Ik moet denk ik toch naar de HA voor Daan zn plasser. Hij blijft au zeggen, op het laatste moment plassen, maar 3 keer per dag plassen en 's nachts MEGA plasluiers...
@BB Hiiiiiiii meid, tuurlijk bedoel je het goed!! Dat ik nou mijn theorie wil verdedigen Is wel handig ja om niet te lang te wachten met snachts zindelijk worden. Toch is extra goed dr luier in de gaten houden!Moet nog een zeiltje kopen voor in dr bed. Kan je die gewoon overal kopen eigenlijk?? Rot van die lift zeg!die dingen stoppen ze in bepaalde winkels ook achterin, en vind het altijd zo muf in die dingen ruiken!Mis het gemak van de roltrap wel! Die liften mogen ze wel eens pro mama/kind inrichten! Gezellig behangetje erin ofzo hiiii @Nemo Wat zielig zeg!Nog de HA gebeld? Ging het vandaag beter met plassen of was het nog steeds 'au'? @Vlek Leuk al die cursussen van te voren..komt het allemaal zo dichtbij!! En, lekker genoten van je rust vandaag? Is ook wel eens even lekker he!!Plintjes zijn gedaan? Zooooooooo, lekker douchen zo, the nanny kijken, krantje lezen en dan gauw slapen. Morgenochtend/middag krijg ik weer jochie van de buren te spelen. Even druk, maar wel gezellig druk! Ben best trots op M.aaike, heb een boekje over boerderij die van alles en nog wat heeft en dus van 1 tot 10 de dingen telt. En M.aaike begint het nu beetje door te krijgen. Ze vindt het prachtig! Heeft iemand trouwens al een bambino loco in huis, is het wat voor peuters? En welke puzzels kunnen jullie peuters (en kleuter) ongeveer maken? Hoeveel stukjes bedoel ik dan...Tips voor leuke puzzels die ik M.aaike voor pakjesavond kan geven?Ze heeft er nog wel moeite mee. Stukjes van 9/12/16 gaat, maar 16 is nog wel erg lastig voor dr. Geen idee wat ze al moeten kunnen namelijk. Iedereen fijne avond!
Nemo: Agossie.. Wat sneu Maar even naar de Ha indd Mliefje: Hiiiii ♥ Moos heeft bambino Loco. Hij vindt het ERG leuk!!! Dus zeker een aanrader! Qua puzzelen is Moos wel snel heb ik het idee, want hij legt al van die megagrote puzzels van hout met 64 stukjes of zo geloof ik. Die ze op de BSO ook hebben... Maar als ik naar het gemiddelde kijk op het KDV leggen ze indd die van 12-30 stukjes tussen de 3 en de 4 jaar. Maar het kan ineens gaan, want ook Moos legde toen hij net 3 was met wat moeite die van 16 stukjes hoor!
Heb je tips voor een leuke puzzel die overzichtelijk is voor kinderen om te maken? Ik ga dit gewoon regelmatig met M.aaike doen! Even aan tafel zitten samen. En o wat wil ze het snel opgeven, 'lukt niet'. zegt ze dan. Hoe doet M.oos dat dan? en snapt hij al de handigheid van de hoekjes en kantjes omdie eerst neer te leggen? Wel super knap dat M.oos zo goed puzzels kan maken!
