Part I of the 13 Musketiers

Discussie in 'De mama's' gestart door Meis85, 18 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. giraf

giraf Niet meer actief

Deze tekst zegt eigenlijk alles: :)

ALS OUDER DOE JE HET ALTIJD VERKEERD
    Lut Storms
    Graag wil ik deze titel meteen even aanpassen, ik hou niet van absolute termen. Niemand doet het altijd verkeerd. Ik wil het hebben over: als ouder doe je het verkeerd. Dat lijkt me al erg genoeg.
    Ik wil mijn verhaal opbouwen rond drie vragen en het antwoord daarop:
    1. Doe je het als ouder verkeerd? Ja.
    2. Is dat erg? Nee.
    3. Dus zand erover? Nee: ouders moeten daar wat mee.
    1. Doen wij het als ouder verkeerd? Ja.
    We kunnen namelijk niet anders. Neem even de volgende situatie:
    Je baby huilt. Honger kan het met zijn, want het heeft nog maar een uurtje geleden
    gegeten, de luier is het ook niet, de kleding knelt niet, geen spoor van krampen.
    Wat te doen???
    Een vriendin komt binnen en zegt: “Pak dat kind toch op, er is iets mee, hij heeft
    voorzeker koestering nodig, ‘t is ook niet niks. Geboren worden, negen maanden
    zalig in zo’n warme buik, zwevend in het water, en dan ineens al die harde geluiden,
    dat licht, het alleen zijn.”
    Je doet dat.
    Een andere vriendin komt binnen en zegt: “Je mag dat niet doen hoor, je verwent dat
    kind, straks is het gewend dat het maar hoeft te kikken en je springt al.”
    Wat moet je, met zulke tegenstrijdige adviezen?
    … Je hart laten spreken, dat kan toch nooit kwaad, toch?
    Alleen, wij zijn allemaal doorsneemensen en ons hart staat niet altijd even wijd open.
    Het is zo vlug gebeurd: je zit net even uit te rusten, terwijl je partner het eten kookt,
    en die baby huilt. Jij zegt: “Kijk er even naar, wil je?” Je partner antwoordt: “Ik ben
    met het eten bezig, ik kan niet alles!” Het ene woord brengt het andere mee. Jullie
    maken ruzie, terwijl de baby lustig meebrult.
    Hoe zit het op dat moment met je hart? De deur ervan scharniert dan niet zo goed ...
    Het is zo menselijk. Dat soort situaties kunnen we niet vermijden, hoe graag we dat
    ook zouden willen. Met de beste bedoelingen zadel je je kroost met de nodige
    kwetsuren op.
    Het wordt er niet gemakkelijker op, als de baby ouder wordt. Je moet als ouder zo
    vaak keuzes maken in verband met kinderen Bij elke keuze win je wat en verlies je
    wat.

2. nemo1981

nemo1981 Fanatiek lid

10 jan 2008
    3.967
    0
    0
    Docente economie havo/vwo
    Randstad
    Giraf: dan zou ik ze ook gelijk bij jullie leggen, s nachts overleggen lijkt me dan ook zo onzinnig

Rasp: fijn zeg!! Goed van J!! Nu lekker doorslapen 's nachts!

Nee, ik hoorde dat iemand zei (in mn familie geloof ik) dat een kindje dat 8 weken te vroeg kwam een redelijke kans had om zonder complicaties op te groeien, maar als een kindje 6 weken te vroeg kwam dat er meer kans was op complicaties... Had ik nou nog noooooit van gehoord (en kan het me ook niet voorstellen)

3. raspberry

raspberry Niet meer actief

@Giraf, en daar sla je de spijker op de kop!

4. raspberry

@Nemo, klinkt onwaarschijnlijk.......ik weet het niet hoor.

5. nemo1981

nemo1981 Fanatiek lid

10 jan 2008
    3.967
    0
    0
    Randstad
    Rasp: je kan er ook niks mee verder, maar had er dus nog noooooit van gehoord, dus vroeg me af of ik de enige was die gek was :D

6. nemo1981

nemo1981 Fanatiek lid

10 jan 2008
    3.967
    0
    0
    Randstad
    Ohh wat bof ik toch!!
    Heb van mijn mentorleerlingen kleine uggs en een leuk pakje voor de beeb gekregen!! Wat zijn het toch schatten!!

