleen eerst overdag proberen als ik jou was...(maar dat ben ik niet;))Maar als ze elke ochtend een droge luier heeft, is dat wel een goed teken!:)

@Meis Balen van je auto!!

@Vlek hiii ja ben ook zo'n lui varken;) haha echt onsportief gewoon!
    Oooooh mannen, tja...die missen echt bepaalde inzicht ja;) Ik ben heel erg, ik commandeerde ML dan gewoon om de auto leeg te halen voor me...:)

13. QMerelQ

QMerelQ Fanatiek lid

9 jul 2008
    4.276
    0
    0
    #1593 QMerelQ, 7 nov 2012
    Laatst bewerkt: 7 nov 2012
    Hi,

Vlek: aha ruzie gehad....jij bent precies zoals ik. "bekijk het dan maar"
    Hopelijk ziet hij je de volgende x wel op tijd....
    Wat zielig van het moederkonijn. Waar ligt zoiets aan, iets van de bevalling of is het iets van het seizoen? Hopelijk krijg je de kleintjes groot!

Meis: wat een juf zeg....echt duf om zoiets zomaar effe te doen! Als je je er echt aan stoort als je het gewoon steeds ziet met lopen zou ik de directie erop aanspreken hoor. Dat ze het maar aan de verzekering opgeven!

Madelief: Ohh voel me slecht nu, jij met je BBB lesje!
    Ik ben vorige week niet naar zumba geweest omdat er gewoonweg geen tijd was i.v.m. zieke kindjes, en deze week heb ik zelf al vanaf vrijdag super keelpijn, dus ik zie dat sporten nu echt niet zitten. Dan maar 2 lege weken op mijn abbo....jammer dan. Ik kies nu even voor mijn gezondheid.

Nemo: en, letters al af??

Rasp: wanneer maak je weer ff tijd voor ons vrij....?

BB: oeh auto problems? Das altijd zo zonde van het geld he....
    En UWV, breek me de bek niet open. Heb je nu nog aangevuld WW ofzo dan? En ben je naast je BSO werk al met workshops bezig als zelfstandige?
    Beterschap voor Pip!!!! Het is hommeles met de griep bacteriën hier in de omgeving!

Giraf en LM: Ik ben het helemaal vergeten.....sorry!!
    SUPERRRRRRRRRRRRR dat jullie kindjes lopen!!! gaaf he!!!Dat scheelt een hoop gesleep he!! Speciaal moment weer he....

Giraf: over dat zindelijk maken.......ben zelf niet zo'n fan van 'zindelijk in een week' zoiets moet geleidelijk aan gaan vind ik persoonlijk.....
    Maar mijn geschiedenis is natuurlijk met jp wat langer geworden door het poep drama. D.w.z. hij was eigenlijk al veel eerder zindelijk op een verkeerde manier. Hij heeft de tijd gekregen en we hebben ook het pamper uitlaten gedaan, maar nooit hoeven klooien met handdoeken en poep en plas opruimen op de gekste plekken. De eerste poep is bij ons direct op de wc eruit gekomen, en daarna ook. Nooit geen ongelukjes mee gehad, hoe apart na zo'n drama.
    Broekplassen ook op 1 hand te tellen, en 1 treiter week na dan.
    Jp draagt altijd nog oefenbroekjes 's nachts, gewoon omdat hij nog niet 100% zindelijk is. En da's zoals Madelief al aangaf heel normaal op deze leeftijd. Wat jp wel kan en doet en wat weinig kindjes doen naar mijn idee is 's nachts zelf naar het potje gaan en plassen en verder slapen. Dat is het vreemde, dat doet hij wel, en toch gaat het vaak genoeg ook nog mis in zijn slaap. Ik ga hier geen dwang op leggen, hij moet het zelf niet meer aan willen, of we moeten weken achter elkaar droge oefenbroeken hebben. Tot die tijd vind ik het prima zo. Het komt wel.
    Suc6 met je keuze, het is ook lastiger met kindje op komst, maar het hoeft geen probleem te worden he. Ieder kind is anders!

14. QMerelQ

QMerelQ Fanatiek lid

9 jul 2008
    4.276
    0
    0
    Erg vreemd,....
    mijn wijziging werd niet doorgevoerd....
    Ik had stukje over Cinn nog erbij gezet.

