Goed zo Rasp. Je wil natuurlijk niet dat er echt iets is, maar liever dat je weet wat het is en dat ze het hopelijk makkelijk kunnen oplossen. Dikke knuffel meid, goed dat je gegaan bent!! En bedankt voor alle tips meiden!! Ga even strijken denk ik..
Go rasp! Problemen aanpakken! Kanjer! Ik ben bijna klaar om te bankhangen ML is aan het werk, dus ik moest de avondspits alleen doen. Eten koken, tafel dekken, eten geven aan J, I eet zelf, ik had spaghetti gemaakt dus het was feest 'want spaghetti mag je slurpen' tenminste, bij ons wel lekker yoghurt as toetje, tafel afruimen, spaghetti uit haren halen, kinderstoelen en vloer afvegen, Daarna kindjes in bad, pyama aan, J een fles, verhaaltje voorlezen *truste-kus-lekkerslapen-totmorgenliefje* Nu alleen die r*t afwas nog even....
Nemo, en strijk klaar?? ik ben op de helft hiiii en dikke kus voor jou jeee heb het allemaal gelezen lieverd he moet niet makkelijk zijn. En wat ik je kan zeggen denk echt dat praten met een derde erbij het beste is om er samen uit tekomen. @BB, wat ik je nog wou vragen hoe is het met Moos en de hondenbeet?? @Giraf, ooooh spits uur!! je mag de afwas wel even bij mij in de machine zetten hoor heb nog wel plek, voor een paar spagetti bordjes!! hier liggen ze er ook al weer lekker in dus ik ga je lekker na doen en bankhangen!! @Rasp, goed bezig lieffy!!! ja is even een drempel over om hulp te vragen!! maar komt goed! xx
Met daan bij HAP geweest. had 39,5 graden koorts en MEGA veel plasluiers. had na een uurtje slaap een heel nat shirt en net schone luie. er zitten infectie sporen in urine. was te weinig voor kweek maar urineweg infectie bij jongens schijnt echt niet leuk te zijn dus toch kuur gekregen. Na de kuur nog even urine bij HA brengen. arme kind had nu 39.9 en wilde erg graag slapen.
Ha lieverds! Nemo, wat een rot situatie zeg! Het kan wel zo zijn dat Ml op een internaat heeft gezeten en dat hij in een 'mannenwereld' maar dat is absoluut geen excuus voor respectloos om gaan met zijn gezin! Hij moet echt leren dat hij ook op een andere manier dingen duidelijk kan maken. Het klinkt misschien als een gekke vergelijking maar de de leerlingen bij mij op school zien niet welk gevolg hun gedrag heeft voor een ander, en ik krijg ook een beetje dat idee bij jouw ML (ik wil je ML niet vergelijken met mijn ll maar sommigen mensen hebben hier nou eenmaal wat meer moeite mee) Het lijkt alsof hij maar moeilijk aan kan geven dat de emoties bij hem oplopen tot het te laat is en dan haalt hij verbaal uit. Wanneer dat gebeurt lijkt het hem niet uit te maken wat jij doet of zegt, het is allemaal fout. Het lijkt misschien wat kinderachtig maar heb je al eens geprobeerd om in zo'n situatie heel rustig tegen hem te zeggen dat je zo niet met hem wil praten en dat je hem een half uur of een uur met rust gaat laten en dat je dan met hem wil praten. In die tijd zet je jouw beleving van de situatie kort op papier. Als je denkt dat je ML dit niet wil lezen dat hoeft dat niet, maar het is voor jezelf soms fijn om de situatie te 'ordenen'. Bv Gebeurtenis: Ml wil dat je hem wegbrengt met de auto maar dat gaat niet omdat je moe bent. Gedachten: Ml is boos en zegt dat je niets voor hem wilt doen Gevoel: ML is boos en jij bent verdrietig Gedrag: Ml gaat schelden en jij negeert hem. Het hoeft echt maar zo kort hoor. Soms kan