Rasp: Jeeeee wat raar???? Ook in t ZKH schrijven ze dit voor hoor!! het kan echt geen kwaad voor je kindje anders zou ik t noooooooit hebben gegeven! Bij Moos heb ik het ook echt lang mogen gebruiken!
Giraf: oh nee getver dat is kl#tenieuws... Maar helaas cystes op je eierstokken komt best vaak voor (ik had er ook 1 in mn zwangerschap weet je nog?) Ik hoop dat ie hormonaal is en snel slinkt en je weer normaal verder kan!! Weet je: Kan best oorzaak zijn van je onregelmatige cyclussen. Zei VK tegen mij... Sterkte meid!!!!! Cyste is een holte gevuld met vocht. geen pus!!!
Rasp: volgens mij kan de lact kundige m ook voorsschrijven!! Oh net gebeld met apotheek: domperidon is wél verkrijgbaar. Ze kijken alleen of je t mag gebruiken
@BB, ja maar dan zeggen ze natuurlijk dat ik het niet MAG gebruiken omdat ik bv geef?...... Nou ja, ik wacht nog even het bericht van de huisarts af. De lactatiekundige zei tegen mij dat ik het op doktersrecept kon krijgen en niet via haar. Ach ik weet het ook allemaal niet meer hoor, ik hoor zoveel verschillende verhalen
@Giraf, he bah dat is een andere uitslag als dat je had willen hebben. Hopelijk gaat het jullie "zwanger worden" niet in de weg zitten. Vervelend dat je nu dus maar gewoon moet wachten op de ongi. Jammer hoor!!
He verdorie Rasp ik baal echt voor je... En ik weet gewoon zeker dat het geen kwaad kan! Lact kundigen en ZKH-personeel geeft het wel, waarom doet een HA dan zo moeilijk???? Ik heb het hier wel in de apotheek gekregen, terwijl ik BV geef en dat weten ze. Ik heb uitgelegd dat ik het bij Moos ook gebruikte en toen was t goed. Maar hier kennen ze t ook voor de BV... Ik zou indd even de Ha afwachten (heb je nog t nr van de lact kundige gegeven?) en anders de lact kundige nog eens bellen...
@BB, ik wacht de huisarts af en als hij het niet wil voorschrijven dan bel ik de lactatiekundige nog eens en de apotheek. En dan moeten we het het weekend nog maar even uitzingen en als ik het niet krijg dan mag je me na het weekend wel wat sturen. Ik vind het zo vervelend dat ik juist aan het eind van mn latijn was en dit mijn redding zou kunnen zijn en nu verbruik ik dus al dagen mijn energie hier aan terwijl ik juist die energie nu niet meer heb......vind het zo jammer om zo te klagen maar ik voel me gewoon echt niet goed meer zo en ik jank de hele tijd en mijn gezin lijdt er onder etc.....ik baal dat ik me zo uit het veld laat slaan hierdoor terwijl ik altijd sterk ben maar dat lukt me niet meer.
Oh meid wat akelig Het spijt me zo dat ik je dan die kant op heb gebracht Ik wil je gewoon zoo graag helpen en bij Moos heb ik ook wekenlang aangeploeterd en ik zag mn bv maar teruglopen en teruglopen en Moos begon meer en meer te huilen. Zo frustrerend. En toen kreeg ik dit geadviseerd en ik weet de opluchting en verbazing nog toen mijn melkproductie zo snel weer helemaal op peil was.... Oh meid ik baal zo dat ze zo moeilijk doen terwijl het zo'n kleine moeite voor hen is. Kun je de HA niet terugbellen en hem duidelijk maken hoe op je eind je loopt en je echt NIET MEER KAN!!!!!? Sorry ik wil niet pushen maar ik probeer alleen mee te denken Kus lieverd
Lieverd jij hebt me die kant niet opgebracht!!! Jij helpt me en dat waardeer ik enorm, zonder jou had ik niet geweten dat er een oplossing is toch. T is alleen zo jammer dat het zo moeilijk gaat, waarschijnlijk blijven ze hier in het noorden een beetje achter......zal ook niet! Nee lieverd ik vind het echt fijn wat je allemaal doet hoor! X
Weet je lief, ik ga zo een pakje halen en stuur m je op. Dan kun je dit weekend altijd kijken wat je er mee wil. Als je m niet gebruikt, dan stuur m maar terug en anders heb je t iig in huis dat voelt al fijner denk ik.
Dat is misschien wel zo ja.......dank je wel lieverd en als ik er niks mee doe stuur ik hem inderdaad terug. T is fijn het achter de hand te hebben ja. En ik betaal je terug!!!!!!!!!!!
