Ach lieve Quint toch!!!!!!!!!! Meissie Ik zou Merels tip eens opvolgen van bureau jeugdzorg, want die weten echt van wanten. Hoe machteloos moet je je voelen Hele dikke knuffel voor jou!!!!!!!!!!
maar na alle ellende en struggelingen van bijv. Rasp en Quint, denk ik niet dat je kunt zeggen dat er geen kindjes zijn die geen KV willen. Dat is echt zo! Ik bedoel er ook niet mee dat ik 'me niet kan voorstellen dat er kinderen zijn die geen KV lusten'.... Maar waarom wordt er bij een fruithap of groentehap-weigering weken soms maandenlang geduldig geoefend en met KV niet....?? Ik kan me voorstellen dat een kind daar net zo goed heel langzaam aan wil wennen als aan vast voedsel of aan andere sterke of juist heel flauwe smaken.
Vraag: misschien domme vraag maar is uit onwetendheid. over niet lusten van KV. geloof zeker dat dat kan, maar wat nou als je écht van de één op andere dag geen BV meer hebt (of heel erg fout voorbeeld: als een moeder bijv overlijdt). Een kindje zal dan op den duur wel moeten overgaan op KV niet dat ik een oplossing heb hoor. weet dat een.vriendin van me gewoon de ochtendvoeding in KV aanbod en als kindje niet wilde, kreeg ze ook niks anders. Vind ik ook wel weer erg sneu! Maar binnen paar dagen dronk ze KV. nou is die vriendin sowieso vrij hard in.sommige dingen hoor... begrijp me niet verkeerd hoor, was écht gewoon iets wat ik me afvroeg. ik heb echt mega respect voor de bv dames! Ik wou dat ik jullie kon.helpen met tips maar helaas. overigens: heb.niet alleen KV gekozen uit gemak. zit ook nog heel drama achter van daan. bij hem heb ik een week elke dag tig keer gekolfd maar er kwam niks. daan snapte zelf ook weinig van de BV, was een huilbaby en was na een week meer dan 10% afgevallen. bij sarah had het misschien wel gekund, maar stond er gewoon niet meer achter...
dan heb je de juiste keuze gemaakt meid, want dan lukt t ook niet. ik had t ook bij moos en ook gekolfd en gekolfd en bijgevoed maar na 5 dg was t goed. dat scheelt n hoop! en ik ben ook wel trots maar meer voel im me gelukkig dat ik t KAN!
Nee daarom. iedereen zei: je kan het toch gewoon proberen? Maar BV is niet zomaar iets wat je EVEN een paar dagen probeert. daar moet je 100% achter staan. en wist zelf dat ik niet de volle 100% had en dan kan je het net zo goed niet doen want dan wordt het niks...
Maar trots kan je zeker zijn! Toch had ik het graag willen meemaken maar heb mn hart gevolgd... en het is goed zo
Nu we het over FV hebben: ga zo mijn popje wakker maken voor de laatste fles. ze lacht dan altijd lief en slaapt daarna weer heerlijk verder...
Heerlijk! Ik hou van lachende kindjes! BB Super verwoord in je brief! Ben benieuwd naar de reacties.... Merel Hmm het waren dus die verdraaide #*<~#$hormonen nog maar een paar dagen vakantie, alweer zin om te gaan werken? Quint Phoeh het CB, begin er maar niet over.... Vaak doen ze echt wel hun best hoor, dat geloof ik wel, maar te vaak komen ze met echt nutteloze adviezen... Goedemorgen allemaal! Vandaag een relax dagje thuis, boodschapjes doen, beetje opruimen en vanavond hebben we met wat vriendinnen afgesproken.
Daan vandaag zonder luier!!! Spannend! Boekje gekocht, srickervel gemaakt, cadeautjes liggen klaar... Iemand nog tips? Vannacht nog wel een luier. Daan wordt namelijk altijd wakker met luier van 10 kilo... Hoop niet dat ik te snel opgeef. denk dat ik uit moet gaan van paar ongelukjes vandaag. maar heb elke keer excuus. morgen bijv lange autorit. zo is er elke dag iets. we beginnen gewoon.
BB, mooie duidelijk brief naar je vriendinnen toe, ze zullen het vast wel snappen lief !! giraf, lekker dagje in het verschiet dus, heerlijk !! nemo, spannend idd, deze dag zal wel ongelukjes geven, maar het wordt steeds beter, als je maar volhoud ! succes meid ! net controle bij de vk gehad, kleine mop wou zich weer niet laten horen, dus dan maar weer een echo, ze zag volgens haar te weinig vruchtwater, mag nu morgen naar het zkh toe om het beter te laten controleren. weten jullie of dit heel ernstig is ?? maak me niet zoveel zorgen omdat bij de 20 wkn echo alles prima was en op de echo van de vk zie ik alleen maar een zwart scherm met af en toe een witte rand van een hoofdje, dus kan er niet veel wijs uit worden.