7. giraf

giraf Niet meer actief

Nemo wat lief! :)
    en mooi pakje hoor!

8. Meis85

Meis85 Fanatiek lid

27 dec 2008
    4.141
    1
    0
    Goedemiddag ladies,

@Nemo, aaaah wat lief en mini uggs I love it!!!

@BB, goed joh lekker geslapen dus!!

@Rasp, fijn hoor dat je weer de zon ziet schijnen:p

@Rest knufjes!!

Zo nou ben weer in Nmijgen geweest, en ja de uitslag niets spannends gevonden. dus ja nu laten rusten en er mee leren leven. oooh het is zo frustrerend en ze begrepen het ook wel, ze kunnen zien aan de hand van lichamelijk onderzoek dat er wat is maar ja een naam er aan hangen kunnen ze niet.
    Nu naar ergotherapie en fysio en dan evt over een jaar weer opnieuw onderzoek!!

Ach ja even moeilijk nu maar morgen is dat al vast weer anders en ja mee leren leven he dus dat meot dan maar!!grggrgrgr
    ach ja er zijn altijd ergere dingen he!! (maar goed leuk is het niet)

9. QMerelQ

QMerelQ Fanatiek lid

9 jul 2008
    4.276
    0
    0
    Nemo: aaaaah wat super lief van ze!!! Super stoere 'schoentjes/laarsjes'!!

Meis: oeh wat frustrerend!! Van de ene kant enorm fijn dat ze nisk akeligs gevonden hebben, en geen MS, maar van de andere kant 'ermee leren leven...' das ook zwaar! Hopelijk kun je met diverse therapieën, wellicht huis tuin en keukenmiddeltjes de pijn verzachten zodat het toch draagbaar en leefbaar voor je wordt. Sterkte meid!!
    Even nog iets anders onbenulligs over die c.rocs van je.....ik heb groene maat 4/5 en blauwe maat 6/7, beide C-band Maar die blauwe kan jp nog goed aan, dus die kan ik je niet aanbieden. Heb jij iets aan die kleinste maat? ik wil wel die C-bands van je overnemen. Moet je maar even kijken of ruilen zin heeft, of wat je voor die roze-paarse wilt hebben. Neem je ze dan mee de 7e?

Iedereen in de zon?? Ik zit mijn tijd voorbij te kijken.....blerh...het ziet er heet uit buiten!!

10. Babbelbol

Babbelbol Fanatiek lid

17 jan 2012
    4.226
    0
    0
    Zoooooooooooooooo... Nou mn zus belde vanmorgen: Of ik zo'n popje had liggen... Ik zeg: Nee, die maak ik op verzoek, hoezo? Bleek haar nichtje (L van M.jon Merel) 2 te worden vandaag en ze had eigenlijk nog zo'n popje gewild. Maar laat maar zegt ze. Ik zeg: Kom Moos maar halen ik maa er 1 voor je. Mn zus doet ALLES voor me dus ik wilde dat gewoon graag doen.
    Maar ja geen zonnetje voor mij vandaag ;):(
    Dus Meis: Daarom had ik nog niet gebeld :) sorry..

Meis: Oh jee wat dubbel. GELUKKIG geen MS!!!!!!! Hoeraaaa daar voor!!!!

Maar ja nu... er mee leren leven is wel cru:(:( Dikke knuffel!!!!

11. Babbelbol

Babbelbol Fanatiek lid

17 jan 2012
    4.226
    0
    0
    Popje:

12. QMerelQ

QMerelQ Fanatiek lid

9 jul 2008
    4.276
    0
    0
    Ohhh wat een gave pop BB!
    Hoe groot maak je ze eigenlijk?? Vind deze wel heeeel tof! Maybe omdat hij met grijs is? En die naam op dat shirtje....mooie naam trouwens ook!

