Ouderschapsverlof onderbreken?

Discussion in 'Zwangerschap en werk' started by Marsupilami, Aug 20, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Marsupilami

Marsupilami Fanatiek lid

Dec 12, 2006
    2,072
    309
    83
    verpleegkundige
    Hallo allemaal,

Ik neem per week 5 uur ouderschapsverlof op. Nu ben ik in die periode zwanger geweest en heb dan zwangerschapsverlof en aansluitend bevallingsverlof gehad.
    Mijn vraag; hoe zit het nu met dat ouderschapsverlof, is dat gewoon doorgelopen of is dat onderbroken en krijg ik die 16 weken er nu nog aangeplakt?

mvg Brenda

2. Josien

Josien VIP lid

Jun 27, 2006
    9,956
    5
    38
    Female
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Van de site van SZW:

Wat moet u doen als u zwangerschapsverlof wilt opnemen tijdens uw ouderschapsverlof?
    Als u zwangerschapsverlof, bevallingsverlof of adoptieverlof op wilt nemen en de periode van dit verlof valt samen met het ouderschapsverlof, dan kunt u het ouderschapsverlof stopzetten of onderbreken. U moet hiervoor een verzoek indienen bij uw werkgever. Uw werkgever kan dit niet weigeren.
    U mag het onderbroken ouderschapsverlof dan op een latere datum opnemen. U blijft dus recht houden op ouderschapsverlof.
    Let op: als u het ouderschapsverlof om een andere reden dan zwangerschap, bevalling of adoptie stopzet of onderbreekt, vervalt het recht op de rest van het verlof.

3. Marsupilami

Marsupilami Fanatiek lid

Dec 12, 2006
    2,072
    309
    83
    verpleegkundige
    Bedankt josien,

Ik heb het van te voren niet aangevraagd om het stop te zetten dus die boot gaat voor mij niet meer op denk ik.

groetjes Brenda

4. marloes80

marloes80 VIP lid

Aug 6, 2006
    22,024
    901
    113
    Brenda, andere vraag, wat heb jij tijdens je zwangerschapsverlof uitbetaald gekregen? Je gewone loon, of het salaris, dat je kreeg toen je ouderschapsverlof opnam?

5. Marsupilami

Marsupilami Fanatiek lid

Dec 12, 2006
    2,072
    309
    83
    verpleegkundige
    dat laatste. ik heb met mijn werk gebeld en gevraagd of ze het alsnog met terugwerkende kracht willen veranderen. Dus mijn ouderschapsverlof onderbreken tot na mijn zwangerschapsverlof. Dit wordt besproken en daar hoor ik volgende week meer over. Ben benieuwd. Ze waren niet erg enthousiast maar ja.

6. jerlin

jerlin Actief lid

Sep 20, 2007
    378
    0
    0
    was me dit al een tijdje aan het afvragen en zie nu toevallig hier het onderwerp staan. gaat bij mij maar om 1 maand, maar is toch weer mooi meegenomen.
    succes verder.

Share This Page