Straks naar KNO arts. kijken of die operatie bij mj nog doorgaat (die toen was afgezegd ivm zwangerschap, voor mijn neusholtes etc.)
Oh ik hoop het voor je Nemo!! Fijne woensdag Giraf!!! Hier: Ik ben kotsmisselijk bah. Voel me echt niet lekker en dan wordt het ook nog 30 graden vandaag bah bah, nu even geen zin an.
Oh nog zoiets geks. Mijn nichtje (waar ik laatst over schreef) werd gisteren 4 jaar! Een hele mijlpaal niet? Nou dr moeder is gewoon naar een (heel belangrijk, dat wel) concours geweest de hele dag en je was pas om 18:00 welkom. En om 20:00 ging ze naar bed (tja school, snap ik wel) dus kon je weer naar huis. Ik snap daar niks van hoor... 4 jaar is toch bijzonder of ben ik nu gek?
die had zich geplaatst voor de kampioenschappen ?? heel eerlijk zou ik dan ook gaan , had haar verjaardag dan een andere keer gevierd, want daarheen kom je niet zo snel en als je dat wint mag je weer door naar de landelijke kampioenschappen. snap jullie wel hoor, maar ja ik zit zelf ook in dat wereldje dus dan is het makkelijker te begrijpen. ga dadelijk even werken, daarna nog even kadootje kopen voor nichtje, die word zaterdag 1 jaar !!
Morgen allemaal! Giraf: waar haal je op dat tijdstip toch die leuke plaatjes vandaan?? BB: euhhmmm ik vind elke leeftijd belangrijk . Maar ik snap niet dat ze dan niet maandag of zondag het feest heeft gedaan. tuurlijk kan er net op die dag iets belangrijks zijn, maar zo in 2 uur tijd ff haar feestje afraffelen vind ik wel sneu voor t meiske..... Ik zei gisteren nog tegen ML: jp is op een maandag jarig en woens is dan StKlaas. Vroeg hem of we dan niet beter zondags zijn feestje konden doen.....(week ik alweer af van mijn principes) Nee, hij was resoluut, 3 dec is zijn geboortedag en die is speciaal, en niet de dag ervoor! Euhmmmm ja....je hebt wel gelijk.....3 dec is 3 dec......wij houden dus toch vast....ook al is 2 dagen later StKlaas. Nemo: suc6, hopelijk mag het toch binnenkort gebeuren, is toch in je eigen belang, ook al is het vreselijk lijkt me.....?
Eerlijk gezegd zou ik de verjaardag dan ook gewoon op een andere dag vieren ik ben daar ook heel makkelijk in Wat rot dat je je zo misselijk voelt en zeker met dit weer Vlek Werkse! Hoe gaat het met je voet? Merel Ik ben al vanaf 6:50 op kantoor
Giraf: ohh slimmerik! Dat lijkt me heerlijk als je kunt beginnen wanneer je wilt. Dan draaide ik ook vaker tropendiensten hoor!! Ik moet om 9 uur beginnen, da's ook wel fijn hoor, altijd thuis voor de kindjes tot ik ga, maar 18 uur vind ik altijd wel laat. Scheelt wel dat ik bijna naast mijn werk woon, dus ben ook gelik thuis. Anders baalde ik als een stekker hoor! Maar zoals jij lekker vroeg thuis daar is ook wel wat voor te zeggen hoor!! BB: gats nog zo misselijk?? Heb je nog een test gedaan na het weekend trouwens? Komt t van het benauwd weer misschien? Of iets onder de leden? Beterschap, niet fijn met dit weer.... Vlek: kan me heel goed voorstellen dat de paardensport iets speciaal is, maar snap niet dat die mama dan de verjaardag er ook nog op die dag bijpropt. Dan krijg ik wel het idee dat het paardje belangrijker is dan het dochtertje.....
Ik mag vrijdag trouwens nog de verjaardag van jk gaan vieren op het KDV. Ik heb daar dan helemaal niks meer mee he......verjaardag was 2 weken geleden.....en dan in ene weer gaan zingen... Ik doe het eigenlijk alleen voor Jp, die mag daar dan bij zijn, en dat ze muziek zo leuk vind en een cadeautje krijgt. Het zou niet eerlijk zijn dat zij nooit op het kdv haar verjaardag zou mogen vieren en jp wel omdat zij toevallig in vakantie jarig is....maar blijf het raar vinden. (haar kroon die ze daar gemaakt hadden heb ik nog gepimpt, en weer gesloopt en zit trouwens ook vol met vet afdrukken van de taart )
Ik heb er nog eens even over zitten te denken he, over de verjaardag op de dag zelf vieren of op een andere dag. Maar als je kind nou op een doordeweeksedag jarig is? (buiten een vakantie dan) Dan moeten de mensen toch allemaal werken? En de kindjes gaan dan om 19:00 naar bed, wanneer komt de visite dan?
