Schoonm(l)oeders

Discussie in 'De lounge' gestart door chantal1984, 19 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. chantal1984

chantal1984 Niet meer actief

Hoi meiden,

Sorry excuus dat het weer een schoonmoeder topic is maar moet ff me hart luchten..

Ik heb sinds 2 weken een baan aangeboden gekregen ben er helemaal blij mee ik heb in overleg met de opa's en oma's deze baan aangenomen, we hebben dit overlegd omdat ik een dag extra ga werken dan normaal (32 u pw). Kyano ging normaal gesproken 1 dag pw naar de creche maar we hebben hem nu ook voor 2 dagen opgegeven, de andere 2 dagen zit hij dus bij de opa's en oma's .. Ik werk van maandag tm woensdag en vrijdag. Woensdag en Vrijdag zit hij op de creche.. mijn moeder werkt zelf 32 uur pw maar is bereid om haar ene vrije dag op te geven om op die kleine te passen, mijn schoonmoeder werkt niet ze is wel oproepkracht als kraamverzorgster maar ze heeft geen vast diensten, toen ik vroeg of ze het erg vond om op te passen toen zei ze dat dit geen probleem was, nu belt mijn vriend net op ( die had haar gebeld of ze maandag zou kunnen oppassen, mijn 1e werkdag ) en die zei dat ze uit de stekker was gegaan want ze had geen zin om vaste dagen op te passen, ze heeft het hier nooit tegen ons over gehad en heb de baan dus nu gewoon aangenomen, ze doet ongelooooooofelijk moeilijk waardoor ik in dubio zit of ik die baan wel moet doen... Als ik haar uitleg dat 2 dagen creche al €555 kost reageert ze niet, mijn vriend had gezegd dat we dan kyano maar nog een dag extra naar de creche zouden doen ( doen we niet was meer sarcastische bedoeld ) maar daar reageert ze ook niet op .. Mijn vriend heeft het idee dat ze niet wilt dat ik ga werken :( .. ik irriteer me er zo aan dat ik me uiterste best doe om een baan te vinden in deze kut tijd en dat dat niet gerespecteerd word, ze moet toch blij zijn dat ik wat anders heb gevonden ? Ik kan altijd nog kijken naar een baan voor minder werk uren ja toch ? Maar zo lang ik geld binnen kan krijgen dan doe ik dat...

Ik weet nu echt niet wat ik moet doen, ik kan het mezelf niet veroorloven om kyano nog een dag extra op de creche te laten zitten want dan werk ik gewoon voor niets vind ik, en verder heb ik niemand die kan oppassen :( ....

Sorry voor het verhaal en excuus als er niets van te begrijpen is maar ik heb ff mijn hart gelucht .. ;)

2. kvptje

kvptje Fanatiek lid

31 dec 2006
    1.156
    1
    0
    huismamma!!!
    Vlaardingen
    Lastig... Kan beide partijen begrijpen

Je schoonmoeder dat ze zegt geen vaste dgn te willen oppassen (eerlijk = eerlijk ze is oma maar dat betekend niet automatisch ook oppas)

Maar ik kan jou ook heel goed begrijpen, zeker omdat je zegt dat het in overleg is gegaan. Dan is het toch een soort van terug komen op de gemaakte afspraken.

Misschien toch nog een poging doen om zelf met je schoonmoeder om de tafel te gaan zitten en dit te bespreken?

Ik hoop in elk geval dat je niet je baan ervoor moet laten gaan, dat zou zonde zijn

liefs,

3. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Jeetje meid, dat is echt balen. Maar je zou het even op de site www.toeslagen.nl kunnen uitrekenen, je krijgt natuurlijk ook meer geld terug van de belastingdienst als je meer dagen opvang afneemt.

Hoe dan ook is het gewoon klote! Als ze geen vaste dagen wilde oppassen, had ze dat vanaf het begin af aan moeten zeggen!

4. Tinusje

Tinusje Bekend lid

Had je schoonmoeder wel echt begrepen dat het om vaste dagen ging? Zo niet, dan kan ik het haar niet kwalijk nemen. Zij kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor beslissingen die jullie binnen je eigen gezin maken.

Ik kan me wel voorstellen dat je erg teleurgesteld bent, omdat je er op gerekend had...