13. raspberry

@Meis, ik heb al contact met je gehad dus je weet het he.....x

@BB, supermooie pop, deze versie is ook erg mooi!!!!!!

14. raspberry

@Merel, ik vond de pop in het echt veel groter als dat ie op de foto lijkt!!! Denk wel bijna 30 cm of niet BB??

15. Babbelbol

Babbelbol Fanatiek lid

17 jan 2012
    4.226
    0
    0
    45 cm zelfs :)

Ja deze is ook leuk he :) Iedere keer leer ik ook iets bij, wat weer bruikbaar is voor een volgende pop. Dat maakt t wel leuk!

16. Meis85

Meis85 Fanatiek lid

27 dec 2008
    4.141
    1
    0
    BB, wauwie leuk hoor!! mooie pop.

oh en je leert elke keer bij lees ik dus mijn popje word perfect??;):D

Rasp, ik weet het xxx

Merel, sorry maar groene cro.cs is niet zo mijn ding (ben geen groen mens) maar je mag ze over nemen, doe maar pb wat je er voor wil geven komen we wel uit toch?

17. Babbelbol

Babbelbol Fanatiek lid

17 jan 2012
    4.226
    0
    0
    Meis: ze zijn allemaal perfect natuurlijk :p:p;), maar deze heeft bijv. weer gebogen armen en duimen. Die van Rasp laatst had ook duimen... Zo bedenk ik steeds iets anders:p
    Maar is dit een beetje een versie zoals jij m ook wil?

18. Babbelbol

Babbelbol Fanatiek lid

17 jan 2012
    4.226
    0
    0
    Andere kleur kleertjes dan

19. vlekkengek

vlekkengek Fanatiek lid

8 jul 2008
    1.782
    0
    0
    veehoudster
    sorry meiden, probeer wel bij te lezen maar druk druk, vandaag de hele dag aan de speeltoren gewerkt, morgen nog even en dan is ie klaar !!! dan moet de tuin nog een beurt, veel planten zijn door de vorst bevroren, dus de tuin ziet er niet uit :(
    en moet nog ramen zemen binnen en gordijnen wassen. en wil dit natuurlijk allemaal voor pasen gedaan hebben ;)

vrijdag en zaterdag naar de efteling, ben heel benieuwd hoe S het vind, we hebben een kamer met 2 x 2 persoonsbed, ze ligt dus bij ons op de kamer, hoop maar dat ze slapen wil

vandaag verbrand, dus als jullie de 7e een aardbei het cafe in zien lopen :)

al wel meer buikpijn, maar nog geen pos ovutest, hoop wel dat ie komt deze ronde, het eerder slikken maakte niet uit volgens de gyn dus dat was wel een opluchting.

sorry voor mijn ego, maar ik ben jullie nog niet vergeten, zo makkelijk komen jullie niet van mij af :D, meis, nog bedankt voor je sms, ik leef dus nog :D

20. Meis85

Meis85 Fanatiek lid

27 dec 2008
    4.141
    1
    0
    Vlek, gelukkig nou ja ik dacht even horen (weet ook wat clo.mid met je doet he)
    Maar de toren bijna klaar leuk hoor even foto spammen he. we komen snel even kijken en spelen als dat goed is natuurlijk:)
    En jij ook Paasschoonmaak aan het doen, ik heb bijna de grote dingen klaar en dan kan het feest weer van vooraf aan beginnen hiii
    Heel veel plezier het weekend geniet er van, en S is vast zo moe van de heledag schouwen in de Eft.eling dat ze vast lekker slaapt ;):D. Hahaha en ja je weet me te vinden als er wat is he!!!

BB, ja popje met donkere haren en wel vrolijke kleertjes en de naam op het shirtje liever niet iets anders is prima hoor of een grote F (Zeurklaas ben ik he:p).
    Gewoon een miniF hiiii!! moet ik je een foto als verglijk sturen;);)

Vlek, maar jij dus al verbrand!!! smeren he!! maar rood word bruin zeggen ze toch?? of is dat fabeltje??
    (ik begin al bruin te worden, mn slippers en trouwring die zie je al zitten hiii, ga voor poepiebruin)

Deel Deze Pagina