Part II of the 13 musketiers

Discussie in 'De mama's' gestart door giraf, 10 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. giraf

giraf Niet meer actief

Sorry, maar op dinsdag zijn we juist allebei thuis, dus dan blijft de computer meestal uit.... even quality time samen :)

Maar klinkt heerlijk, buiten computeren op de nieuwe loungebank *jaloerswantikmoetwerken*

2. Amarens

Amarens VIP lid

24 dec 2009
    11.522
    3.770
    113
    Vlekkengek, echt heerlijk, he!!! Hier is de zon weg maar het is lekker warm. Misschien kom ik vananvond even langs, ben toch bijna always connected nu wij een nieuwe provider hebben.
    Het drinken van L gaat beter. Het is niet echt om over naar huis te schrijven maar hij drinkt iig 100 a 130 cc per keer en eet pap/brood/groente en fruithap. En ik ben meer tot rust gekomen na het CB bezoek van vorige week.

3. Babbelbol

Babbelbol Fanatiek lid

17 jan 2012
    4.226
    0
    0
    Fijn Quintje dat je rustiger bent :)

Vlek: Ja ik ben er iedere avond wel ;):p

4. QMerelQ

QMerelQ Fanatiek lid

9 jul 2008
    4.276
    0
    0
    Meiden, het komt wel goed dat weet ik ook wel hoor! Alleen kun je beter wéten wat er aan de hand is als steeds dat afwachten en gokken en hopen. Dan liever de knoop door zou ik zeggen.
    Ik heb 11 jaar voor dezelfde baas gewerkt. En daarvoor alleen vakantiewerk gedaan, maar tellen die maanden dan ook?
    Zat me te bedenken dat ik maar eens een CV moet gaan maken....alleen hoe vind ik al die dingen terug?? Van wanneer tot wanneer ik stage heb gelopen en gestudeerd heb enz enz.... ik zou het zo echt niet weten, erg he...ben echt zo'n type van, ik heb een baan dus weg met die info....stom!
    Misschien niet onverstandig om die vast in de la te hebben liggen....;)

Vlek: ohhh heerlijk meid! Ik zou zo naast je willen komen liggen/hangen/loungen. Mét tv, wat een luxe....ik heb wel ipad buiten, dus ik zal kijken;). Hier is het al hele tijd bedompt, geen zon te zien, maar denk dat ik wel een warmte-slag ga krijgen als ik naar buiten loop. Zit hier met koude voeten bij de airco.

Quint: mooi gesproken meid!! Zal de tekst van je grootmoeder in mijn oren knopen!
    Fijn dat het eten en drinken van L iets beter gaat! En het komt allemaal goed uiteindelijk gaan ze allemaal een tijd goed en een tijd slecht eten, althans de meeste dan. Maar komt echt goed, als jezelf al rust hebt ben je al halverwege!

BB: ja, als ik aan jou denk moet ik ook niet zeuren. Jij hebt veel meer klappen gekregen, laatst met je baan verlies en ondertussen nog die studie waar je even te horen krijgt dat het jaar over moet! Ga je dat komend jaar nog oppakken? Hoop dat 4FF jou een nieuwe uitdaging brengt!!

Hier trouwens een dame die echt geen brood hoeft....ze eet tussen de middag echt beroerd, maar avondeten gaat erin als koek!
    Tegenwoordig eet ze eigenlijk alleen broodkorsten, of voorkant van het brood. En flesje melk erbij....niks op het brood, dat spuugt ze uit.
    Waar zijn de tijden gebleven dat mijn meisje netjes stukjes brood met beleg at...?
    Maar gisteravond heeft ze 3/4 pot olvarit op en daarna nog bijna 2 rösti's uit de frietpan (6 cm doorsnede 1 cm dik) en nog stukje kip.
    Dus ik maak me er niet druk meer om om dat brood, zolang ze goed warm eten smikkelt!