ZO daar was ik dan, even bijgelezen. @Giraf, aaah he bah dit is niet wat je wilde horen natuurlijk!! Maar goed nu even je ongi af wachten, maar ja cyste's komen idd vaker voor he. Wat moet je nu doen afwachten op ongi en dan terug of zo?? En fijn dat je nu afspraak heb voor I he, maby kunnen ze wat doen/geven dat ze beter slaapt zal voor I zelf ook wel fijn zijn. @Rasp, jeee wat een HA-en zeg!! maar ja BB had het anders ook niet gekregen toch als het niet mocht met BV waarom doen ze zo moeilijk!! Misschien dat het idd via Lact-kundige kan, of anders maby heeft je zus een andere HA en kan zij eens navraag doen. Maar kan me zo goed voorstellen lieverd dat je er even door zit en dat jij en je gezinnetje. Echt achter regen komt de zon!! @Nemo, succes bij de fysio, en jeee gister de heledag gelegen. hoop dat de fysio wat voor je kan betekenen. @Vlek, zo jij al weer druk bezig geweest en ook weer wilde plannen lekker hoor. (kan jij eigenlijk wel stil zitten??) @BB, Pipje dr pokjes dus aan het indrogen fijn hoor hoop dat ze vanaaf dan ook al een betere nacht gaat maken zou wel lekker zijn he, maar moos wel weer gedroomd dus is ie maar lekker bij papa en mama in bed gekropen. Merel, Madeliefje,Quint,Zeepje,LM,jadore,Maible, jullie een dikke knuf en snel weer even hier langswippen he.
Ja ik eet nog wel hoor, als ik dat niet doe dan val ik om hahahah. Nee ik weet het nog maar ik wil dat niet hoor, ik betaal gewoon! X
@Meis, we wonen in hetzelfde dorp dus allemaal dezelfde huisarts hihi. En diezelfde huisarts adviseerde mn zusje toen water te geven aan haar dochter naast de BV want misschien had haar baby wel dorst??!!!!! Hallooooooooo!! Huisartsen hier zijn dus absoluut niet op de hoogte van borstvoeding.
Rasp, meissie toch! Wat een ellende Echt belachelijk dat de ha je niet verder wil helpen! Ik hoop dat je ´nieuwe´ha het toch gaat voorschrijven. Ik zat net te denken, kan de arts van het cb het niet voorschrijven? Het is zo maar een gedachte. Giraf, een cyste, wat enorm balen Ik had stiekem gehoopt op een klein zwaaiend beebje. Ik hoop dat je ongi dan toch snel gaat doorzetten. Wel goed nieuws dat de ha je door gaat sturen met de slaapproblemen van I!! En een paar dagen bij je ouders slapen is nog niet zo´n gek idee hoor! Dan heb jij ook even de rust die je hard nodig hebt. Vlek, hoe voel je je? Nog maar een paar dagen en dan mag je testen!!! Je bent weer lekker druk vandaag! Wat is het geworden, cake of tuin? BB, ik ben blij te horen dat de pokjes van Pip beginnen op te drogen! Die foto was zo sneu.. Nemo, suc6 bij de fysio! Goed dat je meteen een afspraak hebt gemaakt. Ik heb me vandaag ziek moeten melden. Gisteren had ik het op mijn werk steeds warm en dan weer koud. Op de weg naar huis voelde ik me steeds beroerder worden. Ik ben toen maar meteen mijn bedje ingedoken. Vannacht flinke koorts. Ik heb nu nog een beetje verhoging, keelontsteking en migraine en ben ook nog ongi geworden. Ik heb al een flinke lading paracetamol, codeïne en imigran achter de kiezen. Ik wilde even weten hoe het met Giraf, Rasp en Pip is. Duik nu mijn bedje weer in.
Nee dat idee krijg ik ook dat de meeste HA niet goed weten hoe en wat van BV!! raar toch eigenlijk tuurlijk veranderd er wel een boel elke keer maar ze moeten toch op de hoogte blijven. Weet dat ze hier heel erg pro BV zijn, ik omdat ik het niet wou geven echt meerdere malen een heftige diss heb moeten voeren met VK en CB. Mijn HA kent me wat langer dus toen ik belde dat ik medicatie wilden om BV tegen te gaan deed hij ook niet moeilijk ook al waren er wat bijwerkingen. Maar vind dat veel HA-en niet meer naar de patient kijken maar naar de regels en dingetjes. Ik denk jeee jij Rasp vraagt toch niet voor niets om die medicijnen. je bent zelf ook Kraam. (en als je nou eens de HAp van het weekend en je het verhaal uitlegd en dat je er door zit en dat dit je redding is om toch met de BV door te kunnen gaan voor jezelf en J??)