Nu wel, hij snapt nu meestal dat hij eerst het randje kan leggen (als hij daar zin in heeft ). Maar daarvoor keek hij daar niet eens naar en legde alles door elkaar hahaha. Ja die puzzels waar er meerdere van in een doos zitten zijn goed om de moelijkheid op te bouwen en daarna vind ik die grote houten of kunststof puzzels erg mooi en fijn. Die zijn wat dikker en raken dus minder snel weer los, dan de kartonnen. Kijk wel uit dat je afgewerkte houten puzzels koopt, anders werkt het hout nog teveel en gaan ze heeeeeel moeilijk weer in elkaar. Dat geeft echt frustratie bij de kindjes. Maar Ja hou het leuk. Als ze echt niet meer wil, niet forceren, maar stimuleer haar. Enthousiast maken. Ja dat kan op veel manieren, maar dat weet jij denk ik het beste als moeder. Moos is heel gevoelig voor: (als hij zegt: Nee dat kán ik niet) Jawel moppie, probeer het eens zo! en als t dan lukt issie zooooooo trots
Deze bijvoorbeeld: Welkom bij Heutink Zijn wel erg prijzig, maar die heb je ook in goedkopere varianten natuurlijk
BB, JEEEEE WAT MOOI !!!! wat een mooie lakentje/hoesje en mutsje heb je gemaakt zeg !!!! WAUW !! en die rand van het hoesje is super leuk bedacht !! dank je wel !! mlief, hier ook opeens een puzzelgek in huis, maar idd als het niet lukt dan word ze me een partij boos, of ze probeert het gewoon in elkaar te drukken, ja past zegt ze dan , maar als je dr dan even helpt is ze zooo trots, heb ik gedaan he mama. nemo, nog bij de HA geweest ?? vandaag toch niet zo'n rustig dagje, wel een boel gedaan wat ook heeeel fijn is , plintjes liggen ervoor, dus ik kan met een gerust hart de kraamverzorgster over de vloer krijgen, tja waar je al niet aan denkt he. morgen een excusie naar de grol.sch fabriek, word vast gezellig, met 90 man in een touringcar.
@BB thanx voor de tip!! dat hout is idd ideaal..dan leert ze wat ik bedoel met hoekjes en randjes want de vorm ligt er dan al! Super, zou er zelf niet eens op komen, maar nu ik naar het voorbeeld keek..jaa..die zag ik op de pzs liggen haha! zoek wel even een leuke meidenpuzzel, maar dat hout gaat em wel worden! @Vlek haha onze meiden lijken wel op elkaar, hier ook eentje handje van om puzzelstukjes gewoon in elkaar te duwen. Naar een g.rolsch fabriek?? Hoop dat ze daar water voor je hebben word zekers gezellig, zie dan echt een hele mannenkoppel voor me in die bus waar is het van dat uitje? veel plezier in elk geval morgen! Geniet van een dagje weg! (of is het om de hoek?) Fijn dat de plintjes klaar zijn, en ik zou het ook hebben dat alles opgeruimd en netjes in mekaar zit.
o meiden, heb nog even een vraagje. E.line dr kamertje is best koud en we hebben het idee dat ze elke avond wakker word, vanwege de kou. (elke avond krijgt ze een warme fles melk en ze is vertrokken voor de hele nacht) Gebruiken jullie nog dekens/lakens, of al een dekbedje? Ik heb ook es van iemand gehoord dat iemand een deken in een dekbedhoes deed? Eerlijk, ik vind 1 deken behoorlijk dun. Geen idee hoe ik het bij M.aaike gedaan heb, ze heeft in elk gevallen lekker geslapen hihi. Dus, dekbedje of deken in dekbedhoes?? @BB Blijf lekker doorhobbyen tussendoor he, heb al een verlanglijstje klaar liggen bij een volgende (als we die mogen krijgen)... (had je niet een prijslijst of iets doorgemaild in het verleden? weet ook niet precies wat je allemaal maakt) Verheug me er echt op haha..staat gewoon in het lijstje van geboortekaartjes uitzoeken, wieguitzet bij BB bestellen, etc.. Ben echt een ratelaar aan het worden geloof ik! zijn het hormonen, het weer, wintertijd ML word soms helemaal stapel van mn gekwek Zo, ga nu echt mn oogjes dichtdoen, anders kom ik morgen mezelf weer tegen. Trusten!