5. Babbelbol

Babbelbol Fanatiek lid

17 jan 2012
    4.226
    0
    0
    Vakantiewerk: alleen als je meer dan 26 weken hebt gewerkt dat jaar :wink
    Ja en die gegevens zul je zelf moeten vinden of die werkgever bellen. Je zult ook een heleboel loonstrookjes moeten hebben en overleggen :wink.
    CV: Als ik kan helpen hoor ik t wel! Ik schrijf ook kick-ass soll.brieven hahaha.
    Enb neeeeee zo bedoelde ik t niet, meer van: Voor mij komt t ook steeds goed, dus voor jou ook echt wel!!!
    Hhihihi hier andersomL Brood er in als koek en avondeten lala

6. vlekkengek

vlekkengek Fanatiek lid

8 jul 2008
    1.782
    0
    0
    veehoudster
    merel is lastig terugvinden als je er niets meer van hebt, miss weet je moeder nog iets ? of oude agenda's (ja ik ben zo'n sukkel die alles bewaard :))

BB hoop dat je snel wat hoor van 4FF, hoe gaat het met je ML dan, is ie ook teleurgesteld dat het geen zwangerschap was ?

ML is weer lekker berig ;), er moest vandaag nog hooi gehaald worden en er zijn al 2 man de hele dag onderweg, maar er moeten nog wat stukken en het begint al te regenen, dus hij snel NOG een wagen regelen om het allemaal op te halen, maar het is nu al half 7 en de koeien moeten eigenlijk om 6 uur gemolken worden, ik heb ze al wel binnen gehaald, maar meer kan ik ook niet doen, voel me dan altijd zo in tweestrijd, ik kan niet weg vanwege S maar wil graag de koeien melken omdat het anders zo zielig is :(

7. giraf

giraf Niet meer actief

MerelJe zeurt toch helemaal niet? Echt niet hoor! Het is toch ook niet leuk die onzekerheid... :(

Vlek
    Hmmm, kunnen de koeien niet nog heel even wachten?

8. Babbelbol

Babbelbol Fanatiek lid

17 jan 2012
    4.226
    0
    0
    Vlek: Ja 4FF, ik ben heel benieuwd wanneer ik wat hoor!!
    Krijgen de koeien dan niet stuwing en ontstekingen? Zoiets had ik gelezen :)

9. vlekkengek

vlekkengek Fanatiek lid

8 jul 2008
    1.782
    0
    0
    veehoudster
    BB, ja klopt, dan kunnen ze uierontsteking krijgen, even is niet zo heel erg, maar bij ons worden ze altijd zo rond 6 uur gemolken, vandaag pas om half 8, morgenvroeg maar zien wat de schade is.

als je altijd onregematig melkt geven de koeien ook minder melk , maar bij ons word altijd op een bepaalde tijd gemolken en dan staan ze ook wel op springen.

hooi ophalen ging ook al niet van een leien dakje, tractorcabine kapot omdat er een baal op is gevallen (dan moet je wel heel lomp laden wil je zoiets voor elkaar krijgen) en de verlichting van de platte wagen kapot (die gister was gemaakt) was dus weer een lekker dagje ;)

kortom, personeel is fijn, maar soms .........;)

10. Babbelbol

Babbelbol Fanatiek lid

17 jan 2012
    4.226
    0
    0
    hmmm Vlek, niet echt een lekker werkdagje dus :(;) Hopelijk morgen beter en weer op tijd gemolken koetjes!!!!
    Waar blijft de buikfotoooooo??? :D:D:D

11. QMerelQ

QMerelQ Fanatiek lid

9 jul 2008
    4.276
    0
    0
    Ohhh Vlek, mooi vak hoor boerenbedrijf, maar wel ook veel plannen en doorpoten he!!! Bikkel! Denk wel aan jezelf he!!!