Ja daar twijfel ik zo aan. Is het kwestie van volhouden die zindelijkheid? Hij is zo lekker dwars vandaag. "ik wil een.luier aan.. ik wil op de grond plassen" Hij.ligt nu zonder luier in bed.. afwachten... Tot nu toe 3 plasjes op potje en 1 in de onderbroek heb het vaker gehoord vlek, weinig vruchtwater maar was bij hun steeds niets schokkends.. kan moment opname zijn..
@Vlek, ik heb geen idee, wel vervelend dat je onzeker geworden bent nu....hopelijk zo snel mogelijk even naar het ziekenhuis voor controle maar het zal vast wel goed zijn allemaal, inderdaad met het oog op de goeie 20 weken echo!
Oh Vlekkie, wat rot zeg!! Die onzekerheid is echt akelig!!! Ik hoop dat je snel duidelijkheid hebt lieverd!! Nemo: Ja dat is een kwestie van olhouden: Uit en dan ook echt uit. Ook morgen met de autorit: Dan maar een dikke handdoek in de stoel! Maar als je steeds uit -aan-uit-aan gaat is het voor hem niet duidelijk! Succes! het is een weekje aanpoten meestal, maar dan is t goed Maar ik zal ook eerlijk zijn, ik heb ook vaker gezien dat er niet is gehandeld op het moment dat het kindje tekenen gaf dat het er klaar voor was (om welke reden dan ook, ik bedoel het ECHT niet als aanval want ik begrijp het helemaal, dat je wat anders aan je hoofd had!!) . En dan kan het zijn dat het nu niet meer wil. Dan heb je een zware dobber, maar dan is volhouden het enigewat je kunt doen! Ikhoop niet dat dat voor jullie is, maar ik wil alleen zeggen, dat als het wat langer duurt, dat het vaker voorkomt als je later begint met zindelijkheidstraining Succes meid!!!!
Altijd gehoord dat later beginnen vaak juist sneller zindelijk betekend ... Doe morgen in de auto gewoon een matrashoesje er onder (speciaal gekocht) Alleen vannacht wél luier hoor. kon je volgens CB goed verantwoorden tegen je kind... Maar als ik het goed begrijp: Als het de komende dagen minder goed gaat, niet pauze en wachten maar JUIST doorzetten?? Zulke tips heb ik wat aan. Dan voel ik me gesterkt. Poepbroeken en natte broeken vind ik niet erg, zolang het dus een doel heeft. Dan maar tig broeken en onderbroken in de was Net wel een poepje in de onderbroek, maar volgens mij had Moos dat de eerste dag ook? Wél al 5 plasjes op potje/wc en dus al 5 stickers en.cadeautje!
Ja dat is in principe ook zo, tussen de 2,5 en de 3 gaat het t snelst. Maar het KAN dat als je kindje die fase heeft gehad, dat het duidelijke tekens gaf, dat het de zin er in is verloren, omdat het toen geen gehoor heeft gekregen. Maar dat HOEFT NIET!! Niet de moed verliezen!! HAhahaha Moos heeft de eerste 1,5 week in zn broek gepoept hoor!!! En de eerste 2 dagen in zn broek geplast! Ik zou zeker niet voor een pauze gaan, maar lekker doorzetten en blijven belonen! Ik heb het ook met een stickervel en cadeautjes gedaan En een terugval kan ook nog! Moos heeft nu sinds hij een voorhuidontsteking heeft gehad vaak net een nat plekje in zn onderbroek of echt al een plasje. Dat komt door de angst van de pijn die het toen deed. Dus we zijn opnieuw begonnen met stimuleren en belonen (maar nu alleen met stickers geen cadeautjes meer, want het moet wel 'normaal' worden). Succes meid!!
