Part I of the 12 Musketiers

Discussie in 'De mama's' gestart door Babbelbol, 31 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. giraf

giraf Niet meer actief

Nou dan ben ik maar de enige, maar ik ben het er dus niet mee eens! :(

Ik kan onze lieve Rasp echt niet missen!!!!!

2. giraf

giraf Niet meer actief

hahaha geintje hoor lieverd....
    Je moet doen waar je je zelf het beste bij voelt, maar dat had ik je al gezegd he :)

3. giraf

giraf Niet meer actief

Ah je bent echt lief!! :):)
    Ik ga het eerst zelf even proberen en als ik er echt niet uitkom zal ik je aanbod zeker in mijn achterhoofd houden! :):)

4. raspberry

raspberry Niet meer actief

@Meis, dank je wel! Same to u! en FB hou ik wel!

@Giraf, aah hhihi, dan maar op een andere manier contact he, is ook goed toch! Bedankt meid!

5. Madeliefje1987

Madeliefje1987 VIP lid

13 okt 2010
    6.203
    7
    38
    Zuid Holland
    pffffffffffffffffft...mn peuterdochter ken me de laatste tijd brutaal/eigenwijs doen!!! Als ik zeg dat iets niet mag, zwaait ze van zich af of naar mij, en zegt dan dat mama op moet houden maar naar de gang moet gaan...:$ Sinds kort gilt ze bij alles wat E.line doet wat niet mag. Je word er gestoord van..negeren dus...*auwie mn oren;)En gister op psz wilde ze geen eens mee met mama...stond ik daar met dr jas..en zij maar blijven rennen met overige kindjes...op een gegeven moment haar beet gepakt en gezegd dat ze NU moest luisteren! Mevrouwtje zet het op een huilen...alsof ik haar ik weet niet wat aan doe...:( Elk kind gaat vrolijk met dr mama mee, behalve die van mij...Ik rkijg echt het idee dat we teveel op elkaars lip zitten ofzo, zou dat kunnen??

Vandaag begonnen met time out op de gang als ze bij de 3de keer nog niet luistert...en wat duurt het lang voordat het dan 1 minuut even stil is...En moet haar vaak even terugzetten op dr plekje op dr trap, en wow ze ontploft gewoon elke keer, slaat/trapt tegen de deur aan...moet mezelf dan inhouden om dan niet naar de gang toe te vliegen, maar dat werkt natuurlijk averechts. Moet mezelf ook tot time out dwingen:D (time out op een stoel werkt nu nog niet, want ze krijst/gilt en komt er weer van af waardoor ik het ineens zelf spuugzat ben...)

Heb ik dit gedrag nu zelf veroorzaakt? Dat gegil/gekrijs/afzetten tegen mij??
    We proberen negatief gedrag zoveel mogelijk te negeren en positief gedrag aandacht te geven...maar het lijkt allemaal niet te werken:)

6. Madeliefje1987

Madeliefje1987 VIP lid

13 okt 2010
    6.203
    7
    38
    Zuid Holland
    sorry voor mn verhaal, maar moest het even kwijt...door zulke situaties durf ik geen eens aan een derde te denken...

7. Madeliefje1987

Madeliefje1987 VIP lid

13 okt 2010
    6.203
    7
    38
    Zuid Holland
    @Giraf Prima hoor!! ALs het lastig word, hoor ik het wel!Kan ook altijd beginnetje voor je maken (of een einde) Of je schrijft op wat je ongeveer in gewone zinnen in het gedicht wil hebben en dan maak ik het enkel op rijm voor je:) Succes in elk geval en veel plezier!:D altijd leuk he suprise maken, weet je al wat je gaat maken?

8. QMerelQ

QMerelQ Fanatiek lid

9 jul 2008
    4.276
    0
    0
    Dit gedrag van onze zoon heeft er mee aan bijgedragen dat ML geen 3e wil...

