Part I of the 12 Musketiers

Discussie in 'De mama's' gestart door Babbelbol, 31 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vlekkengek

vlekkengek Fanatiek lid

8 jul 2008
    1.782
    0
    0
    veehoudster
    nemo, das heel goed nieuws !!! ik kan er helaas over meepraten hoe dat voelt dat 2 jaar moeten wachten, maar super dat het nu gelukt is !! gefeliciteerd !!!!!!

BB, van de moxaterapie heb ik al wel het eea gelezen, maar 1 behandeling kost E 75 bij een acupuncturist, en dit moet je geloof ik 2 wkn volhouden, die tijd is er helaas niet meer, maar van een rijstenkorrel had ik nog niet gehoord, vertel !!

2. giraf

giraf Niet meer actief

op de valreep.....

Goedemorgen allemaal! :)

3. giraf

giraf Niet meer actief

Balen, net te laat :(

Nou... Goedemiddag dan allemaal! :)

4. giraf

giraf Niet meer actief

cinnamon
    bijna 20 weken alweer! :$ Spannend!
    Wat vind O ervan? Nu is hij natuurlijk een stukje ouder dan bij de zwangerschap van L....

madeliefje
    Wat is baby Ein.stein? :)

BB
    Nog getest????

Nemo
    Oh wat heerlijk voor je stiefzusje!!

Vlek
    Gevonden op Inet, weet niet of je er iets aan hebt hoor, of misschien had je het zelf ook al gevonden:

Daarom zijn veel draaimethodes op ontspanning en dialoog met het kind gericht, bijvoorbeeld:

Oefening baart de draai
    Bij een andere draaimethode is het de bedoeling dat de baby zich door een lichamelijke oefening omdraait:
    De vrouw gaat diep op handen en knieën zitten en legt haar hoofd op haar handen met het gezicht naar de zijkant. Door deze houding wordt de baarmoeder wijder. De baby voelt dat hij de ruimte heeft om zich te draaien en wordt zo aangespoord van houding te veranderen.

De baby nieuwsgierig maken
    De volgende twee methodes zijn op de nieuwsgierigheid van de baby gericht:

Klankbal: het is de bedoeling dat de baby de klank van een klankbal volgt. De bal wordt meerdere malen over de buik gerold, vanaf de plek waar het hoofdje van de baby ligt naar het schaambeen. Sommige vrouwen hangen deze bal aan een koord om de hals. Op die manier slingert de bal daar, waar het hoofdje van de baby in het ideale geval hoort te liggen.

Lichtkegel: de baby wordt van buiten begeleid door het licht van een zaklamp. De zaklamp moet fel schijnen, zodat het licht de baby door het spierweefsel van de baarmoeder en het vruchtwater heen kan bereiken.

Uitwendige versie
    Een baby draait zich zelden tijdens de behandeling. Meestal duurt het een paar dagen voordat hij besluit zich te draaien. Dat gebeurt meestal 's nachts, als de baarmoeder ontspannen is.
    Als al deze methodes niet helpen, is er nog een mogelijkheid:
    De uitwendige versie. Deze methode kan alleen door de gynaecoloog in het ziekenhuis worden uitgevoerd. Met een echoscopie word gekeken hoe de baby ligt. Daarna legt een arts zijn hand onder op de buik van de zwangere vrouw en tilt de billen van de baby uit haar bekken. Een tweede arts probeert de baby te laten draaien.
    Zelfs als de baby zich niet laat draaien, blijft er nog hoop voor zijn moeder. Sommige baby's draaien zich namelijk op het laatste moment nog helemaal zelf om

5. Amarens

Amarens VIP lid

24 dec 2009
    11.523
    3.772
    113
    #1845 Amarens, 27 nov 2012
    Laatst bewerkt: 27 nov 2012
    Nemo, gefeliciteerd, super nieuws!!! Geldzorgen zijn niet leuk, nee, en het wordt in 2013 alleen maar moeilijker, ben ik bang :( maar 100 euro per week icl tanken moet toch lukken of ben ik gek :cool: Ik moet wel zeggen dat ik bijna alles in de aanbieding koop en ook voorraad aanleg als er goede aanbiedingen zijn. Ik denk dat wij iets van €50 per week aan boodschappen kwijt zijn (exclusief luiers dan, ik gebruik nu nog luiers uit oude voorraad van M voor L, is wel erg maar scheelt een hoop).

Madelief, ik begrijp je helemaal, boetes zijn echt zonde. Ik rijd nooit te hard :cool: (heb iig nog nooit een boete gehad, is wederom erg maar scheelt een hoop :p). Baby Ein.stein hebben wij hier nog nooit gezien dus kan daar niks over zeggen. Ik probeer tv hier te beperken tot tele.kids 's ochtends, werkt goed. M weet precies wat de regels zijn. Af en toe mag ie c.ars kijken of iets anders.

Cinnamon, waaaaaaaauw 20 weken echo komt dichtbij!
    Enne gaan jullie toch verbouwen of verhuizen? :p

BB, ongi of geen ongi je krijgt een knuffel!

Giraf, heftig, echt waar. Ik hoop ook dat jullie toch snel geholpen worden en dat er een oplossing komt!