het helpen om te zien of er een 'patroon' zit in het moment en de situatie wanneer het escaleert. En ik zag dat jullie al eens hebben geprobeerd om in therapie te gaan. Als zou toch wel adviseren om toch maar op de wachtlijst te gaan. Baat het niet dan schaadt het niet! Dikke knuf! rasp, ik ben blij te lezen dat je stappen neemt! Ik schrok wel hoor, ik dacht dat het juist weer een stuk beter met je ging. Meisje toch! Je bent gelukkig niet alleen met die gevoelens! Ik heb een paar jaar terug ook van die pieken en dalen gehad. Ik hoop dat je je snel weer de oude voelt! Dikke knuf! BB, wat een geweldige tafeltent!!! Merel, hoe ligt jouw tuin er bij? Hier is het echt een verschrikkelijke bende. Ik heb besloten dat we nieuwe graszoden gaan bestellen zodra de schutting staat. Vlek, geen idee of het kwaad kan om eerder te beginnen. Ik hoop het niet! Gelukkig heb je nog een afspraak met de gyn staan. Giraf, lekker drukke avondspits! Was de spaghetti lekker? Hier is pasta echt favoriet, lekker knoeien ik moet trouwens elke dag de avondspits alleen doen, soms vind ik dat best zwaar... Meis, wat een pechdag! Jij een zere vingen en F een zeer oor Kusje er op! *smak* All, dikke knuf van mij!!! Ben helemaal trots op mijn meisje, ze kan sinds vandaag omdraaien!!
Cinn, ooooh L kant draaien super joh!! maar idd dat is wel zwaar als je altijd alleen de spits moet doen. En ja pechdag gister vind wel heel erg van F dr oorlel flinke glip net niet door gelukkig.
Cinn: denk idd dat ml zich niet goed kan verplaatsen in een ander en geen idee heeft welk gevolg zijn gedrag heeft. bedankt voor je tips en wat goed van je kleine meid!!
Spaghetti was heerlijk! Kindjes hebben allebei zitten smullen Maar ik vond de avondspits alleen doen best even pittig moest ook gelijk aan Nemo denken, maar jij moet het dus ook altijd alleen doen... I is gek op bum.ba, maar natuurlijk niet als het mij uitkomt, haha, als ik aan het koken ben wilt ze graag helpen (lees: rotzooi maken en in de weg zitten ) En L draaien! Goed zo! Meis Als je klaar bent met je strijk heb ik hier ook nog wel een berg liggen hoor Nemo Oei arme D.... Het zit ook niet mee hè?
Ik heb nog maar 1 kind, eet als ML er niet is heeeeel vaak bij anderen (lees: bijna nooit thuis) én heb een vaatwasser dus zo zielig ben ik niet hoor
Bij Daan kan het 2 kanten op: of hij is zichzelf (lees: hyper, blij en druk) of je ziet het lampje uitgaan en dan hoor je alleen maar "mag ik op schoot?" 90% van de tijd geldt het eerste dus dat is wel fijn. je merkt nooit dat hij ziek is (behalve het op schoot zitten en koorts)
Hi! Meis: ohhhh vergeten! Je meisje had dikke snee in haar oortje he! Wat zielig! Oei dat kan zo'n pijn doen, alleen al als je je stoot!! Brrrr, dikke kus erop van mij! GIraf; lekker spagetti gegeten!! Klinkt qua avondspits hetzelfde als hier, alleen delen we de taken, maar toch is het evengoed veel om te doen.... Nemo: Ohh D een kuur, dat schijnt enorm pijnlijk te zijn voor jongens ja....hoop dat hij snel opknapt! Beterschap!!!! En wat Cinnamon zegt klinkt me goed en helder in de oren. Ik ben ook enorm vóór de uitspraak hoe hij het zou vinden als D zo tegen zijn zusje gaat staan schelden. Zo vader zo zoon zeggen ze wel eens....dus hoop dat hij dat in zijn oren knoopt en zich verbaal gaat gedragen. Sterkte, heel knap van je trouwens om dit te