:(

9. QMerelQ

QMerelQ Fanatiek lid

9 jul 2008
    4.276
    0
    0
    Madelief: het is een fase, althans dat help ik je hopen!!
    Hier idem gedrag hoor. Krijsen, brullen, (schelden in de vorm van "stommeling" en "ik vind jou stom!") en dat gaat dan over in huilen en drama, en dan gaat het over in de zielige fase: "Mama ik wihil mehet jouhou knuffeleeeeee"
    Op de gang werkt hier ook niet echt, gaat ie tegen de deur schoppen of bonken. Ik heb vandaag 2x zo'n driftbui over horen en zien drijven, en alleen gereageerd met: 'graag normaal praten anders versta ik je niet, stoppen met huilen anders luister ik niet'
    Ik weet ondertussen dat die agressie eruit moet, want daarna is hij weer poeslief.
    Het is klote dat t zo moet, maar het schijnt er soms wel bij te horen....;)
    Geloof echt niet dat het aan jou ligt hoor! Want dan mankeer ik ook iets!;)
    Ik hou mezelf maar voor dat het over gaat als hij naar school gaat. Regelmaat, luisteren naar de juf, enz.
    Wie weet kan ik je over 2 maanden melden dat het beter gaat.....

10. Madeliefje1987

Madeliefje1987 VIP lid

13 okt 2010
    6.203
    7
    38
    Zuid Holland
    @Merel ML kwam op zn werk een kinderpsycholoog tegen (hoe toevallig) en die zei dat dit gedrag kwam doordat haar hersens sneller gaan dan ze kan begrijpen. Haar gedrag met haar interesses voor puzzelen en lezen en kraaltjes, dat ze al verder daarin is (al groep 0/1 kind is) Daarom zet zij zich van me af op de psz, omdat zij al meer ziet dan alleen mama.

haha, of het zo is, geen idee, maar ik voel me er al beter onder!
    Vanavond weer hetzelfde, mocht er niet naar bed brengen. Dus, ik zeg: oke. En doe de deur dicht en loop weg. Ze heeft 10 minuten gekrijsd en toen was het over. Ben naar boven gegaan, met haar gepraat over dat ze boos was en alsnog haar naar bed gebracht met een dikke knuffel. Zo, dat heb ik dan ff mooi voor vanavond als positief binnen!

Merel, ik hoop echt dat JP straks als een zonnetje is door school!!! Dat tie zn ei kwijt kan!! O...en je man herkent dat gevoel dus wel dat je dan even geen volgende kleine wil. Maar als JP als een zonnejte gaat worden straks, komt er dan ms. toch nog een lief klein Merelbabytje??;) (i hope so!!)
    Fijn dat je het even wilde delen dat je het gedrag herkent...hier om me heen herkennen mensen zich er niet in, dus ja...had het idee dat ik mn kind aan het vergallen was in een asociaal wezen ofzo!:$ Maar het zijn dus gewoon draakies!!;)

11. vlekkengek

vlekkengek Fanatiek lid

8 jul 2008
    1.782
    0
    0
    veehoudster
    mlief, ik kan me ook goed in jou plaats denken hoor, hier af en toe ook een draak 1e klas ;), moet me af en toe gewoon inhouden.
    en ben bang dat het gedrag dadelijk alleen maar erger word als de kleine baby er is, ik hou me hart vast, maar over een half jaar kan ze naar school, daar verwacht ik ook wel beterschap van, al ben ik wel heel blij dat ik geen juf ben geworden :), ze is soms zooo eigenwijs en driftig maar 2 sec later is ze weer mama's meisje, zo moeilijk en frustrerend voor jezelf.

rasp, aaah meis wat naar dat je je zo voelt :(, hopenlijk kom je wel af en toe aanwaaien zodat we nog weten hoe het met je gaat, maar jammer blijft het zeker !!! en miss als je meer tijd krijgt dat je je weer kunt aansluiten bij ons, zou heel fijn en leuk zijn !!
    hopenlijk krijg je alles weer snel op de rit en ga je je weer beter in je vel voelen.

cinn, wat een leuk nieuws !!! een dochter !!! was beide goed geweest natuurlijk, maar 2 meisjes is super natuurlijk !! lekker tutten en later met z'n 3tjes naar de stad, heerlijk !!

