Nemo, knuffel omdat de laatste loodjes zwaar zijn en omdat ml niet altijd even lief is. Giraf, ja I boft maar met z'n handige papa! Veel speelplezier!
Tja, geloof me, ik weet het Ik loop alleen er tegenaan nu dat ik niet meer weet wat ik nog meer kan doen. Ik heb er om gehuild, ben boos geworden, heb hem doodgezwegen, en heb zelfs de aanval terug gezocht en lekker terug schelden, maar zo ben ik niet, dus dat werkt helemaal niet. ML vond dat gescheld van mij redelijk normaal geloof ik, maar zelf blijf je dan heeeel negatief de hele dag, is ook niks. Heb nu toen hij weg ging het ultieme middel geprobeerd: ik heb gezegd dat ik deze 2 weken eens zal nadenken over wie waar gaat wonen en eventuele scheiding. Ik meen het niet echt, maar wil gewoon wel eens kijken wat er gebeurd. ML zei in eerste instantie dat hij het wat overdreven vond, maar heb gezegd dat hij dat mocht vinden, maar dat ik hem niet om zn mening had gevraagd. Het nadeel van 2 weken zo'n situatie is dat je normaal gesproken alles weer vergeet en gewoon doorkabbelt, maar daar pas ik nu voor! Het meest klote is gewoon dat ik soms niet meer blij mag zijn van mezelf. Dan wil ik denken aan de kraamweek, maar eigenlijk knaagt dit ook aan je. Ik wil bijvoorbeeld nadenken over een vakantie, maar soms denk ik wel eens "wie weet zijn we dan niet meer samen" of "straks denkt ML dat ik alles weer vergeven heb"... Sorry, wil jullie hier helemaal niet mee belasten.. Trouwens, hij is sowieso thuis met de bevalling en daarna heus wel een paar dagen. Alleen zelf is hij er van overtuigd dat hij 2 weken thuis is, maar ergens moet hij die weken ook weer inhalen...
Oh ja, probeer ML ook vaak duidelijk te maken dat dit "niet normaal" is.. Dat is namelijk wat hij niet lijkt te snappen. Iedereen maakt ruzie, zegt hij dan.. Ja, ruzie vind ik niet erg. Maar ja, dit is denk ik wat ML van thuis heeft meegekregen.
Allereerst: Je belast ons er ABSOLUUT niet mee!!! Iedereen mag hier zijn gevoelens uiten, blijdschap, verdriet, onmacht, geluksmomentjes, onzekerheden, boosheid, ALLES!!! Ik hoef echt niet elke keer te lezen dat het zo goed gaat met iedereen, terwijl dit in werkelijkheid niet zo is..... Alle musketiers staan me dicht bij, dus JIJ ook! Maar je moet jezelf niet zo wegcijferen lieverd! Ik heb het gevoel dat je op je tenen loopt 'om ML maar niet boos te maken' Natuurlijk mag je aan jezelf denken, en aan je kraamweek.... Ik kan me voorstellen dat het nu alleen allemaal niet zo rooskleurig klinkt. Mannen zijn rare wezens en die snappen hinten vaak niet, pas als jij daadwerkelijk met de koffers voor zijn neus staat zal hij iets hebben van 'Oh jeej, ze meent het toch wel echt' Probeer er toch over te praten, hoe moeilijk het ook is. Bel/sms hem op en zeg "dan en dan om zo laat gaan we praten" Ik weet niet hoe je man hierop gaat reageren, maar gooi eruit wat je drwas zit, zeg dat het voor jou wel belangrijk is dat het opgelost wordt! Misschien komen je lichamlijke klachten hier ook wel uit voort? Dat je ze gespannen bent, van het zorgen en piekeren, dat het overslaat op lichamelijke pijn? Hoe dan ook, ik vind je in ieder geval een prachtwijf!
Oh ja, ML en ik gaan nog best vaak iets samen doen. Vorige keer had hij zn moeder gevraagd op te passen zodat we samen naar de film konden. Dat is dan ook gezellig hoor, maar je praat niet over belangrijke dingen. We hebben het ook echt leuk samen hoor, maar die andere momenten lijken de rest gewoon af te breken. ML gaat heel snel weer over tot de orde van de dag, alsof er niets is, maar ik kan dat niet. Hij verwijt me dat ik er uren over wil praten, maar uiteindelijk praten we nergens over...