delen met ons. We helpen en adviseren we waar we kunnen!! Cinnamon: onze tuin? Ach, eigenlijk is het gedeelte waar geen bouwspul staat heel netjes bijgehouden door mij . Jp vind het fietsen over de fundering erg leuk. (lange strook glad beton, rijd lekker soepel!) Verder hebben we open verbinding met de buren (en 2 buurkinderen, NL sprekende Poolse moeder en alleen Pools sprekende oma die daar nu logeert. Dus lijkt beetje op de camping zo als je constant je buurtje hoort en ziet) Hier ook nieuw gras straks, maar is nog maar een stukje vrees ik....kan niet wachten tot de echte bouw begint!!! En je meisje rolt!, Wauwieeeeeee knap van d'r!!! Ik had vandaag een fruit-uitspuug incident... Ik snapte het niet totdat ik zag dat ik potje Olvari.t 8+ fruit en koek had gepakt. Mét stukjes!! Daar moest madam niks van hebben . We moeten trouwens nog een plannetje trekken voor 7 april, wat rijden betreft. Rest: zwaaaaaaiiii! Geen nieuws van de psych. Nu zo min mogelijk (niet dus) praten over de klysma's en dat hij moet poepen 'want anders'. Wel complimenteren. En zo doorgaan tot hij het als 'normaal' gaat beschouwen. Pas daarna kunnen we met zindelijkheids'training' verder. We zullen zien... Op het KDV waren ze erg positief. Eigenlijk was alles prima, speelt graag met andere kindjes, ook met al het speelgoed, durft van zich af te bijten (kijkt dan wel eerst naar de leidster omdat hij bevestiging zoekt dat hij 'nee' mág zeggen als hij iets niet wil) Hij is verbaal goed, zingt graag, is sociaal, ruimt niet graag op (dat wisten we), verteld héééél graag en héééél veel, en eigenlijk moesten ze heel vaak om hem lachen. Hij had van de week gevraagd aan de leidster: "Margrie.t.....ben jij met N.aniek vertrouwd??" (getrouwd) De leidsters hadden naast elkaar gezeten en droegen een ring.... ha ha Moest zo lachen ook vanmiddag....hij had een nieuw liedje geleerd, 'moriaantje zo zwart als roet ging eens wandelen zonder hoed" Jp zijn vesie: "Moeder Jantje ging uit wandelen, moeder jantje ging uit wandelen."
ML schreewt soms ook tegen Daan dat hij niet zo moet gillen tja.. Maar wil ECHT benadrukken dat hij verder echt een hele leuke vader is.. En tja, ben wel blij dat ik het kan uiten, maar je schaamt je toch.. Voel me echt soms zo'n vrouw die mishandeld wordt en toch naïef bij haar man blijft, maar zo is het helemaal niet! Verreweg grootste deel van de tijd gaat alles goed hier, maar die andere momenten, pffffff.. En nu was het dus de laatste week erger dan normaal en omdat hij nu weg kun je er ook niet over praten. Dan blijf je qua gevoelens dus beetje hangen Maar nogmaals bedankt lieverds
Nemo: tuurlijk is het niet alleen shit wat ML betreft! Maar is gewoon doodzonde als het soms zo loopt terwijl jullie het zo goed hebben samen! Hier heeft ML ook van die schreeuwbuien gehad laatst. Hij heeft toen ook gezegt dat hij moet gaan leren om zich niet zo te laten gaan als er eens wat tegenzit. Moet zeggen dat het tot nu toe goed gaat, maar zijn lontje is t.o.v. Jp soms ook gevaarlijk kort......jp is nu zo wijs dat hij gewoon tegen ons zegt: jullie moeten niet ruzie maken!! ohhhhh schaam schaam
Hoop dat daan morgen stuk is opgeknapt. als hij niet naar kdv kan heb ik geen andere optie... en wil eigenlijk geen lessen meer missen.. maar als het moet dan moet het natuurlijk. dan moet hij ook ff mee naar VK.