merel, ja jammer dat zulk gedrag uitwerking kan hebben op een kinderwens, wij wouden er ook altijd 3 of meer, maar na deze bevalling vinden we het beiden wel best, miss dat er nog verandering in gaat komen, maar voor nu echt niet. elke zwangerschap is het zkh in en uit :(, ML denkt zelfs al na over sterilisatie :$, das weer net vroeg zat.
    en wat lief van JP, wel grappig dat ie soms nog aan haar denkt, dan zit de liefde wel diep ;)

BB, heb de schoentjes/slofjes ook gehaald, vond ze zoooo gaaf :)

meis, een druk weekje werken dus, werkse !!

vandaag weer teveel gedaan, boodschappen en paard gewassen, hij was zo zielig, stond daar te shaken in de koude lucht :(, morgen moet ie de sint dragen, en dit komt altijd in het plaatselijk krantje, dus dan moet ie er wel schoon uitzien, na het wassen maar een extra schep brokken gegeven voor de narigheid.
    morgen een dagje niets, lekker mijn verjaardag vieren en s'avonds sint vieren met z'n 3(4)tjes.

12. giraf

giraf Niet meer actief

Hmm eerlijk gezegd geloof ik daar geen bal van hoor :) Ik moet de eerste nog tegenkomen die kinderen heeft die perfect zijn :D
    Vaak hemelen mensen hun eigen kinderen helemaal op, terwijl ze ook echt wel eens driftbuien hebben en niet willen luisteren...

Maar goed, ik herken het dus wel :p

Hier kunnen ze af en toe samen flink draken, maar alleen kunnen ze er ook wat van. I heeft dagen dat ze haar oren voor de sier heeft gekregen, want luisteren kan ze er op dat moment niet mee, kan ze wel, maar wil ze niet! En als madam iets niet wilt, nou ga dan maar op je kop staan, want dan moet je hemel en aarde bewegen om het wel gedaan te krijgen.
    En J heeft driftbuien waar je u tegen zegt... Zo'n klein mannetje, maar zo'n enorme sterke eigen wil.... Meestal negeer ik het bij hem en I krijgt 3 waarschuwingen, en na 3 waarschuwingen gaat ze op de gang.
    Maar nou was ik toevallig afgelopen week op het CB en ik vroeg hoe ik het beste met die driftbuien van J om kon gaan.... Negeren was goed zei ze, want meer kun je er toch nog niet aan doen, maar:
    ze zei ook dat I dus wel een time-out krijgt bij ongewenst gedrag en J dus eigenlijk niet, hij is natuurlijk ook nog te klein om "straf" te snappen, maar voor I kan het wel oneerlijk overkomen, dat zei wel een time out krijgt en J dus niet.... Nu probeer ik daar ook op te letten en als J weer een driftbui krijgt die echt niet te houden is zet ik hem in een hoek van de kamer/gang, en verder negeer ik het....

13. giraf

giraf Niet meer actief

Oei, definitief? :(

14. giraf

giraf Niet meer actief

Vlek
    Fijne dag vandaag....
    GENIET NOU EENS VAN JE RUST!!!!! :D

15. Amarens

Amarens VIP lid

24 dec 2009
    11.523
    3.772
    113
    LANG ZAL ZE LEVEN LANG ZAL ZE LEVEN
    Vlekkengek, van harte gefeliciteerd met je verjaardag!!! Geniet van deze hele mooie zonnige en rustige dag :)

16. giraf

giraf Niet meer actief

Oeps sorry vlek, ben echt een rund in het onthouden van verjaardagen :):):)

Lieve lieve lieve Vlek, Gefeliciteerd met je verjaardag!!! Ik hoop dat je een hele leuke dag hebt vandaag!!!!

Bekijk bijlage 290568

17. QMerelQ

QMerelQ Fanatiek lid

9 jul 2008
    4.276
    0
    0
    Hiep hiep hoera voor onze Vlekkengek!!!
    Van harte met je verjaardag, en hopelijk heb je een hele lekkere relaxte rustige dag! Beentjes omhoog, taartje op je buik, en laat ze maar eens voor jou rennen!!