Haak even in hoor, Madelief: wij hebben hier een doosje met 10 houten dierenpuzzels in (h.ema meen ik) begint met 1 stuk met een kip erop, dan 2 stukken met 2 schapen, dan 3 stukjes met 3 beren enz. Hoe meer stukjes hoe moeilijker de vorm. Deze puzzel blijft dus heel lang interssant vanwege de moeilijkheidsgraad, maar uiteindelijk als moeilijkste maar 10 stukken. Wij kunnen die houten voorbeeld puzzels van BB bij de bieb lenen, jullie niet? Kun je gelijk checken of ze te hoog gegrepen zijn, of dat het makkelijk gaat! Vlek: mutsje.....je maakt het wel spannend....geen mutsjessssss??? Weten jij en BB meer dan wij? Naam al bekend en geslacht stiekem ook? Sterkte morgen tussen de zatte lallers in de bus ! BB: oeh ik durf niet alleen de roltrap op met kinderwagen, alleen als ML erbij is doen we dat wel s. Gelukkig geen gewonden!? Nemo: oaahhh, dat klinkt niet fijn voor D. Hier kwamen we er vorige weer bij de HAP achter dat jp zijn velletje dus wél al naar achteren geschoven kon worden....oeps...we hadden het wel voorzichtig geprobeerd maar naar ons idee kon het nog niet. Vanwege zijn klachten keek die arts even naar zijn pielemuis, en hups trok m t naar achteren. Nu heeft jp dat dus ontdekt......en vind het erg spannend dat dat kan.....op het toilet vraagt hij nu steeds aan me: mama, zullen we nog 1 keer kijken naar mijn geheime pielie?? We hebben hem maar gezegt dat daar zijn geheime lielie (zoals hij m zelf noemt) zit, en dat hij die alleen in bad aan zichzelf en aan papa en mama mag laten zien om te wassen. Anders vrees ik dat het hek van de dam is.... Weer een nieuwe fase waarin we zitten! Hopelijk hoeft er toch niet ingegrepen geworden bij D, lijkt me echt zielig,.....sterkte! Ik ben vandaag naar een vriendin in Zuid-Limburg geweest, ze was verhuist van hier in de buurt naar ergens achter Valkenburg. Tjee wat woon je daar mooi, helemaal in de heuvels. Was erg gezellig om haar en haar kindjes weer s te zien. Heb haar op de zwangerschaps yoga leren kennen van jp. Morgen dagje boodschappen en verjaardagskadootjes kopen voor szus. En dan weekend, hopelijk zonder toestanden en allemaal gezond. ML en ik hebben nog steeds beide flinke keelpijn...
Hier toevallig afgelopen nachten een dekbedje in hoes gedaan voor jk, omdat de dubbele K.oeka deken groen zag van de uitgestreken snot..., ik vind die wafeldekens van K.oeka ook niks warm hoor, is maar dunne katoen. Ik heb bij jp inderdaad ook wel vaker deken in dekbedhoes gedaan omdat deken en laken zo'n rommeltje word bij die kleintjes die alle kanten opkruipen in bedje. Even uitproberen dus!