6. nemo1981

nemo1981 Fanatiek lid

10 jan 2008
    3.967
    0
    0
    Docente economie havo/vwo
    Randstad
    Ja hoor Amarens. Moet ook wel lukken. Alleen in een week met veel verjaardagen is het ff krap. En kleding moet er ook van. Maar is mogelijk hoor, alleen goed wennen. En natuurlijk flesvoeding en luiers. Koop ik al bij kruidvat, dus scheelt al...

7. Madeliefje1987

Madeliefje1987 VIP lid

13 okt 2010
    6.203
    7
    38
    Zuid Holland
    @Giraf Baby E.instein (van D.isney) zijn speciale dvds voor baby's. Schijnt goed te zijn voor hun ontwikkeling. Ze kijken naar draaiende/bewegende speelgoed/voorwerpen, terwijl ze bijvoorbeeld muziek van beethoven horen. Ik heb er maar 1 dvd van, maar je ziet aan ze dat ze toch langer blijven kijken.

8. giraf

giraf Niet meer actief

Ah oke, ik kende ze echt niet....
    Klassieke muziek is hier ook wel trek, ik luister er zelf graag naar en I kan dan bij sommige stukken ook echt blijven staan om te luisteren :)

9. Madeliefje1987

Madeliefje1987 VIP lid

13 okt 2010
    6.203
    7
    38
    Zuid Holland
    @BB ga je binnenkort nog een testje doen of is ongi al weer gespot?

Druk bezig met voorbereiden suprise sinterklaas. (is pas op 15 december) Ik heb mn broer getrokken die papa wordt van een tweeling. Wil daar iets mee gaan doen natuurlijk. Iets van een gereedschapskist, maar dan met handige/grappige spulletjes voor een papa. Hebben jullie ideeen wat ik erin zou kunnen doen wat een beetje de gek steekt met papa's en wat ze allemaal nodig hebben...Dacht zelf bv. aan oordopjes, zodat tie het gehuil van de kids niet hoeft te horen. Een pak koffie om overdag goed wakker te kunnen blijven na gebroken nachten.

10. giraf

giraf Niet meer actief

Een poep-luier-verschoon-kit: (soort survival set idee)
    Van die plastic doktershandschoenen, stofmaskertje/wasknijper voor op zijn neus, klein flesje alcohol om zichzelf moed in te drinken, gebruiksaanwijzing voor hoe de luier omgedaan dient te worden...

Verder dextro.energie / blikje energiedrank?

Bon om een keer de kids naar tante madeliefje te brengen?

11. Madeliefje1987

Madeliefje1987 VIP lid

13 okt 2010
    6.203
    7
    38
    Zuid Holland
    ieeeeeeeeeh leuk idee G.iraf!! dat ga ik zeker gebruiken..hihi...dit bedoel ik helemaal!!!:D thanx!!!

12. giraf

giraf Niet meer actief

Graag gedaan :)

13. giraf

giraf Niet meer actief

Sterkte vandaag Vlek! Ik denk aan je.....
    Hoe laat moet je in het ZH zijn?

14. QMerelQ

QMerelQ Fanatiek lid

9 jul 2008
    4.276
    0
    0
    Vlek, heel erg veel sterkte voor de draaipoging!! Ik duim voor je!!

Ik kom snel weer meepraten dames!

15. nemo1981

nemo1981 Fanatiek lid

10 jan 2008
    3.967
    0
    0
    Randstad
    Succes vandaag Vlek!

16. Meis85

Meis85 Fanatiek lid

27 dec 2008
    4.141
    1
    0
    succes vandaag vlek!!!

17. Amarens

Amarens VIP lid

24 dec 2009
    11.523
    3.772
    113
    Vlekkengek, ik duim! Succes!!!

18. Amarens

Amarens VIP lid

24 dec 2009
    11.523
    3.772
    113
    Meis, dank je wel, ben heeeeeeeel erg blij met het boekje. Heb vanochtend een envelop in de bus gedaan jullie kant op, hihihihihihi.

19. Babbelbol

Babbelbol Fanatiek lid

17 jan 2012
    4.226
    0
    0
    Vlek heeeeeeeeeeel veel succes vandaag wijffie!!!!!! Denk aan je!! ♥

Test: Uh ja heb gistermiddag op de valreep op weg naar mn werk met een na-plasje (had net daarvoor al geplast) een tstje gedaan, omdat ze op de mat vielen bij de brievenbus ;) Die was omo.
    Maar vanmorgen met ochtendurine ook nog een keer......
    En ik zie wel een streepje... Donkerder dan t was eergisteren, maar nog altijd een tuurstreepje. Dus nog maar 2 daagjes wachten op mn ongi of een knaltest? Maar omdat ik geen idee van mn ei of klusdag heb... Heb ik net berekend dat ik ook best pas op dag 11 kan zitten ;) Alles is nog mogelijk.
    Ik ben er erg rustig onder en heb echt zoiets van: Als t zo is... JIPPIE!! zo niet... dan lekker volgens plan in mrt :D ofzoiets ;)

20. nemo1981

nemo1981 Fanatiek lid

10 jan 2008
    3.967
    0
    0
    Randstad
    OOoeeeeee toch wel spannend hoor BB

Deel Deze Pagina