grote baby

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Magree, 1 mrt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Magree

Magree Actief lid

6 okt 2015
    138
    0
    16
    Hallo allemaal,

Al vanaf week 15 loopt mijn baby iets voor qua groei.
    Niks ergs aan natuurlijk.
    Met 23/24 weken glucose geprikt op zwangerschaps diabetes en alles was goed.
    Een zaterdag heb ik een 3d/4d echo gehad (niet bij verloskundige). De mevrouw vond de baby wel te groot voor de Zw duur dus ze meet zijn rug op, dat kwam op 30.5 weken terwijl ik toen 26.5 was. Dat vond ze toch wel zorgelijk.
    Gisteren de verloskundige gebeld om het te vertellen. Nu heb ik een vrijdag weer een glucose test, en mijn 1e groeiecho. En het zit me niet lekker. Ben er best bang over. Wat gaat dit betekenen?
    Word ik ingeleid, krijg ik een vervroegde keizersnede, ik weet het niet.
    Iemand die dit ook mee gemaakt heeft of er meer over weet?
    Groetjes xx

2. Daisyvdm

Daisyvdm Actief lid

2 nov 2014
    326
    23
    18
    Vrouw
    Hoi Magree,

Mijn mannetje liep ook de hele zwangerschap een paar weken voor. Ik kreeg toen wat vaker groeiecho's en hij bleef voorlopen maar altijd met dezelfde curve mee. Ze vonden het om deze reden niet zorgelijk. Uiteindelijk is mijn mannetje met 39.2 weken geboren en woog 4300 gram wat ze ook ongeveer hadden verwacht. Op de natuurlijk manier bevallen en ben maar minimaal uitgescheurd hier was ik nog het bangste voor maar grote zegt dus niets voor de bevalling, mijn zusje is flink uitgescheurd en haar mannetje woog 2985 gram.

3. Poeliwoepi

Poeliwoepi Actief lid

9 dec 2014
    409
    0
    16
    NULL
    NULL
    Mijn dochter liep ook 4 weken voorop groei, gemeten in het zkh door vk, gyn en echoscopiste, meerdere malen want heb me een echo's gehad ivm minder leven voelen..
    Nou.. Met 39 wk geplande ks ivm stuitligging en dus een verwachte enorme baby, minimaal 8 pond bij 39 weken...
    Nou.. Uiteindelijk..
    Gehaald d v ks met 39 wk, eem keurig poppetje van 3450 gram

4. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.259
    1.165
    113
    Mijn oudste liep 4-5 wkn voor op gemiddeld, geschat geboortegewicht 9-10 pond. Meerdere keren getest op suiker, nooit bijzonderheden. Meerdere echo's, nooit bijzonderheden behalve een groot kind dat netjes op zijn eigen curve groeide.

Mede om andere reden bij gyn terecht gekomen, in overleg met VK daar te blijven ivm grote kind dat niet indaalde. Moest dus in ziekenhuis bevallen, maar mocht verder wel gewoon bevallen en natuur afwachten. Proefbaring noemde ze het. Gewoon beginnen en kijken wat gebeurt, en als er iets zou zijn, dan was ik dus al in ziekenhuis.

Gestript met 41+2 wkn, ochtend erna bevalling in een zeer soepele bevalling van ruim 4 uur. Slechts 20 min geperst en een klein beetje ingescheurd. Baby prima start, 4355 gram. Het viel dus mee ;). Een uurtje of 5 na bevalling waren we allemaal weer thuis.

Mede door deze goede bevalling zijn mijn andere kinderen, die ook groot waren, gewoon thuis geboren. Grote kinderen (met grote, goede placenta...) hoort gewoon bij mij...

5. josephinevh

josephinevh Fanatiek lid

17 jun 2014
    1.316
    0
    0
    Hier ook een grote baby. Wacht nog op de uitslag vsn de suikertest. Mijn eerste was ruim 3800 met 38 weken. Ik krijg einde vd maand een groeiecho en maak me ook zorgen.

