Rasp Heerlijk dat ML weer thuis is! Merel Wij zeggen hier in ons topic wel eens *zucht mannen* maar we kunnen net zo goed *zucht mannen en kinderen* zeggen Kinderen.....Waar ze af en toe hun boosheid, driftbuien enz vandaag halen? Tja, we zullen het nooit weten, maar daarintegen komen ze ook vaak zomaar een kusje geven of krijg zomaar ineens een dikke vette glimlach! BB Fijn dat ML ook zijn fouten durft toe te geven! Complimentje voor hem! En boos blijven moet je nooit doen, is het leven veel te kort voor! Gewoon lekker je frustraties eruit gooien, even mokken en daarna weer goedmaken Oh ik heb zo'n zin in de meeting he!!!!!! I gaat vrijdag al bij oma slapen, dus daar heb ik 's ochtends geen omkijken naar, en ik pak de tas van J vrijdagavond al in , dan heb ik geen stress in de ochtend en kan ik met een tevreden en rustig gevoel jullie kant op komen!
Komen we daar zaterdag allemaal über relaxed aan....of helemaal in de kreuk, is toch wel vroeg vertrekken voor de meeste BB: je schreef 'ze staat erop' ...en ikke zoeken op je mooie site.....kijk ik verkeerd? (niet dat ze er persé op moet hoor....heb immer nog niks bij je besteld. Komt ook omdat ik zelf zo graag knutsel he...maar dat weet je wel he!) Meis hangt met haar koppie ondersteboven al in de koffer?
Hoi, heb bijgelezen maar lig van internet af Storing...... Om gek van te worden ook geen telefoon meer. Knufje lieverds, moos in t bijzonder xx
Whahahahahaha sorry Merel, ik had de site nog niet ge-upload! maar ze staat er op hoor, met haar mooie koppie en natuurlijk bestel je niks als je t ook zelf kunt maken!!! Hahaha dat zou gek zijn toch??
Rasp en Zeep: Hebben jullie gelezen over dat meisje Nina op BB? Ze heeft het niet gehaald.... zoooo erg..... Oh dat kan ik zo moeilijk loslaten als ik zoiets lees....
Ohhhh maar wil zeker nog wel iets laten borduren hoor! (met vogeltje) kan alleen nog niet beslissen wat....ik heb 2 lakentjes gekregen van mijn moeder en wil haar niet voor de kop stoten als ik ineens 2 nieuwe neerleg. Heb er ook 1 met haar naam op, en die leg ik er het liefste op....maar die is door een vriendin gemaakt. Dus vind dat al lullig zat ha ha. Meer wil een paar maken die ikzelf helemaal top vind, zal van de zomer wel zijn. Dan vind ik het ook fijn om paar bredere lakentjes te hebben voor als ze alleen onder lakentje kan als het warm is. Vind de meeste lakens trouwens net te smal. Of ben ik de enige die zich eraan ergert dat die kleintjes dat zo snel lostrekken?? (ik ben van het netjes instoppen , en dat werkt niet baby+netjes)
Herkenbaar Ik heb ook ZOOOOOOOOO'N zin in zaterdag! De verjaardag van ML is vanaf 3 uur, maar in principe blijf ik gewoon net zo lang dat leuk is Heb weer stil-zit dag vandaag (lees: surveilleren). De beeb ziet dat stilzitten alleen niet zo zitten Klets snel mee!! Kus
Goed artikel BB! heb er dingen van opgeslagen, hopelijk lukt het tot 10 tellen beter nu! Ik vergeet ook heel erg vaak (en ML ook) dat hij pas 3 is..... Hij was bijv vorige week met oma in het park geweest en daar staat een doort monument. Een groene ouderwetse telefooncel lijkt het met klokken van het oude klooster erin en erop. Hij was ons uit aan het leggen hoe het ding werkte. Niet normaal hoe gedetailleerd hij het vertelde, en vol overgave. "daar zitten 2 wieletjes, en die doen dan ......(maakte een beweging van tandwielen met zijn vingers) en dan zijn er zo'n dingetjes en die doen....(maakte een soort op en neer omhoog en omlaag beweging) en dan als de wijzer boven staat gaan de belletjes spelen. En dan wil ik gaan, want dat wil ik niet horen!' (is hij beetje bang van) En zegt hij erachteraan: "En daar was een mevrouw en die zei toen tegen mij: dat is een carillon!" Ja sorry hoor, maar dan val ik van de bank. 1. van het lachen en 2. van schrik dat hij dat onthouden heeft! Kortom, je vergeet heel snel dat er daarbij in zijn wereldje ook inderdaad monsters en heksen zijn. Laatst verteld ik over het zandmannetj'/klaasvaak.....nou beter niet kunnen doen. "Komt die dalijk?" toen ik hem welterusten zei... En de heks van de E.fteling: "Nee mama, dat is maar een po-hop!!" Anyway, lang verhaal, maar zou zo fijn zijn eens in dat koppie te kunnen kijken he!