Puzzels:Hier is I ook helemaal gek van puzzels! Volgens mijn moeder kan ze het voor haar leeftijd ook al heel goed *trots* I kan trouwens tegenwoordig ook tot 10 tellen *nogtrotser* Maar genoeg opgeschept over I Dekbedje Oei, ik heb bij beide al heel lang dekbedjes.... Vanaf dat ze 1 jaar zijn ofzo.... Al blijft J er nooit onder liggen, maar das wat anders Grol.sch fabriek Leuk! Alleen het proeven zal minder leuk voor je zijn Wij zijn met ons werk in de laatste week voor mijn verlof ook aar een brouwerij geweest, was echt super interessant! Alleen te de proeverij zaten mijn collega's lekker aan de biertjes en mijn Spa blauw zat onder het stof HA Hoe is het met D bij de HA gegaan? Hier is saai dagje ben ik bang... Beetje thuis wassen en strijken en boodschappen doen... Niet echt een spetterende dag in het vooruitzicht dus
mlief, zou gewoon eens een nachtje proberen met een dikkere deken. of misschien een slaapzakje en daar het dekentje overheen ? en dan goed instoppen zodat ze niet naar boven kan kruipen en de warme deken alsnog onderin ligt. giraf, opscheppen mag best, doen wij ook zo vaak , wel knap dat ze dat al kan, pientere dame dus !! en nog 4 slapeloze nachtjes voor jullie, hoop dat ze daarna haar rust kan pakken s'nachts en jullie daarmee ook. puzzels kun je idd ook bij de bieb halen, of aanmelden bij zo'n speelgoedbank, ik weet niet precies hoe het heet, dan kun je om de zoveel tijd het geleende speelgoed weer ruilen voor wat anders. met S durf ik dit niet aan omdat ik bang ben dat ze alles kapot maakt merel, hihi jp dus weer iets anders gevonden, zou er ook goed bijzeggen idd dat alleen hij en papa/mama hem mogen zien, en dat ie het anders wel aan jullie moet vertellen, tegenwoordig hoor je zulke rare verhalen. en mutsje, nee joh naam staat er nog niet op, een andere leuke afbeelding had BB erop geborduurd, superleuk, past precies bij het eerste pakje. geslacht weten we nog niet, ik heb een kleine neiging naar een jongetje maar dat is meer voor het totaalplaatje , maar zeker weten doen we het nog niet. en excursie, lijkt me wel leuk om te zien hoe alles gebrouwen word, echt veel om alcohol geef ik toch niet, en misschien hebben ze wel alcoholvrij . is vanuit de oranjeverenig.ing hier uit het dorp, heel het dorp is vanmiddag dus leeg, iedereen zit in ensche.de. is een bus voor 90 man, dus er blijven er niet veel achter vannacht er een paar keer uitgeweest voor S, haar oogjes zitten helemaal onder de groene troep en dit kleeft dan weer vast waardoor ze haar ogen niet open kan krijgen en in panniek raakt. ik probeer het al telkens met een nat washandje eruit te halen en schoon te maken, maar het blijft maar terug komen, iemand ideeën om dit te stoppen?
@Vlek volgens mij is het enige wat helpt, is telkens met een schoon stukje watje die met lauw water nat maken en dan van links naar rechts vegen in dr oog, en deze behandeling meerdere keren per dag herhalen. Dan zal het vanzelf over moeten gaan, maar het kan idd wel paar dagen duren! Heb ook wel gehad bij de meiden dat het heel erg werd en toen uiteindelijk minder. Zielig he als dr ogen zo dichtgeplakt zitten. Als je je ogen niet open kunt doen is een eng gevoel. Heb het zelf gehad na een oogoperatie. (toen was ik 7 jaar ofzo) Dus dat gevoel herken ik wel. @puzzels zover ik weet kun je ze hier niet lenen bij de bieb. Wel in de stad hier vlakbij bij een speelgoeduitleenzaak denk ik. Ga wel lekker snuffelen op internet of ik een leuke kan vinden. @Merel Beterschap voor je keel!! O en zuid-Limburg is zeker mooi!!we willen volgend jaar daar gaan kamperen! (heeft je vriendin soms nog een plekje vrij in dr achtertuin) Leuk dat je elkaar hebt leren kennen via zwangerschapsgym! waar het al niet goed voor is... Ga de dekens maar in een dekbedhoes stoppen. Slaapzak heeft ze elke nacht aan. (anders sliep ze zeker niet hihi) Vanmorgen was mevrouwtje ineens rond 6.45 uur wakker. (mag niet klagen..) Dus die heeft uiteindelijk nog even in de box gespeeld beneden. Kon ik zelf nog even nadutten en goed wakker worden.