Dat ik Cinna vergeten was....sorry!
    Ik wilde je nog even zeggen dat ik het zo balen voor jevind dat je zo;n last hebt van je bekken!! Je voelde dat misschien wel al aankomen in gedachten na zwnagerschap van L?? Dat die kans er wel in zat...
    Luister naar je VK he, hoe moeilijk ook. Je weet hoe pijnlijk het gaat zijn straks als je te ver doorloopt!
    Enne....buikfotoooooooo

Giraf: jp mag 4 maandagmorgens voor zijn 4e verjaardag oefenen. Ik mag ook 1 morgen meekijken. En hij start de maandag na zijn verjaardag.

15. Babbelbol

Babbelbol Fanatiek lid

17 jan 2012
    4.226
    0
    0
    even ter aanvulling.over 's nachts luier uit of aan: Dat is niet helemaal waar Madelief :) Bij meerdere onderzoeke. is gebleven dat de luier helemaal uitlaten de meest duidelijke manier is voor t kindje. Ieder luiermoment is eigenlijk voor het kind ineens een: je moet op het potje plassen maar nu dan niet. dat is verwarrend. en leren doe je met vallen en opstaan, dus ook met plasongeale'lukjes enz. ik zie alle soorten en maten kinderen op mijn werk. En daar waar het gaat om een 'normale' zindelijkheidstraining (dus zonder verdere problemen), werkt deze duidelijke methode toch het beste voor t kind. Wel heel duidelijk daarbij gezegd dat er GEEN boosheid of stress is als het.misgaat en duidelijke stimulatie en beloning als het wel lukt. :)
    Maar goed dat is.mijn mening als professional en ervaringsdeskundige. En oefer kind is anders, dus vind je eigen weg. Moos was ook droog 's nachts en heeft nooit in bed geplast.

16. Babbelbol

Babbelbol Fanatiek lid

17 jan 2012
    4.226
    0
    0
    ooooh nog vergeten: gisteren was ik in.n winkel met roltrap. er was ook n lift maar die had ik niet gezien. dus ik met de kinderwagen en finn die trsp op: blijven de wielen boven steken :$ ok kon er niet af en finn kreeg het moeilijk dus ik duw als n gek valt de hele kinderwagem om.! .pip een dikke schram op hsar koppie :( komt er zo'n verkoopster: 'kijk dus niet gezien daar,eens mevrouw' en wijst op de lift. ja grrrrrrrrrrrrrr die had ik

17. Madeliefje1987

Madeliefje1987 VIP lid

13 okt 2010
    6.203
    7
    38
    Zuid Holland
    @BB haak even in. M.aaike vind het anders wel duidelijk. Als ze naar bed ging, heeft ze wel een luier om, want dan gaat ze slapen en hoeft ze er niet op te letten. Dus onduidelijk word dat niet voor een kind vind ik. In bed is het een luier om en daarbuiten niet.Dus ook niet naar de supermarkt etc. Want dat schept idd verwarring. Maar snachts de luier uit doen, terwijl dat voor een kind nog niet haalbaar is, zou dan elke nacht een nat bed betekenen en dat lijkt me voor een kind ook niet fijn;) Als je tijdens je slaap plast, krijg je als beloning een nat bed. (dus dan haal je een potje ook niet) Als je blaas het snachts op gaat houden, dan heeft het wel zin om snachst ook te trainen. Maar goed, dat is de logica die ik begrijp en blijkbaar M.aaike ook:D
    O en ben zelf jaren een bedplasser geweest en dat vond ik vreselijk:(Heb heel wat keren als kind staan bibberen in de kou bij mn ouders slaapkamerdeur omdat ik niet durfde te vertellen dat mn bed alweer nat was..Misschien dat ik dat in mn hoofd heb zitten hoor.:)

En bij deze methode is beloning ook belangrijk idd en zeker niet boos worden als het mis gaat. Had bij de eerste dag, braaf een emmer met sopje klaar staan om elk ongelukje zo op te kunnen dweilen. :D Niet nodig gehad, mevrouwtje bleef droog:) Ze heeft heel wat Dora stickers gespaard de eerste tijd. Ach, het is een theorie van het boekje, die de ene wel aanspreekt en een ander niet. Punt voor mij is, dat het gewerkt heeft!:)