Ik hoop dat je een oplossing vind! Succes

5. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.064
    3.859
    113
    Ik kan me het aan 1 kant wel voorstellen, zou fijn zijn als ze het wel doet, maar het is natuurlijk vrijwillig van haar kant. Dus als ze niet zou willen is dat haar goed recht. Ik snap alleen niet dat ze eerst zegt dat ze dat allemaal goed vindt en vervolgens je vriend op gaat bellen en er heel moeilijk over doet. Ik hoop dat jullie er uit komen!

6. chantal1984

uiteraard is het vrijwillig ben ook dankbaar de ze het wilt doen maar ze wist van te voren dat vaste dagen zouden worden dus waarom ze nu ineens zegt dat het niet kan :(

7. BlaBlaBla

BlaBlaBla Bekend lid

25 jun 2007
    996
    0
    0
    tja, lastig idd. Maar ik heb soms wel het idee dat mensen et idee ebben dat de opa's en oma's een soort van "verplichting" hebben als het om opassen gaat... Dit is natuurlijk niet het geval, zij hebben hun kinderen al opgevoed en ik kan me voorstellen dat ze niet zitten altijd zitten te wachten op vaste dagen.

Ik heb mijn moeder dan ook nooit gevraagd, ze kwam er zelf mee dat ze ook graag een dag wou opassen en ik heb toen gezegd dat ze er eerst heel goed over na moest denken en dat we het er dan nog eens over zouden hebben. Uiteindelijk heeft ze zelf nu voor een vaste dag gekozen en dat vind ik natuurlijk super, maar ik zou t haar nooit kwalijk hebben genomen als ze het niet had gewild

8. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Het is idd niet 'netjes' van haar om nu op haar besluit terug te komen maar je kan haar niet verplichten, het is in feite jullie 'probleem' dat je 32u gaat werken. En je werkt echt niet voor de creche hoor, je verdient altijd nog meer dan dat je uitgeeft aan de creche of je krijgt het dus terug van de belasting.
    Ik zou dus toch proberen een extra dag creche te plannen, de baan dus gewoon aan te nemen en niet meer op je schoonmoeder rekenen.

9. chantal1984

ik verplicht haar ook niets maar ik hou er gewoon niet van als je wat afspreekt dat je dat dan niet nakomt

10. BlaBlaBla

BlaBlaBla Bekend lid

25 jun 2007
    996
    0
    0
    Dat is idd niet netjes en daar hou ik ook niet van. Volgende keer mischien duidelijkere afspraken maken.

11. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.173
    35.837
    113
    Als vantevoren duidelijk was dat het om vaste dagen vind ik het zeker een rotstreek van haar. Anders kan ik het me ook wel voorstellen.

Woon je in Nederland? Dan krijg je in principe toch best veel terug van de belasting voor de kinderopvang en moet het toch best uitkomen om hem ook 3 dagen naar de creche te brengen.

Wij betalen voor 3 dagen per week 180 per maand. Kan me niet voorstellen dat dat niet uit zou kunnen.

12. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Inderdaad erg vervelend, :(

Maar wat suus1983 zegt, het moet echt wel uitkomen met de opvang. Heb je het wel goed berekend?

Je moet wel heel erg veel verdienen wil je bijna niks vergoed krijgen.

De meeste mensen betalen ongeveer tussen de 100 en de 200 euro bij. Met een salaris van netto 2500 a 3000 euro is dat toch wel te doen.

Misschien moet je eens herberekenen.

13. chantal1984

Ik heb de papieren bij ons contact persoon gelegd dan kan hij even voor ons berekenen hoe en wat, maar toch blijf ik het irritant van haar vinden ;)

14. joepies

joepies Bekend lid

9 okt 2007
    579
    0
    0
    Je werkt echt niet alleen voor het kdv hoor!
    En als je schoonmoeder geen vaste dag ""meer" wil is dat toch prima dan.

15. Moaatje

Moaatje Fanatiek lid

19 sep 2007
    2.535
    0
    0
    Ze zal het zelf wel merken. Een kindje trekt vaak zo sterk naar de oma die een oppasdag heeft.
    Wat dat betreft ben ik blij dat ze hier beiden een dag hebben.
    Zometeen zal je zien dat je zoon veel meer naar jouw moeder zal trekken dan naar je schoonmoeder. Die zal hij gewoon minder goed kennen.

Deel Deze Pagina