6. amy2015

amy2015 Bekend lid

23 feb 2015
    528
    234
    43
    Bij mij werd ook al snel aangegeven dat baby groter zou zijn. Vooral zijn hoofdje. Nu zit dat bij ons in de familie. Uiteindelijk bleek dat ik suikerziekte had dus met 37 weken ingeleid. Helaas toch een keizersnede onze zoon woog ruim 4500gram. De gynaecoloog zei dat hij in de top van de week zat. Dat geloof ik. Maar nu is hij gewoon als leeftijdsgenootjes. Dus soms zitten ze echt wel op het juiste pad als ze zien dat de baby groter is

7. Fleetwood

Fleetwood Bekend lid

24 okt 2013
    752
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook ervaring. Mijn oudste was 56 centimeter lang en woog bijna 4400 gram bij de geboorte. De geboorte ging prima, na nog geen tien minuten persen was ze er. Ze hebben een knip gezet en had maar twee kleine scheurtjes. Ik ben er dus heel erg goed vanaf gekomen. Dusdanig dat mijn VK het weer vertrouwd dat deze er ook natuurlijk gaat komen (morgen uitgerekend). Maar deze baby bleek tien weken geleden gewoon gemiddeld te zijn, dus ik ben benieuwd of ze nog veel gegroeid is.

Ik was de eerste keer ook best bang voor flink uitscheuren e.d. maar het schijnt dat grotere baby's meer kracht hebben om 'mee te helpen' tijdens het persen. Ik hoor ook vaker om me heen dat vrouwen met kleine baby's meer uitscheuren. Zou je niet verwachten, gek he?

8. josephinevh

josephinevh Fanatiek lid

17 jun 2014
    1.316
    0
    0
    Ja 80% scheurt. Ik heb ook meerdere scheuren en flinke knip van m'n eerste. Ben alleen bang voor totaal en voor een keizersnede..

9. Muzieknootje

Muzieknootje Bekend lid

26 jul 2014
    990
    127
    43
    Klussen
    Zuid-NL
    Hier ook een grote baby.. Onder controle van de gyn, ook vanwege stuitligging. Tis afwachten wat de baby gaat doet, als hij/zij nog gaat draaien dan moet de baby er via de natuurlijke weg uit.
    Draait de baby niet, dan keizersnede.. Maar ben daar ook geen fan van.

Hoe gaat het met jullie nu? Nog groeiechos gehad?

10. Moosey

Moosey Fanatiek lid

22 apr 2010
    1.488
    1
    38
    Brabant
    Ik heb ook een grote baby gekregen. 5460 gram en 60 cm. Gewoon op de natuurlijke manier bevallen met een klein knipje.
    Ons tweede kindje is eerder gehaald omdat zij ook groot was. Zij was 4300 gram en 53 cm. Maar voor ons was ze een kleintje haha! Ik heb overigens bij beide kindjes wel zwangerschapsdiabetes gehad maar heb er geen last van gehad en de kinderen ook niet.
    En de bevallingen vielen ook mee. Bij de eerste duurde het persen wel drie kwartier maar bij de tweede maar een paar minuutjes.

11. Poro

Poro Actief lid

5 feb 2011
    396
    177
    43
    Ik had ook redelijk grote baby's.

De oudste woog met 42 weken (ingeleid) 5090 gram en is na een mislukte vacuümextractie met een spoedks geboren.

De tweede werd ook weer groot verwacht. Vanwege de eerste bevalling mocht ik kiezen wat ik wilde. Ks of natuurlijk proberen, ik wilde graag natuurlijk en dat is ook gelukt. Wel met een sub-totaal ruptuur. Hij woog met 39+5 4750 gram. Als hij niet zelf was gekomen had ik met 41 weken een geplande ks gekregen.

12. Lexi

Lexi Actief lid

24 dec 2014
    253
    7
    18
    Nou lijkt de mijne ineens weer gemiddeld:p 4300 gram en 55 cm, moest wel met knip en vacuüm, maar ze lag ook heel raar gedraaid. Inleiding / keizersnede was niet aan de orde.

Deel Deze Pagina