vlek, veel plezier, en schoonmaken met lauw gekookt water en steriel gaasje. madelief, hier gaan ze met halfjr onder dekbed lekker warm hiii zwaai zoefffff daar ga ik weer
WOEHOEEEEEE Giraf gefeliciteerd met de 10 weken!!! En wat GOEDDDDDD van I!!!! Vlek: oooh ik ben blij dat je er blij mee bent!! En nee Merel, ik mocht helaas de namen van Vleks beebje ook nog niet weten helaas En geloof me, ik heb t geprobeerd hihihi Ontstoken oogje: Nou er is wel antibacteriële zalf, maar die krijg je pas na een paar dagen geloof ik. Verder heeft ze t net te vroeg, want BV is er supergoed voor!! Oh veel plezier vij de brouwerij vandaag! Dat wordt een maltje Merel: JA dat hadden wij ook! Moos had last van pielemans en ik zeg bij de HA, hij kan nog niet terug is dat erg? En hopsa de HA doet m zo naar achter. Moos gillen van de pijn (want t was ontstoken ) Maar t CB zei daarna dat 1x per week MEER dan genoeg is, anders krijg je haarscheurtjes en nog meer infecties.. Oeps, wij deden t bij iedere badbeurt Nu niet meer en t gaat beter. Gezellig bij je vriendin! Nemo: Ik hoop dat het knipje niet hoeft meid... Wat zei de HA? Madeliefje.. Speel-o-theek heet dat geloof ik ja, wat Vlek bedoelt... Ja die puzzel van de foto is kunststof, dat is nóg fijner want dat houdt altijd zn vorm En zo'n puzzel van Merel bedoelde ik indd om de moeilijheidsgraad te verhogen langzaamaan. En ik zat eens te denken... Februari wil ik niet aantellen, want ik wil echt geen oktoberkindje meer Ja dat klinkt heel slecht, maar echt waar, mijn 2 neefjes en nichtje EN Pip zijn dan ook al jarig... Dat kost klauwen met geld iedere keer... En om dan januari te beginnen weet ik ook niet Dan beginnen we en dan lukt t niet en dan moeten we 2 mnd wachten... Nee ik denk dat het maart wordt... Dus SAAMPJES!! Gezellig toch!♥ En dekbedje: Ja hier pas met de 2, maar ook niet nodig: Tussenwoning met rolluiken Maar anders een kruikje? Is dat niks? En indd het dekentje in een overtrekje... Zo Na Moos is Pipje ziekjes geweest en nu gaat dat weer enigszins en heeft Moos weer 39,3 (gisteravond dan) Zo blijf je bezig. Ik heb het ZOOOOO druk!!!! Ik moet: 10 opdrachten voor school met een retestrakke planning uitvoeren, 3 activiteitenprogramma's maken met per week 6 activiteiten, die allemaal 6 weken duren. dus 36x3 = 108 activiteiten... pffff En de eerste 36 moet ik uitgewerkt en al woensdag afhebben. Dan een nieuwsbrief schrijven voor het werk. Iedere week 1-3 overleggen en een workshop in de avonduren. Dan nog voor de WW (8 uur) naar allerlei bijeenkomsten. De kindjes nog en het huishouden... En de naaiwerkjes... Ik weet t soms ook even niet meer hoor hahahaha. Dus ik ben er indd minder... veel minder, maar dan weet je waarom!
ooooh BB als ik dat had geweten had ik je helemaal niet lastig gevallen , jeetje wat druk !!! ik kan wel even helpen met bedenken voor die 6 wkn planning? zijn babsisschool kinderen toch ? * ballon papier machëën en daar een masker van maken * met zelfhardende klei leuke dingen maken en verven * tasje of etui maken * eigen kalender maken * wit t-shirt pimpen en een modeshow doen * kinderen op groot papier laten liggen en de omtrek natrekken, dan door hunzelf laten inkleuren * een eigen strip(boek) laten maken zal nog even doordenken. maar vind wel dat school je met heeel veel dingen opzadeld, zijn er geen collega's die je kunnen helpen? en samen met Mlief beginnen voor een 3e, leuk leuk, wordt weer spannend!!!