Part I of the 13 Musketiers

Discussie in 'De mama's' gestart door Meis85, 18 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. giraf

giraf Niet meer actief

Oh maar tijdens mijn zwangerschap was mijn lontje ook HEEL veel korter hoor! Kon echt weinig hebben toen :)

Voor de rest gebruik ik eigenlijk dezelfde tactiek als BB.
    I is natuurlijk wel een stuk kleiner, maar toch werkt het bij haar ook het best.
    Soms is ze zo aan het drammen/huilen om helemaal niks, dat ik haar echt even uit haar negatieve spiraal moeten 'halen' Dan mag ze kiezen, of stoppen met huilen en weer gezellig meedoen, of op de gang even verder huilen, en soms is ze zo boos dat ze ook echt voor de gang kiest, hahaha, dan gaat ze daar een minuut keihard staan huilen uit zelfmedelijden en dan komt ze met een stralende lach weer terug de kamer in.

2. nemo1981

nemo1981 Fanatiek lid

10 jan 2008
    3.967
    0
    0
    Docente economie havo/vwo
    Randstad
  3. Babbelbol

Babbelbol Fanatiek lid

17 jan 2012
    4.226
    0
    0
    Ja hahahaha mooi he dat ze soms echt voor het huilen kiezen!! :D:D:D Doet Moos ook soms hihihihihihi!!!

4. Babbelbol

Babbelbol Fanatiek lid

17 jan 2012
    4.226
    0
    0
    Ach weet je er is voor het meeste wel wat te zeggen. En ik heb gewoon ook het geluk dat heel veel pedagogische methoden en trucjes zo voor het grijpen liggen! En t is ook mn passie natuurlijk. Andere ouders moeten daarvoor vaak al naar het CB, en dan wordt je al snel zo betutteld. en dat houdt ook tegen!!! :)

5. giraf

giraf Niet meer actief

Het beste advies ooit, heb ik van mijn moeder gekregen
    'volg je gevoel' en inderdaad, dat werkt het best! :) wat is dat toch met die moeders he, die weten het altijd het best ;):D

6. giraf

giraf Niet meer actief

Nog zo'n mooie:

"Gekheid is erfelijk, je krijgt het van je kinderen" :p

7. Babbelbol

Babbelbol Fanatiek lid

17 jan 2012
    4.226
    0
    0
    Hihihihihihihiih die is leuk!!!! :D:D:D

8. QMerelQ

QMerelQ Fanatiek lid

9 jul 2008
    4.276
    0
    0
    Gelukkig ben ik niet de enige die moeite heeft met peuter-pubers...
    Wij gebruiken wel heel vaak: als je schreeuwt dan luisteren papa en mama niet naar je. Dat werkt wel hier. Krijgt je op zo'n zachte slijm tooen te horen: "Papaaaaaaa??" En dan met zo'n 'ik ben nu heel kalm hoor-zucht' erachteraan! Dan moeten we zo lachen! Echt heel erg ingestudeerd is dat dan van jp.
    Maar dat weglopen doe ik te weinig.
    Hij gaat soms ook zelf op de gang staan. Trekt de deur dicht en gillen! Haal je hem eraf, gaat hij terug om weer een potje te brullen! Ja wat moet je dan, wat is dan pedagogisch verantwoord. Hem om niks (want da's meestal om zelf verzonnen kwaadheid) de buurt bij elkaar laten brullen, of van de gang halen (met veel weerstand) en hem 'troosten' terwjl je niet kwaad bent?
    Blijft soms moeilijk hoor....ach, komt ooit wel goed.
    Denk nu alleen heeeeel vaak als ik jk aankijk: wordt jij later ook zo'n brul-aapje? ;)

9. Babbelbol

Babbelbol Fanatiek lid

17 jan 2012
    4.226
    0
    0
    Hahahaha Merel die Jp :D:D:D
    Weet je wat t moeilijke is, zie ik ook bij ML. ;) Als ie op de gang gaat brullen vanwege kwaadheid is dat juist HEEL positief! Hij weet dat hij het niet bij jou in de ruimte moet doen, en gaat dus al vanuit zichzelf op de gang staan!! SUPERKNAP!! Pedagogisch verantwoord, zou ik dat gedrag belonen. niet het schreeuwen, maar wel het op de gang gaan staan.
    En zelfverzonnen kwaadheid: Dat is vaak de gedachtengang van de volwassene hahaha;), maar voor JP is het op dat moment toch echt een hele serieuze emotie die hij kwijt moet! Of jij dat nu onzin vindt of niet, voor hem is het echt ;)
    Jaaaapffff die peuters houden je bezig he ;)

