KGB, vanaf geboortemaand of jaar?

Discussie in 'De lounge' gestart door Manuk, 8 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Manuk

Manuk Fanatiek lid

19 okt 2010
    2.751
    62
    48
    Vrouw
    Groningen
    Vanmiddag keek ik even op onze rekening en zag dat er een leuk bedrag bijgeschreven was van de belastingdienst.
    Erg vreemd aangezien we niks verwachten, geen bericht hebben gekregen en naar ons inzien al helemaal geen recht hebben op zo'n hoog bedrag.

Er stond bijvermeld dat het om het KGB ging uit 2011.
    Julia is in Juli geboren, maar als wij het bedrag narekenen hebben wij KGB gekregen over heel 2011 ipv juli t/m dec
    Wij hebben overigens ook nog geen enkel bericht gehad over het KGB uberhaupt, het kinderbijslag is net pas geregeld.

Het bedrag klopt verder wel met ons inkomen over 2011, maar alleen dus als wij het over heel 2011 zouden krijgen en niet over de maanden nadat Julia geboren is.
    Want als het enkel van juli t/m dec zou zijn is het bedrag veel te hoog.

Mijn vraag is dus, het jaar waarin je kindje is geboren, krijg je met terugwerkende kracht over het hele jaar KGB of alleen over de maanden waarin je kindje al geboren was?
    We hebben overigens het geld gelijk apart gezet dat mocht het niet goed zijn het gelijk weer terug kan.

Alvast bedankt,

Manuk

2. Spikkel19

Spikkel19 VIP lid

18 okt 2011
    8.460
    361
    83
    Volgens mij was het vanaf de eerstvolgende maand na haar geboorte heb ik kgb gehad..
    Anders maandag ff bellen :)

3. Bonkie

Bonkie Fanatiek lid

30 nov 2009
    2.518
    1
    0
    Make-up & Hair Artist
    Amstelveen
    Bij ons ging het KGB pas in na de volledige maand waarin onze dochter is geboren. Dus kregen het pas vanaf Januari. (dochter geboren in December)

4. babyhope

babyhope VIP lid

23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    Jolisa is 2 juli geboren en in oktober en november is er in totaal 422 euro over gemaakt. 84 per maand dus niet voor heel 2011 dat zal dan wel een fout zijn :)

5. babyhope

babyhope VIP lid

23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    Stel je baby word op 5 juli geboren krijg je pas vanaf augustus maar voor 5 juli krijg je nog de maand juli

6. Manuk

Manuk Fanatiek lid

19 okt 2010
    2.751
    62
    48
    Vrouw
    Groningen
    @babyhope, wij hebben dus ook 422 euro bijgeschreven gekregen. Maar als dit dus is vanaf dat Julia geboren is komt dat inderdaad neer op 84euro p/m en dat is met ons inkomen veel te hoog!
    Volgens toeslagen.nl heb ik nu recht op 40 euro p/m, vandaar dat wij dachten dat het over heel 2011 is aangezien het dan ongeveer wel zou kloppen.

7. babyhope

babyhope VIP lid

23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    Ja wij hadden wel recht op 84 euro vandaar die 422euro maar je leest het wel vaker dat ze teveel over maken en uiteindelijk willen ze weer een bedrag terug omdat je teveel hebt gekregen.
    Ik zal morgen even bellen als ik jou was en even na vragen.

8. syrae

syrae Fanatiek lid

14 mei 2011
    2.685
    1
    0
    professioneel oppasser (ben activiteitenbegeleidst
    Haarlem
    per 2012 is het KGB gedaald, houd je daar rekening mee in je berekening?

9. Solana

Solana Bekend lid

11 mrt 2010
    874
    0
    0
    NULL
    NULL
    De KGB gaat over je verzamelinkomen. Dus als je bijv. hypotheekrenteaftrek hebt, is je verzamelinkomen lager dan je bruto-inkomen. Misschien zit daar het verschil?

Deel Deze Pagina