Klinkt heftig misschien Nemootje, maar video-interactietraining zou een goede voor m zijn. Dan worden er gedurende een vaste periode opnames gemaakt van jullie gang van zaken thuis, en daarna wordt het geëvalueerd en geanalyseerd. Dan kan hij niet om zijn gedrag heen en zal hij t toch moeten inzien. Ik denk niet dat hij doorheeft wat het met jou doet. En dan kunnen jullie ook samen zien, wat hem triggert op zo'n moment. Oh schat ik hoop niet dat het je mooie kraamtijd gaat overspoelen lieverd. Jullie vinden je weg wel, dat weet ik zeker. Hier hebben we ook echt wel donkere perioden gehad. Oh liefie ik wou dat ik iets voor je kon doen. En je zeurt niet verdorie!!! Je mot je ei toch ookl kwijt kunnen!!! Kus!!
Dank je Giraf. Als ik tegen ML zeg dat we misschien wel uit elkaar moeten gaan, vind hij dat ik wel heel snel opgeef en wordt nog bozer, terwijl je idd het tegenovergestelde wil bereiken. Dat hij zich eens open stelt en goed praten. Ik heb ook vaak goede gesprekken hoor. Soms ben ik de hele avond aan het huilen en merk ik ook wel dat hij breekt. Dan huilt hij ook, belooft ander gedrag etc. Maar als je dan de volgende week voor zeikerd wordt uitgemaakt lijkt het dus allemaal voor niks en waren het loze woorden. Ik zie het zo: als je vrouw zegt dat ze weggaat en jij smeekt om een tweede kans, dan moet je die pakken en niet 2 dagen later weer tegen je vrouw gaan schelden. En ik cijfer mezelf niet echt weg hoor. Ik weet dat ik zijn woorden niet verdien, dat dit zijn fout is, maar hoe dan verder?? De enige optie die overblijft is écht weggaan en dat wil ik diep in mijn hart toch niet..
Nee, ik snap het, weggaan bij hem is natuurlijk ook wel weer het andere uiterste... Dan is misschien het idee van BB wel een goed idee? video-interactietraining.... Ik ken het niet, maar het klinkt wel heel aannemelijk! Zo kun je leren van het gedrag naar elkaar toe....
Ja, dat triggeren, daar gaat het om. Stop met praten want je haalt het bloed onder mn nagels vandaan zegt hij dan. Maar als ik echt vond dat ik te ver ging, zou ik echt ook eerlijk zijn, maar ik praat gewoon. We zitten allebei te kibbelen, ineens is hij het zat en zegt STOP!! En als ik dan dus toch doorpraat gaat er een afstandbediening door de lucht. Zijn standaard zin: als JIJ nou gewoon was gestopt met praten hadden we nu niet zo'n ruzie... Dat gaat altijd zo. ML vraagt soms of ik hem ergens heen wil brengen. Als ik dan 'schiet op, stop met zeiken en hou je bek' moet aanhoren, zeg ik trouwens, ja gaat maar op de fiets.. Ook hele ruzie natuurlijk. Ook dan: als je me nou gewoon met de auto had gebracht hadden we nu geen ruzie.. Wat dacht je er van om GEWOON je vrouw met respect te behandelen??
ML heeft als kind in een internaat gezeten en bij tig psychiaters gelopen, dus heeft daar een soort afkeer voor gekregen, en dat snap ik ergens nog wel. We hebben wel eens de stap genomen om samen in therapie te gaan, maar was een mega wachtlijst en die man mailde niet terug, en toen is dat weer verwaterd...
Dank je meiden. Ben met woorden ook best sterk hoor, maar tegen schreeuwen kan je gewoon niet op. En laat mezelf dus ook triggeren, ga terug schreeuwen en tja, dan verlies je het gewoon. Ik moet echt met mezelf afspreken dat ik vanaf nu ALTIJD rustig blijf. Als hij gaat schreeuwen en onderbreken, dan zeg ik gewoon dat ik dan niet verder praat.. Nieuw voornemen...