Ik snap het wel!! Tuurlijk moest ze gaan, er komen daar ook veel kopers. (heeft trouwens niets gemaakt) Maar indd ik zei ook: had haar verjaardag dan een andere dag gevierd!! Nu was het zo'n bijzaak Ik ben normaal niet van het op een andere dag vieren ,om dezelfde reden als Merel-ML Maar in dit geval had ik het anders gedaan! Giraf: Als de kindjes naar de BS gaan, gaan ze dan nog om 19:00 naar bed denk je? Hier nu al niet, dus ik vrees dan ook niet hahaha. Wij vieren het bij mn neef en nichtje gewoon op die dag en eten altijd samen. Kan de visite vanaf 15:30 komen, want dan zijn ze thuis van school. En dan gaan de kindjes echt wel een keer om 21:30 naar bed en dan zijn ze de dag er op moe en gaan dan heel vroeg naar bed Even een vraagje over I: Wij doen Moos al vanaf de 9 mnd pas om 20:30 naar bed. We hebben het eerder geprobeerd, maar dan werd hij de hele nacht wakker! Keer op keer op keer, de hele nacht door. En om 20:30 slaapt hij als een roos! Kan het niet zijn dat 19:00 te vroeg is voor I? Misschien heb je t al geprobeerd en heb je er niks an, sorry, maa rik denk ik deel t toch even
Eh eerlijk gezegd wel ja Tenminste, de eerste jaren sowieso, misschien dat ze in de bovenbouw een uurtje later gaan. Zo ging het bij ons thuis ook altijd.... (of ben ik nu heel streng? ) Maar ik denk qua slapen ben ik natuurlijk wel een beetje bevooroordeeld, ik bedoel te zeggen dat het bij mij gevoelig ligt snap je? Ik vind het moeilijk om het los te laten, zeker omdat I nu tegen het oververmoeide aanzit. Met J ben ik een stuk makkelijker puur omdat hij het zelf aangeeft hoeveel slaap hij nodig heeft en het ook goed doet. We hebben I wel vaker later naar bed gedaan, maar dat werk vaak juist averecht omdat ze wel standaard om 6:00 naast haar bed staat.... Dus dan krijgt ze nog minder slaap. Maar ik dwaal af van het verjaardagsverhaal.... J is nu bijvoorbeeld op een donderdag jarig en de weekenden zijn al volgeboekt, dus gaan we het deze keer ook echt op de dag zelf vieren. We doen het hetzelfde als wat jij al zei, ik maak gewoon een grote pan met eten en iedereen mag blijven eten. Maar om 19:00 is J altijd gewoon echt afgebrand dus die kan nog geen half uur langer opblijven, dan is hij alleen maar aan het huilen van vermoeidheid.... Dus het zal een kort feestje worden voor hem ben ik bang.... ach er komen nog feestjes genoeg voor hem, en hij zal op zijn 16e toch ook niet meer om 19:00 naar bed willen
even iets anders: Wat geef je in godsnaam aan een kind wat ALLES al heeft? We weten echt niet wat we J voor zijn 1e verjaardag willen geven. Het enige wat we konen bedenken was een loopfietsje, voor de rest hebben ze echt alles al (behoorlijke verwen opa en oma helaas)
Giraf: nog even over het doordeweeks verjaardag vieren.... Wij vieren het dus echt alleen met onze eigen fam, dus geen vrienden erbij. Altijd vanaf 15:00 uur. Opa's en oma's zijn eigenlijk allemaal vrij, of kunnen op werk gaan wanneer ze willen. (opa werkt nl mee in eigen zaak van mijn man en zijn 2 broers) Mijn broer en schoonzus nemen inderdaad beide een uurtje of 2 vrij om er toch bij te zijn, of 1 komt vast alleen met kids en ander komt na het werk. Mijn schoonbroers die dus in de zaak meewerken, daarvan moet er gewoon 1 blijven tot personeel afgewerkt is. Diegene komt dan na 17 uur. Verder vieren wij het tot het kind moe is. Of nu in de zomer ging jk bijv om 20 uur naar bedje, en de rest bleef lekker tot 21:30 plakken. Ik maak geen pannen eten, daar begin ik niet aan. Kan zijn dat mensen dan wat eerder gaan, maar ik vind het blijft een kinderfeestje. Ik