Ooowwww, ik had het echt opgegeven denk ik na 2 dagen. Had dan echt gedacht dat het dus niet lukt.. Maar zag idd je reactie op FB. Moet misschien ook al blij zijn dat hij niet helemaal in paniek is als hij niet in zijn luier mag poepen. Poept dus 'gewoon' in zijn broek Zal ik nou steeds om de zoveel tijd vragen of hij moet plassen of juist niet? En niet dat ik al zover ben hoor, maar wanneer stop je dan met die stickers?? De cadeau-frequentie neemt af, maar ooit stop je echt.. Lijkt me best vreemd voor zo'n kind... Maar ben trots op hem hoor, tot nu toe vandaag 1 plasje en 1 poepje in de broek. Maar wat zou jij doen met de nacht dan? Hij wordt normaal echt met MEGA luiers wakker. Slaapje van vanmiddag overigens droog gebleven (zonder luier dus)
Ooowwww, ik had het echt opgegeven denk ik na 2 dagen. Had dan echt gedacht dat het dus niet lukt.. Maar zag idd je reactie op FB. Moet misschien ook al blij zijn dat hij niet helemaal in paniek is als hij niet in zijn luier mag poepen. Poept dus 'gewoon' in zijn broek Tja weet je: Een poep in de onderbroek, 'voelt' niet heel anders dan een poep in de luier. Maar een plas in de onderbroek voelt heeeeel anders dan een plas in de luier. Dus dat hebben ze meestal sneller door. En het poepen vaak is ook wat spannender op een wc/potje. Zal ik nou steeds om de zoveel tijd vragen of hij moet plassen of juist niet? Dat kan. Maar niet; "Echt niet? ECHT niet??? Niet in je broek plassen he!!! enz." Gewoon nee = nee. En als het dan toch mis gaat kun je wel zeggen: Oeps! Mama had het nog gevraagd, kun je beter ja zeggen he!! of zoiets, maar wel positief. Nu zeg ik het wel eens tegen Moos, maar hij is al een hele poos zindelijk en het is 'gewoon' En niet dat ik al zover ben hoor, maar wanneer stop je dan met die stickers?? De cadeau-frequentie neemt af, maar ooit stop je echt.. Lijkt me best vreemd voor zo'n kind... Nee het is heel natuurlijk en gaat vanzelf: Als je begint met een kind iets te trainen, doet het kind dat door extrensieke motivatie: Als ik het goed doe, word ik beloond. Maar langzamerhand wordt het intrinsieke motivatie: Ik plas op de wc omdat ik dat wil en voel en kan. En omdat ik geen natte broek wil. Dan heeft het kind geen beloning meer nodig. Maar dat kan echt wel een paar maanden duren hoor Als je kind er niet meer om vraagt en het zelf keer op keer vergeet, dan weet je dat het niet meer nodig is. En kun je wel vertellen dat hij nu zoooo groot is dat hij geen stickers meer nodig heeft, maar dat papa en mama hem wel heeeeel knap vinden. Maar ben trots op hem hoor, tot nu toe vandaag 1 plasje en 1 poepje in de broek. Ja super, hij heeft t vast zo door!! Maar wat zou jij doen met de nacht dan? Hij wordt normaal echt met MEGA luiers wakker. Slaapje van vanmiddag overigens droog gebleven (zonder luier dus) Ja dat is wat je zelf wil... Moos was vaak al droog, dus ik heb m meteen afgedaan. Ik vond dat duidelijker voor hem. en hij heeft nooit in zn bed geplast9alleen 1x gepoept toen hij heel wat had meegemaakt die dag). Je kunt het bijv. wel proberen 3 nachten en als het dan nog fout gaat, kun je m toch weer aan doen, dan is hij er niet aan toe misschien. OF je laat de keuze aan hem, heel bewust. Volg je gevoel! Als de luier nog heel nat is, zal hij echt wel wat ongelukjes krijgen, want hij is nog gewend in bed te plassen: Laat je de luier aan, zal hij er langer over doen droog te worden want hij kan in bed plassen. Doe je m uit, zit je met ongelukjes en was, maar zal hij waarschijnlijk sneller stoppen met in bed plassen.. Het is net wat jij wil!! Knuf
nemo, gewoon blijven doorgaan, en zeker nu ze 3 zijn snappen ze het heel snel !! volhouden meid, maar snap dat het moeilijk is vooral ook omdat je in je 1tje ermee zit, en de regels ook aan ML uitleggen anders gaat het fout. (zegt vlek die vandaag heel boos is geworden op haar dochter omdat ze voor de zoveelste keer in haar broek had gepoept ) de nachten slaapt S ook nog met luier, de luiers van haar zitten ook altijd megavol dus durf het ook niet zonder, komt vanzelf goed, net als het zindelijk maken, daar begon ze ook zelf mee. vandaag een loungebank voor buiten gekocht, nooit verwacht dat ie er zou komen, we zitten op zich graag buiten maar willen ook graag zien wat er op tv is, dus hangen we nu maar buiten een extra scherm op zodat we het kunnen combineren, hoezo luxe morgen nog een paar uurtjes werken en dan naar het zkh, ben benieuwd wat de gyn zegt, is niet zo'n fijne gyn, toen met die niersteenaanvallen had ie ook van die rare opmerkingen dat het vruchtje te klein zou zijn, ja wat wil je als je ong 5 a 6 wkn bent, dan is er net wel, net niets te zien , beetje mensen bang maken kan ie iig goed, de rest van de gyn-en zaten vol alleen hij had nog plekken over, zegt al genoeg toch