BB: oh nee, 26 weken aan een stuk? Of los? Naja, dat zal ik wel niet gewerkt hebben.
    En het lullige is dat het bedrijf waar ik ik stage heb gelopen en daarna donderavonden en zaterdagen een bijbaan heb gehad is al een hele tijd opgedoekt! Dus vraag me dan af of je er iets mee kunt.
    Heb net wel ff voor mezelf opgeschreven welke jaren in waar op school heb gezeten, en waar ik stage heb gelopen en vakantiewerk heb gedaan.
    Loonstrookjes heb ik een heleboel.....maar van hoe lang terug??
    Maar waar begin je een cv mee? Met je basisschool??
    Heb vriendinnetje van me ook al gevraagd, die is ook een kei in dat soort dingen. Komt wel goed schatje!;)

12. Babbelbol

Babbelbol Fanatiek lid

17 jan 2012
    4.226
    0
    0
    Merel:
    Loonstrookjes van het afgelopen jaar geloof ik.
    En van die 26 wk, weet ik niet precies hoe ze dat rekenen... Stage is niet nodig voor WW, wel voor CV.
    Je begint je CV met je persoonlijke gegevens, dan opleidingen en dan werkervaring, laatste bovenaan.

13. Babbelbol

Babbelbol Fanatiek lid

17 jan 2012
    4.226
    0
    0
    Vergeet niet je computerkennis, taalkennis en vaardigheden te beschrijven!

14. QMerelQ

QMerelQ Fanatiek lid

9 jul 2008
    4.276
    0
    0
    Ohhhh das niet veel nobels wat daarover te vertellen is.....spreekt NL, schrijft soms beroerd NL, spreekt en schrijft geen Duits, Spreekt beroerd Engels zonder voorbereiding, en kan paar woordjes Pools dankzij haar zoon :D

15. Babbelbol

Babbelbol Fanatiek lid

17 jan 2012
    4.226
    0
    0
    whahahaha geweldig!

16. nemo1981

nemo1981 Fanatiek lid

10 jan 2008
    3.967
    0
    0
    Docente economie havo/vwo
    Randstad
    Jak się masz? :D
    *poolse matroos aan boord*

17. nemo1981

nemo1981 Fanatiek lid

10 jan 2008
    3.967
    0
    0
    Docente economie havo/vwo
    Randstad
    En Daan noemt een slak ook standaard slimaki (pools dus) :p

ML is weer thuis, dus ben er verder niet :D

18. vlekkengek

vlekkengek Fanatiek lid

8 jul 2008
    1.782
    0
    0
    veehoudster
    merel, lastig is dat he, mijn moeder moet dit nu ook doen i.c.m haar geheugenverlies is dat haast niet te doen.

morgen weer even werken, nog 3 daagjes en dan vind ik het wel best, heb genoeg thuis te doen.

enkel is nog steeds dik, overal paarse bloeduitstortingen, ziet er niet uit, maar ik kan er wel "gewoon" op lopen.
    buikfoto zal ik van de week maken.

19. giraf

giraf Niet meer actief

Dan omschrijf je het als 'moedertaal' bij nl, 'zeer goede kennis' bij je Engels en 'goede kennis' bij je Duits/Pools. :) je moet jezelf verkopen hè.....

Verdere tips:
    Schrijf ook wat je gedaan hebt tijdens je werk. Ik ben ooit ergens begonnen als medewerker bediening en ben opgeklommen tot restaurantmanager, daarbij heb ik in mijn cv gezet hoeveel gasten wij tegelijk konden bedienen en hoeveel man personeel ik onder mij had staan.

Persoonlijke informatie:
    Schrijf je hobby's en karaktereigenschappen op, en wel zo dat het positief is dan hè ;) dus niet bij hobby's: elk weekend comazuipen :D

Laatste tip:
    Je motivatie!
    Schrijf onderaan je cv je motivatie, onder mijn cv staat:
    "ik beschik over een hoge mate van enthousiasme, zelfstandigheid en creativiteit. Tevens bezit ik een hoge mate van doorzettingsvermogen en stressbestendigheid. Ik kan goed in teamverband werken en ben zeer collegiaal :)

20. giraf

giraf Niet meer actief

Deel Deze Pagina