10. QMerelQ

QMerelQ Fanatiek lid

9 jul 2008
    4.276
    0
    0
    Hihi BB, jij hebt ook overal een antwoord en theorie voor he! Heerlijk!
    En klinkt ook weer logisch, want je brult nooit 'zomaar' . Maar bedoelde meer dat wij dan allang vergeven en vergeten hebben/zijn, en hij dan nóg terug wil op de gang. Beetje vreemde actie vinden wij dat dan. En niet gewoon huilen, nee echt alsof hij de gang gaat verbouwen.:$
    Is allemaal frustratie wat ze uiten, dat weet ik wel, maar dan denk ik: jammer dat op dit moment die mooie fantasievolle lieve fee of boze heks hem niet eens toespreekt maar dat mama dat weer mag 'oplossen'.:p

11. Babbelbol

Babbelbol Fanatiek lid

17 jan 2012
    4.226
    0
    0
    WHAHAHAAHAHHAHAH Ja dat zou echt ideaal zijn!!! ::D:D:D Gewoon zo'n fee als pinokkio heeft :D:D:D Hihihihihihihihihi "Nee Jp, doe het maar zo..." en mama ligt in de hangmat met een cocktailtje mmmmmmm Hahahaha lekker!!! :D:D

En neeeeee ik heb niet overal een antwoord op, maar voor mij is t makkelijk: Ik lees wat jij schrijft, zonder emotie, dus kan ik het veel makkelijker op een afstandje bekijken. Geloof me ik zit ook regelmatig even aan mijn grens hoor met Mooseman;):p Is toch anders bij een ander ;)

12. giraf

giraf Niet meer actief

Oh! Doe mij ook zo'n fee-die-het-opvoeden-overneemt! :D

Wat hebben jullie vandaag gegeten? Wij wortelstampot. Iedereen heeft zitten smullen, vooral J, die heeft 2! Borden eten op! Haha, en daarna nog een toetje.
    Nu zitten ze in bad met ML, kan ik even snel afwassen...eh... ZP-en dus :p

13. LovingMom

LovingMom VIP lid

12 nov 2008
    8.094
    0
    0
    Secretaresse
    Gelderland
  14. Meis85

Meis85 Fanatiek lid

27 dec 2008
    4.141
    1
    0
    Hallo lieve Musketiertjes,

heb jullie toch bijna een dag moeten missen:(:(
    maar nu doet alles het weer!!

heb meegelezen....

zag een boel peuterpuberproblemen, ook oplossingen en handvaten, kleine mannetjes die veel eten, dophertjes in de vriezer, geduld verliezen, tot 10 tellen, knappe kinderen en lieve mama's!!!

zo I'm Back!!!! :p:D:D

15. Meis85

Meis85 Fanatiek lid

27 dec 2008
    4.141
    1
    0
    Nemo, succes he vanaaf en lekker baby luisteren he!!

16. QMerelQ

QMerelQ Fanatiek lid

9 jul 2008
    4.276
    0
    0
  17. QMerelQ

QMerelQ Fanatiek lid

9 jul 2008
    4.276
    0
    0
    Nemo: al terug van de VK???

Meis welcome back!

Hier vanavond bonen met schnitsel gehad, Niet mijn persoonlijke favoriet. Jk heeft ook gehad, eerst gepureerd uiteraard, maar smaakte haar wel :)

18. Babbelbol

Babbelbol Fanatiek lid

17 jan 2012
    4.226
    0
    0
    Nemo: Hoe was t bij de VK??? :D:D

Meis: Welcome back!! hihi dophertjes :)

LM: Heb geantwoord!! ;)

Merel: Ook niets voor mij, maar lekker dat Jk gesmuld heeft :D:D

19. raspberry

raspberry Niet meer actief

Hier was het vanavond zuurkoolstampot met een karbonaatje!!

20. Babbelbol

Babbelbol Fanatiek lid

17 jan 2012
    4.226
    0
    0
    Uhm ik had 2 broodjes...

Deel Deze Pagina