Ben trouwens thuis gebleven vandaag. Voel me wel schuldig. Daan is bij smoeder, heeft daar geslapen en ze weet van niks Maar had zo'n hoofdpijn!! Ben nu mijn gedachten een beetje aan het verzetten. Wasje draaien, kleren uitzoeken. Lekker op mn gemakkie.
Maar de intentie is er van zijn kant dus ook zeker wel om het op te lossen.... als hij meegaat in het 'therapie' idee, dan is hij iig bereid om het op te lossen, sterker nog, dan WEET hij dat het niet oke is wat hij doet, dat is denk ik al een hele belangrijke stap! Maar 'blijven praten' maakt hem alleen maar bozer, dus dat is ook geen oplossing nee, maar aan de andere kant, jij hoeft ook niet altijd diegen te zijn die 'inschikt' in ruzies.... Het is gewoon heel lastig zo...... en het op het moment zelf laten rusten en er op een later tijdstip verder over praten is ook geen optie?
Ben wel pagina-vullend bezig Maar dank je wel meiden... Praat hier ook niet graag over met familie. Wel gewoon over dat ik ruzie had ofzo, maar details heb ik helemaal geen zin in. Kan ook goed met smoeder praten, maar hier natuurlijk niet over, is toch haar zoon
Hij zegt ook dat dat is wat hij wil. Even rusten. Maar misschien is dat dan mijn fout, ik kan dat niet. En het maakt ook verschil of iemand rustig zou zeggen "zullen we het even laten rusten en laten verder praten" of je hoort "en nou ff je bek houden!!" Ik laat me gewoon niet graag de les lezen
Nemo: Heel moeilijk meid... En indd je hoeft niet steeds als hij zegt: hou je mond! dit te doen. Maar wat je zou kunnen proberen is af te spreken, dat als hij RUSTIG en RESPECTVOL zegt: "Schat ik hoor je, maar ik merk dat ik er nu niet tegenkan. Kunnen we even stoppen en later doorgaan?" Dan denk ik dat je beiden verder komt als je dan even rust geeft, dan dat jij doorpraat, omdat jij het een normale toon vindt. ML vindt dat duidelijk niet! En de waarheid maakt in deze dan weinig uit (ik geloof je hoor ) maar dan is het de gouwe ouwe: oplossen of gelijk krijgen? En dan zou ik voor oplossen kiezen. Maar dan moet hij jou tegemoet komen en het fatsoenlijk zeggen VOOR zn lontje op is! En heb je hem weleens gevraagd, of dat als Daan later zo tegen zijn moeder of vrouw tekeer gaat, of hij dat fijn zou vinden? Want dat is wat hij Daan leert. ML is zijn grote voorbeeld en van niemand anders leert Daan hoe met vrouwen om te gaan. En een fijne spiegel is dan te vragen of dat hij niet liever Daan zou leren dat je respectvol moet omgaan met vrouwen. Oh ik probeer ook alleen te helpen hoor. En dreigen met weggaan is indd misschien 1-2 dagen functioneel, maar dan verval je beiden weer in het oude patroon. Ik zou echt eens die draad oppakken van therapie!!! Knuffel kanjermama!!!
Hoi meiden Dank je wel voor jullie medeleven!! @Nemo, lieverd dikke knuf X Vanavond kom ik nog wel even langer kletsen hoor, heb nu niet echt veel tijd. Wou julie nog wel even laten weten dat ik bij de dokter geweest ben en de hele ratteplan op tafel gelegd heb daar. Allereerst het bloedverlies, kan er bij horen zo na een bevalling maar voor de zekerheid toch een inwendig onderzoek en een uitstrijkje gehad (ahum, bah), het zag er op zich goed uit van binnen alleen de voorwand en achterwand zijn verzakt, dat wist ik ook al wel maar had ik hier nog niet verteld geloof ik....? Uitslag uitstrijkje over 2 weken. Morgen kan ik bellen met het ziekenhuis voor een afspraak voor een echo van de baarmoeder en de vagina enzo. En ik kan zelf bellen voor een psycholoog voor het maken van een afspraak. Zo, dus er gaat goed gesleuteld worden aan Raspi!! Komt goed!!
Goedzo Rasp: Hele dikke knuffel!!!! En wij zijn gewoon de deurzakkertjes saampjes Komt goed!!!! Kus!!!