maak altijd in de oven een paar dozen van die Pi.colino's warm, van die mini pizza's, en die gaan dan rond in combi met een paar keer warme gehaktballetjes (uit magnetron)met dippertje. Dat samen met flink stuk taart dat ze om 16:00 uur krijgen is meestal voldoende om niet rammelend naar huis te vluchten om 18 uur. Hier gaat JP vanaf 19:30 uur naar bed. D.w.z. soms om 19 uur naar boven, soms om half acht. Ligt eraan wat er die dag gebeurt is qua drukte. Als hij in bad moet om 19 uur in bad en dan half 8 erin. Met jou slaappricipes is niks mis! Je moet doen wat jij goed vind!! Wij eten altijd pas na 18 uur als ik werk, dus dan is 19 uur gewoon lang niet altijd niet haalbaar omdat ik ook voor jk even met het toetje wacht om dat te geven. Geen vaste slaaptijden, maar denk dat als jp naar school gaat we wel vaste tijden moeten gaan hanteren. Ook om genoeg slaap te krijgen. En tja, wat is kort.....een feestje hoeft mijn inziens niet de hele dag door te duren, daar worden kinderen veel vermoeider van denk ik, hele dag drukte, nu is het gewoon 'even druk' en daarna rust. En 's morgens vieren we het gewoon met onze eigen gegeven kado's en eigen gezin. We hebben gewoon ook geluk dat eigenlijk altijd iedereen er wel bij is en wil zijn! Alleen opa en oma (vader van ML met vrouw) waren er niet, die waren op vakantie en zullen dus zeer waarschijnlijk nooit op jk haar verjaardag komen omdat ze gewoonweg de vakantie niet laten schieten.....
Heeft J al: boerderij van littl.e people (of zoals jp vanmorgen zei: wibbel biebel) Rijdende tractor, met boerdrij dieren die van de kar kunnen en geluid maken. Jp had met 1 leuke 'bouw-auto' van mega blocks. Hele simpele oplegger met raceauto die uit elkaar kan. Beetje duplo-achtig maar dan makkelijker. Sprekende Bum.ba pop, die je op de buik moet drukken voor vormen en kleuren. (maar die heb je vast al!!) Een eenvouwdige treinenset?? Puzzels met stoere voertuigen erop Jk kreeg een leuke speeltafel waar jp ook heel graag mee speelt! Euhhmmmm verder ben ik het ook even kwijt wat jp met 1 jaar heeft gekregen.... Voor jk hebben we een meiden 'rollator' gevraagd. Die hadden we al 1 maar die was 2e hands en dus hebben we die nu aan vorige eigenaar teruggegeven.
Merel Je hebt zeker gelijk hoor, het hoeft niet lang te duren een feestje om het gezellig te hebben Bij ons komt er bij J zijn verjaardag ook alleen maar de naaste familie (ouders, broers en zussen), maar dan zijn we al met 16 volwassenen en 4 kinderen (excl de mijne) dus de vrienden uitnodigen slaan we deze keer maar over, en daarbij J heeft daar toch niks aan... Hapjes is ook lekker op een verjaardag! Maar ik denk dat ik daar meer werk aan heb dan een grote pan eten klaarmaken, ik heb namelijk de irritante eigenschap dat ik altijd alles zelf vers wil maken En de bedtijden zijn bij mij wel makkelijk natuurlijk, want wij zijn beide al om 16:00 thuis, dus wij kunnen makkelijk om 17:30/18:00 eten, dus ik heb makkelijk praten dat ze om 19:00 op bed liggen hier! Maar ik snap dat je dat niet red als je pas om 18:00 klaar bent met werken... en daarbij wil je voor/na het eten toch ook even een beetje quality time met je kinderen doorbrengen Met je tips voor een kado kan ik zeker weten iets! Thanx! Vooral de rijdende tractor met dieren en geluid klinkt als echt iets voor J!
niks mis mee hoor Giraf! maar ik bedoelde echt de basisschoolkindjes niet de peuters en babies die dan iets later naar bed gaan. alhoewel moos ook wel tot 21.30 kan doortrekken hihi. oh nee dat is niks dan voor I. t schoot me.ineens te binnen een aquadoodle is ook leuk!