BB: ha ha, kijk net op je site staan ze alle 2 erop! Ik dacht laat jou kiezen. 1 was beetje wazig maar stond de muts beter in zijn geheel op. Maar wel leuk hoor! xx
Oh ja trouwens Merel, erg herkenbaar hoor. Daan kan ook zo lekker bezig zijn. Sommige momenten mega lief en andere momenten kan ik hem wel wat doen... Ik herken je dus helemaal. Ik merk wel dat als je er even middenin zit is het echt even allemaal teveel. Pffff. Ik ben weer even gestopt met boos worden en 'gillen' maar loop nu gewoon weg... Lijkt vooral met naar bed gaan wel te werken...
Oh nee, je moet echt niet gaan staan gillen tegen zo'n kleintje.... Lijkt me zo eng voor zo'n kleintje dat je vertrouwens-persoon, diegene die je zo lief hebt, mama, dat die als een grrot monster boven je hoofd gaan staan schreeuwen doet mijn buurvrouw ook altijd tegen haar kleintjes, dan zit ik met kippevel op de bank..... En inderdaad knap wat ze in die kleine koppies toch allemaal onthouden! BB Ik kan ook echt niet tegen zulke verhalen, daarom lees ik ook nooit hier in het vlindergedeelte
staat er lulliger dan bedoeld.... ik bedoel het niet naar jou toe hoor Nemo, over dat gillen, maar meer in het algemeen
Oooooh maar dat is ook zooooo moeilijk!!!! Wat hier nu heeeeeeel goed werkt is heel strak zijn. Als hij begint te piepen of brullen, omdat hij zijn zin niet krijgt, mag hij meteen kiezen: Wil je huilen? Prima, maar dan in de speelkamer. zo niet, mag je bij mama blijven. "klaar huilen" zegt hij dan. en speelt lief verder. Wil hij zijn speen? Prima, maar dan ga je naar bed. oh wil je niet slapen? Dan speen in bed. "Siepie (speen is fiep) slapen" zegt ie dan. Als hij mij knijpt of bijt of slaat of wat dan ook, zeg ik; "Au Moos, dat doet pijn en vind ik niet lief!", zet ik hem direct bij me weg en loop weg. Dus ik negeer hem meteen. Dan gaat ie heel hard huilen en komt ie sorry zeggen. Over En daarna heeeeeerlijk knuffelen en benoem ik alles wat hij lief en goed doet, dan zie je m groeien!! Alle kindjes zijn anders, maar dat is bij Moos echt even heeeeel belangrijk! Het kost wel even intensief energie, want je moet meteen reageren, maar het werkt wel merk ik!! Hij slaapt nu ook bijna elke nacht weer goed door in zn eigen bed Dat is bij Moos
Haha, geeft niet hoor Giraf. Kan geluukig ook wel va mezelg zeggen dat ik ook niet echt gil... Alleen Daan kan soms met naar bed gaan mega irri zijn. Constant lachen, uitdagen, etc. Eerst wilde ik dan 'steng' zijn, maar in praktijk is dat gewoon dat je dan boos bent en zegt NOU MOET JE EENS EVEN HEEEEEEL GOED LUISTEREN!!!! Je denkt dan dat dat helpt, maar nee dus. Nu waarschuw ik hem 1 keer, als hij doorgaat loop ik weg en moet hij dus slapen zonder kus/kroel/zwaai. Eerst ging hij dan brullen waarna ik na 1 minuut weer een nieuwe poging waagde en dan begon hij gewoon weer te lachen GRRR Nu wacht ik wat langer, soms gaat hij dan zelf al het licht uitdoen, in bed liggen en lief vragen om een kus hahahah Je gaat op deze leeftijd denk ik heel vaak de strijd met ze aan, maar heeft helemaal geen zin, maar je trapt er soms toch in...
Ja indd ik schreeuw ook nooit tegen Moos of Pip... (Nou ja heel eerlijk ben ik mn geduld 2 keer verloren (in mn zwangerschap) en voelde me toen zo beroerd, (en zag mn eigen gil-moeder voor me) dat ik er meteen een verbod op heb gemaakt ) Ik merk ook dat wanneer ik de tijd en geduld neem om alles uit te leggen en heeeeeeel consequent ben, dat t veel beter werkt. Als ik ga brullen lacht ie me haha, want ik doe dat alleen als grapje: Ik kom je pakkeeeeeeeeeen!!!!! WAAAAAAAAAAAAAH!!! Merel: Maar indd wat een superrrrrrintelligent manneke heb je toch Kei-knap!!! (waarom hebben ze hier geen hartjesemoticon???:x)