@Merel O joh, ik heb alleen meegekeken hoor, ik ben absoluut niet zo sportief bezig geweest ofzo!Wat leuk dat je op zumba zit! dat is nogal populair geloof ik! Hier hebben ze het elke avond geloof ik. Is het een aanrader? Hier zag ik trouwens op de twee avonden dat ik mee heb gekeken dat mensen twee lessen achter elkaar deden!:$ Dus na de BBBB-les, een zumba les.
    O en het zindelijk worden in 1 week, ik dacht ook al das snel! maar het is fase 2 wat in een week zou moeten lukken. Dus je hebt al een voortraject (fase 1) om te kijken of je kind er echt aan toe is.

Zo, M.aaike zit al klaar met dr boekjes, ga even gezellig lezen mn meisje!

18. giraf

giraf Niet meer actief

Ah gossie :( ik ken het hoor, soms zijn de liften echt een crime om te vinden...

Gisteren met ml overlegd en we gaan in de kerstvakantie beginnen met de zindelijkheidstraining! Hebben we nu nog even de tijd om uit te zoeken hoe we het precies willen aanpakken en beloningssystemen maken :)

I zit op de PSZ en J ligt in bed, dus daar ga ik nu even dankbaar gebruik van maken en even lekker niks doen :D

Tot later!

19. vlekkengek

vlekkengek Fanatiek lid

8 jul 2008
    1.782
    0
    0
    veehoudster
    Mlief, zoals jij het uitlegt gebeurd het hier ook, met slapen een luier en verder niet. komt wel bij dat ze nog volle luiers heeft na een nachtje slaap, dus veel zin om de luier af te halen s'nachts heeft het niet, alleen veel ergenis bij mij en een verdrietige S s'nachts.
    oh das heftig ja eerst BBB en dan nog zumba, zie het hier wel eens dat ze dan 2 lessen spinning achter elkaar doen, pfff bij 1 les kun je mij al opvegen.

B, oooh das niet leuk, soms staan die liften totaal niet aangegeven idd, ik heb altijd een hekel aan roltrappen gehad, als kind ergens blijven haken en er niet goed af gekunt, trauma heb ik nog steeds, moet zeker weten dat ik goed op een tree sta en 3 treden voordat ie ophoud begin ik al te springen dat ik eraf wil, gaat wel steeds beter nu, maar in het begin moest ik er niets van hebben, ging liever met de trap.
    niets ernstigs met pip ??

met de babykonijntjes gaat het goed, 1 wil er niet goed drinken, maar de andere 3 hebben sinds vanmorgen door hoe ze uit het spuitje moeten drinken. zo schattig.
    moederkonijn had een borstontsteking welke ik goed gemasseerd had, maar ws is deze ontsteking toch naar binnen geslagen :(

vandaag een rustig dagje, S op de psz, mijn zus haalt haar op en blijft daar even spelen, vanmiddag komt mijn vader de laatste plintjes ervoor zetten.

oh en gister de eerst bijeenkomst van de borstvoedingscursus gehad, was weer heel leerzaam, nog 2 bijeenkomsten te gaan.

20. Babbelbol

Babbelbol Fanatiek lid

17 jan 2012
    4.226
    0
    0
    Ooooooooh maar ik bedoel ook niet dat het fóút is... Het is toch voor ieder kind anders, maar ik vertel alleen wat voor de meerderheid of het gemiddelde kind, uit onderzoek gebleken, het makkelijkste werkt. Als het zo voor jullie werkt is het prima natuurlijk! Maar sommige kinderen blijven juist bedplassers, omdat ze niet begrijpen dat ze dan droog horen te zijn. En die zijn met 1-2 ongelukjes 's nachts ook droog. Ik probeerde alleen een kanttekening te zetten tegenover die mening. Wat ieder verder doet is toch prima, als het maar werkt voor jullie en je kindje!
    Agossie nee dat lijkt me vreselijk als je je als kindje zo alleen voelt en niet durft te zeggen dat je in bed had geplast :(

Deel Deze Pagina