18. QMerelQ

QMerelQ Fanatiek lid

9 jul 2008
    4.276
    0
    0
    Even wat rechtzetten....
    Nee, het is niet zo dat JP er voor gezorgd heeft dat onze kinderwens klaar is!:D
    Ik bedoel er meer mee, dat ik en ML vooral heel slecht tegen die driftbuien en die 'zware periodes' in de kindertijd kunnen.
    We vinden beide 2 kindejs daarbij al behoorlijk intensief, en hebben daarom ook besloten dat meer dan 2 kinderen voor ons 'beter van niet is'.
    Daarbij speelt onze leeftijd ook een grote rol. We worden binnen paar maanden beide 36, en bij een 3e zou ik toch graag een jaar of 2-3 tussen de kinderen hebben zitten om er optimaal van te kunnen genieten, dus dan zou ik in de risico leeftijd zitten, en dan het feit dat we jongen en meisje hebben, de koning te rijk eigenlijk, is dit een definitieve beslissing ja.
    Ik vind het persoonlijk met vlagen wel eens jammer dat alles nu klaar is kwa zwanger zijn, bevallen, kraamtijd enz enz. (als ik perongeluk zwanger zou zijn zou ik er dolblij mee zijn! Maar ML is resoltuut er helemaal klaar mee)
    Maar dat stop ik dan maar weg, want er depressief van worden heeft geen zin. Het is goed zo.:)

19. Madeliefje1987

Madeliefje1987 VIP lid

13 okt 2010
    6.203
    7
    38
    Zuid Holland
    Lieve Vlek, van harte gefeliciteerd met je verjaardag!!!En misschien krijg je vanavond wel een heeeeeeel speciaal kadootje;) Hele fijne dag vandaag!!!

Pfffffffffft..ik ben nu al kapot en sinterklaas moet nog beginnen:D Gevulde speculaas proberen te maken, maar het is nu meer speculaasbrokkelkoek geworden:D En nog cake met pepernoten erin, maar hij wilde maar niet gaar worden, dus de buitenkant is behoorlijk donker geworden, iets te eigenlijk...;) maar goed, als het maar smaakt.
    Ben ook zo gek om vanavond stamppot boerenkool te maken (hou van kokkerellen, maar heb het nooit eerder gedurfd voor s.familie..straks vinden ze het niet lekker:)) Daarnaast nog ovenschotel zuurkool. Tja, in totaal eten we met 14 mensen (incl. kids) Maar was de patat wel beu! Wou nog toetje maken, maar dat laat ik nu maar zitten;)

O ja en via MP weer leuk kledingsetje voor M.aaike binnen. Zo leuk is dat! Kan ze vanavond gelijk de mooie nieuwe kleren aan:) Het ziet er nog zo mooi uit, geniet daar echt van.

20. giraf

giraf Niet meer actief

Oh, ik lees mijn eigen berichtje nu net terug en het komt wat krom over zie ik :) Ik bedoelde ook niet dat JP "de oorzaak" is van definitief geen kinderen meer, maar meer in het algemeen... snap je me nog? :)

Maar ik begrijp je zeker hoor, soms ben ik wel eens bang voor de komende jaren.... Ze zijn bij mij natuurlijk nog zo klein, en ze hebben echt wel eens hun kuren en nukken, maar uiteindelijk luisteren ze toch wel weer, ze zijn nu nog op zo'n leeftijd dat ze toch een soort ontzag hebben voor ons als ouders... Wij hebben de periode nog niet meegemaakt dat ze echt gaan peuterpuberen, of ons uittesten....
    Ml en ik zeggen wel eens tegen elkaar dat we nu even een pittige periode ingaan, maar dat we over een paar jaar ook kunnen gaan genieten :cool:

Over het gevoel "nu definitief geen kinderen meer" kan ik nog niet over meepraten natuurlijk, maar ik denk dat ik het daar straks ook best wel eens moeilijk mee ga hebben... Verstand en gevoel kunnen soms mijlenver uit elkaar liggen... verschilt ook nog eens per dag denk ik... Het ene moment denk je 'ik ben tevreden hoe het nu is' en het andere moment kun je ineens weer verlangen naar meer :)

Deel Deze Pagina